Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:32

Zoals eerder is gezegt, als je nu tijd hebt moet je er voor gaan! Niemand weet hoe je leven er over 2 jaar uit ziet dus dan wacht je op niks.

Ik heb in verschillende situaties gezeten met mijn hond en werk etc maar altijd een oplossing kunnen vinden. Toen ik eenmaal een hond had schikte ik me altijd naar de hond. Dit hield soms in dat ik meteen na mijn werk naar huis ging om eerst met mijn hond een uur te wandelen in het bos. Daarna pas boodschappen en koken, ookal regende het of was het koud. Op dat moment had ik echter geen vriend of vaste oppas.

Zelf zou ik ook nooit voor een uitlaatservice gaan waar honden (los) naar een bos of hei gaan, te veel nare dingen over gehoord. Wel heb ik zelf een tijdje opgepast via hondenoppas.nl voor een symbolisch bedrag kwam de hond de hele dag bij mij thuis. Veel leuke mensen en honden ontmoet. Stichting opoeh (ik weet niet of ik het goed schrijf) is daar ook een goed voorbeeld van.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:47

Ik heb onregelmatige uren. Als ik een lange dag heb, dan maak ik hem van te voren lekker moe door te fietsen, of een goed stuk wandelen en rennen. Tussendoor kan ik naar huis, als het nog nodig is, om mijn hond nog uit te laten. Komt niet vaak voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:01

Wij hebben werkdagen die in het algemeen goed op elkaar aansluiten.

Ik werk op dit moment op dinsdag van 9-16 en op donderdag en vrijdag van 9-14.

Mijn vriendin werkt wisseldiensten en doordeweeks komt dit neer op ofwel een dienst van 7-11 (dan zit de pup max 3 uurtjes alleen) of een dienst van 15-22.

De twee jongste kinderen zijn om half 3 thuis uit school dus dan hoeft ze eigenlijk ook niet alleen te zitten.

Behoorlijk ideaal dus! :)

Als er echt eens nood aan de man is brengen we haar naar mijn schoonouders maar dat is tot nu toe nog niet nodig geweest.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:34

Ik heb er nooit gebruik van hoeven maken maar ken wel een aantal mensen net een uitlaatservice.
Als je daar veel gebruik van moet maken is het een behoorlijke kostenpost. In de randstad is tussen de 15 en 20 euro per keer normaal. Als je daar een paar keer per week gebruik van wilt maken loopt het snel op. Dit moet je je maar kunnen permitteren.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:11

Ja, ik ken het dilemma wel een beetje. :j
Ik heb mijn hondje Tommy (boomer) inmiddels al 7,5 jaar (vanaf pup) en de opvoeding slaagde doordat mijn moeder bij huis zat toen ik naar school ging. Zij heeft hem toen geleerd om langzaam aan alleen te zijn af en toe. Inmiddels woon ik alweer wat jaren op mijzelf en is Tommy uiteraard mee gegaan. Ik werk in de zorg en hierdoor erg onregelmatig, maar Tommy is tijdens mijn dienst alleen. :j Als ik een dag dienst heb laat ik hem om 06.30 uit en kom ik rond 15.30uur weer thuis. Hij is dit gewend en kan hier goed tegen. Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat het ook geen hondje is wat MOET lopen buiten. Hij vind het ook heerlijk om relaxt, het liefst languit, in zijn mandje te chillen. Daarna gaat hij altijd standaard mee naar stal waar die een paar uur (los) vertoefd.
Bij een avond dienst is het principe eigenlijk andersom; 'smorgens een paar uur mee naar stal, voor de dienst nog even een rondje om 14.30 en dan ben ik +- 23.15uur thuis.

