We hebben uw kat gevonden. Mijn kat??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: We hebben uw kat gevonden. Mijn kat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:10

Ts... vraag eerst even na aan dat asiel en de da of het mogelijk is dat dit kan gebeuren in 1 maand ? Ik persoonlijk krijg t idee dat je vriendin er onbedoeld al oorzaak van is geweest. Dus dier wellicht te lang bijgehouden dan kon. En dus niet altijd de juiste verzorging die nodig is ivm weinig geld.

Het lijkt mij niet helemaal te kloppen dat je in een maand tijd je kat er zo slecht aan toe is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:15

Ik kan me er eigenlijk wel wat bij voorstellen:
Maand geen voeding krijgen, Pers is over t algemeen niet gewend om buiten te zijn (geen typische buitenkat om het zo maar te zeggen. Krijgt geen eten, maar vergis je niet in deze periode; perzen ruien over t algemeen als een malle nu.
Daarnaast hebben ze ook een 'dubbele' vacht. Zij kunnen deze niet zelf onderhouden. T Gaat vilten en daarnaast doorgroeien, waardoor de kat dubbel 'energie'kwijt is aan z'n vacht en extra vermagerd.

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:16

Wat een ontzettend sneu verhaal en wat moet dit ontzettend moeilijk voor jou geweest zijn, TS. Dan denk je er goed aan te doen om je kat aan een vriendin te geven en dan gebeurt dit je. Ondanks dat zij er misschien niet direct iets aan kan doen, vind ik het niet netjes van haar dat ze jou niet op de hoogte heeft gesteld van het weggeven van de kat.

Neemt niet weg dat de laatste eigenaren van dit dier echt verschrikkelijke mensen zijn als zij dit dier zo aan z'n lot overlaten. Hoe kun je dat in vredesnaam doen? Ik kan daar echt niet bij met mijn hoofd en ik kan ook maar beter niet beschrijven hoe ik over deze mensen denk...

Gelukkig heeft Amber nu rust, geen honger en geen pijn meer.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:26

Mazida schreef:
Wat verschrikkelijk. Krijg bij je vriendin wel een beetje een naar gevoel. Had ze je niet kunnen vertellen dat ze de kat had weggegeven en wat een nare mensen om een hulpeloos dier zo op straat te zetten |( . Zulke mensen moeten worden opgesloten ;( . TS, als ik jou was zou ik toch het dierenasiel bellen om bij het inslapen aanwezig te zijn. Kun je het misschien beter een plekje geven. Als mijn dier wordt ingeslapen zou ik er echt wel bij aanwezig willen zijn.

Update: zie dat ze nu is ingeslapen. Snap trouwens ook niet dat mensen hun honden of katten weggeven. Zo weet je nooit wat er met ze gebeurt. Nu ik dit lees, weet ik weer waarom mijn dieren nooit van eigenaar zullen wisselen |(

De vriendin van TS is in zo'n situatie terecht gekomen dat ze niet anders kon. En dat is in en in triest en helemaal als het dan zo eindigt. Een nieuwe baas zoeken doe je voor het dier niet voor jezelf.
En er zijn zat mensen die zo'n dier wel een goed tehuis hebben gegeven.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:32

Als eigenaar van je beest heb je ook een verantwoording. Ik vind het onvoorstelbaar hoeveel mensen hun kat, hond of kreupele paard verkopen of weggeven. En dan vervolgens gaan huilen als het misgaat. Als je een dier koopt, neem je een hele grote verantwoordelijkheid op je. Vooraf kun je beter een spaarpot opbouwen om een dier te onderhouden of desnoods neem je er een tweede baan bij. Die dieren zijn je eigen verantwoording. Een dier weggeven of verkopen is een probleem afschuiven. Ik snap dat niet en zal dat nooit snappen, maar dat komt omdat mijn dieren als mijn kinderen zijn. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt daarvoor een andere eigenaar te zoeken. Of dat nu voor mijn goudvis of mijn oude onbruikbare paard is. We zien te vaak op Bokt hoe dat afloopt...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:38

Mazida, daar heb je niet altijd de controle over. Jammer genoeg. Het leven loopt soms gewoon vreemd. Ze had de kat vast liever gehouden. Jammer dat ze ts niet op de hoogte heeft gesteld, maar ze had het beste voor.
Ts, sterkte voor jou en je vriendin :(:)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:53

Sterkte TS, ook voor je vriendin...

