Hond vervuilt haar bench

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deni11

Berichten: 1223
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:54


LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:55

Ook geprobeerd dat vind ze helemaal niks ze wil wel alles in de gaten houden is een nieuwsgierig aagje

alysha92
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:02

Ik wil graag even reageren op het feit dat staffords moeilijk zindelijk te maken zijn
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb...
Iedere hond is zindelijk te maken.. alleen heb je nu het nadeel dat je begonnen bent met een hondje die een slechte start heeft gehad en wss ook geen eens raszuiver is...

Om even op je vraag terug te komen hoe je het aan kan pakken.
Stap één is op tijdelijk 's nachts het waterbakje weg te halen..
Verder zou ik jou was contact opnemen met een fokker die bekend én erkend is met het fokken van honden
Die kunnen je vast veel tips geven
En ik vind dat je dierenarts je meer moet helpen/ begeleiden. Hondje is goed nagekeken dus? Blaasontsteking/darmproblematiek uitgesloten?
En anders toch echt contact opnemen met een erkende honden school!! Dat is misschien nog wel het belangrijkste!

En waar ik ook absoluut mee zou stoppen (ik begrijp dat je hondje nog jong ) er mee te gaan fietsen!
Je helpt je puppy naar de klote zo..
Je mag minstens tot aan de eerste levensjaar niet fietsen met een pup!

Zorg voor rust en regelmaat (ook tijdens het wandelen, als ze zo druk zijn en met alles bezig vergeten ze soms om bijv goed uit te plassen)... Het is zo belangrijk dat ze voldoende rust krijgen.
Ze moeten bij wijze van spreken 20 uur van 24 uur slapen!

Edit: Sorry over heen gelezen dat ze al ouder is dan een jaar!
Maar alsnog het fietsen moet je wel beperken en rustig opbouwen

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:07

alysha92 schreef:
Ik wil graag even reageren op het feit dat staffords moeilijk zindelijk te maken zijn
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb...
Iedere hond is zindelijk te maken.. alleen heb je nu het nadeel dat je begonnen bent met een hondje die een slechte start heeft gehad en wss ook geen eens raszuiver is...

Om even op je vraag terug te komen hoe je het aan kan pakken.
Stap één is op tijdelijk 's nachts het waterbakje weg te halen..
Verder zou ik jou was contact opnemen met een fokker die bekend én erkend is met het fokken van honden
Die kunnen je vast veel tips geven
En ik vind dat je dierenarts je meer moet helpen/ begeleiden. Hondje is goed nagekeken dus? Blaasontsteking/darmproblematiek uitgesloten?
En anders toch echt contact opnemen met een erkende honden school!! Dat is misschien nog wel het belangrijkste!

En waar ik ook absoluut mee zou stoppen (ik begrijp dat je hondje nog jong ) er mee te gaan fietsen!
Je helpt je puppy naar de klote zo..
Je mag minstens tot aan de eerste levensjaar niet fietsen met een pup!

Zorg voor rust en regelmaat (ook tijdens het wandelen, als ze zo druk zijn... Het is zo belangrijk dat ze voldoende rust krijgen.
Ze moeten bij wijze van spreken 20 uur van 24 uur slapen!

Ik vind het jammer dat jij een aanname doet dat ze niet raszuiver is en jij dat zo vanaf een beeldscherm kan zien en vind dat ook totaal niet relevant of een hond in de bench poept ja of nee!
Ten tweede krijgt zij niet de hele dag eten en drinken dus ook niet snachts! En ja zij is op alles getest en na gekeken anders had ik de oorzaak wel gevonden en hier geen vraag hoeven plaatsen.
En ze is ouder dan een jaar dan mag je gewoon met je hond fietsen in fiets geen 6 uur op een dag :') en heb dat rustig opgebouwd. En het is geen pup meer het is gewoon een 1,5 jarig teefje. ( anders had er wel gestaan help mijn pup poept in de bench) . En honden school kan ik niet ivm gezondheid fijn dat je het hele topic gelezen hebt :o en die kunnen ook niet vanaf een grasveld in haar oor fluisteren niet meer poepen in je bench he! Met uitlaten heb ik namelijk geen problemen met haar

alysha92
Berichten: 283
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:13

LinsxDot schreef:
alysha92 schreef:
Ik wil graag even reageren op het feit dat staffords moeilijk zindelijk te maken zijn
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb...
Iedere hond is zindelijk te maken.. alleen heb je nu het nadeel dat je begonnen bent met een hondje die een slechte start heeft gehad en wss ook geen eens raszuiver is...