Het is zeker niet ideaal, maar het gaat oké. Me hondje is er gewend. :) Daarnaast, als ik thuis ben gaat hij altijd overal mee naar toe. :j
Binnenkort gaan mijn vriend en ik samen wonen en zal Tommy hier zeker van profiteren. :)

In de toekomst willen we er samen graag een herdershond bij (pup) maar we moeten nog even gaan bedenken hoe we dat gaan oplossen met beide een fulltime baan en een rashond die veel beweging nodig heeft. Het moet wel leuk blijven... dus voorlopig houden we het nog even bij de makkelijke Tommy. <3

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:05

Ik heb zelf al zo'n 19 jaar een uitlaatservice. Mijn hond is dus eigenlijk nooit alleen. Hij is lekker de hele dag mee en ook alle wandelingen met de roedels erbij. Volgens mij vind hij het geen vervelend leven. Tijdens rondrijden ligt ie heerlijk voorin en bewaakt mijn bus als ik er even uit ben. Dan zit ie op mijn stoel haha. Ik heb een eigen terrein en loop ook regelmatig op buiten gebied als ik een groep heb waar dat verantwoordelijk mee kan. Ow en bij mij kost het geen 20 euro hoor. Dan zou ik het wat rustiger aan kunnen gaan doen...hmmmm zet me aan het denken ....haha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:15

Mijn klanten noemen hem altijd de directeur als ze hem zien zitten. Voorbijgangers zie ik altijd drie x kijken en soms zelfs foto's maken...sorry ff offtopic...Afbeelding

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:23

Ik werk alleen s nachts. en mijn man overdag. Er is altijd iemand voor de honden.(en de kinderen) Maar ze kunnen prima alleen zijn. Vinden ze niet erg. Hier een druk gezin met een aantal jongens, dus een dagje rustig slapen vinden ze heerlijk. Heb 2 van mijn honden opgevoed toen de kinderen babys en peuters waren. velen zeiden waar begin je aan, wordt niks enz... Nu hoor ik alleen maar er zijn geen lievere socialere en goed opgevoede honden dan die van jullie! Als je maar juist doseert in beweging, aandacht en opvoeding dan lukt het zeker wel!Lief, positief en consequent. En een keer alleen pakken ze dan prima op. Geniet van je pup!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:31

Ik werk 32 uur maar onregelmatig dwz mijn dag start meestal om 7 uur en dan ben ik om 11:30 / 12 uur thuis. Meestal hoef ik dan pas om 13:15 weer weg en dan besteed ik de tijd aan lopen . Soms hoef ik pas savonds weer te werken en begin dan om 19:00.
Ik heb een am stafford die erg actief is maar sochtends lui daarnaast is mijn zoon vaak half de middag thuis en heeft ze aandacht.

Toen ik haar kocht zat ik in een heel andere situatie ideaal is het soms ook niet maar ik wil haar voor geen goud kwijt en we zijn beide happy zo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:24

Nu lijk je de komende langere tijd goed te zitten qua tijd etc
En als je klaar bent met studeren ben je al weer 2 jaar verder, of je dan 24 uur of 36 uur gaat werken , oplossingen zijn er altijd wel .
Idd familie, vrienden, een uitlaatservice of dagopvang

Moet je wel zorgen dat je een toegankelijke hond hebt :+
Ik zou mijn best moeten doen voor een geschikte oppas/uitlaat ivm pretletter in het kwadraat met ADHD en onzekerheid issues :roll:
Maar ook daar zou wel een oplossing voor te vinden zijn

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:35

Hier twee honden en ik werk 37 uur en mijn man over de 60.
De honden weten hier niet beter. Ik laat ze in de ochtend lekker uit en tussen de middag kom ik wel 45/60 minuten thuis van mijn werk. In de avond van door de weekse dagen zorgen we dat ze nooit alleen zijn. Ik heb trouwens op dinsdag wel de middag vrij.
In het weekend laten we ze zo min mogelijk alleen als het echt niet anders kan dan blijven ze alleen anders gaan ze naar oma als we lang weg moeten.

Ze weten hier niet beter, het zit in het ritme. Als ik onoverhoopt een dag thuis ben vinden ze het heust wel gezellig maar dan slapen ze gedurende de uren dat ik normaal werk.

De ene hond is trouwens nog liever alleen thuis dan bij oma ( met mij bij oma is leuk, zonder mij is niet leuk ) die hangt zo aan mij dat thuis voor haar de beste oplossing is dan is ze het meest op dr gemak anders stresst ze hem. ( ook als ze bij kennissen met andere honden is )

En moet eerlijk zeggen dat ik verder wel fanatiek ben met ze. Uitlaten, fietsen, spelen etc

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 08:57

Al deze verhalen geven mij een goed gevoel moet ik zeggen! Wij hebben hier aardig wat aan dagopvang en uitlaatservices zitten. Ook een hoop familie vlak in de buurt.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:26

