Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:33

Kiwiwitje, oh, dan heb ik iets anders op zooplus gekocht...
Oke bol dus! Sorry voor de verwarring.
Maar zo een dus!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:38

kiwiwitje schreef:
GDG schreef:
Maar hoe gebruik jij het dan? Dikke laag houtkorrels, dagelijks de poep eruit en wat doe je dan met de plas? Ik vind het altijd zo'n crime om de plasplekken eruit te krijgen zonder de droge houtkorrels mee te nemen, of schep jij het gewoon ruim uit met droge houtkorrels en al?

Een peewee kopen :D dan doen de katten dat zeven zelf :D

@Aria_zz: Zooplus heeft dat ding toch niet? Bol.com wel
https://www.bol.com/nl/l/peewee-kattenb ... 283220829/

Ik heb zelf de grootste. (en een kleinere, maar de grootste word het meest gebruikt)

Dat is ook de bedoeling :P . Ben alleen eerst even aan het uittesten of alle katten wel op de houtkorrels willen, anders is het ook zo zonde om dat ding te kopen :') .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:47

GDG; stomme quotes weer.. :P
Die van ons vonden hout ook niet tof, maar met de peewee gaat t super. zelfs de zwerver van buiten ging er gelijk goed op!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:53

kiwiwitje schreef:
Die van ons vonden hout ook niet tof, maar met de peewee gaat t super. zelfs de zwerver van buiten ging er gelijk goed op!

Haha, ja stom hè met die quotes :P .
Oh frappant dat ze het op de peewee wel goed doen. Kan me er op zich wel iets bij voorstellen want ik heb er nu een laag van 6/7cm inzitten en de katten kunnen daar niet heel stabiel in lopen. Bij de pw moet je maar 2cm vullen, dus dat is vast een stuk stabieler.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:58

Hmmm idd het overwegen waard :P als ik verhuis neem ik wel zon bak erbij. Nu is het al een gekkenhuis met deze bakken in m'n kleine huisje xD

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:16

Tilmar schreef:
Ja klopt is even zoeken naar een geschikt schepje, ik kan morgen wel een foto sturen als je geïnteresseerd bent. En iets meer in detail uitleggen hoe ik het doe. Het was namelijk best even zoeken naar de beste methode. Nu zou ik echt niet anders meer willen.

Dat zou ik ook wel willen
Misschien doe jij het nog beter dan ik ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:17

GDG schreef:
kiwiwitje schreef:

Haha, ja stom hè met die quotes :P .
Oh frappant dat ze het op de peewee wel goed doen. Kan me er op zich wel iets bij voorstellen want ik heb er nu een laag van 6/7cm inzitten en de katten kunnen daar niet heel stabiel in lopen. Bij de pw moet je maar 2cm vullen, dus dat is vast een stuk stabieler.

die 2cm haal ik meestal niet. :P gooi er een laag in dat als ik schud de hele bodem bedekt is, maar meer niet :P En ik gebruik geen peewee korrels, maar die van Van Cranenbroek. nog goedkoper :P

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:20

Ik ben ook een hele poos op zoek geweest, maar Tigerino (via zooplus) bevalt echt super! Het ruikt niet (hiermee bedoel ik dat het gewoon neutraal is, het luchtje lavendel bv ruik ik ook niet echt), veel minder korrels buiten de kattenbak en niet duur :))

Herfstdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:24

Wij gebruiken belmondo ultra white. Geen nare geurtjes in huis, geurloze grit, goede klontvorming en ik geloof alleen maar klei.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:40

Silly1972 schreef:
Ik gebruik gewoon de houtkorrels, die gaan bij mij echt het langste mee.
Meeste van bovenstaande is echt super duur als je 4 katten hebt

Ik doe echt, zonder overdrijven, met twee katten en twee bakken máánden met de Tigerino grit. En ook al kunnen ze naar buiten, ze plassen en poepen binnen :')

Met houtkorrels was ik uiteindelijk meer geld kwijt.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:52

Ik heb sinds een paar weken de peeweebak met de bijhorende houtkorrels en echt serieus, dat ding pakken ze mij nooit meer af ! ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Na jaren van het zoeken naar de juiste vulling ( nooit niet gevonden trouwens :n ), de vuiligheid dat je ervan hebt, de vreselijke geur, het constant moeten reinigen en vooral de zware en vele vuilbakzakken dat ik met veel ergenis gebruikt heb en ook van de vuilnisman, heb ik eindelijk DE bak gevonden en ik geef nog liever mijn afwasmachine af dan de peeweebak :') .

Echt, ik raadt hem iedereen aan ! !

Ohja, van onze drie katten had onze jongste kat er het even wat moeilijk mee en moesten we hem er een weekje wel constant opzetten. Maar nu doet hij het helemaal zelf en is hij helemaal happy met zijn nieuwe bak :j .

Dus een peeweebak met de echte peewee korrels +:)+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:15

Enig idee waar je deze een beetje voordelig kan kopen?
En welke precies? zie dat er verschillende zijn nl

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:47

Silly1972 schreef:
Enig idee waar je deze een beetje voordelig kan kopen?
En welke precies? zie dat er verschillende zijn nl

Peewee? Bol.com
Tenminste, ik heb kort geleden daar de grootste vandaan gehaald en hun waren toen het goedkoopste.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:48

oke dank je

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:35

Zou die Peewee bak ook werken met strokorrels?

Wij hebben nu grove klompvormende korrels van Jumbo merk, werken goed, maar idd, die uitloop... Het is met een matje ervoor wel minder. En echt helemaal geurloos vind ik het ook niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:45

Miran schreef:

Wij hebben nu grove klompvormende korrels van Jumbo merk, werken goed, maar idd, die uitloop... Het is met een matje ervoor wel minder. En echt helemaal geurloos vind ik het ook niet.