Om even op je vraag terug te komen hoe je het aan kan pakken.
Stap één is op tijdelijk 's nachts het waterbakje weg te halen..
Verder zou ik jou was contact opnemen met een fokker die bekend én erkend is met het fokken van honden
Die kunnen je vast veel tips geven
En ik vind dat je dierenarts je meer moet helpen/ begeleiden. Hondje is goed nagekeken dus? Blaasontsteking/darmproblematiek uitgesloten?
En anders toch echt contact opnemen met een erkende honden school!! Dat is misschien nog wel het belangrijkste!

En waar ik ook absoluut mee zou stoppen (ik begrijp dat je hondje nog jong ) er mee te gaan fietsen!
Je helpt je puppy naar de klote zo..
Je mag minstens tot aan de eerste levensjaar niet fietsen met een pup!

Zorg voor rust en regelmaat (ook tijdens het wandelen, als ze zo druk zijn... Het is zo belangrijk dat ze voldoende rust krijgen.
Ze moeten bij wijze van spreken 20 uur van 24 uur slapen!

Ik vind het jammer dat jij een aanname doet dat ze niet raszuiver is en jij dat zo vanaf een beeldscherm kan zien en vind dat ook totaal niet relevant of een hond in de bench poept ja of nee!
Ten tweede krijgt zij niet de hele dag eten en drinken dus ook niet snachts! En ja zij is op alles getest en na gekeken anders had ik de oorzaak wel gevonden en hier geen vraag hoeven plaatsen.
En ze is ouder dan een jaar dan mag je gewoon met je hond fietsen in fiets geen 6 uur op een dag :') en heb dat rustig opgebouwd. En het is geen pup meer het is gewoon een 1,5 jarig teefje. ( anders had er wel gestaan help mijn pup poept in de bench) . En honden school kan ik niet ivm gezondheid fijn dat je het hele topic gelezen hebt :o en die kunnen ook niet vanaf een grasveld in haar oor fluisteren niet meer poepen in je bench he! Met uitlaten heb ik namelijk geen problemen met haar



Het zijn maar tips okee..
En nee ik heb niet het hele topic gelezen.
En ik had er al bij gezet dat ik over de leeftijd heen had gekeken.
ik ben blij dat er medisch geen oorzaak is gevonden.
Dat is mooi.

Misschien kun je wel contact opnemen met een hondenschool (een erkende).
Die krijgen hier veel meer mee te maken en hebben vast wel tips voor je :)
Dan hoef je er niet naar toe
En anders toch een andere dierenarts raadplegen..

Succes

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:18

TS, ik raad je ernstig aan opnieuw contact op te nemen met een gedragstherapeut, een ander dan die je had. Hoe langer jezelf rommelt met dit probleem hoe erger het wordt. Ik denk dat het erg belangrijk is dat je regelmaat en routine aanhoudt. Zoveel mogelijk op gezette tijden uit, eten etc. Probeer de prikkels thuis laag te houden en probeer haar zoveel mogelijk mentaal uit te dagen. Hoe maak je de bench schoon?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:24

Met verschillende dingen geprobeerd zoals de dierenarts aan gaf! Antiurine geur azijn schoonmaakmiddel cintronella het maakt niks uit! Ook met 90% alchohol ook geen werking!
Deskundige geven me ook allemaal tips en probeer al jaar alle tips van verschillende langere tijd uit zonder uitkomst!
Ik heb haar ook al keer in de gang los gehad met kluif speeltje kong enz! En toch begint ze aan mijn plinten. Ook al is het 5 min in de woonkamer begint ze aan mijn tafel of aan de decoratie bloemen

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:26

Ik lees dat je niet naar een hondenschool kan ivm gezondheid?
Was dit ook al zo voordat je haar kreeg?
Mocht dat zo zijn snap ik uberhaupt niet waarom je voor dit ras hebt gekozen.
Ze hebben hun beweging meer dan nodig en ook mentaal moet je er veel mee doen.
Wil iemand anders niet met haar naar een hondenschool?
Ik zou ook contact gaan opnemen met een gedragstherapeut of evt privé les van een instructeur, deze situatie loopt zo alleen maar meer uit de hand...

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:28

kim_hester schreef:
Ik lees dat je niet naar een hondenschool kan ivm gezondheid?
Was dit ook al zo voordat je haar kreeg?
Mocht dat zo zijn snap ik uberhaupt niet waarom je voor dit ras hebt gekozen.
Ze hebben hun beweging meer dan nodig en ook mentaal moet je er veel mee doen.
Wil iemand anders niet met haar naar een hondenschool?
Ik zou ook contact gaan opnemen met een gedragstherapeut of evt privé les van een instructeur, deze situatie loopt zo alleen maar meer uit de hand...

vind allemaal erg overdreven ze poept in de bench het is geen vals monster die je been eraf bijt!
Ze is hardstikke lief verder.
En nee helaas ben ik door een hond gebeten door mijn zenuwen heen en ben ik al 2x geopereerd wat dit jaar fout is gegaan de laatste operatie en ik mijn hand niet meer volledig kan gebruiken!

