Honden en vuurwerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:52

daffodil schreef:
Dikke paniek hier, al weken......ik ga nu met de honden en een vriendin naar het bos en ze heel flink uitlaten. De rest van de dag wordt het de tuin want ik kreeg de angsthaas gisteravond al bijna niet meer mee. Het gekke is dat de andere 3 er geen last van hebben, ja van die ene die hysterisch wordt want ja als er 1 gaat rennen gaan de anderen ook meedoen natuurlijk. Maar geen last van vuurwerk.

Het wordt ook steeds erger, het lijkt verergerd te zijn sinds mijn oudste hond is overleden. Die was ook panisch maar als je haar liet verstoppen vlak bij jou in de buurt, ergens onder of tussen, dan was het te handelen. Deze gaat dus echt hijgen, kwijlen, rennen, piepen, gillen etc. Thundershirt al aan, Strezz druppels doen weinig volgens mij.

Ik overweeg om straks een fles advocaat te halen.....iemand daar ervaring mee?? Ik ben heerlijk alleen thuis vanavond dus ik ben in de buurt, dat scheelt de wereld voor ze maar ik vind het zo sneu!

Werkte helaas niet bij onze hond, maar je kan het altijd proberen natuurlijk :)

_Marinke_

Re: Honden en vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:07

Hier geen vuurwerk angst maar zou graag de radio aan doen aangezien het de eerste keer is voor onze kat hier met vuurwerk. Kat is al wel wat ouder (3 jaar) en lijkt tot nu toe nog helemaal niks om het vuurwerk te geven. Maar nu wil ik dus wel een radio zender op gaan zetten die geen vuurwerk geknal laat horen. Iemand een idee welke radio zender dan het beste geschikt is? :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:19

Hier 4 honden zitten.
3 geven er sowieso geen moer om, die komen gezellig mee buiten 's nachts.
Eentje is pas 10 maanden maar reageert niet bang, eerder fel en enthousiast.

Ik woon dicht bij militair domein, bos achter ons waar al weken gejaagd word (zelf vandaag nog) en ze zijn al een paar dagen vuurwerk aan het af laten.
Ook kennen ze het schot van gehoorzaamheid en de smak van pakwerk.

Honden liggen rustig buiten met z'n allen.
Straks ook gewoon buiten, ze vinden het geweldig.
Onweer maakt hun ook niets uit, dan gaan ze staan kijken :D

FB staat weer vol met alles over bange honden... jammer maar ik blij dat ik dat probleem niet heb.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:36

Hier gelukkig ook geen honden die er bang van zijn.
We wonen redelijk buitenaf, dus in huis hoor je alleen heel gedempt de harde knallen uit het dorp.

Maar ik zoek het niet op, de honden blijven voor de zekerheid alleen in de tuin om te plassen.
En vanmorgen zijn we een uurtje naar het bos geweest, en straks om vier uur gaan we nog even naar het bos.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:10

Hier is het goed gegaan.

We hebben O&N bij vriendin gevierd. Hier mochten de honden mee en dat vond ik fijn. Flappie heeft niks tegen vuurwerk dus daar hadden we geen last van
Jinn is wel bang maar heeft heerlijk gespeeld en om 00:00 vond hij het wel spannend maar de rust is alweer terug gekeerd.
Super fijn

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:21

Ging hier goed tot vanmiddag iemand probeerde tunneltje bij mijn huis op te blazen, was net buiten met de hond... Die wou acuut terug en toen ging er tuin verderop ook nog berg siervuurwerk sissend de lucht in, hond over de pis en sinds dien bang.
Ging jankend aan de lijn met staart tussen de poten naar huis (had haar al dubbel aangelijnd, want is met wel meer dingen soms een bangerd).
TV thuis keihard aangezet, lichten in de kamer allemaal aan, maar heeft hele avond verstopt gezeten.

ONdertussen heb ik hele kamer gedweild aangezien ze daar paar keer van ellende heeft lopen poepen, verbazingwekkend wat er nog aan poep uit kwam.
Dacht net dat het rustig was maar begon net weer met vuurwerk, moet haar nog even uitlaten, wil naar bed!!!

