Is het dan echt de goede keuze....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Is het dan echt de goede keuze....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 02:11

Ik lees hier nergens dat TS zelf heeft gezegt dat ze zwanger is. Het is hoogst pijnlijk dat sommigen hier daarmee lopen te smijten alsof het snoepgoed is.
Trek geen conclusies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 02:39

Hoezo het kan niet dat het niet klikt met je hond? Sorry hoor, maar ik zit in dat schuitje. Na het overlijden van mijn vorige hond, was er lang geen tijd en ruimte voor een opvolger. Toen we er eindelijk aan toe waren, moest er iets gevonden worden waar vriendlief en ik ons in konden vinden. Nu ja, ik dolf het onderspit en we kozen voor een jachthond terwijl ik meer iets met herdershonden heb. Toen we onze pup gingen kiezen, stelde mijn vriend zijn veto, de pup die ik wilde uit de nest, was niet zijn ding. We zijn gegaan voor de hond die de fokker aanwees. Onze oudste is een super lieve, sociale teef, graag gezien door iedereen en al 9 jaar bij ons. Ik doe alles voor haar, maar ze is niet mijn soulmate, mijn alles zoals ik dat met mijn vorige hond wel had. Ze voelt mijn emoties totaal niet aan, met mijn vriend is ze wel de perfecte match. Onze jongste, zelfde ras, totaal ander karakter is dan weer wel mijn maatje. Ze is alles wat ik van een hond verwacht en we zijn 2 handen op 1 buik. Strandt mijn relatie morgen, blijft de oudste bij mijn vriend en de jongste gaat met mij mee (vriendlief heeft trouwens een minder diepe band met de jongste).

En pups bijten niet tenzij ze slecht opgevoed worden? Ik weet niet uit welke bloedlijn de pup van TS komt, maar ik ken persoonlijk een fokker die zijn pups op bijten fokt. Ze worden dan ook verkocht aan mensen die ermee in de ringsport willen gaan. Te lieve pups worden bij hem gewoon afgemaakt, wil hij niet. Familie van me hebben daar ooit een Mechel gekocht, die beet ook serieus toen ze nog klein was. Familie is ermee naar de hondenschool geweest, maar kleine kinderen konden nooit op bezoek komen met de hond in huis. Ze hebben ondertussen een Mechel van bij een andere fokker en die is super lief.

Vind het ook gek dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat iemands leven plots, door wat dan ook, zodanig kan veranderen dat er plots geen tijd meer is voor de jonge hond die je 8 weken geleden in huis hebt gehaald. Er zijn tig redenen die je leven van de ene op de andere dag kunnen omgooien.

TS, is er geen groep voor mensen die een herder willen herplaatsen? Ik weet dat er voor het ras dat ik,heb zo'n groep is. Succes met het zoeken naar een nieuwe thuis voor je hond.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 03:12

Ik lees iets over goede bloedlijnen, hondje heeft goede potentie voor in de sport. Jij bied de hond te koop aan, waar is de fokker in dit verhaal?

Ik fok weliswaar heel ander ras (field trial labradors) maar iedereen die bij ons een pup haalt en om wat voor reden dan ook (ongeacht leeftijd van de hond, we hebben nu een zelf gefokte reu in huis van 9 jaar wiens baas een jaar in het ziekenhuis lag) niet meer voor de hond kan zorgen willen wij terug hebben. Aankoop bedrag eventueel terug en dan lossen wij het op. In welke hoedanigheid ook.

Waarom bespreek je dit niet met de fokker ipv de hond aan te bieden op zo'n onbetrouwbaar medium als marktplaats? Of is de fokker in dit geval niet welwillend?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 04:00

ingeb0rg schreef:
Ik lees iets over goede bloedlijnen, hondje heeft goede potentie voor in de sport. Jij bied de hond te koop aan, waar is de fokker in dit verhaal?

Ik fok weliswaar heel ander ras (field trial labradors) maar iedereen die bij ons een pup haalt en om wat voor reden dan ook (ongeacht leeftijd van de hond, we hebben nu een zelf gefokte reu in huis van 9 jaar wiens baas een jaar in het ziekenhuis lag) niet meer voor de hond kan zorgen willen wij terug hebben. Aankoop bedrag eventueel terug en dan lossen wij het op. In welke hoedanigheid ook.

