Wat ben ik teleurgesteld in onze dierenarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

emil01

Re: Wat ben ik teleurgesteld in onze dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:05

TS; ik snap je teleurstelling en met de diagnose ook je verdriet. Ik heb eens een kat (waar ik de eigenaar wel van kende, maar die nooit geld aan het dier uit zou willen geven) naar de dierenarts mee genomen. Terwijl ik met iemand kletste (zij zat in de auto) kwam hij met zijn pootje onder haar wiel klem. Zijn pootje bungelde slap erbij. De dierenarts heeft op zijn kosten foto's gemaakt en het dier verzorgd. Uiteindelijk kon het pootje niet gered worden en moest geamputeerd worden. Ondertussen waren zijn ouders zo gek op het dier geworden dat zij de kat geadopteerd hebben. De dierenarts heeft alle kosten op zich genomen, omdat hij het dier niet kon laten lijden. Er zijn dus ook echt wel dierenartsen die nog in het belang van het dier handelen en niet vanwege geld andere afwegingen maken. Ik wil niet zeggen dat daarmee jouw dierenarts slecht is, maar ..... het had anders gekund. Sterkte met het verdriet, je zult je vriendje bij je pony straks missen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:10

@Emil01
Maar dat is anders; het was jullie kat niet.
Als je voor een zwerver zorgt; waar houdt het op dat je korting krijgt?
Ik heb er 1 die 6 jaar terug is komen aanlopen... hoor ik dan ook nog korting te krijgen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:15

Annalies03 schreef:
nou nou wat een reacties weer, ts wou gewoon het beste voor een zwerfkat.. dat een zwervertje 2 dagen niet opdaags is niks geks hoor, waar ik woon lopen er zat, en soms zie je ze dagen niet en daarna zijn ze allemaal weer terug.
het is netjes van je TS dat je die donatie hebt gedaan!

nee de kat was woensdag weer terug en toen al niet lekker( en niee ik zou ook niet gelijk diezelfde dag naar de DA gerend zijn), dan begrijp ik niet dat je wacht tot zaterdag, dan had je beter vrijdagmiddag kunnen gaan om het weekendtarief te ontwijken, dat bedoelde ik

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:15

Mijn dierenarts helpt ook alles wat ik binnen breng en als het gered kan worden, doet ze dat op haar kosten en krijg ik het weer mee om voor te zorgen. Als het betreffende dier een spuitje nodig heeft, is dit ook op haar kosten.
Toen wij ons hondje kregen die totaal onder de wormen van de fokker kwam, heb ik alleen de medicatie hoeven betalen. De manuren waren voor de praktijk. Zij heeft namelijk echt hart voor dieren en voor haar is het welzijn belangrijker dan het geld. Daarnaast denk ik ook dat een dierenarts die zoiets doet, veel meer mond op mond reclame krijgt en een naam waar mensen naartoe willen gaan. Als ik namelijk de vraag krijg of ik een goede dierenarts ken, noem ik haar en wat ze allemaal doet. Mensen houden nou eenmaal van een dierenarts die voor de dieren werkt.

Wat naar dat je je maatje op deze manier moet verliezen, maar je hebt hem in ieder geval nog een mooi leven gegeven! Ik wens je heel veel sterke met dit verlies.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:19

Siesjuh schreef:
Mensen houden nou eenmaal van een dierenarts die voor de dieren werkt.

Nee mensen houden ervan om zo min mogelijk te moeten betalen. Want de dierenarts wilde wel alles voor het diertje doen maar dan moet er wel betaald worden.
Het is toch niet meer dan normaal dat als je een dienst krijgt je daar ook voor betaald.
Vind het nogal makkelijk gezegd dat een dierenarts pas echt van dieren houd als hij je zoveel mogelijk matst met de prijs.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:21

Iig sterkte met het verlies van je vriendje, hij zal blij zijn dat je hem die tijd hebt willen verzorgen!

Ik kan me jouw verhaal voorstellen, maar die van je dierenarts ook, ik denk dat hij er bijna niet aan kan beginnen, maar een beetje overleg hierover en wat begrip was wel fijn geweest denk ik.