Maar we hebben het weer gehad voor dit jaar, was overigens 1e oud en nieuw met dit hondje, zonde dat ze vanmiddag van die tunnel opblaas actie zo over de rooie raakte, rest van de dag en eerdere dagen gingen prima.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:40

Hier heel mistig dus niets van het vuurwerk gezien.
Honden waren heel rustig zoals altijd.
Ook de kleinste kwam ff uit haar hok kijken en is toen het minder werd terug gaan slapen :')
Zalig zo'n honden!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:51

Hier is het dit jaar aanzienlijk rustiger dat vorige jaren. Wel is boco bang. Hele avond vlak bij mij hijgen/trillen bij harde knallen. Om 0.00 uur samen met mij onder een deken gekropen. Daar ligt hij nu nog op de grond tegen de bank aan waar ik op lig. Ondanks dat er nog best geknald word slaapt hij bijna. Ben trots op hem.
Laatst bijgewerkt door mandje op 01-01-17 02:52, in het totaal 1 keer bewerkt

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:51

Onze hond is ook doodsbang. 'Gelukkig' is ze door een oorontsteking en druppels nu (tijdelijk??) Stokdoof. Nog nooit zo'n rustige jaarwisseling gehad. Net voor 12u in de bench gedaan want toen werd het toch even spannend. En ondanks dat ze om 22u nog is wezen plassen toch op dr kussen geplast en er daarna onder gekropen.. Na het ergste geknal heb ik haar eruit gelaten is is ze redelijk rustig bij me komen liggen. Al met al dus niet echt te klagen dit jaar. Wel deze week maar even naar de da voor haar oren..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:07

Onze hond ging dwars door de alprozolam heen. Was zo bang. Gelukkig van korte duur, dus in die zin wel geholpen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:26

Vannacht nog 2 x met de hond naar buiten gemoeten, omdat die nog aan de diarree was van de stress, gaap... Om half 4 met nog hier en daar vuurwerk, dus nog bang, om 6 uur, ging staartje weer omhoog en deed ze buiten weer normaal toen was het ook echt stil.
Had date met hondenvriendje voor d'r geregeld om kwart over 8 in het bos, dus dat was feest, weer blije hond die nu ook een gelukkig 2017 heeft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:32

Hier was het afwachten. Vorig jaar kreeg onze teef de nacht van 30-31dec haar eerste epilepsie aanval, waardoor ze doods- en doodsbang was. Toen hebben we haar alprazolam gegeven de volledige oudejaarsdag om tot rust te komen, dus we wisten eigenlijk niet of het vuurwerk misschien negatieve associaties had gekregen daardoor. Gordijnen dicht, muziek op top2000 en om 23.55 een speciaal bot, omwikkeld met spek zodat ze daar helemaal druk mee waren.
Zelf eerst even binnen gebleven, maar toen ze rustig waren toch even buiten gaan kijken. Af en toe werd het buiten echt heel woest, dus snel binnen gaan kijken maar ze hebben niks gemerkt. Fijn gevoel!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:50

higgins schreef:
Keell94 schreef:
nadeel van die middeltjes vaak zijn is dat ze inderdaad duf worden en sloom maar ze maken alles evengoed nog zo mee als normaal, nu heb je ook verschillende middeltjes en hebben ze allemaal een andere werking maartoch, heb gehoord dat die op natuurlijke basis zoals bloesemdruppels enzo toch het beste zijn

De ellende is dat dit niet werkt ( of niet voldoende werkt bij onze hond )
Onze hond krijgt standaart Telizen ivm dementie, dat werkt hiervoor prima
Maar de angst voor vuurwerk is zo extreem daar helpen deze middeltjes echt niet bij

Vind het jammer dat men zich zo vaak negatief uitlaat over middeltjes van de DA
Het gevreesde middel waar 'iedereen' het over heeft is Vetranquil en naar mijn idee geven DA dit al jaren niet meer. Of als de DA het geeft is die niet helemaal meer bij deze tijd...
Het is jammer dat sommige dieren daardoor in een zwaar gestresste en misschien zelfs getraumatiseerde situatie komen terwijl dit niet nodig is

Bel je DA op vraag advies en welke middeltjes hij tot zijn beschikking heeft en kijk wat het beste bij je hond past.

