Kat kotst bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 01:46

XmissdaphX schreef:
Nou meiden kom op zeg!
Wees eens volwassen en val zo'n meisje niet aan omdat ze het op bokt zet. Ze had ook niks kunnen doen en het gewoon lekker laten.

Dat heeft ze vermoedelijk ook gedaan, niks doen en het gewoon "lekker laten". Een griet van 14 kan zich gewoon bedenken dat het niet ok is en dat een dierenarts gebeld moet worden. Maar idd, nav eerdere topics, pony niet kunnen betalen en toch houden... is het logisch dat mensen denken dat ze wegens tekort aan geld de da niet belt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 08:44

GamblersCup schreef:
XmissdaphX schreef:
Nou meiden kom op zeg!
Wees eens volwassen en val zo'n meisje niet aan omdat ze het op bokt zet. Ze had ook niks kunnen doen en het gewoon lekker laten.

Dat heeft ze vermoedelijk ook gedaan, niks doen en het gewoon "lekker laten". Een griet van 14 kan zich gewoon bedenken dat het niet ok is en dat een dierenarts gebeld moet worden. Maar idd, nav eerdere topics, pony niet kunnen betalen en toch houden... is het logisch dat mensen denken dat ze wegens tekort aan geld de da niet belt.

Een griet van 14 gaat daar in een gezin niet over. Elk weldenkend mens snapt dat de ouders dat doen.
En wellicht doen ze dat. Wellicht wilde t's het gewoon van zich afschrijven. Een meisje van 14 praat je tegen hė hou dat in gedachte.

O ik snap ook niet dat de mods niet ingrijpen. Niet om t's ergens op te wijzen maar om t's te beschermen.

tengeltje11

Re: Kat kotst bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:45

de vergelijking maken met mensen gaat ook helemaal niet op.

katten kotsen vaak.Er lopen er hier 3 in huis en wekelijks vind ik toch wel ergens een kots-hoopje.
toch is er geen enkele ziek.

als wij,mensen,kotsen,zijn we ziek.wij kotsen nooit zomaar.

en sporadisch vind ik hier rozig-spul in de kots,wat dus waarschijnlijk een minimum aan bloed is.
nog nooit zorgen over gemaakt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:03

lifaya schreef:
Je hoeft ook niet gelijk naar de DA te gaan. Je hoeft enkel te bellen. TS kon met haar 14 jaar best even bellen met dierenarts om advies en indien nodig overleggen met ouders om langs te gaan.

Als de ouders het niet ernstig vinden is DA bellen problematisch. Op internet zoeken minder en meer mogelijkheden om argumenten te vinden om wel richting DA te kunnen. Niet alle ouders zijn kundig of kunnen er mee omgaan als een minderjarige ze verteld wat voor beslissing er genomen moet worden over een huisdier.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:21

Als de kat nog leeft en nu symptoomloos is zal het wel loslopen.
Een da kan er dan ook weinig mee doen\over zeggen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:30

tengeltje11 schreef:
de vergelijking maken met mensen gaat ook helemaal niet op.

katten kotsen vaak.Er lopen er hier 3 in huis en wekelijks vind ik toch wel ergens een kots-hoopje.
toch is er geen enkele ziek.

als wij,mensen,kotsen,zijn we ziek.wij kotsen nooit zomaar.

en sporadisch vind ik hier rozig-spul in de kots,wat dus waarschijnlijk een minimum aan bloed is.
nog nooit zorgen over gemaakt.

Mijn katten hebben al in geen jaren gekotst? Ik vind overgeven dan ook echt niet gezond en zeker niet met sporen van bloed. Zal wel aan mij liggen dan maar als ze hier ooit zovaak overgeven, is er echt wel wat mis.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:52

geen idee of je katten kort of langharig zijn?binnen of buiten leven?
dat maakt een wereld van verschil.

de keren dat ze hier een muis verorberen en uiteindelijk een deel terug uitkotsen,zijn behoorlijk aanwezig.binnenhuiskatten hebben natuurlijk geen zo'n mogelijkheden.
een langharige kat kan puur al overgeven omdat er wat haar in haar maag zit.
een kortharige kat heeft dat nauwelijks.

waarom verkopen ze kattengras?juist ja,omdat katten dat soms opzettelijk eten om te kunnen overgeven.

dus zo abnormaal dat een kat overgeeft is het echt niet.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:05

LadyMadonna schreef:
Laatst had ie gesnoept van ananas...
Wanneer is "laatst"?

twee dagen geleden en dag ernaar bloed gekotst nu nu is er nisk aan de hand

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 10:54

Ik zocht niet naar mensen die zeiden bel de DA! maar mensen die er ervaring mee hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:02

stoerebanaan schreef:
Ik zocht niet naar mensen die zeiden bel de DA! maar mensen die er ervaring mee hebben.