Hier ook 2 honden ik werk normaal 32 uur mijn vriend veel meer me reu die boeit het niks hoelang die alleen is die slaapt hele dag en teefje leert het langzaam aan ze krijgen op gegeven moment een klokje in hun hoofd wanneer je thuis komt! Ik zou gewoon lekker doen en van genieten hoor toen ik alleen me reu had liet ik hem sochtends uit om 6 uur en smiddags pas weer om 5 uur veel mensen vinden het zielig maar hij is het zo gewent en savonds was ik altijd lekker bij hem liet hem dan niet alleen

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:23

wij hebben bewust geen hond al zouden we dat graag willen. We zijn beide zeker 8 tot 10 uur per dag van huis, vind ik niet eerlijk dan een hond zolang alleen te laten zitten omdat wij het s avonds en in het weekend leuk vinden. Mocht iemand in onze omgeving met een hond lekker een avond of weekend zonder hond weg willen, passen wij graag op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:43

Tinkermuts schreef:
Mijn klanten noemen hem altijd de directeur als ze hem zien zitten. Voorbijgangers zie ik altijd drie x kijken en soms zelfs foto's maken...sorry ff offtopic...[ [url=m/fz6lOV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie hond!
Hoeveel kost jouw uitlaatservice? En hoe lang loop je dan?
Kunnen de honden los? In welke regio zit je?

Mysterie1980: daar heb ik respect voor!

LinsxDot: ik vind dat inderdaad zielig, je hebt het over 11 uur alleen |(
Hoe is dat nu? Hoe lang zitten je honden nu alleen? Merk je verschil?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:03

Ik werk 4 dagen per week, waarvan ook vaak nog 1 dag thuis. De dagen dat ik er niet ben gaat de hond naar mijn ouders. Dus ze is eigenlijk nooit alleen, op een enkel uurtje na als ik een keer weg ga zonder haar.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:17

Nikass zag je pb maar zal hier even antwoorden. De kosten bij mij zijn Tussen de € 10 en 11,50, per uitlaatbeurt.ik loop minimaal een uur per groep. Ik heb een eigen terrein waar ik loop met de honden die niet of minder goed luisteren en met de gehoorzame hondjes loop ik lekker in het bos of bij het water. Deze honden lopen allemaal los en luisteren erg goed naar mij. Meeste honden lopen echt al jaren bij me dus dat word echt heel eigen. Ik zit in Nieuwegein en IJsselstein. Dankjewel vh compliment, tis echt m'n maatje. Heerlijk de hele dag bij me. Ik las hierboven iemand die zijn hond elf uur alleen laat, dat vond ik echt not done. Sneu man, tuurlijk kan ie dat, dier schikt zich in zijn lot. Mijne zou het ook wel kunnen maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om dat te doen. Dat gezegd hebbende vind ik wel dat een hond max zes uurtjes wel alleen moet kunnen.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:20

Nikass schreef:
Tinkermuts schreef:
Mijn klanten noemen hem altijd de directeur als ze hem zien zitten. Voorbijgangers zie ik altijd drie x kijken en soms zelfs foto's maken...sorry ff offtopic...[ [url=m/fz6lOV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie hond!
Hoeveel kost jouw uitlaatservice? En hoe lang loop je dan?
Kunnen de honden los? In welke regio zit je?

Mysterie1980: daar heb ik respect voor!

Hoe is dat nu? Hoe lang zitten je honden nu alleen? Merk je verschil?

Jaaaaaa ontzettteeeenndd zielig zeg :') meningen zijn daar over verdeeld gelukkig! Maar 1 troost ben nu maar 3 uur per dag weg maar vind totaaaal niet zielig je paard staat tot ook 23 uur minimaal op stal dat is dan ineens niet zielig kromme mensen af en toe :') en nee merk geen verschil me reu slaapt toch als ik thuis kom

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:27

Leuk TS dit topic, ik zit met dezelfde vraag alleen woon ik alleen. Heb altijd gezegd: fulltime werken is geen hond.

Maar ineens is daar de financiele ruimte voor dagopvang, en ineens zegt mijn moeder 'breng maar een dagje hierheen per week!'

