Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingeb0rg schreef:Ik lees iets over goede bloedlijnen, hondje heeft goede potentie voor in de sport. Jij bied de hond te koop aan, waar is de fokker in dit verhaal?
Ik fok weliswaar heel ander ras (field trial labradors) maar iedereen die bij ons een pup haalt en om wat voor reden dan ook (ongeacht leeftijd van de hond, we hebben nu een zelf gefokte reu in huis van 9 jaar wiens baas een jaar in het ziekenhuis lag) niet meer voor de hond kan zorgen willen wij terug hebben. Aankoop bedrag eventueel terug en dan lossen wij het op. In welke hoedanigheid ook.
Waarom bespreek je dit niet met de fokker ipv de hond aan te bieden op zo'n onbetrouwbaar medium als marktplaats? Of is de fokker in dit geval niet welwillend?
dierenfan schreef:Ik veroordeel TS niet!! Maar snap gewoon niet dat men kiest voor pup uit werkende honden om als huishond te houden. Snap de fokker al totaal niet ze als huishond te plaatsen. Als de hond zo fanatiek is probeer dan eens bij een goede organisatie er voir of die geen interesse in hem hebben voor op te leiden
Zoe_97 schreef:hoi
Super dat je er wel aan wil werken. Je weet echt niet wat je in een asiel voorbi ziet komen voor redenen, en ja daar wordt je pisnijdig van (tegen mensen die hun hond wegdoen). de meeste doen toaal geen moeite, vandaar mijn reacties. ik zou zeker een goede gedragsdeskundige proberen, maar ook zeker mentale uitdaging voor de hond voorzien.
Ik weet niet hoe nu zijn routine eruit ziet, maar probeer bijvoorbeeld uit ene voelballetje te voeren, hierover moet hij nadenken en wordt hij moe van. indien geen tijd komt uit geen voldoende beweging kunnen geven kan je ook proberen hersenpuzzels met hem te doen (ik ken bedrijven waar je workshops hiervoor kan volgen, je mag me altijd PB'en hierom). ook zou je (mits hier de ruimte voor is) een (tweedehands) loopband in huis kunnen halen. ik ken fokkers met veel honden die dit doen om hun honden extra beweging te geven. eens hij dit kent kan je hem erop zetten wanneer jij bijvoorbeeld aan het koken bent.
Probeer veel leuke dingen met de hond te doen (nu er nog veel tijd is) om de band te versterken. uitjes naar het bos, ene keer gaan zwemmen of een uurtje naar ene hondenspeeltuin bijvoorbeeld.