Backpacken met honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 20:54

superlotje schreef:
Ik mis nog het gewicht van je tas. Kun je onderweg geen water vullen?

Ik durf niet meer verder te wegen hahaha

Jawel hoor maar 2 flessen heb je denk al snel nodig als je ook bivakkeert?

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:56

Wat een super leuk iets, backpacken met honden!
Nog nooit over nagedacht dat dat een optie was, ik lees mee :)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:08

essiesilly schreef:
superlotje schreef:
Ik mis nog het gewicht van je tas. Kun je onderweg geen water vullen?

Ik durf niet meer verder te wegen hahaha

Jawel hoor maar 2 flessen heb je denk al snel nodig als je ook bivakkeert?

Hahaha
Ik heb een aantal jaren geleden vijf weken door Spanje gelopen (zonder hond). Had toen geen warme jas bij me, wel een dun en licht windjack waar ik een warme trui onder kon dragen. Ondanks dat het toen vroeg in het voorjaar was had ik daar genoeg aan.
Voor mijn gevoel had ik een minimum aan spullen mee, maar dat had achteraf gezien nog wel minder kunnen zijn.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:02

Mijn hond heeft 2 jaar geleden in Frankrijk bijna gratis gegeten, bij veel slagers kon ik prima restvlees en vleesbot zo mee krijgen. Gewoon vragen!

Heel veel plezier!! Als mijn rug niet zo beroerd was ging ik dit ook doen, beetje jaloers :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:26

Had je het snachts niet koud dan superlotje?? Of sliep je niet in een tentje

Haha cool black kelpie! Zou idd mooi zijn!
Ik heb 3 jaar geleden m'n rug gebroken gehad, die is dus ook niet op zn sterkst maar hop gewoon gaan met die banaan :D

essiesilly

Re: Backpacken met honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 10:12

Afbeelding

Ik heb er toch maar 1 besteld na het wegen van gister hahaha
Dat scheelt me weer 4 kilo ;)
Ook kan ik nog 500 gram schrappen van m'n lijstje *\%/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:45

Ik weet niet of ik die rugzak zou gebruiken bij zo'n tocht. Het lijkt alsof hij helemaal over de rug ligt en niet op de schouders, dat kan prima wanneer de hond een paar snoepjes en een pleerol moet dragen maar niet met een (paar) kilo bepakking. Ik kan het mis hebben, maar zo lijkt het op die foto.

Een geschikte rugzak ligt zoals deze, een stuk verder naar voren.

Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:46

essiesilly schreef:
Haha mooi zo kirri!
Ja leen zit er nu toch wel aan te denken idd haha even kijken wat mogelijk is
Hoeveel mogen ze dragen? Las 25% van lichaamsgewicht dat is veel!

25% voor getrainde honden inderdaad, maar dat vind ik persoonlijk teveel. Dan zou ik ook 15kg moeten kunnen dragen. Dat is mogelijk maar totaal niet aangenaam. Wij houden het op 10% en mochten ze eventueel later nog sterker zijn dan gaan we heel misschien voor 15%. Maar opzich is het al veel last minder dat we 7kg kunnen verdelen over beide honden (een van 30kg en een van 40kg).

Wij hebben overigens de trail pack van hurrta als rugzak voor de honden.
Beide hebben hetzelfde tuig en meestal gaan we met 1 rugzakje wandelen zodat ze kunnen wisselen. Maar we gaan ook wel met beide rugzakken.

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:03

Jeetje wat verschrikkelijk gaaf! Ik volg en hoop dat je heel veel foto's en info plaatst! :j

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:15

essiesilly schreef:

Ik sliep in herbergen, waar het mij eerder te warm dan te koud was. Wel een keer vorst gehad in de ochtend, maar dat liep prima met meerdere dunne laagjes over elkaar.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 12:47

superlotje schreef:
essiesilly schreef:

Ik sliep in herbergen, waar het mij eerder te warm dan te koud was. Wel een keer vorst gehad in de ochtend, maar dat liep prima met meerdere dunne laagjes over elkaar.

Ja idd.. ik slaap al in een tentje dat scheelt nogal :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 12:48

O ja zie het idd kelpie
Ja we zien wel, als het niks is verkoop ik het daarna weer ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:02

Er staat nu een Approach op marktplaats. Dat is zo'n zelfde als Kelpie plaatst. Ik zou inderdaad ook voor zoiets gaan als je zoveel gaat lopen. De tas die je nu hebt lijkt me belastender dan een die dichterbij de schouders ligt :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:58

