Kat probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 20:51

ja ik hoop toch wel dat hij morgen weg is...we kunnen hier amper meer onbezorgd over ons terrein lopen met de honden los,plus dat de hele dag draait om een kat...

en we hebben een vervoersbox gehaald bij de DA inmiddels,dus dat hebben we,alleen nu nog een adres waar we hem naartoe kunnen brengen :)

Sjolvir

Re: Kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:53

Nou ja, als je hem hebt, dan gewoon in mand laten zitten met eten en water, zal ie wel niet leuk vinden en wordt bende, maar altijd beter dan dat ie hondenvoer wordt. Maandag zullen er wel weer opvang adressen zijn die telefoon oppakken die hem allicht wel opnemen, zijn ook vaak allemaal vrijwilligers die in het weekeind niet werken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 21:28

haha mijn vriend ging even kijken of katje er nog was,en ja hoor,hard mauwend zat ie nog bij het hooi,dus hij heeft er een tijd gezeten en kwam net binnen dat :
1,katje het eten naar binnen heeft geschrokt
2. dat het echt nog maar een kitten is,zo klein is ie..
3.dat het katje de hele tijd om zijn benen heen draaide

goed ik zie dan wel dat ie er moeite mee heeft de kat nu buiten te laten en de kans dat ie dood gebeten wordt,het is echt een lief katje..

dus hij is nu ernaartoe om te kijken of hij de kat kan vangen en dan doen we hem boven op de slaapmaker opsluiten zolang
:+

ff voor het idee,kunnen krantensnippers ook voldoen als kattenbakvulling?? dan gebruiken we de onderkant van de reiskooi maar als nood kattenbak :=
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 14-01-17 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:32

Diep triest die katten ellende door al die onverantwoordelijke kattenliefhebbers.
Menige hond vind het ook heerlijk om lekker rond te zwerven en achter konijntjes aan te jagen maar die houd men toch zorgvuldigvuldig binnen..........alleen het idee al... denk eens aan ál die gevaren waaraan hond lief bloot staat, zo alleen op straat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 21:35

oh ,kat is al gevangen hij sterft echt van de honger dus met 2de bakje voer in de box was hij zo gevangen,hard mauwend is hij nu naar boven gebracht en vriendlief mag mooi bij hem slapen in de hoop dat de kat dan stil is en niet alles bij elkaar mauwt...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:38

*\o/* en ik hoop dat je snel een goede opvangplek vindt of nog beter de baasjes.
Qua kattenbak kan je ook wat zand/aarde doen... dat werkt denk ik beter dan krantensnippers.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:39

kimmie261 schreef:
oh ,kat is al gevangen hij sterft echt van de honger dus met 2de bakje voer in de box was hij zo gevangen,hard mauwend is hij nu naar boven gebracht en vriendlief mag mooi bij hem slapen in de hoop dat de kat dan stil is en niet alles bij elkaar mauwt...

Top, de buit is binnen! *\o/*

Ben bang dat ie nog wel gaat miauwen, buiten joehoe ik heb honger, heb je ook nog de he! aandacht en helup hier ken ik het nog niet ik wil eruit. :D :+

Kattebak, onderkant reismand met krantensnippers kan goed wat ook kan is afwasbak achtig iets of curver bak met krantensnippers of gewoon aarde, maar iets waar ie zijn behoefte in kan doen en kan begraven als ie dat zou willen.

Met eten maak je vrienden is wel weer bewezen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:46

Fijn dat hij gevangen is! Scheelt morgen een hoop stress als er wel een opvang beschikbaar is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:46

Wat heel goed werkt in de kattenbak is gewoon zand..
Helaas zit je wat ver, en is een extra kat niet echt een optie..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 21:49

aarde zou wel gaan als vulling denk ik :j ,zand hebben we zo niet..

enne kat moet gewoon stil zijn := ,ik slaap mét de honden onder die kamer en die zijn niet doof zeg maar :D

daarom moet mijn vriend maar even bij hem slapen misschien dat ie dat voor de nacht wel fijn vind niet alleen te zijn...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:51

kimmie261 schreef:
aarde zou wel gaan als vulling denk ik :j ,zand hebben we zo niet..

enne kat moet gewoon stil zijn := ,ik slaap mét de honden onder die kamer en die zijn niet doof zeg maar :D

daarom moet mijn vriend maar even bij hem slapen misschien dat ie dat voor de nacht wel fijn vind niet alleen te zijn...