En eerder was er idd wel een potje voor, maar dat is weg bezuinigd..
Wij hebben hier heel veel wilde katten lopen in de buurt en hier wonen er ook altijd wel een paar, als er krolse poezen bij zijn, dan plaatsen we een vangkooi en laten we de dieren helpen. Eerder werd dat dus betaald uit dat potje, van de dierenbescherming uit, maar tegenwoordig moeten we het zelf betalen.
Ophalen door de dierenambulance moeten wij hier trouwens ook zelf betalen.
We hebben nu ons lidmaatschap bij de db opgezegd en betalen gewoon al die kosten voor de katten zelf, vaak geeft de dierenarts nog wel wat korting, maar dit zijn dus echt wilde katten die zonder vangkooi niet te benaderen zijn.
Kittens die gedumpt worden laten we ophalen door de dierenambulance, zodat die nog een kans maken om een goed plekje te vinden, maar ik denk dat wij door de jaren heen al wel 50 katten hier hebben gehad, waar wij nooit voor hebben gekozen, dus dat iemand hier noemt dat er weinig zwervertjes zijn.. nee dat kan ik niet beamen.. helaas!!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:24

bigone schreef:
fohadie schreef:
Allereerwt, veel sterkte.

Naar wat ik begreep wqs de kat niet van jou. Ik weet niet waar je woont, maar in Nederland bestaan er weinig "zwervertjes" die kat was misschien wel van iemand die de kat heel erg mist en nog aan het zoeken is. Ik lees nergens in je verhaal dat je opzoek bent gegaan naar de eigenaar (die misschien wel een heel stuk verderop woont.) Je hebt erzelf voor gekozen het beestje te voeren en dergelijke.

Een dierenarts is iemand die zijn beroep uitoefent, geen liefdadigheidsinstelling, en nee, meestal is daar geen potje voor. Weet je hoevaak een dierenarts de vraag krijgt of ze het niet goedkoper of zelfs gratis kunnen doen ten tijde van de crisis waarin mensen wel hun dier wilde houden maar geen geld ervoor hadden? Jij bent vast niet de enige die vraagt of het goedoper kan al had jij een andere reden. Dan raakt de dierenarts toch failloet als ie dat elke keer moet doen?

Tuurlijk blijft het zuurdat het beestje ziek was en nu zelfs overleden is, maar MI kan de dierenarts daar weinig aan doen.

Weinig zwervertjes??? Dan wonen wij niet in hetzelfde land want er zijn er heel erg veel, helaas.

Vaak zijn die katten wel degelijkvan iemand en loopt iemand heelhard te zoeken naar zijn/haar kat. Maar omdat de katten steeds gevoerd worden door andere mensen, blijven de kattennatuurlijk terug komen bij degene die voert. Soms kan een kat ook van een aantal dorpenverderop zijn. Vaak wordt niet goed uitgezocht waar een kat vandaan komt en wordt het een zwerver genoemd. Maar ECHTE zwerfkatten, katten zonder baas dus komen zeer weinig in Nederland voor. Zie daarvoor alleen de topics op bokt al: We gingen ervanuit dat het een zwerver was maar blijkbaar heeft ie toch een baas. En hoevaak ik het in het asiel heb meegemaakt dat de kat weldegelijk eenbaas bleek te hebben en die mensen dolblij waren dat het beestje weer terug was.. Maargoed, wel of geen zwerfkat is eenandere discussie, ik ga nu nogal oftopic..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:25

Ik gok dat de dierenarts wekelijks zo'n verzoek krijgt en daar ligt het probleem. Je kan simpelweg niet bezig blijven.

En een deel van de mensen liegen ook nog eens dat ze barsten, helaas. En zie dat er maar eens af aan de buitenkant...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:29

Kuggur schreef:
Wat maakt dat uit? Het was haar kat, haar verzoek om service.
Wat een brutaliteit te vinden dat de da daar maar voor moet opdraaien.
En dan ook nog trots melden dat je wel bereid bent een deel van de kosten te betalen...