Helaas, nog steeds en ik heb soms echt het idee dat dierenartsen te weinig zelf nadenken.
Dus ik ga er hoogstens heen voor diagnose.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:10

A3a1 schreef:
Helaas, nog steeds en ik heb soms echt het idee dat dierenartsen te weinig zelf nadenken.

Bizar... Er zijn zoveel andere goede opties

Wij hebben echt een super fijne jaarswisseling gehad +:)+
Onze hond is doof en dit heeft duidelijk ook zo zijn voordelen :D ;)
Voor het eerst in ( ik denk ) 9 jaar zonder Diazepam +:)+
Super trots op ons mannetje *\o/*
Alleen om 01.30 werdt hier zo'n extreem geval een paar keer afgestoken... Dat hoorde en voelde hij wel en daarvan was hij wel in de stress
Dat vond ik dan wel jammer, uiteindelijk toch nog even stress... :(

Maar hij herstelde wel weer vrij snel ... misschien is dit te danken aan de Telizen
Geen idee

We zijn er in ieder geval weer een jaar van verlost ;)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:13

higgins schreef:
A3a1 schreef:

Bizar... Er zijn zoveel andere goede opties

Wij hebben echt een super fijne jaarswisseling gehad +:)+
Onze hond is doof en dit heeft duidelijk ook zo zijn voordelen :D ;)
Voor het eerst in ( ik denk ) 9 jaar zonder Diazepam +:)+
Super trots op ons mannetje *\o/*
Alleen om 01.30 werdt hier zo'n extreem geval een paar keer afgestoken... Dat hoorde en voelde hij wel en daarvan was hij wel in de stress
Dat vond ik dan wel jammer, uiteindelijk toch nog even stress... :(

Maar hij herstelde wel weer vrij snel ... misschien is dit te danken aan de Telizen
Geen idee

We zijn er in ieder geval weer een jaar van verlost ;)

Bizar, mijn vertrouwen in de gemiddelde dierenarts is erg laag.
Hoorde ook gisteravond weer verhaal over dierenarts die vorig jaar nog, de honden en katten van kennis door de hel heeft laten gaan.
Blij toe dat ik mijn 4voeter in de auto kan zetten er rustiger oorden op kan zoeken.

Maar, te triest voor woorden dat er nog steeds zulke banketstaven rondenlopen.
Doet mijn minimale vertrouwen in da geen goed.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:22

Vrijdag kwam ik thuis van werk en trof de woonkamer in complete puinhoop aan. Door pure stress en wanhoop is alles gesloopt en ook de behoeften binnen gedaan. Aan Simme zijn gedrag kon ik niks anders dan pure stress merken. Arm beest snap niet wat hem overkwam.....

hij is nóóit bang geweest voor vuurwerk, spannend ja dat wel een beetje maar bang nog nooit, dit was zijn vijfde jaarwisseling. Helaas waar ik nu woon zijn ze al vanaf half oktober bezig. Regelmatige luide knallen en zelfs met meerdere mensen in de straat de wijkagent ingeschakeld. Helpt wel, maar slechts tijdelijk. Sinds vrij vuurwerkverkoop gestart is, was het een ramp. Gewoon voor de raam afsteken en als je netjes vraagt het niet te doen, of te wachten tot je met uitlaten langs loopt wordt je uitgescholden of uitgelachen. Niet alleen bij mij, maar bij meerdere mensen in de wijk, was echt rampzalig dit jaar.

Hij was aan de bach druppels, radio steeds aan, tv aan, lampen aan, gewend aan de geluiden. Maar als ik erbij ben is het spannend maar meer ook niet. Buiten is het probleem.......vlak voor de jaarwisseling een borrelglaasje advocaat laten uitlikken, dat hielp echt. Hierdoor was hij weer de simme die ik ken. Stond met zijn poten in de vensterbank wel dicht tegen me aan, naar buiten te kijken.

