SUPpen met hond, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:12

Waarom zie ik dit topic nu pas?!

Afbeelding

Sinds 2 weekjes nu mijn SUP. Daarvoor 2 weken de tijd genomen om mijn hond te trainen om op een plank en daarna sup te gaan staan. Ze zou het sowieso weldoen als ik het vraag; maar op deze manier heeft ze er ook plezier in.
Tot nu 2x het water op gegaan, maar vanwege examens heb ik niet zoveel vrije tijd dat ik het vaker kan doen. Maaaaar, morgen laatste examen en dan alle tijd!
Ik denk vrijdagochtend de Biesbosch op te gaan en eens kijken of we bevers kunnen spotten.
En vakantie naar Kroatië is ook vrijwel definitief, dus SUP mee en op de Adriatische zee!

Eens kijken of ik hier nog wat leuke SUP plekjes kan vinden om naar toe te gaan :D

Valerie_91

Re: SUPpen met hond, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:35

Super leuk topic! Wij hebben hier achter de hoek ook een grote plas liggen, wil ik graag eens proberen met mijn hond. Ik heb alleen 2 vragen:
- mijn hond weegt 48kg, is dat een groot probleem? Moet ik dan nog extra rekening houden met iets?
- daarnaast zag ik dat jullie de honden bijna allemaal aangelijnd hebben. Stel je valt, of je hond beslist om het water in te springen, dan lig je toch met 2 in het water? Als mijn dame van 48kg in het water springt lig ik gegarandeerd mee in het water :+ Wat is daar de rede voor?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:39

Ohhh leuukkk!! Wij hebben sinds kort ook 2 sups aangeschaft en het lijkt me echt heel leuk om een keer de hondjes mee te nemen <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 15:43

Valerie_91 schreef:
Super leuk topic! Wij hebben hier achter de hoek ook een grote plas liggen, wil ik graag eens proberen met mijn hond. Ik heb alleen 2 vragen:
- mijn hond weegt 48kg, is dat een groot probleem? Moet ik dan nog extra rekening houden met iets?
- daarnaast zag ik dat jullie de honden bijna allemaal aangelijnd hebben. Stel je valt, of je hond beslist om het water in te springen, dan lig je toch met 2 in het water? Als mijn dame van 48kg in het water springt lig ik gegarandeerd mee in het water :+ Wat is daar de rede voor?

Ja, SUP borden hebben een gewichts limiet, de meeste reguliere borden zijn 100kg. Dus je zult moeten kijken naar een hoger limiet (gok ik zomaar!), de volgende trap is 120kg. Daarnaast moet je denk ik een extra wijde hebben voor draagvlak.

Ik heb mijn honden tijdens het casual SUPpen nooit aangelijnd, alleen bij tourtochten en dan vaak nog niet. Alleen bij 'gevaarlijke' stukken.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:47

Ik heb mijn hond inderdaad ook niet aangelijnd, denk dat dit eerder risico’s geeft dan veiligheid. Uiteindelijk kan ik vrij weinig op een board als er echt iets gebeurt.

Inderdaad naar gewicht en formaat van je board kijken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:50

Valerie_91 schreef:

Ik gebruik een board dat tot 150 kg kan. Mijn hond weegt 35 maar is ook vaak nat en dan zwaarder. Ik doe hem dan een tuigje aan zodat ik hem er makkelijk op krijg. Meestal zwemt hij een stuk en dan weer even op het board.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:19

Wat een superleuke activiteit lijkt me dit!! Zo leuk dat ik nav dit topic zomaar een priveles suppen met de honden heb geregeld als verjaardagscadeautje voor manlief :o Ik ben reuze benieuwd, we gaan over twee weken al op pad.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 23:25

Valerie_91 schreef:

Vorig jaar heb ik met die van mij eens geSUPped. Die is 60kg. Een nadeel was dat als je hond uit onbalans als jezelf ook sneller uit onbalans bent vanwege het gewicht. Ik had ook nog niet de balans om te staan. Geprobeerd maar toen gingen wij zwemmen :’)
Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:07

Gisteren voor de eerste keer gaan suppen en ineens met de honden.
Afbeelding
Afbeelding

Echt super leuk! Heel ontspannend.
Ik heb de lijnen er wel aan gelaten, maar ze niet vast gehouden. De jongste hond is er een paar keer in’gevallen’ eigenlijk vooral naast getrapt maar was er even snel terug op.

Snel een 2e sessie boeken!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:38

Leuk!! Ik ben vandaag voor de tweede keer geweest. Dit keer zonder begeleiding. De eerste keer had ik 1 hond mee en dit keer drie. Ze vonden het alledrie leuk. Toch maar een eigen board aanschaffen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JoyenUnory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:27

Wat een leuk topic! Ik heb sinds april een eigen sup en ben regelmatig met 1 of beide honden op het water te vinden. Ze vinden het fantastisch als ze mee mogen en zijn beledigt als ik zonder ze ga suppen.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 23:29

Wat is dan ook het doel van zonder honden Suppen? Wat een onzin zeg! :')

JoyenUnory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:40

Haha mijn honden zijn het helemaal met je eens KimD, maar zonder ze kan ik beter werken aan mijn techniek en snelheid.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:55

Ohhh ik zet een stipje, dit wil ik heel graag eens proberen!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 05:59

Wat een leuke foto! Heb je een waterdicht zakje mee of iets waardoor je de foto kunt maken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 07:41

of een GoPro met waterdichte behuizing. Die zie je vaak ook op het board geplakt.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:02

Ook een goed idee!

Ik heb nog geen eigen Sup dus hoef er ook nog helemaal niet over na te denken maar ik dacht wel misschien fijn om je telefoon bij je te hebben voor als er een keer iets is.

JoyenUnory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:02

Ik heb mijn telefoon mee in een drybag. Idd voor het geval dat er onderweg iets gebeurt. Maar er zijn ook waterdichte hoesjes om je telefoon in te doen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:05

Zondag in Ouddorp op het strand gaan SUPpen met hond. Voor het eerst op het strand. Was nog best pittig met de golven maar uiteindelijk lukte het! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:06

Gave foto's! Mooi dat het zo wijds is.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:10

Ik zet ook even een stipje, dit staat op mijn must-do lijstje voor in mijn vakantie.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:03

Hallooo :D

Ik wil al heel lang een sup... Maar moet er eerst maar een huren van manlief... Maar hoe hebben jullie het aangepakt...
Gewoon een sup huren en gaan met die banaan....
En later de hond er bij op geparkeerd... Of is een les aan te raden... Want dat is deel 2,manlief zegt/denkt dat dt niet nodig is en 'geld verspilling' is...

Dan alvast voorruit denkend naar een board, valt mijn oog op een
https://www.wakestore.nl/Aqua-Marina-Fu ... p-2019-Set
Mijn teckel gaat misschien 8 kilo wegen en de honden van m'n schoonouders zitten op 15 kilo zelf ga ik richting de 100, dus tips zijn welkom :D

Ook sta ik open voor een (mini) meeting die zeggen kom we huren ergens een board en leren van elkaar....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:23

Ik heb zelf een workshop gedaan met hond. Ik vond het wel een aanrader

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:07

Wij hebben een hele leuke dag gehad met een priveles van 2u *D Ik vond het wel makkelijk dat hierbij alles geregeld was en ik zelf nergens aan hoefde te denken. En de instructeur was tegelijk ook gids en fotograaf, wel fijn in een groot natuurgebied waar wij onbekend zijn. Afbeelding