Slecht etende magere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:49

Kuggur schreef:
Raar fenomeen, hondenshows.
Chihuahua mooi slank, maar niet "vol" genoeg voor de keurmeester? Mesten maar!
Gezonde bc, maar zijn oren mogen niet staan? Even klussen met superlijm en elastiekjes!
Moeilijk een conform nestje uit niet verwante honden te fokken? Broer springt net zo makkelijk op zus. En de genetischeroblemen proberen we op te dweilen met steeds meer testen....

Duidelijk niet jouw ding en ook duidelijk dat je er niets van weet.
Bv broer op zus mag echt niet.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:49

Oké, omdat je het eerst vooral had over dat de keurmeesters zo van volle honden houden met ter illustratie een a twee foto's van hoe ze de honden graag wat voller zien.

Het enige wat je verder kan doen is in gesprek blijven met de dierenarts en het in de gaten houden. Sommige honden eten nou eenmaal een stuk minder, al kan dat wel schrikken zijn natuurlijk!

Anonymous86

Re: Slecht etende magere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 18:51

Ik heb altijd gewoon goed etende honden gehad. Dus dit is gewoon apart. Zeker omdat hij het allemaal niet lust... dat vind ik vreemd en ik gun het hem om gewoom lekker te eten. Overigens gaat hij er nu met mijn rookworst vandaan... om eraan te likken :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:55

Rianne1994 schreef:
Dan nog steeds mag hij wel een normale hoeveelheid eten. En op zich is hij prima geschikt om te showen behalve het eten. Dit eten is niet naar wens van de keurmeesters maar naar wens van mij. Maar nogmaals daar gaat dit topic niet over

Als hij volgens de dierenarts een gezond gewicht heeft, eet hij toch een normale hoeveelheid? Ik snap je probleem niet hoor. Waarom volproppen als het dier niet wil? Of zijn de show resultaten misschien toch belangrijker dan het welzijn van het diertje?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 18:58

Is lezen zo moeilijk. Als je even iets verder kijkt dan je neus lang is kan je ook zien dat t leuk is dat de dierenarts hem prima vind.... dat ik hem te dun vind. En ik vind het belachelijk dat er gesuggereerd wordt dat de showresultaten voor de hond gaan. Dan nodig ik je graag uit om een keer langs te komen. Maar helaas is het makkelijk om vanachter je veilige computer schermpje te oordelen dan om even te komen kijken of een vraag te stellen in plaats van een oordeel te vellen. Ik hou van de hondjes en heb alles voor ze over. Maar ik vind dat hij slecht eet. Dat hij een kieskeurige eter is en niks lust. Orijen brok gaat er met moeite in. Als een hond met moeite eet vind ik dat niet normaal. Verder kun je al zn ribben voelen, zn heupen steken uit en schouder ook. Dus lijkt me dat niet bepaald een gezond gewicht. Ik ben het dan ook niet eens met de dierenarts maar misschien mishandel ik ze wel want ik zie ze liever wat voller.

Nogmaals en laatste x daar gaat dit topic niet over. Het gaat over eventuele brokken, natvoer of kvv wat ik kan proberen. Om te kijken of hij wat aan komt.
Daarbij is de rasstandaard van de chi geen mager skeletje.

Even voor de mensen onder ons die geen verstand hebben van chi's en denken dat t hazewindhonden horen te zijn qua figuur:

Afbeelding
Dat is de rasstandaard.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 28-01-17 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:01

Een hond die mooi in conditie is is niet dik voor de show. Deze hond heeft duidelijk een wat mindere conditie. Het is een schoonheidswedstrijd . Daarbij is een jonge reu iets zwaarder ook beter voor zijn ontwikkeling . Beter voor zijn botten en spieren, rondere ribben zodat die meer ruimte heeft in zijn borstkas.
Een beetje meer vlees op zijn lijf is gewoon gezonder.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:02

kohtje schreef:
Een hond die mooi in conditie is is niet dik voor de show. Deze hond heeft duidelijk een wat mindere conditie. Het is een schoonheidswedstrijd . Daarbij is een jonge reu iets zwaarder ook beter voor zijn ontwikkeling . Beter voor zijn botten en spieren, rondere ribben zodat die meer ruimte heeft in zijn borstkas.
Een beetje meer vlees op zijn lijf is gewoon gezonder.