Hier ook al twee zwervertjes binnen gehad en die deden het prima op (speelzand :') ) Dan zal aarde ook wel gaan.

Wel lastig hoor, je gaat je toch al snel hechten aan zo'n hummeltje.. :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:01

Als kersverse mod hier op BB, zou ik eigenlijk beter niet kunnen reageren, maar ik kan me gewoon niet meer inhouden.

Kimmie261, voor mij ben je een held. Iemand die niet van katten houdt, maar toch zo goed als alles in het werk stelt om het katje te redden. Top! Respect!

Dan nog over het katje zelf. Wat ik op de foto's zie is het wel een volwassen katje, maar of met dwerggroei, of een werkelijke raskat, namelijk een Munchkin. Dat zijn bewust klein gefokte katten, alle kleuren mogelijk en eigenlijk gewoon gefokte dwerggroei. Volgens mij zijn ze zeldzaam in Nederland, maar in Amerika erg populair.
Misschien eens opzoeken of dat het kan zijn, want dan heb je een bijzonder katje en hoogstwaarschijnlijk geen zwervertje.

Succes vannacht! Helden! Allebei!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 22:28

haha nou held..soms loopt het zo denk ik dan maar :D

ik denk als jullie het katje zouden zien dat je zou snappen dat het een jonge kat is,hij lijkt groot op de foto maar is dat echt niet.

ik ben er net even bij gaan zitten en het is echt een lief dingetje,is helemaal blij als je hem aait .

en ik heb stichting zwerfkat gebeld en die mevr was zo blij dat ie binnen was,die zat er helemaal mee,morgen bellen we toch op advies het asiel en dan stellen we voor dat ie hier blijft tot of iemand zich meldt als eigenaar of tot ie herplaatst mag worden.

verder heeft ie nu 2 bakjes kattenpate voer naar binnen geschrokt,dus morgen gaan we maar ritje albert heijn maken voor voer en kattengrit.

verder fijn bijkomend iets is ,is dat ie eindelijk stil is *\o/* ,geen gemiauw meer,ja als je hem roept zegt ie zachtjes mauw,maar dat geschreeuw is voor nu even over...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:29

Beestje had dus gewoon honger.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 22:32

ja hij is ook magerder als dat hij lijkt,dacht dat het wel een dik katje was,maar als je hem aait voel je heel duidelijk ruggegraad en zijn hele heup gestel steekt aan bot uit....

wie weet is het wel een vrouwtje hoor,zeg ik de hele tijd hem,maar geslacht is voor alsnog onbekend...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:34

kimmie261 schreef:
ja hij is ook magerder als dat hij lijkt,dacht dat het wel een dik katje was,maar als je hem aait voel je heel duidelijk ruggegraad en zijn hele heup gestel steekt aan bot uit....

wie weet is het wel een vrouwtje hoor,zeg ik de hele tijd hem,maar geslacht is voor alsnog onbekend...

Ik zei al tegen vriendlief, dat het maar goed was dat je hier dus minimaal 3 uur vandaan woont.. -O-
Dat was ie met mij eens ook -O-

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:36

Als er vannacht maar niks opbloeit tussen je vriend en het katje hihi.
Het klinkt wel alsof het katje mensen gewend is. Hij praat en kronkelt om je benen...

Vanaf je foto's gezien is het een knap koppie maar oogt hij toch niet als een jong(er) katje. Apart...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:41

kimmie261 schreef:
ik denk als jullie het katje zouden zien dat je zou snappen dat het een jonge kat is,hij lijkt groot op de foto maar is dat echt niet.

Kamy schreef:
Vanaf je foto's gezien is het een knap koppie maar oogt hij toch niet als een jong(er) katje. Apart...

Precies, dat idee had ik ook, daarom dacht ik dus aan Munchkin. Die blijven heel klein. Voorbeeldje:
Munchkin

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 22:50

haha nee die heeft hele korte pootjes,deze niet hoor,is een heel gewoon katje,zal morgen een proberen foto's te maken waarop beter te zien is hoe groot ie is...

