Intacte PuberReu leren teefjes te negeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:26

Machie schreef:
Ik heb een castraat die nog plasjes oplikt van loopse teven en ze wil dekken. Dus gecastreerd of niet zegt ook weinig :+
Mijn volle reu doet dan weer vrijwel niks met teven. Enkel de 3 hoogtepunt dagen merk ik wat aan hem. Verder makkelijk dier met loopse teven. Zowel eigen teven als buurhonden.

Uiteraard scheelt het per hond. Deze reu is blijkbaar enorm geintresseerd en hoe langer je wacht met castreren hoe groter de kans dat het gedrag voor een deel bijft door de gewoonte die is gemaakt.

MyWishMax

Re: Intacte PuberReu leren teefjes te negeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:34

Hij is nu voor het eerst 'enorm' geïnteresseerd. Dat zegt nog niks. Mijn volle reu was op dat op die leeftijd ook 1 keer, daarna nooit meer last gehad. Ja, hij wil wel eens blijven hangen bij plasjes, maar dat is een kwestie van wegsturen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:51

tengeltje11 schreef:
dat sowieso al.
en zoals hierboven ook al vermeld werd,dit gedrag heeft niets met 'puber' zijn te maken,de pubertijd bij een hond is,eens hij 2j is,verdwenen,hij is gewoon volwassen op die leeftijd.

Is ook per ras verschillend.
Onze deerhound, staat er om bekend dat ze pas laat volwassen zijn en wel pas met hun 3de jaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:24

annebe schreef:
tengeltje11 schreef:
dat sowieso al.
en zoals hierboven ook al vermeld werd,dit gedrag heeft niets met 'puber' zijn te maken,de pubertijd bij een hond is,eens hij 2j is,verdwenen,hij is gewoon volwassen op die leeftijd.

Is ook per ras verschillend.
Onze deerhound, staat er om bekend dat ze pas laat volwassen zijn en wel pas met hun 3de jaar.

Dat waag ik te betwijfelen. Ik kan me niet voorstellen dat de ontwikkelingssnelheid zó variabel is binnen één diersoort.
Zijn deerhound teven bijvoorbeeld écht pas met een jaar of drie voor het eerst loops?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:34

De DH noemen ze ook pas met 3 jaar 'volwassen', maar dat is meer dat ze dan uitgezwaard zijn en qua karakter volledig ontwikkeld. Of hoe je het wilt noemen? Dat betekent niet dat een hond tot 3 jaar een puber is. Voor andere honden zijn ze na een jaar / anderhalf oid ook al volwassen. Net als dat loopsheid niet perse volwassen zijn betekent, mijn teefje was met 7 maanden loops, met anderhalf/2 jaar merkte je dat ze qua karakter volwassen geworden was, lichamelijk moet ze nog een stukje uitzwaren.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:40

Ach volwassen... Een van mijn honden is nu 4 en pas sinds een jaar vind ik haar lichamelijk en mentaal stabiel en uitgegroeid. Ik ben niet zo van het direct castreren. Sturing geven vind ik belangrijker.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:42

Machie schreef:
Ach volwassen... Een van mijn honden is nu 4 en pas sinds een jaar vind ik haar lichamelijk en mentaal stabiel en uitgegroeid. Ik ben niet zo van het direct castreren. Sturing geven vind ik belangrijker.

+1 :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:09

Dat is dus mijn punt, dat geldt voor alle honden; ik train bordercollies voor drijfwerk, en ook daar merk je dat ze pas met zo'n drie á vier jaar mentaal " volwassen"zijn.
Maar met seksuele volwassenheid heet dat niet veel te maken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:10

Machie schreef:

+:)+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 21:13

Over fokken wil ik het verder niet hebben. Ik vind verantwoord fokken zeer belangrijk. Met of zonder papieren. Die papieren hebben voor mij geen betekenis (ik heb een cavalier king charles gehad als kind wat een verdriet zo'n papier hondje. Ik ken de keur wereld een beetje. Ik vind dat je zonder papieren ook heel veranwoordelijk kan fokken)

Ik ben vandaag gestart met de druppels.
Hopelijk helpt het hem.

We zijn er inmiddels achter dat zijn 'wegloop gedrag' niet alleen bij teven weg komt. We hebben een vos bij huis lopen en een kudde van 15 herten. Meneer de vos kwam mijn man afgelopen avond tegen en Sam wou graag zijn spoor achterna.