Och och, wat een zorgen zo. Arme jullie allemaal. Hopelijk gaat hij snel weer eten en poepen. Mijn duimen draaien volop.
Hannanas
Geplaatst: 19-12-16 23:02
Oei!!!
Je zou hem kunnen stimuleren om te poepen met laxeer: dulcolax zetpillen voor mensen bij de kruidvat. Het topje heeft een conische vorm, als je dan de pil door de helft knipt en dan de helft met de conische vorm in z'n kontje stopt, dan werkt het! 10-20 minuten succes gegarandeerd. Ik zou vragen of dat mag van je dierenarts. Mijn dierenarts adviseert dat. En bij onze kater werkte het goed!
Anders wordt de ontlasting te droog en te hard, hoe langer het blijft zitten.
Dyanne_z
Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-16 23:08
We gaan zo naar de spoedarts. Wil niet wachten tot morgenochtend. Stom hoe snel alles kan veranderen. Leek allemaal zo positief
Jasses, dat is ineens negatief nieuws zeg. Ik hoop dat hij inmiddels gepoept heeft. Verstoppen is wel een extra aanslag op zijn lijf nu, dus als die ontlasting iig maar gaat doorlopen, dan hoef je je focus niet op beide te richten, zowel ontlasting als urine...
Sterkte.
Dyanne_z
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 10:04
Vanmorgen 3 stukjes poep van 2 cm en wat bruine vocht plekken. Had vanmorgen we voldoende eetlust. Mijn moeder is nu aan het oppassen om drollen te tellen.
Ik deed nog wel eens de medicijnen in een klontje boter mengen en deze op de voorpoten smeren. Katten zijn van zichzelf erg schoon. Doordat er dan wat op de pootjes zit likken ze dat schoon. 2 vliegen in een klap. Geen grote klonten tegelijk erop smeren. Misschien helpt dit. succes.
Dyanne_z
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 15:12
Zal eens kijken of boter wil. Kreeg nog het advies van een homeopaat om Neuralcur in combinatie met Traumacur te geven. Ben zelf totaal niet bekend met homeopathie kan ook geen ervaringen met dit middel vinden. Behalve van steeds dezelfde bokker in een ataxie topic.
Volgens de oppas heeft hij vandaag 3x geplast maar niet gepoept. Hij heeft heerlijk in de zo gelegen en schijnt vandaag geen pijn te hebben. Gaan vandaag om 18.30 uur naar de dierenarts voor controle.
Dyanne_z
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 20:03
Net terug van controle. Klysma gehad. primperid Meegekregen.bijsluiter Indicatie: braken, misselijkheid. Versnelt de maaglediging en verbetert darmperistaltiek. Hopen dat dit in combinatie met Laxera gaat werken.
We gaan nu ook fibre respons van Royal canin voeren. Extra vezels.
Vrijdag gaan we terug voor controle zodat we hopelijk geen ellende met kerst hebben.
Is het niet voor een deel verstopping door verlamming van de anus? Waardoor het gevoel van aandrang er niet is? In dat geval is het stimuleren van de anus ook een aanvulling. Net zoals moeders bij hun kittens doen (behalve dat jullie het niet met de tijd moeten doen)
Moeten wij bij onze verlamde katten inderdaad ook doen. Met een vochtig doekje over de anus wrijven en dan voel je de spieren als reactie aanspannen en komt er een keutel uit
Volgens de oppas een 2cm drolletje. Heeft ook goed gedronken vandaag. Ligt nu heerlijk op schoot te spinnen
Dyanne_z
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 10:39
En vandaag weer een spannende dag. Geen poep en hij heeft geen zin in eten. Nu kan het dat ik gewoon te veel gevoerd heb gister omdat ik zo graag wil dat hij vocht krijgt. Heeft ook wat gespuugd.
als je nog naar de dierenarts gaat, zou ik hem ook voorleggen of de kat niet wellicht ook nog een buikhernia heeft.. Ik heb een kat gehad die dat had na een autoongeluk, dan kunnen ze ook geen druk zetten (buikspier was hier afgescheurd en is tijdens een operatie verholpen)