Waarom bespreek je dit niet met de fokker ipv de hond aan te bieden op zo'n onbetrouwbaar medium als marktplaats? Of is de fokker in dit geval niet welwillend?

Het is een kruising met 75% Mechelaar er in (staat in het profiel van TS).
Dus er zal wel geen "echte" fokker achter zitten.
De hond is nu ong 23 weken oud en heeft TS sinds begin deze maand.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 05:11

Er zijn een aantal organisaties die je kunnen helpen met het zoeken van een nieuw baasje, dit is meestal een betere weg dan via Facebook. Ook veel fokkers willen je hier bij helpen, maar dan moet je wel wen goed gevoel bij die persoon hebben.

Weet zeker dat je een heel leuk nieuw thuis gaat vinden voor je pup. Je leven kan ineens veranderen en zeker dat naast een hond gebeurt die je niet vertrouwd is het beter om voor die hond een nieuw baasje te zoeken.

Ook vind ik het super van je dat je gewoon blijft trainen met hem, is toch iets wat ik veel mensen niet zie doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 06:09

Waarom kijken mensen die een mechel kennelijk als huishond willen naar goede bloedlijnen waarschijnlijk gezien ras goede bloedlijnen vanuit de knpv sport oid. ???
Je kan dan 300% beter gaan voor showlijn!!

De gemiddelde mechel van marktplaats is gewoon ongeschikt als huishond en ja dan snap ik wel dat je veel te veel hond in huis hebt....

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 07:34

Pff wat een overdreven emotionele reacties hier zeg, wat een oordelen. Als de hond haar om wat voor reden niet past, en ze vindt een beter huis, prima toch! Ik zou gewoon de advertentie aanhouden, en nog kijken naar specifiekere bemiddeling. Weet je instructeur geen adres, via via is vaak het fijnst.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 07:36

Wat een rotreacties staan er tussen zeg. Ts geeft zelf al aan dat ze die ook via fb krijgt en hoopt via bokt wel reacties te krijgen waar ze iets mee kan. Het belangrijkste is dat de hond een fijn huis krijgt. En die zal er zeker zijn!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 07:41

Joh TS, als het om wat voor reden ook niet werkt, is er niks verkeerds aan een plek zoeken waar de hond wel op z'n plek is.

Edit: zie dat je in noord Nederland woont. Wil de hond best bij ons op fb plaatsen, groot bereik en allemaal hondenliefhebbers.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 07:44

Hey mlies, weet jij geen plekje?? Gr mirjan

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 08:13

Kan altijd even rondvragen, maar dan moet ik iets meer over de hond weten. :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:24

TS zou de fokker je eventueel kunnen helpen met het vinden van een nieuw huisje?

Ik heb een aantal jaar geleden helaas ook moeten besluiten om een van onze honden te herplaatsen. Wij konden hem niet meer bieden wat hij nodig had nadat ons leven enorm veranderd was. Hartverscheurend vond ik het aangezien ik wel echt een waanzinnige band had met hem. Maar ik weet ook dat ik voor hem de beste beslissing heb genomen. Zeker als ik dan zie hoe goed hij het heeft bij zijn nieuwe eigenaren. Soms is herplaatsen gewoon de beste keuze en dan is het ontzettend jammer dat anderen dat gelijk veroordelen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:44

TS; ik wens je veel succes (en sterkte!) met het zoeken van een baasje voor je hond. Dat je realiseerd dat het beter is voor je hond om een andere plek te vinden getuigt van liefde voor je hond.

Je kan wel blijven proberen om een band te kweken, maar als het niet lukt, dan lukt het niet. En dat is heel vervelend. Wat ik niet snap is dat er zo'n taboe ligt op je hond verkopen terwijl paarden heel vaak ook verkocht worden onder het mom: "geen klik". En daar hoor je ook niemand zo heftig over. :n

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:53

TS heb je al geprobeerd de hond td herplaatsen via de fokker of de rasvereniging? Dat zijn betere kanalen dan fb vaak.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:58

Ik veroordeel TS niet!! Maar snap gewoon niet dat men kiest voor pup uit werkende honden om als huishond te houden. Snap de fokker al totaal niet ze als huishond te plaatsen. Als de hond zo fanatiek is probeer dan eens bij een goede organisatie er voir of die geen interesse in hem hebben voor op te leiden