Dankje! Gelukkig is er nog iemand die het begrijpt :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:03

Jup.

Een hond krijgt meer ruimte in zijn borstkas doordat hij wat vet zwaarder is.
Logisch.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:05

Een beetje vet is beter voor de ontwikkeling. Bijna elke chihuahua heeft een open fontanel bij geboorte, ik merk dat hij iets is aangekomen en spontaan trekt zn fontanel verder dicht... hoe zou dat nou komen? Maar nogmaals dit is compleet of topic. Ik wil dit best via pb bespreken maar ben wel klaar met dit azijnpis gebeuren. Kijk naar de rasstandaard... vergelijk met hem en zie waar het mis gaat.
Afbeelding
Hier lijkt het mee te vallen maar zn haren zijn zon 5cm lang... zijn omtrek borstkas is 33cm van mijn andere reu ook. Omtrek buik is 21cm
Van mijn andere reu 28... zoek het verschil rasstandaard is ongeveer 1 rechte lijn van borst naar ballen
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 28-01-17 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:08

Wat reageer je defensief zeg, waarom is dat? Nare gesprekspartner ben je voor iemand die het niet met je eens is.

Ik heb trouwens zelf chihuahua's, dus ik weet waar ik over praat. Allemaal goede eters (lusten alles) en goede gewichten. De oudste is bijna 13, die wordt wat dunner. Het zij zo, ze hoeft niet vol te zijn omdat ik dat zo graag wil.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:10

Blijkbaar heb je dan nooit gekeken naar de rasstandaard van de chi. Dan zou je weten dat zoals machito is eigenlijk te dun is. En ja ik ben intussen wel klaar met alle vingerwijzende azijnpissers... kom een x kijken. Al doe je dat vast niet ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:15

Ik heb een oud hondje van 15.5, (een Bolognezer) dat is ook altijd een slechte eter geweest.
En sinds hij ouder wordt, ook een puzzeltocht om hem genoeg te laten eten.

Brokken eet ie al jaren niet meer, hij heeft een paar jaar vers vlees gehad totdat ie dat liet staan.
Nu eet hij Natura, van dat gestoomde vlees wat je bij de Albert Heyn kunt kopen.
Dat vindt hij erg lekker.

Ook koop ik af en toe bij de dierenarts zo'n tree A/D blikjes zachtvoer.
Dit is heel zacht voer, extra verrijkt, dat wordt gebruikt voor honden die moeten aansterken, na een operatie e.d.
Misschien is dit nog een optie, dat je dit je hondje geeft?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:21

Barbet schreef:
Ik heb een oud hondje van 15.5, (een Bolognezer) dat is ook altijd een slechte eter geweest.
En sinds hij ouder wordt, ook een puzzeltocht om hem genoeg te laten eten.

Brokken eet ie al jaren niet meer, hij heeft een paar jaar vers vlees gehad totdat ie dat liet staan.
Nu eet hij Natura, van dat gestoomde vlees wat je bij de Albert Heyn kunt kopen.
Dat vindt hij erg lekker.

Ook koop ik af en toe bij de dierenarts zo'n tree A/D blikjes zachtvoer.
Dit is heel zacht voer, extra verrijkt, dat wordt gebruikt voor honden die moeten aansterken, na een operatie e.d.
Misschien is dit nog een optie, dat je dit je hondje geeft?