Hier ben ik het wel mee eens helaas. Ik snap het nooit Zo, mensen voeren een dier, noemen hem hun 'vriendje' maar Ho maar als het dier ziek wordt en het geld gaat kosten, dan in een keer zijn de kosten voor een ander. Ik ben zelf dierenarts, en bij mij is het net zo, voer je een dier dan is die gewoon voor jou en de kosten ook. Ik vind het kwalijk dat je als dierenarts dan in een keer wat voor het geld zou doen. Ik heb zelf ook een zwervertje gehad, die kosten waren ook gewoon voor mij. En zo gaat dat met elk dier. Maar dat is mijn mening.

Sneu voor em dat hij zo ziek blijkt. Gelukkig wordt ie nu geholpen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:32

picobello schreef:
Ga je dan ook naar de winkel om gratis voer voor een zwervertje? Want het is niet jouw kat?

Precies :) dit is echt precies hetzelfde vind ik.

Ik vind het nogal onrechtvaardig zelfs dat de dierenarts wordt geacht gratis te werken, feitelijk dus naar iedereens pijpen moet dansen, want als Pietje of Jantje besluit een kat eten te gaan geven dan moet de dierenarts alle medische kosten dragen? Dit niet willen heeft niks te maken met geen hart hebben voor dieren. Ik weet zeker dat als een dier in een acute situatie ligt te creperen dat bijna iedere dierenarts gratis zou inspringen. Dat is echter wat anders dan in situaties als deze de verantwoordelijkheid moeten dragen terwijl dat niet terecht is. Zoals hierboven gezegd: waarom verwacht je wel van een dierenarts gratis zorg maar niet van de dierenwinkel die het voer of spulletjes verkoopt? Die zijn toch ook dierenwinkel omdat ze zo van dieren houden? Waarom geven die het niet gratis weg?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:39

Ik kan de dierenarts alleen maar gelijk geven.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:40

sneu voor het beestje maar ik snap de dierenarts helemaal. het is geen liefdadigheidsinstelling en het was niet eens een echt zwerver meer, je hebt hem `geadopteert`. je gaf hem te eten en een slaapplek. dan vind ik niet dat je af kan geven op de dierenarts.

sowieso niet, ook al is het een zwerver. het zal de eerste keer niet zijn dat iemand met een zielig verhaal komt of dat de dierenarts hem op eigen kosten helpt en het toch geen zwerver blijkt te zijn. de meeste katten hebben nog steeds een eigenaar. misschien zijn ze weggelopen maar ze hebben een baasje. die vervolgens niet voor de kosten op wil draaien of baasje wordt nooit gevonden. en waar moet de dierenarts de grens trekken? er zijn ook genoeg mensen die diep in de schulden zitten en geen geld hebben voor hun huisdier. die ook maar helpen op eigen kosten van de dierenarts?

hier jaren geleden een zwerver mee naar huis genomen waarvan ik wist dat hij ziek was. ik heb er werkelijk geen seconden op gerekend dat de dierenarts dit gratis zou doen of korting zou geven. je maakt de keuze zo'n dier "op te nemen", n dan zijn de kosten ook voor jezelf. of je geeft hem mee met de dierenambulance zodat hij geholpen wordt en een nieuw baasje krijgt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:42

kainda schreef:
Ik heb thuis zes katten en vier hondjes. Dus een mondje extra te verzorgen was geen probleem.

Tja TS, bij verzorgen hoort ook het medische gedeelte helaas....
In feite was het dus gewoon jouw kat.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:15

Behoorlijk pittige reactie hier.
Ik heb 8 katten van straat gehaald waarvan er 1 helaas op 13 jarige leeftijd gestorven is.

Ik heb ervaring met verschillende dierenklinieken en ik merk dat ieder een beetje doet wat hem of haar goed dunkt.
Maar 9 van de 10 keer wordt ik toch gematst bij een bezoek aan de dierenarts.
Maar ik moet er bij zeggen dat ik nooit met die verwachting naar binnen stap.

Hopelijk red straatje het en komt hij op een mooi plekje terecht.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:21

urosa schreef:
Ik weet direct weer waarom ik niet zo van mensen houd :+

Anoniem schreef:
Men start zaken om goed te doen en dan gaat het geld overheersen. Geld laat emotie verdwijnen. Dierenarts had minstens kunnen zeggen ok ik kijk ernaar en vandaar uit praten we verder.

