Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bakkabouter schreef:Ik blijf het erg dubbel vinden. Enerzijds moet je kunnen oefenen, óók op plaatsen waar er afleiding is. Anderzijds moet ik heel erg de neiging onderdrukken om te roepen dat als ie niet luistert, hij ook niet los hoort.
Daar hoort wel de nuancering bij dat we in België geen losloopgebied kennen, en je dus eigenlijk al "illegaal" bezig bent als je het toch doet. Als een hond dan ook nog eens niet luistert, is mijn begrip vaak heel snel op.
Mijn hond reageert niet altijd even positief op andere honden. Met een hoop tijd, geduld en therapeuten is het al een heel stuk gebeterd, maar wellicht komen we er nooit helemaal. Ik zoek dan ook meestal de rustige plekjes op waar je een goed overzicht over de omgeving hebt. Precies daar waar ook de "oefenende" mensen heen komen. Dat zorgt soms voor erg vervelende en spannende situaties.
Echte tips kan ik je helaas niet geven, die van ons loopt (om voor de hand liggende redenen) alleen los in de tuin
beatje schreef:bakkabouter schreef:Ik blijf het erg dubbel vinden. Enerzijds moet je kunnen oefenen, óók op plaatsen waar er afleiding is. Anderzijds moet ik heel erg de neiging onderdrukken om te roepen dat als ie niet luistert, hij ook niet los hoort.
Daar hoort wel de nuancering bij dat we in België geen losloopgebied kennen, en je dus eigenlijk al "illegaal" bezig bent als je het toch doet. Als een hond dan ook nog eens niet luistert, is mijn begrip vaak heel snel op.
Mijn hond reageert niet altijd even positief op andere honden. Met een hoop tijd, geduld en therapeuten is het al een heel stuk gebeterd, maar wellicht komen we er nooit helemaal. Ik zoek dan ook meestal de rustige plekjes op waar je een goed overzicht over de omgeving hebt. Precies daar waar ook de "oefenende" mensen heen komen. Dat zorgt soms voor erg vervelende en spannende situaties.
Echte tips kan ik je helaas niet geven, die van ons loopt (om voor de hand liggende redenen) alleen los in de tuin
Je hebt in de buurt van antwerpen heel veel losloopvelden die goed omheind zijn.Midden in antwerpen één met speeltoestellen.. In brasschaat zitten er een paar die een hectare of meer groot zijn.Daar weet ik er zelfs waar ik nog nooit een hond gezien heb.De hondenweide in Deurne is heel groot er zijn nu zelfs al bosjes waar ze los mogen dus er zit verbetering in.
ItsMe2 schreef:Nimmy: we blijven ook zeker oefenen. Waarom lijkt een lange lijn jouw eng? Als ik het in de gaten houd, dan lijkt mij niet dat er gelijk echt iets ergs kan gebeuren.
Nimmy schreef:ItsMe2 schreef:Nimmy: we blijven ook zeker oefenen. Waarom lijkt een lange lijn jouw eng? Als ik het in de gaten houd, dan lijkt mij niet dat er gelijk echt iets ergs kan gebeuren.
Die van ons gaat overal onderdoor, overheen, omheen etcetera. Daarnaast als hij een hond tegenkomt met wie die wel mag spelen, ik zou een lijn dan eng vinden als ze stoeien. Straks draait 1 zich erin vast.
Wij zoeken losgebieden op in de hoop dat we speelkameraadjes tegen komen. Vaak komen we die ook tegen (waarbij baasje andere hond spelen ook prima vindt), niks qua training en voer wint t van lekker gek doen moet soortgenoten.