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:35

TS een GT komt gewoon aan huis, daar hoef je niet voor te reizen als het goed is.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:37

Amandavd schreef:
TS een GT komt gewoon aan huis, daar hoef je niet voor te reizen als het goed is.

Klopt die is al bij ons thuis geweest meerdere malen

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:37

Heb je btw die prijzen gezien van sommige :') vind 275 euro voor een uur erg ver gaan

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:39

Toen mijn oudje nog een jonkie was heeft het ook lang geduurd voor hij goed zindelijk was. Hij heeft een wat slechte start gehad toen hij met 10 weken bij me kwam. Met 7 maanden was hij echt goed zindelijk.
Toen hij met 5 maanden nog niet zindelijk wilde zijn en ik de wanhoop nabij was ben ik helemaal opnieuw begonnen.
Every "our by the our" naar buiten voor een plas. Kkv voer op 2 vaste tijden. Daar poepen en plassen ze minder van. Elk uur buiten voor een plas. Terwijl dat echt niet nodig was hoor want als hij bij me in bed lag kon hij het uren ophouden. Maar het is meer omdat je niet wil dat het nog mis gaat. Vanaf een bepaald moment wilde ik geen oeps momenten meer hebben. Hij mocht nooit meer plassen of poepen in huis. Dus zelf ook super scherp er bovenop. Later uitgebreid naar elke 2 uur enz. En toen ging het snel beter. In de bench was hij angstig en bleef hij angstig.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:39

Tsja, er zijn vast ook goedkopere. Succes met zoeken.

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:44

LinsxDot schreef:
kim_hester schreef:
Ik lees dat je niet naar een hondenschool kan ivm gezondheid?
Was dit ook al zo voordat je haar kreeg?
Mocht dat zo zijn snap ik uberhaupt niet waarom je voor dit ras hebt gekozen.
Ze hebben hun beweging meer dan nodig en ook mentaal moet je er veel mee doen.
Wil iemand anders niet met haar naar een hondenschool?
Ik zou ook contact gaan opnemen met een gedragstherapeut of evt privé les van een instructeur, deze situatie loopt zo alleen maar meer uit de hand...

vind allemaal erg overdreven ze poept in de bench het is geen vals monster die je been eraf bijt!
Ze is hardstikke lief verder.
En nee helaas ben ik door een hond gebeten door mijn zenuwen heen en ben ik al 2x geopereerd wat dit jaar fout is gegaan de laatste operatie en ik mijn hand niet meer volledig kan gebruiken!


Jij mag het overdreven vinden, maar jij krijgt je hond niet zindelijk .
Je kan er ook wat mee gaan doen ipv alles maar overdreven vinden....
Succes met je staffie, zo te lezen ben je ten einde raad maar wil niks aannemen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:48

Waar zie jij dat ik niks wil aan nemen dat? Heb je mij niet horen zeggen hoor alleen 9 van de 10 dingen die worden geadviseert zijn al geprobeerd en de 1/10 ga ik zeker proberen dus snap niet waar je dat vandaan haalt. En zie in jou reacties totaaaaal geen tips alleen wat ik allemaal al besproken heb in het topic en reactie op heb gegeven

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:16

LinsxDot schreef:
kim_hester schreef:
Ik lees dat je niet naar een hondenschool kan ivm gezondheid?
Was dit ook al zo voordat je haar kreeg?
Mocht dat zo zijn snap ik uberhaupt niet waarom je voor dit ras hebt gekozen.
Ze hebben hun beweging meer dan nodig en ook mentaal moet je er veel mee doen.
Wil iemand anders niet met haar naar een hondenschool?
Ik zou ook contact gaan opnemen met een gedragstherapeut of evt privé les van een instructeur, deze situatie loopt zo alleen maar meer uit de hand...

vind allemaal erg overdreven ze poept in de bench het is geen vals monster die je been eraf bijt!
Ze is hardstikke lief verder.
En nee helaas ben ik door een hond gebeten door mijn zenuwen heen en ben ik al 2x geopereerd wat dit jaar fout is gegaan de laatste operatie en ik mijn hand niet meer volledig kan gebruiken!

Nou, ik vind het toch wel behoorlijk problematisch klinken hoor. Onzindelijk/verlatingsangst (zelfs als je even onder de douche staat!), gigantisch sloopgedrag, op een normale dag 3-6 keer poepen, geen probleem hebben om in eigen ontlasting te liggen.... Dit gaat echt niet goed hoor, hier moet echt iets flink veranderen om het gedrag van deze hond gezond te krijgen.

