Kat in een groep katten laten afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:57

Kuggur schreef:
Tuurlijk, iedereen kan doen wat hij wil. Je kunt ook twintig keer per dag vijf gram voeren.
Ik vind persoonlijk vaker dan twee keer onnodige moeite.

:')
Ja zo bedoelde ik t niet :P Meer dat 4x voeren geen punt is, als ze maar weet wat ze voert.. :P
Ik voer twee keer puur uit gemak.

NatasjavE

Re: Kat in een groep katten laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:06

Oh hier krijgen ze ook 2 x per dag.

Dat wil zeggen....dat is het plan. Maar Fausto loopt zo te blèren(een geluid dat daar uit komt :oo ) dat iedereen denkt dat hij bijna dood gaat van de honger. Hij gaat dan ook nog heel slim voor de TV zitten.

Vaak geven de kinderen hem dan eten.

Hebben nu strakke afspraken hierover gemaakt.

Hopen dat het helpt.

Hij krijgt overigens al eten voor dikkerdjes...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:28

Kuggur schreef:
damian23 schreef:
Maar hoe leer je dat ze maar 4 keer per dag voer aangeboden krijgen? Ik had gisterenochtend het voer weggehaald en tussen de middag hin bakjes weer neergezet. Sommige aten niet en de anderen een paar brokjes. Zou ik dit gewoon 4 keer per dag moeten volhouden? Leren ze dit wel.

"Maar" 4 keer? Ik vind dat onzinnig vaak.
Twee keer is prima. Heb ook nooit begrepen waarom mensen huisdieren als honden en katten zo nodig ad lib moeten voeren. Ja met sommige is dat mogelijk, de meeste eindigen met overgewicht.
Gewoon altijd afgepaste porties voeren, niet opgegeten voer = geen honger meer, dus rest verwijderen, simpel.

Omdat lang niet ieder dier overweg kan met een paar keer per dag eten. Mijn kat heeft een vrij gevoelig verteringsstelsel en wordt hier ziek van. Ze krijgt enorm last van haar maag en gaat alle planten eten die ze kan vinden, om daarna alles weer over te geven.

Maar zij zal waarschijnlijk een uitzondering zijn. Onze andere kat had er geen problemen mee.

Maar wat je zegt over 'niet opgegeten = geen honger meer = weghalen', lijkt mij minder ideaal. Het stimuleert dooreten als je geen honger meer hebt, omdat je weet dat het zo wordt weggehaald en je niet weet wanneer je weer honger krijgt. Wat op zichzelf alweer genoeg is om lichamelijke klachten te veroorzaken. Echter loop je dan weer het risico met meerdere katten dat een van de anderen het op gaat eten, waardoor die weer meer binnen krijgt dan goed voor m is :+

damian23

Re: Kat in een groep katten laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 14:38

Ik ga een poging wagen en begin met 4 keer per dag aanbieden. Ik hoop dat ze het begrijpen want het zijn Ragdolls en die blinken niet uit in slimmigheid.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:55

Wij hebben net twee van deze besteld. Mijn ene kat is helaas net een gehaktbal op pootjes. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:00

Kwam deze net op facebook tegen :')

Afbeelding