Kamy schreef:
Als er vannacht maar niks opbloeit tussen je vriend en het katje hihi.
Het klinkt wel alsof het katje mensen gewend is. Hij praat en kronkelt om je benen...

ja het is een katje wat niet wild is...en nee niets tussen vriend en katje opbloeien hoor,hij kan hier alleen op een slaapkamer zitten,en denk dat een leuk kattenbaasje veel leuker is voor de kat :j

misschien zijn eigen eigenaren ,nog beter :j

het idee is voor nu om morgen het asiel te bellen en morgenochtend even langs de DA te rijden,zodat we geslacht/leeftijd te weten komen en kunnen laten ontwormen en ontvlooien.

kiwiwitje schreef:
Ik zei al tegen vriendlief, dat het maar goed was dat je hier dus minimaal 3 uur vandaan woont.. -O-
Dat was ie met mij eens ook -O-

ach je hebt nog even om hem te overtuigen..eerst maar de periode doorlopen tot ie vrij voor adoptie komt :D

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:58

Wat fijn dat jullie je zo over het katje ontfermen +:)+

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:59

Het lijkt mij een kattin? Kattinnen wegen tussen de 2 en de 4 kg. Ik had een kattin van 5kg (zo zwaar als de gemiddelde kater) en nee ze was niet overgewicht. Ik denk dat het een jong kattinnetje is, verloren gelopen. Als het een kater is en hij is niet gecastreerd dan zie je vanachter echt balletjes hangen.

Super dat je het hebt gevangen! Je toon is niets mis mee, ik vind het al super dat je te minste je er al iets van aantrekt van zo een beestje. Je hoeft geen kattenliefhebber te zijn maar je hebt het hart (en je verstand :+ ) op de juiste plaats.
Het miauwt nu vooral omdat het dus vast zit op een vreemde plaats, het is waarschijnlijk een beetje in paniek. Katten kunnen niet echt getroost worden zoals een hond door erbij te blijven en af en toe aan te raken. Ik zou zelfs een handdoek over de kooi hangen of in een donkere kamer zetten zodat het niet met teveel ineens geconfronteerd wordt.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:00

Ik vind het heel lief dat je hem tijdelijk op wilt vangen maar denk je er om dat katten meesters zijn in ontsnappen en tussen je benen door glippen? Ze blijven niet braaf zitten.
Als je honden echt zo fel zijn op katten (en dat geloof ik gelijk) zou ik hem zo snel mogelijk uit je huis zien te krijgen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 23:09

Lauratje_88 katje loopt los in de slaapkamer en is daar zo te zien op zijn gemak,althans...wat ik aan kattengedrag kán zien,zit gewoon te zitten ,pootjes te likken en piept als je hem roept,dat doen volwassen katten toch ook niet,echt zo'n kitten mieuw??

hij zit dus niet in die reiskoffer maar gewoon los...

Sybelle: zitten 3 deuren tussen de honden en kat,moet vast voor even wel goed gaan :j maar oppassen moeten we zeker..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 23:56

even wat praktische vragen, we hebben van een doosje een soort kattenbak gemaakt met onderop een krant,bovenop een berg aarde.

maar vraag is:
we kunnen pas morgen middag naar nederland rijden voor voer en grit,kan hij zolang zonder eten?

wat ik evt alleen hier heb is : smuldier vlees compleet of rodi ,en verder hele tongen/kopvlees of een konijnkarkas,maar daar zal hij te klein voor zijn karkas is groter als katje zelf :D

is dat beter om smorgens al te geven?

en wat kan ik aan voer beste kopen ,weet het supermarkt voer is mijn ding niet,maar ik heb geen idee hoe lang kat hier zal zijn ,en we zijn afhankelijk van assortiment AH morgen.

moet ie brokjes of zachtvoer?

en heeft ie wat aan die speciale kattenmelk of is dat niets?

en het gaat goed met katje,lag lekker op bed te slapen :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:02

Geloof het of niet, maar AH basis kattenvoer is nog het beste van al de supermarkt merken die ze bij de AH hebben.. Scheelt ook nog eens geld.

Natvoer is handig als ie niet goed drinkt, als hij dat wel doet kunnen brokjes ook prima.

Maar tot morgen middag zonder eten is wel heel lang.. Beetje smuldier gaat er denk ik wel in :j
de rest vast ook wel, maar dat zou ik niet direct aandurven als hij al een aantal dagen geen eten heeft gehad..

Kattenmelk is meer voor de lekker. Kun je ook geven als je merkt dat het drinken niet zo hard gaat, maar verder is het meer snoepen dan nut.