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:58

He bah wat een naar verhaal.... Zo sneu voor dat beestje. Veel sterkte TS :(:)

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:04

Jeetje Nuage wat een in en in triest verhaal. Arme kat. Gelukkig is zij uit haar lijden verlost.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 18:08

Mijn vriendin werd ziek, verloor haar baan, etc. Ik had ook liever gehad dat ze me had gebeld, maar in haar ogen was het logisch dat niet te doen want ze weet dat ik geen kat kan hebben en om geld vragen zal ze nooit doen. Ik heb haar de kat ook al 11 jaar terug gegeven natuurlijk. Maar ja achteraf doe je er niets meer aan. Ik probeer niet te veel dingen te bedenken over wat ze had moeten doen. Het is zoals het is.

Het asiel gaf aan dat dit wel van recent kon zijn. Ik vroeg dit specifiek omdat ik wilde weten of het mogelijk is dat die mensen haar hebben verhongerd. Het asiel zei we zien dit vaker bij zwervers. M.a.w. het verhaal dat de kat weggelopen is voldoende om ermee weg te komen helaas.

Mijn vriendin is er kapot van. Roept dat ze haar ipv een mooie oude dag de dood ingejaagd heeft en dat ze het nooit had moeten doen. Dus ik heb met haar te doen. Ze wil ook alles terugbetalen maar ik heb dat geweigerd. Het is al verdrietig genoeg allemaal..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 18:08

Afbeelding

Afbeelding

Amber toen ze nog van mij was als kitten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:13

Nuage schreef:
Mijn vriendin werd ziek, verloor haar baan, etc. Ik had ook liever gehad dat ze me had gebeld, maar in haar ogen was het logisch dat niet te doen want ze weet dat ik geen kat kan hebben en om geld vragen zal ze nooit doen. Ik heb haar de kat ook al 11 jaar terug gegeven natuurlijk. Maar ja achteraf doe je er niets meer aan. Ik probeer niet te veel dingen te bedenken over wat ze had moeten doen. Het is zoals het is.

Het asiel gaf aan dat dit wel van recent kon zijn. Ik vroeg dit specifiek omdat ik wilde weten of het mogelijk is dat die mensen haar hebben verhongerd. Het asiel zei we zien dit vaker bij zwervers. M.a.w. het verhaal dat de kat weggelopen is voldoende om ermee weg te komen helaas.

Mijn vriendin is er kapot van. Roept dat ze haar ipv een mooie oude dag de dood ingejaagd heeft en dat ze het nooit had moeten doen. Dus ik heb met haar te doen. Ze wil ook alles terugbetalen maar ik heb dat geweigerd. Het is al verdrietig genoeg allemaal..

Ok dat is inderdaad handig om te weten voor als je/jullie stappen willen ondernemen :j
Heel veel sterkte voor beide :(:)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:14

Arm ding, maar sorry...ik vind het ontzettend lief dat je het opneemt voor je vriendin, maar ik vind dat ze 1. jou had kunnen bellen. o van: luister...kat heeft een goed huisje gevonden maar wilde het je laten weten. En 2. Zij heeft er dus ook nooit meer naar omgekeken, want als ze nog eens contact had opgenomen met die mensen had ze het geweten....dit is hetzelfde als mensen die hun paard of wat dan ook wegdoen en dan gaan huilen...je kunt toch minstens een keer gaan kijken naderhand.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:16

Mazida schreef:
Als eigenaar van je beest heb je ook een verantwoording. Ik vind het onvoorstelbaar hoeveel mensen hun kat, hond of kreupele paard verkopen of weggeven. En dan vervolgens gaan huilen als het misgaat. Als je een dier koopt, neem je een hele grote verantwoordelijkheid op je. Vooraf kun je beter een spaarpot opbouwen om een dier te onderhouden of desnoods neem je er een tweede baan bij. Die dieren zijn je eigen verantwoording. Een dier weggeven of verkopen is een probleem afschuiven. Ik snap dat niet en zal dat nooit snappen, maar dat komt omdat mijn dieren als mijn kinderen zijn. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt daarvoor een andere eigenaar te zoeken. Of dat nu voor mijn goudvis of mijn oude onbruikbare paard is. We zien te vaak op Bokt hoe dat afloopt...

