gezonde kauwbot zonder zooi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Re: gezonde kauwbot zonder zooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:31

Hier doen de grote het langste met een flink stuk runderkophuid. Verder krijgen ze van alles, long, oren, ribben enz...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:00

Levita30 schreef:
Wat is er mis met die tekst? Als ze die botten al zo lang maken moet het toch geen problemen geven? Anders bestond het al lang niet meer!

Och ja, voor mij is het onbestaanbaar om een hond nylon te geven.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:10

IngeN86 schreef:
Hier doen de grote het langste met een flink stuk runderkophuid. Verder krijgen ze van alles, long, oren, ribben enz...

Waar haal jij die grote stukken runderkophuid Inge? Die zoek ik namelijk daar zijn ze het langste zoet mee.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:22

beatje schreef:
IngeN86 schreef:

Waar haal jij die grote stukken runderkophuid Inge? Die zoek ik namelijk daar zijn ze het langste zoet mee.

Ik woon net over de grens in Duitsland en hier heb je veel winkeltjes die vlees en gedroogde snacks verkopen. Hier hebben ze van die hele lange stukken en die laat ik daar dan in iets kleinere stukken knippen. Heb 2 grote honden en 2 kleintjes dus kan ik ze mooi per hond op maat laten knippen;)

Bij witjes verzendhuis hebben ze ook stukken van 70cm maar weet niet of dat ook echt brede stukken zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:46

Nee dat zijn smalle repen die heb ik al besteld, ik zoek echt die dikke platen. Die repen zijn voor de kleintjes wel fijn die doe ik in twee.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:56

Hier krijgt één van de honden alleen maar een nylabone, het is het enige samen met nephout waar hij wel op wil kluiven omdat het niet te hard is maar tegelijkertijd geen allergische reactie oproept.

De poedels hebben ook een zachte nylabone, maar die krijgen ook wel runderhuidrollen. Dat zijn gewoon dramatisch slechte knagers/eters maar hebben er soms wel behoefte aan. Alles wat harder dan een rawhide rol hoeven ze niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:59

De hertengeweien kun je oa in een aantal dierenwinkels krijgen. Ben even kwijt van welk merk.... Staat ook ieder jaar op horse event.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:03

A3a1 schreef:
JoyCiej007 schreef:
Nylabone

Goed voor de tanden en geen zooi.

Echt geweldig goed spul, onze hond doet er maaaanden mee, en gebruikt het soms ook als speeltje (er mee gooien). :j

Levita30 schreef:
Even tekst gegoogled over nylabone.....
Maar ik ga mijn hond geen nylon geven om op te kauwen, ook geen hoogwaardige.

Al sinds 1955 maakt Nylabone hoogwaardige en duurzame honden kauwprodukten en honden kluiven. Nylabone produkten zijn gemaakt van hoogwaardig Nylon, van Amerikaanse makelij en voorzien van gebruiksaanwijzing.
Voor additionele uitleg over het produkt en de juiste gebruikswijze hebben we een aantal informatieve video's gemaakt.

Wat is er mis met die tekst? Als ze die botten al zo lang maken moet het toch geen problemen geven? Anders bestond het al lang niet meer!

Mwah bij Amerikaanse makelij heb ik toch mn twijfels. Stat toch niet bekend als een land van de veilige producten denk bijv aan al dat vlees volgespoten met (ook voor mensen) kankerverwekkende hormonen. Ook als iets lang bestat maakt het niet meteen veilig, goed of gezond

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:39

beatje schreef:
IngeN86 schreef:

Ik zou eens via barfplaats of voernatuurlijk forums kijken, daar haalde ik het altijd vandaan.
Je kunt een oproep zetten, misschien zit er wel meer interesants bij.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:28

Toen ik nog Lotgering voerde, bestelde ik ook vaak runderkraakbeen (gewoon rauw ingevroren). Dat vond onze rottweilerteef ook altijd superlekker. Zij zat overdag buiten, onze huidige hond zit binnen en dan vind ik het te vies om te geven :o
Maar daar kunnen ze ook een tijd op kluiven. Wij hebben geen omheinde tuin (en een wegloper) maar als je het buiten kunt voeren is runderkraakbeen echt een aanrader.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:41

JoyCiej007 schreef:
Als wij 'echte' botten geven, met of zonder restvlees, merg of vet, dan gaan die van ons daar echt van aan de sch*t....

Zo zie je maar dat iedere hond anders is, die van ons ziet er namelijk prachtig uit sinds hij verse rauwe botten krijgt..
Glanzende vacht, goed in zijn vel & op gewicht, goede ontlasting.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:28

In plaats van de nylabone ga ik misschien een stuk herten gewei halen. Breken daar ook mini stukjes van af?

Moet je in de gaten houden of het gebit van je hond niet te hard slijt? Zo ja hoe dan?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:35

Die van ons kan ook niet tegen rund maar die is gek op (nu krijg ik waarschijnlijk half bokt over me heen.) Paardenpees. Ze laten hier de geperste botten er voor kiggen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:54

hertengewei nog nooit stukjes vanaf zien komen, ook geen gebitsslijtage of problemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:05

Maj0
Hier krijgen ze ook gewoon paard
Longen, luchtpijpen, pezen etc
als eten(KVV met paard)
Daar ga ik echt niet moeilijk over doen
Want koe, schaap, geit en vis krijgen ze ook

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:13

Wat ik trouwens zo fijn vind aan de nylabone dat de uiteinden vezeltjes/ uitsteekseltjes ontstaan welke super zijn om tandsteen te voorkomen, mijn hond heeft wat dat betreft een geweldig gebit! Dat krijg je met hertengewei niet...

Wat betreft pezen, oren ed. alles is zo op. Persoonlijk zoek ik echt iets wat langer mee gaat, ik wil graag dat mijn hond altijd kan kauwen wanneer hij zin heeft.

Ik begrijp dat nylon niet natuurlijk is maar kan iemand mij vertellen wat het nylon voor een problemen kan geven in het verteringsstelsel? Volgens mij wordt het niet verteerd dus worden er geen gekke stoffen opgenomen toch en gewoon weer uitgepoept. Zouden die ministukjes het poepen vervelend kunnen maken? Stukjes van een echt bot worden ook weer uitgepoept toch?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:05

Waarom geen goed gebit met hertengewei? Mijne kluift er al vier jaar op en heeft een pracht gebit. Die van mij heeft dus last met poepen als ie nylabone krijgt. Al die korrels maken z'n onlastig heel hard waardoor ie tegen verstopping aan zit. En daarnaast vind ik het gewoon niet nodig dat ie nylonzooi in z'n darmen krijgt. Of het nu wel of niet kwaad kan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:18

Tinkermuts is je nylabone wel groot genoeg dan? Zoveel komt er hier nl niet vanaf. Mn border terriër kauwt elke avond een half uurtje en ik heb altijd de grootste nylabones. Die heeft nooit last en ik zie ook nooit wat liggen. Overigens zorg ik dat ik ze ook op tijd vervang. Maar ze gaan gemiddeld wel een jaar mee hier. Ik heb ook nog een Duitse staande, vandaar dat ik ze groot koop.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:52

Jep. Grootste. En binnen half uur 1 bak korrels. Heb rottweiler

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:54

Ja groter dan dat kun je niet dan. Dan zou ik het ook niet doen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:04

Bij bezitters van die breedbekkikkers die wij hebben zijn de zinnetjes als onverwoestbaar\niet stuk te krijgen vaak een utopie haha

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:10

Hier ook mooie tanden met hertengewei.