Ga je hier je avonturen nog op beschrijven? Ben echt zó benieuwd! Wilde dit altijd doen, maar eerst geen hond, toen wel hond (die ook nog geschikt was) maar ook een klein kind. Inmiddels is kind groot genoeg, maar hond ook bijna 14 (die trouwens nog steeds mee gaat op vakantie op lange wandelingen. We komen net terug uit Denemarken. Alleen op steile stukken omhoog moeten we haar nog wel eens een 'kontje' geven). Bovendien zien mijn man en dochter een hond in de tent niet zitten. Maar ben heeeeel benieuwd naar jouw avonturen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 20:10

Hoi allemaal even een tussendoor update vanuit de Alpen!
Het is hier geweldig! We hebben 2 dagen achter elkaar zeer zware wandelingen gehad, eerste dag een berg van bijna 2600 meter over, Poehhhh wat zwaar! Zeer steile paden met veel puin. De honden vonden het geweldig! Ouders ontmoet in het volgende dorp na zo n 6,5 uur lopen. Ik verheugde me op een heerlijk terras met koude cola en lekker eten.. Een dikke domper want in Saint Veran is geen F te beleven! Na wat drinken en een crêpe (het enige wat het enige restaurant serveerde) liepen we verder, nu lekker het bos in en hebben we de tent op gezet. Deze nacht was heeeel koud! Volgende dag met goede moed weer op pad. Een leuk begin van de route door het bos en langs water, ik dacht kaasie! Tot het weer flink ging stijgen ;) door de Alpen weides heen zagen we weer veel marmotten en kwamen we een heel grote Schaapskudde tegen met een herder, ik denk wel tussen de 2 en 3000 schapen. Het klimmen en klauteren ging weer verder puf puf, het is zwaar zo in je eentje! Die Alpen marmotten zeggen ook zo weinig terug he :s als een hijgend hert klom ik naar boven waar de honden me stuiterend van plezier op wachtte. Zodra er mensen mij in dreigde te halen was ineens het hijgen over en ging ik als een ervaren steenbok omhoog.. Vreemd toch he haha bij ieder bochtje dacht ik yes we zijn aan de top.. Tot ik het volgende bordje zag, de top is nog 2 uur klimmen vanaf hier... O ja nee tuurlijk geen probleem doen we.... (Puf puf hijg) en ondertussen met mensen passeren doen alsof er niks aan de hand is natuurlijk he!
Iedereen op zo n route maakt wel even een praatje, ik ben best een attractie met 3 van die grote honden.
Eeeeeindelijk waren we ook dag 2 aan de top, op bijna 2900 meter was het koud! Maar ik was zo blij als een kind haha
De weg daar naar beneden was smal, zeer stijl en een en al puin.. Gevaarlijk dus! (Als ik wifi heb zal ik een filmpje uploaden)
Eenmaal beneden stonden mijn ouders te wachten en ging er een heerlijk glas koude cola naar binnen!
De hondjes waren dood op, ze hebben zich echt voorbij gerend dus de volgende dag een rust dag ingelast bij het hotel van m'n ouders.
Dat was maar goed ook, chip de oudste heeft last van z'n achterhand spieren en de meiden sliepen heel de dag.
Vandaag hebben we niet zo n heel lange route gedaan en ook nog even op een gezellig terras gezeten.
Voor morgen geven ze flinke onweer op, dus we kijken dan wel wat we doen :)
Hier alvast wat foto s!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:16

Wauw Es, supergaaf zeg! Respect hoor wat je doet.

Heel veel plezier nog!

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:17

Super gaaf dit! :wow:

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:27

Ik ben echt zó jaloers! Wat ontzettend tof! Ik had dit graag met mijn Miep gedaan. Maar die is echt te oud geworden voor dit soort grappen. We zijn net terug uit Denemarken. Ondnks dat het daar heel plat is, hadden we een stuk heuvelachtige wandeling (maar een kleine 10 km). Maar op steilere stukken moest ik Miep echt een kontje geven. Maar ze is zó blij in zo n omgeving! Zij had dit een paar jaar geleden nog echt fantastisch gevonden.

Ik volg dus jouw avontuur met grote belangstelling!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 20:37

Thanks tal!
Hihi ja he Anouk
Ah fabster wie weet in de toekomst joh! Het is idd fantastisch! En Denemarken is ook leuk! Zolang je beestje maar bij je is :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:46

Niet meer met Miep, maar wie weet met onze nieuwe aanwinst. Heel mooi! Ik geniet lekker met je mee!

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:49

Super mooie reis. Mijn hond Johnny en ik trekken er ook graag op uit in de Franse Alpen! Ik lees mee. :) geniet ervan!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:10

Wow!!!!!! :~ :~ :~

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:19

oooh wow wat ontzettend gaaf zeg!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:04

wauw ! <3

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:12

Jaloers !!! Gave vakantie. Zelf heb ik het plan opgepakt om mijn bakfiets electrisch te laten maken. En dan met de hond op pad. Heb het in mijn omgeving nog maar niet hardop gezegd want dan denken ze dat ik gek geworden ben :D