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:06

Hoi TS
Soms zijn er idd bepaalde momenten dat dieren bij andere mensen misschien wel beter op hun plek zijn. Knap dat je die beslissing hebt durven maken.
Probeer je niks aan te trekken van alle negatievr reacties, makkelijk oordelen zonder het hele verhaal te kennen.....
Als ik jou was zou ik geen bericht op fb zetten. Dit bericht gewoon verwijderden en dan via bijvoorbeeld mp een advertentie plaatsen. Dan krijg je waarschijnlijk een heel stuk minder zooi over je heen. Ook kan je wellicht een advertentie maken bij hondenclubs en andere hond gerelateerde verenigingen.
Succes met je keuze en verkoop!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:14

Ik vind het wel knap van je dat je de keus maakt om een betere plaats voor hem te zoeken voor het echt gevaarlijk word! Je wilt toch zeker niet door je eigen hond gebeten worden

Maar kan hij wel blijven als het gedrag aanzienlijk gaat verbeteren tussen jullie, of moet hij sowieso weg wegens het komende tijdgebrek?

Wat betreft reacties van anderen, men durft soms wel goed hun mening te geven van achter een beeldscherm :roll: soms iets te goed

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:16

dierenfan schreef:
Ik veroordeel TS niet!! Maar snap gewoon niet dat men kiest voor pup uit werkende honden om als huishond te houden. Snap de fokker al totaal niet ze als huishond te plaatsen. Als de hond zo fanatiek is probeer dan eens bij een goede organisatie er voir of die geen interesse in hem hebben voor op te leiden

De hond is gewoon een kruising dus er is geen sprake van een doelbewuste fokker in dit verhaal.
Er is gewoon een nestje voor de lol gefokt, of het was een oeps-nestje. Meer niet.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:17

TS, ik heb niet je hele topic gelezen, enkel de eerste pagina, dus als ik dingen over het hoofd zie, sorry daarvoor.

Ik ben zelf ook wel van mening dat als je een dier in huis haalt, je er goed voor moet zorgen en er veel tijd en energie in moet steken om het te laten slagen en je een huisdier niet zomaar weg moet doen. Echter, sommige redenen maken dat dit moeilijk is. Bepaalde situaties kan je incalculeren, anderen komen inderdaad onverwachts.
Ik lees in jouw topic dat er meerdere redenen zijn en je bepaalde redenen niet openbaar wil maken via internet. Dat is natuurlijk jouw goed recht. Ik ben zelf echter wel van mening dat indien dit zaken zijn die betrekking hebben op de hond (bv. hond heeft een bepaalde ziekte, vertoont agressie,...) je dit best wel kan vermelden wanneer je echt op zoek bent naar een goede thuis. Op die manier weten mensen waar ze aan beginnen :). Maar natuurlijk als het persoonlijke zaken zijn die invloed hebben op de hond, maar eigen zijn aan jou/jullie of jullie specifieke situatie en niet aan de hond, is het jouw goed recht om dat voor jezelf te houden.
Ik lees in je OP dat de hond niet snel snel weg moet en je op zoek wil gaan naar een goede thuis. Misschien kan je herplaatsingsdiensten contacteren? Er bestaan er echt goede. Of via de hondenschool eens informeren of zij geen plaats voor hem weten?
Veel succes in elk geval en probeer je niet al te veel aan te trekken van negatieve reacties.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:30

Ik snap niet waarom het zo'n issue is een hond te verkopen, terwijl paarden wel gewoon verhandeld kunnen worden. Inderdaad er zitten er genoeg in het asiel, maar er staan ook genoeg gezonde paarden bij de slager.

Als ik op marktplaats advertenties lees dat een pup toch wel erg druk is met drie kinderen vraag ik me ook af waar die lui mee bezig zijn, maar er zijn echt wel situaties te bedenken die je niet van te voren had kunnen weten. Dan is verkopen vaak eerlijker dan koste wat kost dat beest aanhouden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:31

Op fb is een groep " herplaatsing Belgische Herders" en het " Belgische herders forum" probeer het daar eens. Tenminste zijn daar redelijke mensen.
Soms is er gewoon wenig keuze en is het beter om een ander huis te zoeken. Zo ben ik dankbaar dat de vorige baas van mijn Belg niet verder aangemodderd heeft. En die mijne had hiervoor al 4 baasjes in zijn toen korte leven van 2,5.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 10:42

Bedankt voor de reacties/tips! Ik zal hier zeker wat mee doen!!!