Je gaat dat ook pas snappen als jezelf in een enorme poedersuiker situatie terecht komt.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:21

Nuage schreef:
Ik heb een hond die dol is op katten. Om te eten helaas. Dus zelf in huis nemen is echt geen optie. Maar voorlopig kan ze wel terug naar mijn vriendin gelukkig.

Dank je voor de link! Ik ga kijken!

Misschien een tip, mijn hond is ook gek op katten maar toch wou ik ze graag dus heb 2 jonge kittens gekocht in een grote hondenbench gedaan wanneer de hond erbij was dat een poosje vol gehouden en toen het deurtje eens voorzichtig op een kier en zo elke dag uitbreidingen, zorgen dat de kat altijd kan schuilen bv onder de bank. En dat ging wonderbaarlijk goed. Nu zijn het echt vriendjes geworden! Ze is nog altijd gek op vreemde katten maar die van ons horen er nu helemaal bij. Dus mss het proberen waard?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 18:24

Mijn hond eet ze echt. Dat weet ik 100% zeker. Het is haar gelukkig nooit gelukt, maar 2 eenden hadden minder geluk. 'Maar goed het is niet meer van toepassing.

@IHN: ik vind dat ook. Maar het heeft geen zin om dat nu te zeggen. Ze riep het zelf ook (keihard huilend). Daar hoef ik niet nog eens overheen.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:25

Wat was ze mooi...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:34

Nuage schreef:
Mijn hond eet ze echt. Dat weet ik 100% zeker. Het is haar gelukkig nooit gelukt, maar 2 eenden hadden minder geluk. 'Maar goed het is niet meer van toepassing.

@IHN: ik vind dat ook. Maar het heeft geen zin om dat nu te zeggen. Ze riep het zelf ook (keihard huilend). Daar hoef ik niet nog eens overheen.

nee. heb je ook gelijk in.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:39

Wat een verhaal zeg, wat verdrietig.... En ook herkenbaar. zo zijn wij enkele jaren terug aan een pers gekomen. die vond mijn broer op een industrie terrein, enorm kaal en vol klitten. Was ook nog niet op de nieuwe eigenaren gezet qua chip, oude eigenaren gebeld, bleek te zijn weggegeven. En die nieuwe mensen... wilde haar inderdaad ook niet meer terug. Hoe mensen dat kunnen doen he, verdrietig. Hoop dat het mee valt en dat jullie een oplossing kunnen vinden, sterkte!!

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:57

Tjemig heb zelf ook 3 langharige katten, maar geen haar op mijn hoofd om die beestjes ergens te dumpen, weet gewoon dat dat niet goed komt :n maar als je er om wat voor reden niet voor kan of wil zorgen, dan is er niks mee om een nieuw baasje te zoeken.

Maar het is dan wel heel sneu voor het dier die je in goede vertrouwen mee geeft, in de hoop dat ze daar nog een paar jaartjes van haar oude dag mag genieten.
En dat wordt ze op straat getrapt van red je maar?! :(

Wil jou en je vriendin beide veel sterkte wensen, kan mij voorstellen dat het voor je vriendin helemaal k*t is want die heeft haar ten slotte al 11 jaar gehad :(:)

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:17

Wat betreft het trimmen, heb je al iemand gevonden? Ik ben nl kattentrimmer, maar zit vlakbij Emmen. Maar kan evt even informeren wat er bij je in de buurt zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:21

Sabientjeuh schreef:
Wat betreft het trimmen, heb je al iemand gevonden? Ik ben nl kattentrimmer, maar zit vlakbij Emmen. Maar kan evt even informeren wat er bij je in de buurt zit.

De kat leeft niet meer, trimmen lijkt me dus niet zo zinvol meer..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:30

Jeetje, wat een triest verhaal met alleen maar verliezers.

Als je het zelf goed hebt, is het makkelijk oordelen over een ander. Als je zelf onverhoopt in een mindere situatie terecht komt, neem je wellicht ook wel beslissingen, je zult waarschijnlijk wel moeten, die je je nu niet kunt voorstellen.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:10

dees_daan schreef:
Sabientjeuh schreef:

De kat leeft niet meer, trimmen lijkt me dus niet zo zinvol meer..

Ik las het net Idd, helaas te laat goed gelezen en kan bericht niet meer aanpassen... Heel triest voor het beestje...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 07:58

Oh dat had ik ook niet gelezen.... heel veel sterkte....