Maar daarna met uitlaten, weer dik mis en ook vanmorgen.......Dit gaat véél tijd kosten het vertrouwen met uitlaten terug te geven.

De gesloopte woonkamer wordt een verzekeringskwestie maar Simme zijn stress is belangrijker en zal er ALLES maar dan ook ALLES aan doen om het nu te verminderen en voor volgend jaar te voorkomen.

Bang was hij nooit, kan er overal mee naartoe en is super stabiel. Heb al diverse opvang honden succesvol opgevangen met zijn hulp en nu...... Mijn hart breekt als ik hem zo zie.
Ben dus als aanvulling op de bestaande acties een facebookpagina gestart om ervaringsverhalen te verzamelen. Daarop, maar ook prive al diverse reacties. Zelfs mensen die niet met hun naam erop willen omdat ze anders door buren bedreigd zullen worden, is toch van de zotte, dat kan toch niet!!

Daarom, hebben jullie een verhaal of wil je helpen, heb je idee-en, alles is welkom!

https://www.facebook.com/Denk-ook-om-on ... age_bubble

Willen jullie allemaal helpen? Mag uiteraard ook via pb of facebook / Messenger.

Laten we met zijn allen proberen dit niet nog eenjaarwisseling zo te laten zijn.

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:59

Jester_ schreef:
Als ze echt nodig moet gaat ze wel mee..

Nou die van mij echt niet :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:21

zoef123 schreef:
Jester_ schreef:
Als ze echt nodig moet gaat ze wel mee..

Nou die van mij echt niet :+

Die van mij ging oudjaarsavond ook echt niet meer mee en om d'r aan lijn het huis uit te slepen vond ik ook zielig bovendien doet ze dan van de stress buiten nog steeds niets en is ze nog meer over de pis..

Mijne is al weer helemaal de oude, kwam alleen vanmiddag thuis met auto toen ze net weer tunneltje bij mijn huis aan het opblazen waren, autoradio hard gezet en hond nog even met radio in de auot laten zitten. Pas toen ze daar weg waren hond eruit gevist, nu had ze het niet door.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:39

Ik zit nog binnen opgesloten, want het is hier gewoon nog oorlog. :+

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:44

MyWishMax schreef:
Ik zit nog binnen opgesloten, want het is hier gewoon nog oorlog. :+

Hier ook :(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:48

Oh, dat is wel heel erg... Dat is wel heel sneu voor jullie dieren.

Hier gelukkig heel christelijk, dus gisteren heel rustig, want iedereen moest naar de kerk.
Vandaag wel geschoten, maar dus kunnen ondervangen met autoradio.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:50

Sjolvir schreef:
Oh, dat is wel heel erg... Dat is wel heel sneu voor jullie dieren.

Hier gelukkig heel christelijk, dus gisteren heel rustig, want iedereen moest naar de kerk.
Vandaag wel geschoten, maar dus kunnen ondervangen met autoradio.

Hier ook extreem christelijk, dus stil tijdens de kerktijd. Daarvoor en daarna niet

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:53

Dat is dan wel heel erg balen ja, zeker als het nu nog steeds doorgaat en hmmm, dan zijn ze hier blijkbaar nog christelijker of zo... (of vuurwerk was gewoon echt op)
Ik heb gelukkig sinds gisteren ochtend 6 uur weer normale hond terug.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:38

Hier ook nog vuurwerk. Vind dit veel irritanter dan op 30 en 31 december. Dan hoor je ergens altijd wel geknal en zijn de honden hier stukken relaxter er onder als nu. Soms uren niets en dan opeens mega knal grrrr.

Normaal laat ik ze de laatste ronde gerust alleen uit nu in 2 of 3 groepen of we moet beiden thuis zijn (6 grote honden en pup van 8 weken). Gelukkig hier geen extreme angst en vluchtgedrag maar wel paniek bij 3 honden