Voeradvies katten gevraagd: jarenlang probleem!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Voeradvies katten gevraagd: jarenlang probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 18:30

Top, hartstikke fijn!

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:37

Hoe gaat ie nu ?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 14:44

Leuk dat je er naar vraagt! Dankzij dit topic doen de katten het super goed.

Ze staan nu nog steeds op Mac's natvoer en de optimanova brok. Overigens de gewone mature, want de exquisite was ineens niet meer in 2 kilo verpakking te verkrijgen. Ik had ze eerst op Applaws, maar daar krijgen ze jeuk van en vind ik voor senioren niet de beste samenstelling hebben.

Voor het eerst in 8 jaar dat de onlasting helemaal goed is, er voldoende wordt geplast en ze niet spugen. Dat laatste komt ook doordat een nu via activity board krijgt en dus niet kan schrokken. Een keer in de week krijgen ze nog gekookte kip.

Hoe gaat het met jouw katten?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 09:42

Voor wie het nog leuk vindt om te weten, het is toch een beetje een kat in de zak geworden, die Optimanova :')

Afbeelding

Inmiddels weer een maandje verder en ze doen het erg goed op de Optimanova. De katten hebben helemaal geen jeuk meer, wat dus toch van de Applaws afkomstig was.
Ze krijgen 's ochtends brok in de activity borden en 's avonds blik van Mac.
De ontlasting is goed. Heel af en toe vind ik nog ontlasting buiten de bak, maar dat is wel gewoon normale ontlasting.
Wel zie ik duidelijk dat ze meer drinken. Met vers voer dronken ze eigenlijk nooit, nu gaan ze twee a drie keer per dag drinken. Maar dat geeft niet, ben al lang blij dat ze gewoon gaan drinken.

Al met al dus blij dat ik het topic heb geopend en de tips vh voer en de borden heb gekregen. Want voor het eerst in 8 jaar is het gewoon super goed qua vacht en ontlasting.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 15:45

Wij hebben inmiddels de katten op onbeperkt brokjes staan *\o/* en wel de optimanova mature.

Afbeelding

We hebben ze heel geleidelijk overgezet op onbeperkt en er is geen enkele keer spugen aan te pas gekomen *\o/*

In vier weken tijd hebben we 50 gram brok per kat verdeeld over 3 porties, na 1,5 week 50 gram over vier porties voor 1,5 week en toen een week over 5 porties. De brokjes gaven we dmv de puzzelborden.Toen zijn we na totaal vier weken de volledige dagporties over alle borden in 1x gaan verdelen over 5 borden in de hoop dat ze gelijk stopten. Dat deden ze niet :o dus hebben we de gok gewaagd en alle borden continu aangevuld. Ze hebben toen een uur geschransd en sindsdien is de knop om en eten ze af en toe een klein beetje *\o/*

Ze eten nu nog wel meer dan ze nodig hebben, althans een van de twee, gezien er iets meer ontlasting is. Maar die kat was ook iets te licht dus dat is ok.

Ik ben blij dat ik dankzij dit topic met optimanova in aanraking ben gekomen. Ondanks de granen gaan ze hier fantastisch op, goeie ontlasting en geen jeuk.
Ook dankzij dit topic me verder verdiept in de puzzelborden en daar hebben we nu echt hele fijne van die ik ook iedereen kan aanbevelen. Ze zijn van catit en spreken me aan omdat je er veel voorraad in kwijt kan, ze niet van de grond eten en makkelijk te reinigen en bij te vullen zijn!
Afbeelding

Afbeelding