Precies!

De emoties waren bij TS schijnbaar ook verdwenen toen het geld mee ging spelen.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:31

zeker veel dierenartsen hier op bokt zo te horen, arme mensen die amper de maand door kunnen komen, laat me niet lachen, ze verdienen 5 keer meer dan een huisarts.... Niettemin heeft de dierenarts gelijk dat hij niet alles voor niets doet, maar een beetje compassie mag er wel eens zijn dacht ik, laat iig iemand eerst eens langskomen

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:36

ff_stud schreef:
zeker veel dierenartsen hier op bokt zo te horen, arme mensen die amper de maand door kunnen komen, laat me niet lachen, ze verdienen 5 keer meer dan een huisarts.... Niettemin heeft de dierenarts gelijk dat hij niet alles voor niets doet, maar een beetje compassie mag er wel eens zijn dacht ik, laat iig iemand eerst eens langskomen

Waar haal je deze wijsheid vandaag? Volgens mij valt het zwaar tegen wat een dierenarts/veearts verdient. En wat heeft het er überhaupt mee te maken?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:38

ff_stud schreef:

Dan ben ik wel benieuwd bij welke praktijk dat is. Dan ga ik namelijk morgen nog starten aan mijn studie dierenarts zodat ik daar kan gaan werken ;) .

Zonder gekkigheid, mensen hebben echt een totaal verkeerd beeld bij dierenartsen. Ik adviseer mensen altijd; wil je rijk worden, wordt dan geen dierenarts.

En nee, ik ben geen dierenarts. Maar wel werkzaam in een dierenartsenpraktijk.
Overigens eentje die zich regelmatig inzet voor zwerfdieren of dieren welke afgedankt worden, omdat wij werken naar ons hart. Maar dat zijn de uitzonderingen die wij zelf maken, niet wanneer de eigenaar er voor kiest om de financiele zorg niet te willen dragen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:39

Heel verdrietig, ik zou ook gaan janken!

Wees blij dat je deze had geholpen en nog eten en drinken en liefde had aangeboden, dat hij dat nog heeft mogen meemaken.

Je bent een topper.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:45

Nachocheese schreef:
ff_stud schreef:

Waar haal je deze wijsheid vandaag? Volgens mij valt het zwaar tegen wat een dierenarts/veearts verdient. En wat heeft het er überhaupt mee te maken?

nou heb ze al zo,n 30 jaar over de vloer dus laat me niet lachen, de klinieken schieten als broodjes uit de grond en de tarieven die particulieren gerekend wordt raakt kant noch wal in verhouding met wat boeren of proffesionelen in rekening wordt gebracht, je hoor mij ook niet zeggen dat een dierenarts gratis moet werken op verzoek van een klant maar ga ze nou alsjeblieft niet zielig noemen..Fijne Jaarwisseling allemaal!!
Laatst bijgewerkt door ff_stud op 31-12-16 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:45

Behandelingen kosten inderdaad geld.

Als jij het diertje wilt houden en wilt rond laten lopen op je eigen erf. Dan wordt je officieel wel als eigenaar gezien. Vele mensen zien dat niet zo, maar zo is het wettelijk wel.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:48

Laptopmuis schreef:
Behandelingen kosten inderdaad geld.

Als jij het diertje wilt houden en wilt rond laten lopen op je eigen erf. Dan wordt je officieel wel als eigenaar gezien. Vele mensen zien dat niet zo, maar zo is het wettelijk wel.

RaafSmits schreef:
Behoorlijk pittige reactie hier.
Ik heb 8 katten van straat gehaald waarvan er 1 helaas op 13 jarige leeftijd gestorven is.

Ik heb ervaring met verschillende dierenklinieken en ik merk dat ieder een beetje doet wat hem of haar goed dunkt.
Maar 9 van de 10 keer wordt ik toch gematst bij een bezoek aan de dierenarts.
Maar ik moet er bij zeggen dat ik nooit met die verwachting naar binnen stap.