Wij hebben hem direct van de fokker, hij komt uit een 'lol' nestje en fokker zegt: jullie hebben hem gekocht dus jullie problemen, red je er maar mee... hier hebben wij dus totaal geen hulp aan.

Ik moet ook zeggen dat het totaal NIET zijn schuld is qua gedrag, ik zie en merk dat hij bij mij zelf ook onzeker word en daarop reageert.
Als ik mijezelf ook goed voel bij hem (ja dat komt gelukkig voor op sommige momenten) kom hij ook graag bij mij liggen en het liefst opschoot :j

Het is dus totaal geen agressieve hond maar ik denk dat ook hij door mij onzeker word en daarom reageert zos hij doet.

Ook was het geen gepland iets om zo'n werkwillige hond inhuis te halen, omdat er een kruising is zat dachten wij dat dit een geschikte hond zou zijn...
Helaas zijn wij pas 2 weken geleden te horen gekomen wie zijn papa is en word gezegt dat hij 1 druppel is met hem qua werkwil!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:49

Wat jammer dat het zo'n onverantwoorde fokker blijkt te zijn.
De tip van hierboven van de Belgische herder site zou ik zeker natrekken. En evt contact opnemen met een sportvereniging. Wie weet is er iemand nog op zoek naar een nieuwe werkhond.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:53

hoi

Super dat je er wel aan wil werken. Je weet echt niet wat je in een asiel voorbi ziet komen voor redenen, en ja daar wordt je pisnijdig van (tegen mensen die hun hond wegdoen). de meeste doen toaal geen moeite, vandaar mijn reacties. ik zou zeker een goede gedragsdeskundige proberen, maar ook zeker mentale uitdaging voor de hond voorzien.
Ik weet niet hoe nu zijn routine eruit ziet, maar probeer bijvoorbeeld uit ene voelballetje te voeren, hierover moet hij nadenken en wordt hij moe van. indien geen tijd komt uit geen voldoende beweging kunnen geven kan je ook proberen hersenpuzzels met hem te doen (ik ken bedrijven waar je workshops hiervoor kan volgen, je mag me altijd PB'en hierom). ook zou je (mits hier de ruimte voor is) een (tweedehands) loopband in huis kunnen halen. ik ken fokkers met veel honden die dit doen om hun honden extra beweging te geven. eens hij dit kent kan je hem erop zetten wanneer jij bijvoorbeeld aan het koken bent.

Probeer veel leuke dingen met de hond te doen (nu er nog veel tijd is) om de band te versterken. uitjes naar het bos, ene keer gaan zwemmen of een uurtje naar ene hondenspeeltuin bijvoorbeeld.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 10:59

Zoe_97 schreef:
hoi

Super dat je er wel aan wil werken. Je weet echt niet wat je in een asiel voorbi ziet komen voor redenen, en ja daar wordt je pisnijdig van (tegen mensen die hun hond wegdoen). de meeste doen toaal geen moeite, vandaar mijn reacties. ik zou zeker een goede gedragsdeskundige proberen, maar ook zeker mentale uitdaging voor de hond voorzien.
Ik weet niet hoe nu zijn routine eruit ziet, maar probeer bijvoorbeeld uit ene voelballetje te voeren, hierover moet hij nadenken en wordt hij moe van. indien geen tijd komt uit geen voldoende beweging kunnen geven kan je ook proberen hersenpuzzels met hem te doen (ik ken bedrijven waar je workshops hiervoor kan volgen, je mag me altijd PB'en hierom). ook zou je (mits hier de ruimte voor is) een (tweedehands) loopband in huis kunnen halen. ik ken fokkers met veel honden die dit doen om hun honden extra beweging te geven. eens hij dit kent kan je hem erop zetten wanneer jij bijvoorbeeld aan het koken bent.

Probeer veel leuke dingen met de hond te doen (nu er nog veel tijd is) om de band te versterken. uitjes naar het bos, ene keer gaan zwemmen of een uurtje naar ene hondenspeeltuin bijvoorbeeld.

Ik snap je reactie! Maar het aSiel is het LAATSTE waar ik mn hond heen doe!

Sommige vinden het overdreven maar mocht het zijn dat zich een nieuw top thuis meld word er een contract opgesteld waar ook in komt te staan dat mocht het niet goed gaan win als eerste hier van op de hoogte gesteld worden 1e recht op (terug) koop!
Ik zelf het mijzelf nooit (!!) Vergeven als hij slecht/in een asiel terecht komt!