een vriendin voor mijn nijntje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annalies03

Re: een vriendin voor mijn nijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 18:37

Tuurlijk. Zal ook video maken van de eerste keer thuis enzo. Puk zal super blij zijn

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:38

:) Dat zal zeker! :)

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:37

helaas, hij is toch opgehaald..

dan toch nog even wachten tot we iets anders vinden, de dierenopvang zei dat ze vrij vaak konijntjes binnen krijgen, dus we wachten gewoon af! :)

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 13:39

Nou we hebben er een. Ze Is veel jonger dan puk. Op bet moment aan het koppelen. Gaan super tot dus ver. Zal zo foto's plaatsen

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 13:42

Is wel mooi hoor. Puk doet een beetje mama achtig

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 13:47

Vindt toch dat puk wel een beetje ruw Is hoor. Het konijntje Is heel onderdanig maar ze begint er op te rijden nu.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 13:51

Tot hoe ver moet ik het rijden toe staan?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:55

tot ze echt gaan vechten :)

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:03

Er zit nu even een rekje tussen de twee ze kunnen nog wel snuffelen. Kleintje stompt met haar pootjes. Puk is nu weer even redelijk rustig. Ze Is zoveel groter dan het andere konijntje

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:05

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:09

Dat rijden is normaal, dat is een stukje rangorde.
Ik heb trouwens 3 voedsters bij elkaar zitten (1 teddy en 2 Belgische hazen) en dat gaat super! Maar het heeft ook even tijd nodig om te wennen, ik neem aan dat je nu een 'geholpen' ram hebt??

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:11

Nee dit is een voedster. Beiden vrouwtjes.

https://imgur.com/1hNC9fE

Dit konijntje heeft ook de afspraak dat als het niet goed gaat ik haar terug mag brengen er Is in mijn locatie geen geholpen ram te vinden bij de opvang. De locale heeft er 1tje en daar ging het niet goed mee.. Dus vandaar

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:18

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:19

Ik hoop dat je echt veel ruimte hebt voor je konijnen want je nieuwe nijntje is nog niet volwassen en ook al zal het koppelen straks misschien geslaagd zijn kan dat best eens omslaan als het nieuwe nijntje volwassen wordt.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat voor Puk en jullie nieuwe huisgenootje.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:22

Het is allemaal wel heel verwarrend hoor. Ik wil graag een vriendje voor puk. Ik snap dat het om kan slaan. Maar het kan ook gewoon goed gaan toch..? Is er iets wat ik kan doen om de kansen wat hoger te maken dat het goed gaat? Ik doe echt mn best maar dit is voor mij de eerste keer koppelen

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:28

https://imgur.com/Brk0M6S
Ik heb wat brokjes neer gelegd. Puk toont inmiddels niet veel intresse meer

Zou ik nu het rekje weer weg halen?

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:33

Ik zou het koppelen heel rustig opbouwen, het kan best vermoeiend zijn voor de diertjes als ze achter elkaar aan rijden en op elkaar rijen.
Ik zou het eerst bv. 2 of 3 keer per dag maar 10 minuutjes doen als ze erg druk zijn, als ze rustig zijn iets langer. Ik zou wel iets in de ruimte zetten waarachter ze kunnen schuilen, bv een doos. Ook kan je hooi in het midden leggen, zodat ze daar eventueel als het rustig is samen aan kunnen knabbelen.
2 vrouwtjes is vaak moeilijker dan vrouw-man ,maar wie weet komt het helemaal goed.
Rijen is geen probleem, is gewoon een teken van dominantie. Pas als ze echt gaan vechten moet je ze uit elkaar halen en dan is er ook minder kans dat het goed gaat komen. Waar doe je ze koppelen en hoe groot is de ruimte?
Als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen!

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:35

Corientjuh94 schreef:
Ik zou het koppelen heel rustig opbouwen, het kan best vermoeiend zijn voor de diertjes als ze achter elkaar aan rijden en op elkaar rijen.
Ik zou het eerst bv. 2 of 3 keer per dag maar 10 minuutjes doen als ze erg druk zijn, als ze rustig zijn iets langer. Ik zou wel iets in de ruimte zetten waarachter ze kunnen schuilen, bv een doos. Ook kan je hooi in het midden leggen, zodat ze daar eventueel als het rustig is samen aan kunnen knabbelen.
2 vrouwtjes is vaak moeilijker dan vrouw-man ,maar wie weet komt het helemaal goed.
Rijen is geen probleem, is gewoon een teken van dominantie. Pas als ze echt gaan vechten moet je ze uit elkaar halen en dan is er ook minder kans dat het goed gaat komen. Waar doe je ze koppelen en hoe groot is de ruimte?
Als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen!

Ze zijn in de badkamer nu. Puk is veel groter dus vandaar dat ik het rijden een beetje vals vond. Op het moment zit er een rekje tussen de twee voor wat rust. Zie foto's boven in de andere posts! :)

Edit: op het moment even aan het bellen met wat mensen of er eventueel iemand even langs kan komen met ervaring.. dierenwinkel persoon zei dat ik ze gewoon samen in de kooi moest zetten.. :/

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:45

Beiden dames liggen op het moment een beetje te dutten. Vrij dicht bij elkaar maar nog steeds met het rekje. We doen het lekker rustig. Lukt het vandaag niet dan misschien morgen!

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:56

Het snuffelen begint weer een beetje. Toch begin ik heel erg het gevoel te krijgen dat puk het helemaal niets vindt.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 15:00

Puk lijkt er wel klaar mee. Het jonge konijntje vindt puk super tof. Maar ze heeft het zelf nu wel een beetje gezien.. Wat is jullie mening. Kleintje terug brengen en zeggen dat het niet lukt. Of toch doorzetten? (Ik mag haar alleen vandaag terug brengen ) of zou ik het nog even een uurtje aan kijken?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:02

Ik zou met 2 voedsters ook echt oppassen.. Maar deze komt dus uit een dierenwinkel?
Bel anders de dichtsbijzijnde opvang voor tips over het koppelen, dan heb je direct feedback..

Je moet ook niet verwachten dat ze meteen samen gaan lopen knuffelen en doen, misschien gaan ze dat wel nooit doen.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 15:03

Nee dat snap ik maar nu Is het rekje weer weg en puk springt er direct boven op

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 15:04

Nee.. Nee nee dit wordt m niet. Arme puk heeft het er echt mee gehad.. sorry kleintje..

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:06

De regeling dat je haar vandaag alleen mag terug brengen is echt raar, het kan ook minimaal een week duren voordat ze gekoppeld zijn. Wij deden ze de eerste 2 dagen alleen nog maar laten snuffelen door de tralies en dag 3 pas voor het eerst is bij elkaar. Als je bij elk konijn maar 1 dag te tijd neemt zal het waarschijnlijk bij geen enkel konijn gaan lukken, tenzij je precies een super match treft (hele kleine kans)