Welke kluif voor hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:29

JoyCiej007 schreef:
jenneke1029 schreef:
wij zijn fan van Nylabone voor elke leeftijd wel botten te vinden en voor ieder soort hond en ze doen er erg lang mee.

Nog een Nylabones fan.
Super spul he???

zeker weten! :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:24

Ik heb een vraagje over die nyl botten, hoor er wel vaker enthousiaste verhalen over....maar ik weet het niet.

Waar is het van gemaakt?
Is het plastik/kunsstof iets?
Want dan ga ik er niet aan, gek idee dat ze dat opeten.

jenneke1029

Re: Welke kluif voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:29

Het Nylabone kauwbot is vervaardigd uit duurzaam hoogwaardig nylon. Nylabones zijn goed gekeurd door dierenartsen om aan de kauwdrift van uw hond te voldoen.
Nylabones zijn eenvoudig te reinigen, stinken niet en geven niet af op de vacht van uw hond of op uw interieur.

Bespaart geld - Nylabones gaan veel langer mee dan andere kauwproducten;
•Laat uw interieur heel - Je verplaatst de kauwdrift van de hond naar de Nylabone i.p.v. je interieur;
•Redt hondenlevens en bespaart kostbare operaties - De kleine stukjes Nylabone die je hond opeet vormen geen lichamelijke reactie en verlaten het lichaam in dezelfde staat als opgegeten. Dit in tegenstelling tot onder meer latex en vinyl speeltjes;
•Voorkomt infecties - Nylabones zijn eenvoudig te steriliseren door ze even in kokend water te leggen;
•Is gezond voor het gebit - Nylabones verwijderen voedseldeeltjes en plak en masseren het tandvlees;
•Nylabones worden aanbevolen door dierenartsen over de hele wereld!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:50

Ik blijf het bizar vinden dat mensen een bot zoals de nylabone geven. Zeker een flinke kauwer haalt er snel meer af dan wat gruis met alle gevolgen van dien.
Daarbij zegt nylabone zelf dat het een oneetbaar product is en onverteerbaar waarom dat aan je hond geven. Er zijn zoveel alternatieve voor gezond kauwen, kophuid, kopplaat, huid, ribben etc etc Ja dat eten ze op maar dat is toch de bedoeling van de knaagdrift. Een hond die aan je tafelpoten begint of anders niet rustig in je huis is heeft niet persee knaagdrift die verveelt zich. De oplossing daarin is simpel geef die hond hersenwerk, ga speuren, of laat de hond zelf dingen opzoeken, uitzoeken en bedenken. De gevulde Kong is een handig iets en ook daar is zoveel op te bedenken.

Om aan de knaagdrift te voldoen krijgen ze hier ribben, kopplaat en huiden. Die laatste enkel buiten ;) vast aan de grond ze kunnen trekken, knagen etc aan grotere lappen. Nu heeft niet iedereen de luxe van een grote tuin maar ook in huis is er altijd wel wat te verzinnen buiten plastic, latex en andere onverteerbare "honden" knaag troep

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:10

@ Seven: Wat voor ribben krijgen ze? En waar haal je die :)?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:11

Onze hond heeft ook vrij snel stokken en botten op.

Wij hebben heb nu deze gegeven in een klein formaat en hij is er nog mee bezig. Wel begint hij nu eindelijk op zn eind te raken.

http://petsplace.nl/pps-petstages-dogwo ... 02178.html

Omschrijving:
Durable Sticks van Petstages zijn geschikt voor honden die graag met stokken spelen.

Dit speeltje kun je overal mee naar toe nemen en is gemakkelijk afwasbaar. Durable sticks zijn gemaakt van echt hout. ruiken naar echt hout maar versplinteren niet.

De Durable Sticks is gemaakt van synthetisch hout materiaal waardoor ze sterker en veiliger zijn dan normaal hout.

Deze speel- en kauwsticks van Petstages zijn verkrijgbaar in verschillende maten.

Het niet splinteren kan ik beamen. Hij slijt mooi af.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:30

Simbaa schreef:

Ik geef allerlei ribben van geit, lam, paard of Rund soms zelfs hert of ander dier
Ik bestel of haal op meerdere plekken, de slagers hier in de buurt willen met liefde ribben voor ons bewaren normaal gooien ze deze weg

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:48

Seven schreef:
Ik blijf het bizar vinden dat mensen een bot zoals de nylabone geven. Zeker een flinke kauwer haalt er snel meer af dan wat gruis met alle gevolgen van dien.
Daarbij zegt nylabone zelf dat het een oneetbaar product is en onverteerbaar waarom dat aan je hond geven. Er zijn zoveel alternatieve voor gezond kauwen, kophuid, kopplaat, huid, ribben etc etc Ja dat eten ze op maar dat is toch de bedoeling van de knaagdrift. Een hond die aan je tafelpoten begint of anders niet rustig in je huis is heeft niet persee knaagdrift die verveelt zich. De oplossing daarin is simpel geef die hond hersenwerk, ga speuren, of laat de hond zelf dingen opzoeken, uitzoeken en bedenken. De gevulde Kong is een handig iets en ook daar is zoveel op te bedenken.

Om aan de knaagdrift te voldoen krijgen ze hier ribben, kopplaat en huiden. Die laatste enkel buiten ;) vast aan de grond ze kunnen trekken, knagen etc aan grotere lappen. Nu heeft niet iedereen de luxe van een grote tuin maar ook in huis is er altijd wel wat te verzinnen buiten plastic, latex en andere onverteerbare "honden" knaag troep

Helemaal mee eens!

