Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RedPassion schreef:Kesje schreef:Stichting Opvangratjes en Knuffeltherapie (SOK) heeft verschillende opvangen en zijn heel actief. Er zitten opvangen in o.a. Huizen en Leusden, daar heb ik weleens ratjes vandaan. Ze doen niet moeilijk over de leeftijd, maar je zal uiteraard wel afstandskosten moeten betalen. Als je ook donaties wil doen van spulletjes zijn ze er erg blij mee.
Aan een particulier meegeven zal niet lukken gok ik, wie ze nu ook krijgt zit natuurlijk opgescheept met oude ratjes die nu juist alle kwaaltjes zullen gaan krijgen.
Ik bemoei me met de rest niet, maar dit klopt niet.
Ten eerste is SOK gestopt, ten tweede heeft de opvang in Leusden niets met SOK te maken, dat zijn twee verschillende opvangen met behoorlijk andere prioriteiten. SOK is dus (gelukkig) gestopt, Leusden is een prima opvang verder.
waxmeltsenzo schreef:Rattenkooien zijn nieuw al te koop voor goedkoop
http://link.marktplaats.nl/m1106584437? ... ios_tablet
Ad
En ik heb in een snelle tocht op Mp een kooi voor 12,50 en eentje voor 10 gezien, niet formaat wat ik zou wensen. Had zelf niet voor niets een xl tower voor 345 euro gekocht. En dus gratis weg gegeven.
Mensen die op m plaats kopen willen zulke dingen gewoon het liefst voor niks.
Annwfyn schreef:Ik heb eerder in dit topic al aangeboden om je ratjes eventueel over te nemen en dat je een PB mocht sturen, daar werd niet op gereageerd.
Toen ik (vanwege omstandigheden) afstand moest doen van mijn vorige ratjes heb ik ze gratis incl een gloedjenieuwe savic royal suite 95 naar iemand toe gedaan. Ik heb hier geen moment over getwijfeld.
Ik had liever dat ze gewoon in hun eigen verblijf konden blijven en dat geld werd gebruikt voor de verdere zorgen.
Mocht je je bedenken en toch van je ratjes af willen, ik stel me nog steeds open hiervoor, maar dan wel incl de kooi. Ik heb niet veel te besteden, maar datgene wat ik heb spendeer ik liever aan de zorg voor de diertjes.
Yacintha schreef:Ik kom net dit topic tegen en heb even een ander vraagje..
Ik had twee ratten, eentje is helaas laatst overleden en nu heb ik nog een rat van 2 jaar oud. Ondanks dat hij, helaas, niet volledig handtam is, wil ik er niet zomaar vanaf. Maar het probleem is dat hij nu dus alleen zit en dat vind ik zo sneu! Dus ik ben op zoek naar een oplossing en hoopte dat niemand mij hoe misschien kan helpen
Er zijn voor mij 3 mogelijkheden, hij gaat naar iemand anders toe waar hij een vriendje krijgt en een paar prachtige laatste maanden of misschien wel langer krijgt. Of misschien is er iemand anders die van zijn oudere rat af wilt die ook alleen is, ik weet alleen niet zo goed hoe dat met de koppeling zit. Of hij blijft zijn laatste maanden alleen, maar dit valt voor mij al direct af! Dat wil ik hem niet aan doen..
Is er iemand die misschien ideeën heeft of kan helpen in de oplossing?
Oh, en het is dus een mannetje
trysteffy schreef:Geen ratten meer voor mij nooit meer dat wil ik alleen nog zeggen. Deze blijven (4e keer) maar hierna wil ik heen ratten meer.
Maar hierbij was mijn laatste antwoord in deze topic.
PBS zijn welkom maar geen zin meer in discussies.
Niemand weet wat de privé reden er van zijn maar oordelen lekker.
waxmeltsenzo schreef:trysteffy schreef:Geen ratten meer voor mij nooit meer dat wil ik alleen nog zeggen. Deze blijven (4e keer) maar hierna wil ik heen ratten meer.
Maar hierbij was mijn laatste antwoord in deze topic.
PBS zijn welkom maar geen zin meer in discussies.
Niemand weet wat de privé reden er van zijn maar oordelen lekker.
Er is iemand die ze graag van je wil overnemen.
Dus misschien even kijken of je er met haar uit kan komen.
oomens schreef:waxmeltsenzo schreef:
Er is iemand die ze graag van je wil overnemen.
Dus misschien even kijken of je er met haar uit kan komen.
TS schrijft nota bene in de post die je hier aanhaalt dat haar ratten mogen blijven. Wat is daar niet aan te begrijpen?
Yacintha schreef:Helaas is het geen castraat, dus er zou dan sowieso een mannetje bij moeten.
Kan dat, een ritten bij oudere rat zetten? Wordt dat oudje dat niet knettergek uiteindelijk?
Twee zouden inderdaad ook nog wel kunnen, dan hebben ze elkaar nog als de ander niet wilt spelen of uiteindelijk komt te overlijden!