Hopelijk red straatje het en komt hij op een mooi plekje terecht.

Hihi, straatje, laantje whats in a name? :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 18:54

kainda schreef:
maximuss schreef:
En voor jou is geld blijkbaar ook belangrijker want je hebt hem meegegeven met de DB om zelf geen kosten te hebben... Dier is gestorven zonder ook maar een bekend gezicht... Werk jij ook gratis?

Weet je wat je beter had gedaan: ermee naar de eigen Da en als de kosten te hoog werden: afbetalen... Mijn Da doet dit regelmatig bij mensen die krap zitten...

Misschien moet jij beter lezen?
Ik heb nergens geschreven dat ik niks wil betalen?

En als jij het wilt weten, ja ik werk gratis :)
Ik help graag mens en dier. En hoef daar niks aan te verdienen.

En de kosten die gemaakt zijn vanochtend heb ik ruimschoots gedoneerd. ;)

Maar wat was nou het probleem dan? Eerst boos omdat je van de DA gewoon moest betalen, en vervolgens de kat wegbrengen en alsnog betalen... wat is dan precies het doel van dit topic?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:10

Gillbo schreef:
Siesjuh schreef:
Mensen houden nou eenmaal van een dierenarts die voor de dieren werkt.

Nee mensen houden ervan om zo min mogelijk te moeten betalen. Want de dierenarts wilde wel alles voor het diertje doen maar dan moet er wel betaald worden.
Het is toch niet meer dan normaal dat als je een dienst krijgt je daar ook voor betaald.
Vind het nogal makkelijk gezegd dat een dierenarts pas echt van dieren houd als hij je zoveel mogelijk matst met de prijs.

Dat is niet wat ik zeg. Maar ik kom daar regelmatig met zieke en gekneusde dieren die ik regelrecht van de straat af pluk. Mijn dierenarts lapt deze op als dat nog zin heeft en anders krijgen ze een spuitje. Wanneer ze opgelapt worden, neem ik ze mee naar huis en zet ze weer uit (bij wilde dieren), breng ik ze naar het asiel of wanner ik plek heb, hou ik ze zelf. Ik word ook wel eens gebeld als ze een dier kwijt moeten welke ik dan ophaal. Toen ik daar met onze dodelijk zieke hond kwam (als ik een week later zou zijn geweest, zou ze het niet overleefd hebben) heeft zij haar onderzocht, de diagnose gesteld en vervolgens ook heel eerlijk aangegeven dat het 50/50 was. En of we de behandeling wilden starten. Natuurlijk wilden we dat, beestje was 7 weken. Zij heeft toen haar opgelapt en ik hoefde dus uiteindelijk alleen de medicatie enzo te betalen, dat wist ik niet eens van te voren. Ze had hoe dan ook de behandeling gekregen. Als het een zwerver zou zijn die ik op had gevangen, zou ik er sowieso zodra ik hem had kunnen pakken er heen zijn gegaan voor een korte checkup. Deze was dan gewoon gratis geweest, eveneens de behandeling die hij zou moeten krijgen.
Het gaat mij ook niet om het geld, je kunt daar ook zonder problemen in termijnen betalen, maar dat ze ALLE beesten helpt en de zwervers ook gratis helpt, maakt wel dat mensen met een aangereden kat of een dol konijn deze naar de dierenarts brengen, waardoor ze niet langer onnodig lijden. En ja, dan stijgt mijn dunk van de dierenarts en beveel ik deze ook graag aan anderen aan. Want buiten dat ze dit soort dingen doet, levert ze ook enorm goede diensten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:17

Tja, zo heb ik eens voor een zwerfkater geregeld dat hij geholpen zou worden aan een ontsteking. Dierenarts heeft me volgens mij wel gematst met de pilletjes, maar dat was zijn eigen beslissing. Zou toch van de zotte zijn dat ik maar verwacht dat hij alles voor nop zou doen. En wat doet het ertoe hoeveel een veearts verdient? Wij willen toch ook allemaal betaald worden voor het werk wat we verrichten? De meesten van ons hebben niet de luxe dat ze geen betaalde baan nodig hebben.