Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annalies03 schreef:nou nou wat een reacties weer, ts wou gewoon het beste voor een zwerfkat.. dat een zwervertje 2 dagen niet opdaags is niks geks hoor, waar ik woon lopen er zat, en soms zie je ze dagen niet en daarna zijn ze allemaal weer terug.
het is netjes van je TS dat je die donatie hebt gedaan!
Siesjuh schreef:Mensen houden nou eenmaal van een dierenarts die voor de dieren werkt.
bigone schreef:fohadie schreef:Allereerwt, veel sterkte.
Naar wat ik begreep wqs de kat niet van jou. Ik weet niet waar je woont, maar in Nederland bestaan er weinig "zwervertjes" die kat was misschien wel van iemand die de kat heel erg mist en nog aan het zoeken is. Ik lees nergens in je verhaal dat je opzoek bent gegaan naar de eigenaar (die misschien wel een heel stuk verderop woont.) Je hebt erzelf voor gekozen het beestje te voeren en dergelijke.
Een dierenarts is iemand die zijn beroep uitoefent, geen liefdadigheidsinstelling, en nee, meestal is daar geen potje voor. Weet je hoevaak een dierenarts de vraag krijgt of ze het niet goedkoper of zelfs gratis kunnen doen ten tijde van de crisis waarin mensen wel hun dier wilde houden maar geen geld ervoor hadden? Jij bent vast niet de enige die vraagt of het goedoper kan al had jij een andere reden. Dan raakt de dierenarts toch failloet als ie dat elke keer moet doen?
Tuurlijk blijft het zuurdat het beestje ziek was en nu zelfs overleden is, maar MI kan de dierenarts daar weinig aan doen.
Weinig zwervertjes??? Dan wonen wij niet in hetzelfde land want er zijn er heel erg veel, helaas.
Kuggur schreef:Wat maakt dat uit? Het was haar kat, haar verzoek om service.
Wat een brutaliteit te vinden dat de da daar maar voor moet opdraaien.
En dan ook nog trots melden dat je wel bereid bent een deel van de kosten te betalen...
picobello schreef:Ga je dan ook naar de winkel om gratis voer voor een zwervertje? Want het is niet jouw kat?
urosa schreef:Ik weet direct weer waarom ik niet zo van mensen houd
Anoniem schreef:Men start zaken om goed te doen en dan gaat het geld overheersen. Geld laat emotie verdwijnen. Dierenarts had minstens kunnen zeggen ok ik kijk ernaar en vandaar uit praten we verder.
Precies!
ff_stud schreef:zeker veel dierenartsen hier op bokt zo te horen, arme mensen die amper de maand door kunnen komen, laat me niet lachen, ze verdienen 5 keer meer dan een huisarts.... Niettemin heeft de dierenarts gelijk dat hij niet alles voor niets doet, maar een beetje compassie mag er wel eens zijn dacht ik, laat iig iemand eerst eens langskomen
ff_stud schreef:zeker veel dierenartsen hier op bokt zo te horen, arme mensen die amper de maand door kunnen komen, laat me niet lachen, ze verdienen 5 keer meer dan een huisarts.... Niettemin heeft de dierenarts gelijk dat hij niet alles voor niets doet, maar een beetje compassie mag er wel eens zijn dacht ik, laat iig iemand eerst eens langskomen
Nachocheese schreef:ff_stud schreef:zeker veel dierenartsen hier op bokt zo te horen, arme mensen die amper de maand door kunnen komen, laat me niet lachen, ze verdienen 5 keer meer dan een huisarts.... Niettemin heeft de dierenarts gelijk dat hij niet alles voor niets doet, maar een beetje compassie mag er wel eens zijn dacht ik, laat iig iemand eerst eens langskomen
Waar haal je deze wijsheid vandaag? Volgens mij valt het zwaar tegen wat een dierenarts/veearts verdient. En wat heeft het er überhaupt mee te maken?
Laptopmuis schreef:Behandelingen kosten inderdaad geld.
Als jij het diertje wilt houden en wilt rond laten lopen op je eigen erf. Dan wordt je officieel wel als eigenaar gezien. Vele mensen zien dat niet zo, maar zo is het wettelijk wel.
RaafSmits schreef:Behoorlijk pittige reactie hier.
Ik heb 8 katten van straat gehaald waarvan er 1 helaas op 13 jarige leeftijd gestorven is.
Ik heb ervaring met verschillende dierenklinieken en ik merk dat ieder een beetje doet wat hem of haar goed dunkt.
Maar 9 van de 10 keer wordt ik toch gematst bij een bezoek aan de dierenarts.
Maar ik moet er bij zeggen dat ik nooit met die verwachting naar binnen stap.
Hopelijk red straatje het en komt hij op een mooi plekje terecht.
kainda schreef:maximuss schreef:En voor jou is geld blijkbaar ook belangrijker want je hebt hem meegegeven met de DB om zelf geen kosten te hebben... Dier is gestorven zonder ook maar een bekend gezicht... Werk jij ook gratis?
Weet je wat je beter had gedaan: ermee naar de eigen Da en als de kosten te hoog werden: afbetalen... Mijn Da doet dit regelmatig bij mensen die krap zitten...
Misschien moet jij beter lezen?
Ik heb nergens geschreven dat ik niks wil betalen?
En als jij het wilt weten, ja ik werk gratis![]()
Ik help graag mens en dier. En hoef daar niks aan te verdienen.
En de kosten die gemaakt zijn vanochtend heb ik ruimschoots gedoneerd.
Gillbo schreef:Siesjuh schreef:Mensen houden nou eenmaal van een dierenarts die voor de dieren werkt.
Nee mensen houden ervan om zo min mogelijk te moeten betalen. Want de dierenarts wilde wel alles voor het diertje doen maar dan moet er wel betaald worden.
Het is toch niet meer dan normaal dat als je een dienst krijgt je daar ook voor betaald.
Vind het nogal makkelijk gezegd dat een dierenarts pas echt van dieren houd als hij je zoveel mogelijk matst met de prijs.