Het is goed dat je een topic opent, maar ik geloof niet dat jij/jouw hond hier genoeg aan gaat hebben. Ik denk dat je echt heel goede begeleiding nodig hebt. Ik zou tips vragen voor goede GT bij jou in de buurt.

Wat je noemt over het belonen voor buiten poepen/plassen: waarom maar een kleine beloning? Zindelijkheid is een probleem, beloon dan groot op moment dat ze het goed doet. Verder: als je 's avonds niet ziet of ze poept/plast moet je in dit geval natuurlijk zelf verlichting meenemen (hoofdlampje) want je móet gewoon weten of ze wat gedaan heeft én dat groots belonen. Dus veel secuurder hiermee omgaan.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 22:19

Gelukkig hebben we allemaal een andere mening! Bedankt voor de tips!
Gedrags therapeut is allang in beeld dus die optie is al vervuld

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:21

TS.

Met alle respect.
Tips die hier worden gegeven om te gaan doen of uit te proberen staan misschien los van het grote probleem.
Maar deze kunnen er wel voor zorgen dat jouw hond door deze dingen wel leert en het grote probleem zo goed als opgelost geraakt.

Ik heb ook honden zitten waar sportgericht mee getraind word.
Ik heb ook niet de beste gezondheid en heb veel moeten aanpassen, maar alles voor de honden hier.
Nu gaat dat allemaal goed.

Ik hoop dat je er uit komt wat je gaat doen met de hond.

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:38

opnieuw beginnen.
Consequent zijn.
Max 2x per dag voeren, liefst vlees.
Wat te doen geven overdag, touw, bot, nylabone, Woodstick enz.
Radio aan?
Meer beweging.
Meer afwisseling qua beweging.
Denkspelletjes.
Speelgoed voor in de tuin (jollyegg of iets anders onverwoestbaars)
Zindelijkheidstraining met behulp van matjes?

Nou dit alles heb je vast nog niet geprobeerd, of in overweging genomen.
Succes.
Wil het allemaal niet helpen dan is er nog maar 1 ding over; loslaten en acceptatie.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:42

LinsxDot schreef:
Gelukkig hebben we allemaal een andere mening! Bedankt voor de tips!
Gedrags therapeut is allang in beeld dus die optie is al vervuld

In beeld is natuurlijk niet genoeg, het is wel de bedoeling dat er ook daadwerkelijk verbetering optreedt. Gebeurt dat niet en weet de GT het dus niet goed meer dan is het hoog tijd voor een andere.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 22:50

kim_hester schreef:
opnieuw beginnen.
Consequent zijn.
Max 2x per dag voeren, liefst vlees.
Wat te doen geven overdag, touw, bot, nylabone, Woodstick enz.
Radio aan?
Meer beweging.
Meer afwisseling qua beweging.
Denkspelletjes.
Speelgoed voor in de tuin (jollyegg of iets anders onverwoestbaars)
Zindelijkheidstraining met behulp van matjes?

Nou dit alles heb je vast nog niet geprobeerd, of in overweging genomen.
Succes.
Wil het allemaal niet helpen dan is er nog maar 1 ding over; loslaten en acceptatie.

Ze heeft een nylabone, kong, hertengewei.
Radio staat altijd aan vind mijn reu ook fijn.
Beweging komt ze echt niks tekort!
Denk spelletjes hebben we ook verstoppen van snoepjes, snuffelmat, fles aan touwtje, noem maar op.
Tuin valt af.
Matjes ook geprobeerd ze ziet dat als speelgoed en sloopt het.
Los laten gaat niet dan is me inboedel niet veilig. Geef haar speelgoed paar keer per dag in de bench en overdag paar keer. Aangezien de gt heeft gezegt het niet te laten liggen dan is het niet meer intressant! Zodra ik thuis ben doet ze niks met me inboedel zodra ze los is en ik ben heel even naar de auto bijv. begint ze aan me tafel plinten enz!

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:53

Heb je dan ook afwisselende beweging met haar?
6x per dag een leuk rondje voor het uitlaten is natuurlijk geen afwisseling.
Waarom is de tuin geen optie?
Heb je die niet of...?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 22:57

Heb ik niet!
Zij vind alleen achter een stok aan rennen of samen uur met mijn reu buiten ravotten heel erg leuk. Fietsen vind ze geweldig. We gaan regelmatig per week naar het strand. En ik loop geen kleine rondjes hoor alleen die tussen door maar 3x lopen we sowieso wel een heel stuk.
Ik fiets om de dag een uur maar dat is niet alleen volluit omdat ze ook moet leren rustig naast de fiets te kunnen wandelen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 22:59

Haar eten word ook gegeven met een denkspel of kong