Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nynke1 schreef:Ik zie het totaal niet als entertaining van andermans honden...
beatje schreef:Persoonlijk vindikdat je met eenhondagresieve hond niks in losloopgebied te zoeken hebt.Vaak komen mensen er toch om hun honden te laten spelen en je kan op je vingers nagaan dat de helft van de honden niet onder apèl staan.Wel kom ik twee honden tegen die durven vechten met een muilkorf aan,dat vind ik prima ik loop dan rap door en er gebeurt niks.
Ik moet zelf ook altijd één van mijn honden aan lijnen ,die is nogal van de loopse teven en dan luisterd hij echt niet en helaas lopen die ook in losloop gebied
elenaMM77 schreef:maar waar laat je een hondaggressieve hond dan loslopen? in kinderspeeltuintjes of de openbare weg?
secricible schreef:hondagressief, loslopend en zonder veiligheid zou ik dus ook niet doen. Dan kun je nog zo hard met je vinger wijzen dat een ander de hond onder appel moet hebben, maar er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Doe ze dan minimaal een muilkorf om, maar zelfs dan vind ik het niet verstandig.
Lisitano schreef:elenaMM77 schreef:maar waar laat je een hondaggressieve hond dan loslopen? in kinderspeeltuintjes of de openbare weg?
Uh nou, een hondagressieve hond zou ik in elk geval al niet op een (druk)bezochte tijd loslaten in een losloopgebied en al helemaal niet als het onoverzichtelijk is.
Je kunt speeltuinen afhuren, je hebt overzichtelijke en omheinde losloopvelden en anders pak je lekker de fiets en ga je over een verlaten industrieterrein scheuren met je hond van de lijn. Sommige terreinen zijn zelfs omheind.
Een chagrijnige hond die kan uitvallen álá. Een hondagressieve hond hoort écht niet los in een losloopgebied, sorry hoor. Ik kom zo ontzettend vaak jonge honden tegen met mensen die met hen oefenen of ze lekker laten uitrazen met hun vriendjes. Daar kán nog geen goed appèl opzitten. Dat rent dan lekker de bek van een bijter in
Lisitano schreef:secricible schreef:hondagressief, loslopend en zonder veiligheid zou ik dus ook niet doen. Dan kun je nog zo hard met je vinger wijzen dat een ander de hond onder appel moet hebben, maar er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Doe ze dan minimaal een muilkorf om, maar zelfs dan vind ik het niet verstandig.
Bovendien lijkt het me voor die hond ook geen feest. Die moet enorme stress en spanning krijgen en zelf loop je er dan ook niet bepaald ontspannen bij.
Lisitano schreef:secricible schreef:hondagressief, loslopend en zonder veiligheid zou ik dus ook niet doen. Dan kun je nog zo hard met je vinger wijzen dat een ander de hond onder appel moet hebben, maar er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Doe ze dan minimaal een muilkorf om, maar zelfs dan vind ik het niet verstandig.
Bovendien lijkt het me voor die hond ook geen feest. Die moet enorme stress en spanning krijgen en zelf loop je er dan ook niet bepaald ontspannen bij.
Kady1 schreef:Ik loop met mijn twee boder collies die toch wel vrij goed luisteren graag in los loop gebieden, dan kunnen ze hun ei kwijt lekker ravotten, foccussen voornamelijk op elkaar andere honden hebben ze niet zo veel interesse in. Maar nu al meerdere malen mee gemaakt dat mensen hysterisch beginnen te gillen van een km afstand dat ik mn honden vast moet doen. Ook bvb mensen die op zondag middag met de hele familie incl drie kinderwagens gaan wandelen op de los loop route. Ik kan daar zo slecht tegen. Als je met je hond aan de riem loop die overduidelijk van een km afstand al door het lint gaat omdat ie een andere hond ziet dan heb je niks te zoeken in een los loop gebied. waar ik loop is enorm groot bos met 1 los loop route en meerdere gewone wandel routes die elkaar niet kruisen. Ga dan op een andere route lopen. Idem voor de familie uitjes als je kids bang zijn voor honden loop dan niet in het los loop gebied.
Als ik om de 6 m mn honden moet aanlijnen omdat iemand er niet langs kan door aangelijnde hond of bange kids dan heeft het losloop gebied ook geen zin.
Ik loop ook niet met mijn honden los op andere routes waar het niet mag
elenaMM77 schreef:druk bezocht, drukke tijd.. dan dus aan de lijn zoals ik aangaf.. maar als er net een rustig hoekje is en de hond staat verder onder appel, kan hij daar rustig even achter een bal aan.. aanlijnen als er iemand aankomt.
en als diegene geen controle over eigen hond heeft dan kun je stellen dat de persoon met de aangelijnde hond fout is om daar te zijn, terwijl hij alle voorzorgsmaatregelen neemt zodat z'n hond geen kwaad kan doen en de ander een losgeslagen projectiel laat loslopen omdat het een 'recht' is .. zeer zeker in de grotere losloopgebieden..