Hond acuut blind. Ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:31

Afbeelding

Op deze ziet het er al weer anders uit. De helmpjes worden op maat gemaakt. Dus je kan aangeven als je dat met de oren anders wil. Deze foto is alleen een voorbeeld van wat mogelijk is.

paardjes123

Re: Hond acuut blind. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 10:52

Zoals het er nu uit ziet heeft hij geen helmpje of dergelijke nodig. Mocht ik in de toekomst ooit verhuizen, zou het wel een uitkomst zijn.

Deze foto's zijn gisteren op het strand gemaakt. Gewoon echt geweldig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:59

Zo TS, wat een verschil met je berichten op pagina 1. Heel fijn en super gave foto's!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:12

Wauw wat een opleving op de pijnstillers dan zou ook ik zeggen ogen eruit en genieten van hem en voorlopig geen meubels verplaatsen

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:09

Oh wat een superverandering! En dat hij het zo goed doet had ik eerlijk gezegd niet gedacht, maar wauw!

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:29

Kijk eens op de fb pagina The touch of sight. Dit gaat over een whippet die blind is geworden en hoe zij nu door het leven gaat. Zij moest door dry eyes beide ogen missen. Ook veel ervaringen van andere mensen.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:17

Hoe is het nu met hem na de operatie? Alles goed gegaan?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 08:03

De operatie is goed gegaan en geen complicaties. Wel heeft hij er dik 15 uur over gedaan voordat hij weer zelfstandig ging zitten en lopen. Dat was echt heel naar. Toen ik hem op haalde leek het wel een halve sharpij. Ik had dan ook erg mijn vraagtekens of ik er wel goed aan had gedaan. Gisteren zag zijn hoofd al minder gezwollen en vanaf gister middag eet hij weer als een dijk werker.

Met die kraag om durft hij niet te lopen. Ik heb gelukkig een week verlof en volgende week mogen zijn hegtingen eral uit. Hij krijgt nu alleen de kraag om als ik slaap

Er staan wat foto's op zijn fb pagina. Ik heb geen foto's erop staan van vlak na de operatie vond ik persoonlijk te heftig. Maar gisteren wel wat foto's gemaakt
https://www.facebook.com/Joep-de-hond-d ... 6/?fref=ts

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 10:02

Voor geintresseerde of mensen dienen de toekomst ook voor deze keuze komen te staan, even een update.

Met Joep gaat het erg goed. Hij doet bijna alles wat hij vroeger ook deed. Er zijn eigenlijk 2 dingen waar hij beperkt in is. Apporteren op grote afstand, zonder een spoor te hebben en de trap af. De trap af moet ik hem echt vasthouden, meestal til ik hem uit gemak. Hij is zelf niet onzeker en stoot een enkele keer zijn neus.
Hij kan bijvoorbeeld nog heel goed vertellen dat hij de tuin in wilt of juist weer naar binnen wilt. Ik ben echt heel blij met de keuze die ik toen gemaakt heb
Groetjes,
Joep en Femke

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:57

Ik heb zo'n bewondering voor jullie! Het is voor hem echt geen belemmering dat hij zn zicht kwijt is, zeer bijzonder! Ook op facebook vind ik het leuk om jullie te volgen :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:12

Super dat het zo goed gaat met Joep. Honden hebben een ongelooflijk aanpassingsvermogen. Goed dat je zoveel moeite doet voor hem, hij zal zijn deel ook wel doen ! En voor je het weet zijn jullie helemaal gewend aan de nieuwe situatie.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:20

Wat leuk dat je een update plaatst en wat fijn om te lezen dat je de juiste keuze hebt gemaakt! +:)+ Echt super dat het zo goed gaat!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:17

Wat een fijne update!! Hopelijk kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:02

ik heb weleens aan jullie gedacht , fijn om dit te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:19

Ik heb alleen de OP gelezen maar zag laatst een blind hondje met een tuigje om en daar zat een soort... halve cirkel voor hem langs gebogen. Zodat hij met dat ding tegen dingen aan loopt ipv met zijn hoofd

Afbeelding

Dat kan je natuurlijk ook gewoon aan een wandel-tuig vastmaken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:37

paardjes123 schreef:
Goudlokje het is niet bitchen, ik zit vol emotie en zit niet te wachten op een oordeel maar een verzameling van ervaring waarbij ik zelf een afweging kan maken. Nu is hij ongelukkig maar heeft nu ook pijn en is het niet gewend dus dat is geen graatmeter. Toch bedankt voor je reactie

Sterkte TS, het is niet niks :(:)

Hier enkel ervaring met een volledig blind paard. Dit paard heeft zich aangepast, wordt af en toe zelfs nog gereden, en staat verder met twee rustige oude merries in de paddock én in de wei.

Het is logisch dat je hond nu in de war is, hij heeft nog geen tijd gehad om te wennen.

edit: ik zie dat 'k wat traag ben :+ fijne berichten zo!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 04:52

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik ben heel happy dat hij er nog is, kan hem nog lang niet missen.

Danique zie laatste update.

Groetjes,
van ons