Natura ga ik voor kijken. Dat ken ik nog niet. Dat ad voer ook niet ik gaf hem puppy paté wordt ook gebruikt om ze aan te laten komen. Dat ging er alleen in met dwingen en dat lijkt me ook niet de bedoeling dus dat heb ik opgegeven maar zal even kijken of ik daar wat van kan vinden

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:49

Rianne1994 schreef:
Een beetje vet is beter voor de ontwikkeling. Bijna elke chihuahua heeft een open fontanel bij geboorte, ik merk dat hij iets is aangekomen en spontaan trekt zn fontanel verder dicht... n

Je bent gelijk, ik snap niets van chihuahua's, wat je hier vertelt is werkelijk wonderbaarlijk!
_O-

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:50

Rianne1994 schreef:
Blijkbaar heb je dan nooit gekeken naar de rasstandaard van de chi. Dan zou je weten dat zoals machito is eigenlijk te dun is. En ja ik ben intussen wel klaar met alle vingerwijzende azijnpissers... kom een x kijken. Al doe je dat vast niet ;)

Mijn laatste antwoord naar jou, ik vind het niet prettig om met jou te praten.
De rasstandaard is bij mij niet heilig, veel honden worden helemaal verkloot. Ik kijk liever naar de hond, hoe die het doet.
En ik had best bij je willen komen kijken hoor, waarom denk je van niet? Maar nu niet nee, ik ga mijn tijd niet verdoen met mensen die zo onaardig zijn, daar is mijn tijd te kostbaar voor.
Succes met het hondje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:50

Kuggur schreef:
Rianne1994 schreef:
Een beetje vet is beter voor de ontwikkeling. Bijna elke chihuahua heeft een open fontanel bij geboorte, ik merk dat hij iets is aangekomen en spontaan trekt zn fontanel verder dicht... n

Je bent gelijk, ik snap niets van chihuahua's, wat je hier vertelt is werkelijk wonderbaarlijk!
_O-

Nou inderdaad, het probleem van de fontanel bij chihuahua's is bij deze opgelost.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:51

Rianne1994 schreef:

Volgens mij vind je de showresultaten belangrijker dan de rest.

Zoals ik eerder al aangaf. Mijn hondje was op die leeftijd ook echt heel erg smal, dat trekt vanzelf wel bij als hij ouder wordt. Ik vind dit hondje er ook alles behalve te mager eruit zien.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:53

Tja hoe het komt geen idee. Ik vermoed ander voer/beter voer. Meer energie om te gebruiken om te groeien. Voor zover ik weet hebben dunne honden vaak ook een groeiachterstand. Maar nogmaals daar gaat het topic niet over dus kunnen we nu on topic blijven?
En dan kunnen jullie ergens anders vertellen hoe dom ik ben :evaw: jullie worden niet gemist hier.
Ja ik vind de showresultaten enorm belangrijk daarom prop ik van alles in mijn hondjes. Ik geef ze allerlei slechte dingen om maar te zorgen dat ze goed zijn. Ook train ik ze enorm veel en enorm streng niet luisteren is een pak slaag. Jup helemaal hoe ik ben :j

Jammer dat bokt weer typisch bokt moet zijn. Gelukkig zijn er ook nuttige reacties.

Verder is iedereen van harte welkom om te komen kijken hoe slecht ze het hebben. Nuttige reacties zal ik beantwoorden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:03

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 20:04

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:05

Snap wel dat ze defensief reageert. Wat een aanvallende reacties hier zeg.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 20:07

Kimbers schreef:
Snap wel dat ze defensief reageert. Wat een aanvallende reacties hier zeg.

Dankjewel. Fijn dat je dat zegt :o

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:09

heel veel kleine hapjes tussendoor?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:09

Hoe lang heb je het hondje eigenlijk al?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:12

Rianne1994 schreef:
Cerastes schreef:
Ik vind hm ook aan de dunne kant...heb zelf ook altijd slanke honden gehad en nog steeds.
Heb maar 1 chihuahua gehad en die was ook vrij dun, met veel tussendoortjes kwam ie wel aan... dus écht elke dag naast het gewone voer wat kaas/worst of in jou geval frikandel geven...

Ik heb verder geen ervaring met showhonden ofzo..

Elke dag frikandel leek me ook niet bevorderlijk voor zn gezondheid :+ maar dat is nog een optie inderdaad. Hij eet dat ook wel moeizaam maar toch beter iets als niets.

Niet gefrituurde frikandel kan wel. Gewoon laten ontdooien en dan geven.