LoveGlove schreef:Ik heb met de puppycursus een boekje gekregen, en daar staat in dat dat vechten vaker met de rang te maken heeft. Ik denk dat jou pup langzaam volwassen wordt, en een rang hoger wil, zoals dat hier al is gezegd. In het boek stond: stel je voor, je bent een hond aan het aaien, en de andere hond, van een hogere rang, komt aanrennen dat die geaaid kan worden, dan moet je de hond die je aan het aaien bent niet meer aaien en de aandacht naar de hond met de hogere rang aaien. Het klinkt zielig, maar zo werkt het wel. Begin eens met die brokjes en koekjes. Geef eerst je pup iets, dan die andere twee teefjes en dan de reu. Want dat is waarschijnlijk de rangorde bij jullie. Probeer dat eens. Je pup overal voorlaten. Misschien scheelt dat al.
Ik heb dat zelf ook. Als ik mijn eigen pup, die nu de pubertijd begint te komen, niet als eerste wat krijgt, gaat de met mijn andere hond zomaar een gevecht aan. Blijkbaar heeft dat allemaal met rang te maken.
Nou nee hoor: de hond die aan komt rennen moet héél snel maken dat ie wegkomt want ik ben met een ander bezig en daar heeft die zogenaamd ranghogere niets mee te maken. Gewoon niet. Ik ben de baas en ik deel de lakens uit hier, míjn aandacht wordt níet geclaimd.