Een dierenarts is iemand die daar meer ervaring mee heeft dan een bokker.
Gelukkig is de dierenarts ook telefonisch te bereiken dus net zo snel en een beter antwoord als hier op bokt :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:06

stoerebanaan schreef:

Dus ze kotst nog steeds bloed?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 11:08

kiwiwitje schreef:
stoerebanaan schreef:

Dus ze kotst nog steeds bloed?

nee heeft ze nooit meer gedaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:14

Waarom schop je het topic dan omhoog?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 11:23

kiwiwitje schreef:

hoe bedoel je?

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:27

stoerebanaan schreef:
kiwiwitje schreef:

hoe bedoel je?

omdat het waarschijnlijk onschuldig was aangezien ze het verder niet meer heeft gedaan. En dan reageer je 2 weken na de laatste reactie weer. Dan schop je het topic onnodig weer omhoog ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:40

ja precies wat xhereisanne zegt. Je wekt met je berichtje de indruk dat het nog steeds niet opgelost is.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:18

Mijn ene kat at ook graag van een plant die scherpe bladeren heeft en kotste dan ook wel eens wat bloed mee. Aan de DA gevraagd of dit kwaad kon en DA gaf aan dat door de scherpe bladeren de slokdarm en maag waarschijnlijk geprikt is waardoor er een beetje bloed bij komt, zodra het af en toe een beetje is vond ze het niet schadelijk maar mocht het bloed echt rood zijn en behoorlijke hoeveelheden dan moest ik contact opnemen.
Ondertussen de plant weggedaan dus geen last meer van.

Dus zou me niet te druk maken en ervoor zorgen dat je kat niet meer bij de ananasplant kant om te eten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:25

Weet je? Dan zoek je het de volgende keer toch lekker zelf uit? Het is goedbedoelde raad om die kat van jou te behoeden van de dood, slechts een dierenarts kan je daadwerkelijk helpen.
Ga alsjeblieft ergens anders aandacht vragen als je dat zo graag wilt, maar reken er niet op dat mensen je op deze manier nog eens in de goede richting willen sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:17

Jolien87 schreef:
Weet je? Dan zoek je het de volgende keer toch lekker zelf uit? Het is goedbedoelde raad om die kat van jou te behoeden van de dood, slechts een dierenarts kan je daadwerkelijk helpen.
Ga alsjeblieft ergens anders aandacht vragen als je dat zo graag wilt, maar reken er niet op dat mensen je op deze manier nog eens in de goede richting willen sturen.

Zeg...lukt het? Als leerkracht in het basisonderwijs zou je beter moeten weten dan zo tegen een kind te doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:21

Anoniem schreef:
Jolien87 schreef:

Zeg...lukt het? Als leerkracht in het basisonderwijs zou je beter moeten weten dan zo tegen een kind te doen.

Ah, dus omdat ik leerkracht ben mag ik iemand niet vertellen waar het op staat? Hou toch op zeg, kinderen zijn niet van suiker gemaakt. Ik neem het vaak genoeg op voor (jonge) bokkers, maar in dit geval mag TS best weten dat het niet normaal is om goede raad op deze manier in de wind te slaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:26

Anoniem schreef:
Jolien87 schreef:

Ah, dus omdat ik leerkracht ben mag ik iemand niet vertellen waar het op staat? Hou toch op zeg, kinderen zijn niet van suiker gemaakt. Ik neem het vaak genoeg op voor (jonge) bokkers, maar in dit geval mag TS best weten dat het niet normaal is om goede raad op deze manier in de wind te slaan.

Het is niet echt normaal te noemen om als volwassen persoon zo'n toon als in de vorrige post aan te slaan tegen een kind. Dat doe je in de klas ook niet, mag ik tenminste hopen.
Goede raad prima, maar er zijn verschillende ideeën geweest over die raad en uiteindelijk licht de beslissing ook nog eens bij de ouders en niet bij t's, zo tegen haar tekeer gaan is dan ook volkomen nutteloos.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:30

Eerder kansloos om iemands beroep erbij te halen. Is toch niet van belang? Daarnaast sta ik volledig achter haar reactie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:30

O en voor de rest vind ik de tip om een dierenarts te benaderen natuurlijk altijd goed. En dat moet iemand ook ter harte nemen vind ik want een da ziet nou eenmaal meer dan mensen achter een computer scherm. Zoeken naar mensen met ervaring is een ding maar als de reacties anders zijn dan verwacht moet he daar ook mee dealen ook als meisje van 14.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:42

Anoniem schreef:

Door haar beroep mag ze een kind niet zeggen dat ze héul verkeerd bezig is?!? Wat een onzin!

waxmeltsenzo schreef:
zo tegen haar tekeer gaan is dan ook volkomen nutteloos.

Tekeer gaan? Niemand gaat hier tekeer. Wat kun jij dramatisch doen en overdrijven zeg.

ingedebruijn schreef:
Eerder kansloos om iemands beroep erbij te halen. Is toch niet van belang? Daarnaast sta ik volledig achter haar reactie.

Precies dit dus.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:14

Moderatoropmerking:
Het gaat al een tijdje flink off topic en dat is niet de bedoeling. Graag on topic blijven, dus over de kat, niet over hoe en waarom iemand zou moeten reageren. Bij voorbaat dank voor de medewerking.