Ik heb geen idee hoe fijn stro korrels uit elkaar vallen..

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:36

Miran schreef:

Ik heb toen er heel veel over gelezen en in heel veel reviews zeiden mensen dat het belange niet zo goed werkt als de echte peewee korrels. Ik snap trouwens niet waarom je die niet zou kopen want die zijn mega zuinig en absoluut niet duur in aankoop :) . En gedaan met zware zakken sleuren in de winkel want ik bestel ze gewoon :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:06

Omany schreef:
Miran schreef:

Ik heb toen er heel veel over gelezen en in heel veel reviews zeiden mensen dat het belange niet zo goed werkt als de echte peewee korrels. Ik snap trouwens niet waarom je die niet zou kopen want die zijn mega zuinig en absoluut niet duur in aankoop :) . En gedaan met zware zakken sleuren in de winkel want ik bestel ze gewoon :))

Simpel, wij halen bij van cranenbroek, daar zijn ze nog goedkoper, ruiken iets anders en persoonlijk ruiken ze beter bij gebruik, en vallen fijner uit elkaar dan die van Peewee zelf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:07

Wij hebben een kokosmatje voor de bak gelegd, zodat ze echt hun voetjes vegen na het op de bak gaan als het ware := Werkt echt heel goed. (Een standaard deurmat eigenlijk)

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:17

Ik gebruik Cat's best eco plus. Verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken, tuincentra met dierenafdeling en zooplus. Hij klontert de plasjes heel mooi en bij mij in de gemeente kan ik het zo door de toilet wegspoelen. Woon wel in nieuwbouw. Als ik het goed bijhoud en er af en toe nieuw grit bij gooi dan kan ik behoorlijk lang doen met een bak totdat ik weer moet verschonen. Het maskeert de geur niet maar omdat ik de ontlasting en plasjes via de toilet weg kan gooien vind ik dat niet erg. Katten hebben een extra grote kattenbak zodat ze voldoende ruimte hebben om hun business te doen. Met een uitloopmatje ervoor lopen ze het bijna niet in huis.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:25

Oké, en bedankt voor dit topic, weer 40 euro armer..... :$ >;) :))

Ik zit al een tijdje te hannesen met kattenbakkorrels. In eerste instantie dat Silicaspul erin, maar waar ik een maand mee zou moeten kunnen doen, wil ik er binnen (!) twee weken eruit hebben omdat het gewoon stinkt en nat is. Ander merk geprobeerd, zelfde probleem. Daar is het spul me toch wat te duur voor.
En toen dus twijfel. Gewoon houtkorrels vind ik toch altijd wat lastig met verschonen, eigenlijk moet je alles eruit halen wil je ook juist de gebruikte, natte plekken eruit hebben. Immers, dat valt door het schepje, terwijl de hele korrels zich niet laten zeven..... Maar van het meeste andere grit word ik gewoon niet blij, qua verschonen, qua stof, qua door huis lopen, qua geur.

Dus, ik ben om. Ik heb zojuist de peewee besteld. Inclusief een kleine zak originele vulling. Ik heb nog houtkorrels staan, dus dan kan ik beiden uitproberen. Als het goed is komt hij morgen al!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:33

Canadian Fine van Versele Laga. Heeeeel zuinig in gebruik, ik ververs de bak iedere maand-2 maanden en vul de bak dan met ongeveer een halve zak grit. (Wel steeds klontjes eruit halen natuurlijk)
Duur grit, maar geen geur, klontert perfect en wordt niet veel mee naar buiten gelopen (ik heb er zon matje voor liggen)

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:39

De tuin van de buren :-)

Sorry...heel flauw ;-) Kon t niet laten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:41

bonny123 schreef:
De tuin van de buren :-)

Sorry...heel flauw ;-) Kon t niet laten

:')

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:55

Lalidan schreef:
Oké, en bedankt voor dit topic, weer 40 euro armer..... :$ >;) :))

Ik zit al een tijdje te hannesen met kattenbakkorrels. In eerste instantie dat Silicaspul erin, maar waar ik een maand mee zou moeten kunnen doen, wil ik er binnen (!) twee weken eruit hebben omdat het gewoon stinkt en nat is. Ander merk geprobeerd, zelfde probleem. Daar is het spul me toch wat te duur voor.
En toen dus twijfel. Gewoon houtkorrels vind ik toch altijd wat lastig met verschonen, eigenlijk moet je alles eruit halen wil je ook juist de gebruikte, natte plekken eruit hebben. Immers, dat valt door het schepje, terwijl de hele korrels zich niet laten zeven..... Maar van het meeste andere grit word ik gewoon niet blij, qua verschonen, qua stof, qua door huis lopen, qua geur.

Dus, ik ben om. Ik heb zojuist de peewee besteld. Inclusief een kleine zak originele vulling. Ik heb nog houtkorrels staan, dus dan kan ik beiden uitproberen. Als het goed is komt hij morgen al!

You won't regret it ! ! <3 Echt een zalig ding ! Met dat zakje van drie kilo heb ik anderhalf week gedaan zonder bij te vullen met drie katten die niet buiten gaan :D .
En als er wat te weinig begint in te zitten, gewoon een paar handjes erbij en je kunt weer lang ertegen !
En gewoon de vaste onderdelen ~~}> in de wc en de onderste bak in de groene bak +:)+ . En dagelijks effe met het schepje erin roeren en het zakt in de onderste bak _/-\o_

Veel plezier :))