Kat vermist, ervaring met dierenfluisteraar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mondi

Re: Kat vermist, ervaring met dierenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:10

Ik heb je een PB gestuurd

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:40

Wij zijn een poes de afgelopen zomer 2 weken kwijt geweest.
Toevallig kwam op de dag dat ze jarig was een stel terug met de caravan en stond poes weer voor de deur.
Wij denken dat ze mee is geweest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:23

TS is je kat weer terug? weet je al iets meer?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 12:09

Gohya ik heb veel contact gehad met Marleen_Usar, maar helaas hebben we haar nog niet terug gevonden...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:17

Oke erg jammer zeg.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 20:41

Toch even een update hier. Vanavond is onze kat weer thuis gekomen!

Onze buurvrouw werkt bij de dierenartsenpraktijk en daar was vanmiddag iemand die een kat wilde laten checken op een chip. Hij liep al drie dagen bij haar rond, dus ze was benieuwd of die bij iemand hoorde. Gelukkig was die van ons gechipt en de buurvrouw herkende haar ook direct. Dus vanavond een grote verrassing toen zij aan de deur stond met een kattenmandje! Ze is gevonden in een dorpje hier 5 km verderop. We denken eigenlijk dat ze bij iemand in de auto is gesprongen en daar ergens terecht is gekomen. Maar zeker zouden het natuurlijk nooit weten! Wel een fijn idee dat ze weer terug is zo voor oud en nieuw!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:49

Gelukkig goed afgelopen!!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:20

Ah ts wat fijn! Wat moet jij blij zijn:-)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:27

Ooohh! Geweldig! Wat een super nieuws! Nou, dat is denk ik het beste (verlaatte) kerstcadeau ooit :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:22

khirshanta schreef:
Ooohh! Geweldig! Wat een super nieuws! Nou, dat is denk ik het beste (verlaatte) kerstcadeau ooit :D

Het meest bijzondere is nog dat het vandaag de 60ste verjaardag van mijn moeder zou zijn die helaas al 5 jaar overleden is. Kan geen toeval zijn!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:29

Naath86 schreef:
Kan geen toeval zijn!

Waarom niet?

Overigens wel heel goed nieuws voor jullie.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:39

Wat fijn dat ze terug is voor oud en nieuw !

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:41

Oh wat fijn TS!! Super goed nieuws :D
Kan inderdaad geen toeval zijn!! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:16

Fijn dat de kat weer terug is!
En los op straat lopen in deze tijd geeft toch wel een extra risico. In een FB groep volgde ik vandaag een discussie tussen een groep buurtbewoners die zich hadden ontfermd over een kat die hen geregeld achterna loopt buiten. Het dier ziet er prima verzorgt uit en zal vast van een buurman of buurvrouw zijn, maar het draagt geen halsbandje. De bezorgde buurtbewoners hebben de kat dus mee naar huis genomen omdat ze het zielig vonden dat hij in de kal en met het knalvuurwerk nog buiten moest zijn (kat blijkt een allemansvriend en stapte zo de auto in). Nu zit het dier dus in een vreemde omgeving en is er ergens een baasje die niet weet waarom haar dier vannacht niet thuis komt...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:54

Goed nieuws! Wat fijn dat je haar weer in je armen hebt mogen sluiten :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 02:31

Mijn zus haar kat was ook vermist en na twee weken flyeren en van alles en nog wat, schakelde ze een paragnost in. De eerste zei dat die nog wel leefde, maar ergens in een schuur zat opgesloten. Meer informatie kon ze niet echt geven, maar mijn zus heeft weken met haar gepraat, informatie gegeven, foto's en video's gestuurd etc. Maar niets, dus toen ze daar niet verder mee kwam, schakelde ze een tweede paragnost in. Die zei dat de kat dood was. Aangereden, maar waar wist ze niet, misschien zou dat later nog doorkomen. Mijn zus schakelde daarna zelfs een derde in, want ze was zo radeloos. Die kon alleen iets zien met water... Een kanaal of een meer. Of hij zat daar in de buurt of was verdronken. Oftewel, weer niets concreets en allemaal verschillend. Oftewel, dikke onzin.

Kat is trouwens nooit weer gevonden helaas. Hadden de paragnosten maar geholpen, dan had ik ze vanaf dan geloofd. Maar ze melkten mijn zus gewoon uit voor het geld en gaven haar telkens weer een klein beetje 'nieuwe' informatie, wat ze vorige week niet binnen kregen, maar nu wel, zodat mijn zus aan hun lippen bleef hangen en bleef betalen.

Enfin, het doet er in jouw geval niet meer toe, want de kat is terug :D Heel fijn.. Maar wilde toch nog even mijn zus haar ervaring delen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:59

Cayenne schreef:
Fijn dat de kat weer terug is!
En los op straat lopen in deze tijd geeft toch wel een extra risico. In een FB groep volgde ik vandaag een discussie tussen een groep buurtbewoners die zich hadden ontfermd over een kat die hen geregeld achterna loopt buiten. Het dier ziet er prima verzorgt uit en zal vast van een buurman of buurvrouw zijn, maar het draagt geen halsbandje. De bezorgde buurtbewoners hebben de kat dus mee naar huis genomen omdat ze het zielig vonden dat hij in de kal en met het knalvuurwerk nog buiten moest zijn (kat blijkt een allemansvriend en stapte zo de auto in). Nu zit het dier dus in een vreemde omgeving en is er ergens een baasje die niet weet waarom haar dier vannacht niet thuis komt...

En er is vast niemand in die groep met een chipuitlezer en ook niemand die contact heeft gelegd met iemand (dierenarts, asiel, dierenambulance) die er een heeft?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:07

Wat leuk dat je kat goed en wel terug is :)! fijn einde voor dit verhaal!