Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mazida schreef:Wat verschrikkelijk. Krijg bij je vriendin wel een beetje een naar gevoel. Had ze je niet kunnen vertellen dat ze de kat had weggegeven en wat een nare mensen om een hulpeloos dier zo op straat te zetten. Zulke mensen moeten worden opgesloten
. TS, als ik jou was zou ik toch het dierenasiel bellen om bij het inslapen aanwezig te zijn. Kun je het misschien beter een plekje geven. Als mijn dier wordt ingeslapen zou ik er echt wel bij aanwezig willen zijn.
Update: zie dat ze nu is ingeslapen. Snap trouwens ook niet dat mensen hun honden of katten weggeven. Zo weet je nooit wat er met ze gebeurt. Nu ik dit lees, weet ik weer waarom mijn dieren nooit van eigenaar zullen wisselen
Nuage schreef:Mijn vriendin werd ziek, verloor haar baan, etc. Ik had ook liever gehad dat ze me had gebeld, maar in haar ogen was het logisch dat niet te doen want ze weet dat ik geen kat kan hebben en om geld vragen zal ze nooit doen. Ik heb haar de kat ook al 11 jaar terug gegeven natuurlijk. Maar ja achteraf doe je er niets meer aan. Ik probeer niet te veel dingen te bedenken over wat ze had moeten doen. Het is zoals het is.
Het asiel gaf aan dat dit wel van recent kon zijn. Ik vroeg dit specifiek omdat ik wilde weten of het mogelijk is dat die mensen haar hebben verhongerd. Het asiel zei we zien dit vaker bij zwervers. M.a.w. het verhaal dat de kat weggelopen is voldoende om ermee weg te komen helaas.
Mijn vriendin is er kapot van. Roept dat ze haar ipv een mooie oude dag de dood ingejaagd heeft en dat ze het nooit had moeten doen. Dus ik heb met haar te doen. Ze wil ook alles terugbetalen maar ik heb dat geweigerd. Het is al verdrietig genoeg allemaal..
Mazida schreef:Als eigenaar van je beest heb je ook een verantwoording. Ik vind het onvoorstelbaar hoeveel mensen hun kat, hond of kreupele paard verkopen of weggeven. En dan vervolgens gaan huilen als het misgaat. Als je een dier koopt, neem je een hele grote verantwoordelijkheid op je. Vooraf kun je beter een spaarpot opbouwen om een dier te onderhouden of desnoods neem je er een tweede baan bij. Die dieren zijn je eigen verantwoording. Een dier weggeven of verkopen is een probleem afschuiven. Ik snap dat niet en zal dat nooit snappen, maar dat komt omdat mijn dieren als mijn kinderen zijn. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt daarvoor een andere eigenaar te zoeken. Of dat nu voor mijn goudvis of mijn oude onbruikbare paard is. We zien te vaak op Bokt hoe dat afloopt...
Nuage schreef:Ik heb een hond die dol is op katten. Om te eten helaas. Dus zelf in huis nemen is echt geen optie. Maar voorlopig kan ze wel terug naar mijn vriendin gelukkig.
Dank je voor de link! Ik ga kijken!
Nuage schreef:Mijn hond eet ze echt. Dat weet ik 100% zeker. Het is haar gelukkig nooit gelukt, maar 2 eenden hadden minder geluk. 'Maar goed het is niet meer van toepassing.
@IHN: ik vind dat ook. Maar het heeft geen zin om dat nu te zeggen. Ze riep het zelf ook (keihard huilend). Daar hoef ik niet nog eens overheen.
dees_daan schreef:Sabientjeuh schreef:Wat betreft het trimmen, heb je al iemand gevonden? Ik ben nl kattentrimmer, maar zit vlakbij Emmen. Maar kan evt even informeren wat er bij je in de buurt zit.
De kat leeft niet meer, trimmen lijkt me dus niet zo zinvol meer..