Dus ineens is daar wel de mogelijkheid. Ik moet 4 dagen opvangen, waarvan er 1 of 2 door mijn ouders gedaan worden, en de andere dagen moet ie naar de dagopvang. Gelukkig hebben die haal- en brengservice. En ze zitten niet de hele dag in een kennel, maar lopen in roedelverband los. Er zijn verwarmde 'huiskamers' waar ze hun rust krijgen en er is de hele dag begeleiding bij. Een kennelopvang zou ik zelf nooit willen.

Ik moet nog met mijn werk de puppykraamtijd bespreken. Mijn wens is 4 weken vrij en daarna 4 weken halve dagen werken. Als dat lukt dan ga ik ervoor. Het is niet ideaal en kost een hoop geld en georganiseer, maar ik ga er gewoon voor. Ik ga dan voor een labradoodle (ook het enige ras waar mn moeder totally fan van is en waar ze dus graag op wilt passen :) )

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:31

Hoe is dat nu? Hoe lang zitten je honden nu alleen? Merk je verschil?[/quote]
Jaaaaaa ontzettteeeenndd zielig zeg :') meningen zijn daar over verdeeld gelukkig! Maar 1 troost ben nu maar 3 uur per dag weg maar vind totaaaal niet zielig je paard staat tot ook 23 uur minimaal op stal dat is dan ineens niet zielig kromme mensen af en toe :') en nee merk geen verschil me reu slaapt toch als ik thuis kom[/quote]

Ik laat mijn hond nooit langer dan 5/6 uur alleen.
Net zoals ik mijn paard nooit 23 uur op stal laat. Maar gewoon overdag de hele dag met soortgenoten buiten heb lopen.
11 uur alleen vind ik sneu en 23 uur op stal ook.
Als ik mijn dieren niet genoeg tijd en aandacht kan geven, zou ik er niet aan beginnen.
Neemt niet weg dat ik ook moet werken, maar als we het met het gezin niet kunnen regelen, dan regel ik oppas.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:34

LinsxDot schreef:
Jaaaaaa ontzettteeeenndd zielig zeg :') meningen zijn daar over verdeeld gelukkig! Maar 1 troost ben nu maar 3 uur per dag weg maar vind totaaaal niet zielig je paard staat tot ook 23 uur minimaal op stal dat is dan ineens niet zielig kromme mensen af en toe :') en nee merk geen verschil me reu slaapt toch als ik thuis kom

Mensen die zo denken zouden echt zo niet aan dieren moeten beginnen -O-

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:35

Daarom zeg ik ieder zijn eigen mening! Zijn zat mensen die hun paard wel 1 uur eruit halen om te rijden en verder niet zo ook de hond wat langer alleen laten! Ik vind het geen probleem en mijn honden zijn hardstikke happy. Maar mijn honden zijn nu maar 3 uurtjes alleen hoor paniek zaaiers :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:40

Dat is toch geen discussie "er zijn zat mensen die hun paard 1 uur per dag uit de stal halen".

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:41

Ik had mijn hond al toen ik nog bij mijn ouders wonen. Sinds een maandje woon ik samen, wij werken fulltime. Voor het werk breng ik de hond naar mijn ouders, daar is hij hooguit 3 uur alleen. Na het werk haal ik hem weer op :D 's avonds en 's nachts is hij dus lekker bij ons, en in het weekend blijft hij ook thuis.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:49

LinsxDot schreef:
Daarom zeg ik ieder zijn eigen mening! Zijn zat mensen die hun paard wel 1 uur eruit halen om te rijden en verder niet zo ook de hond wat langer alleen laten! Ik vind het geen probleem en mijn honden zijn hardstikke happy. Maar mijn honden zijn nu maar 3 uurtjes alleen hoor paniek zaaiers :')

Inderdaad, ieder zijn mening. En volgens mij geeft iedereen die hier ook heel netjes, zonder elkaar neer te sabelen.
Daarom vind ik het persoonlijk niet zo chique dat jij degene die het niet met je eens zijn paniekzaaiers noemt. Je geeft zelf een voorbeeld over paarden 23 uur op stal, je kan verwachten dat je daar dan reactie op krijgt. Want gelukkig voor de paarden vinden de meeste mensen dat not done. Dat jij het allemaal heel normaal vind dat paarden de hele dag op stal staan en de honden soms de hele dag alleen zijn, dat kan. Maar dan kun je ondanks wat tegengas nog wel netjes blijven in de discussie.