Hier heb ik 1 hond zitten die zich niet verveelt, maar graag sloopt. Daar spring ik gewoon op in door hem dingen te geven die hij mag slopen en die geen kwaad kunnen. Dus idd geen plastic oid. Voor hem werkt alleen knagen niet, dat vindt hij heerlijk, maar zoals jij zegt is knaagdrift weer wat anders dan slopen. :j Ik zoek ook dingen die langer meegaan, omdat ik het soms fijn vind dat ze iets langer met iets te knagen doen, maar ik wil wel dat het veilig opgegeten kan worden en dus ook verteerd. Hier krijgen ze dus dezelfde dingen. Alleen geen kong meer, want die overleeft hier ook niet. :=

Zoals hierboven die nep tak, die eerst van echt hout is en daarna weer niet. Ik heb van kong een safestick omdat mijn honden graag achter takken en ballen aangaan, maar geen takken mogen pakken. Maar daar mag niet op geknaagd worden, dat doen we alleen met dingen die eetbaar zijn. Ook al splintert het niet, dan vraag ik me toch af wat er gebeurt met de afgesleten stukken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:16

Heb hier ook 1 die graag sloopt, die krijgt daar geschikte spullen voor. Die heeft in huis nooit wat gesloopt wat daar niet voor bedoeld was. Ik heb er zelfs een commando aan gekoppeld := lekker slopen zeg ik dan gaat hij helemaal los

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 18:17

Seven schreef:
Simbaa schreef:

Ik geef allerlei ribben van geit, lam, paard of Rund soms zelfs hert of ander dier
Ik bestel of haal op meerdere plekken, de slagers hier in de buurt willen met liefde ribben voor ons bewaren normaal gooien ze deze weg

Gaat m in dit geval niet worden. Moet binnen bij anderen thuis opgeknaagd kunnen worden.

Hond moet zich per dag een maximaal 8 a 9 uur zelf vermaken. Tussendoor wordt er mee gewandeld en krijgt ie aandacht. Voor de zelfvermaak tijd zoeken we iets wat geschikt is om te knagen, waarmee hij even zoet is.

Daarnaast doen we denkspellen en zodra hij oud genoeg is, gaan we naast gehoorzaamheid ook wat anders met hem oppakken.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 18:53

Hoe oud is de hond? En welk ras/kruising?
Want ik lees je bovenstaande stukje 'zodra hij oud genoeg is...' en daar maak ik dan uit op dat het nog een jonge hond is?
Wat bij mij dan weer de vraag oproept, krijgt de hond wel genoeg rust? Ervaart hij de plekken waar hij is, mee naar klanten, als voldoende veilige plekken om te kunnen rusten? Honden slapen relatief veel, zeker jonge of juist oudere honden.

Als vers voerder zou ik niet kiezen voor synthetische producten zoals een Nylabone of dat echte-nephout. Maar als jullie er geen problemen mee hebben is het misschien een optie?
Over de antlers ben ik wel te spreken, mits je hond keurig schraapt en niet er op kauwt of bijt.

Hele bullenpezen of lange stukken runderkophuid (dus langer dan een meter beide), krijgt de hond dat ook binnen 10 min op? Al zijn de hele bullenpezen misschien niet geschikt bij klanten in huis, want die ruik je toch best wel ;-)
Of rawhide XXL, dat zijn toch best redelijke kluiven
Afbeelding

Gekookte of gerookte botten zou ik sowieso niet doen en ook geen dragende delen. Maar dat ben ik :)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 20:12

Gaat om een aussie van 11 maanden, hij slaapt iig vrijwel altijd tijdens het rijden, das de ene dag meer dan de andere. Bij de klant ligt hij in de buurt van vriendlief, foto's genoeg gezien dat ie ligt te tukken. Dus qua rust zit t volgens mij wel goed.

Als we de indruk hebben dat hij te weinig rust krijgt blijft hij een dag thuis en laat ik m tussen de middag uit. Gelukkig is dat niet zo vaak nodig.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:57

jenneke1029 schreef:
Het Nylabone kauwbot is vervaardigd uit duurzaam hoogwaardig nylon. Nylabones zijn goed gekeurd door dierenartsen om aan de kauwdrift van uw hond te voldoen.
Nylabones zijn eenvoudig te reinigen, stinken niet en geven niet af op de vacht van uw hond of op uw interieur.

Bespaart geld - Nylabones gaan veel langer mee dan andere kauwproducten;
•Laat uw interieur heel - Je verplaatst de kauwdrift van de hond naar de Nylabone i.p.v. je interieur;
•Redt hondenlevens en bespaart kostbare operaties - De kleine stukjes Nylabone die je hond opeet vormen geen lichamelijke reactie en verlaten het lichaam in dezelfde staat als opgegeten. Dit in tegenstelling tot onder meer latex en vinyl speeltjes;
•Voorkomt infecties - Nylabones zijn eenvoudig te steriliseren door ze even in kokend water te leggen;
•Is gezond voor het gebit - Nylabones verwijderen voedseldeeltjes en plak en masseren het tandvlees;
•Nylabones worden aanbevolen door dierenartsen over de hele wereld!

Nou, dat ga ik mijn hond niet geven, nylon is niet eetbaar.
Trouwens net zo min als ik latex of vinyl geef :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:02