Mizora schreef:Ik zie jouw type honden ook liever niet los. Want het gaat altijd goed totdat het fout gaat, en dan gaat het serieus fout.
Nu al 2x een pitbullachtige weg moeten krijgen bij een gevecht, gelukkig waren mijn eigen dieren er niet bij betrokken. De ene liep los in een woonwijk en zijn slachtoffer, een zwart hondje, heeft het waarschijnlijk niet overleefd. De ander liep ook los tussen de paarden (stalhond) zoals ze al jaren deed en terwijl zij al een hele tijd op de menwagen zat sprong ze er opeens af en viel de pony voor de wagen aan. Niet meer te bereiken. Pas toen ik de focus er heel even af wist te halen was het opeens weer die lieve hond zoals ze normaal is. Pony was wel enkele keren gebeten maar geen grote schade gelukkig, wel trauma, dat dan weer wel.
En ook dit waren eigenaren met dat doet hij anders nooit, maar deze keer deden ze het wel en de schade is direct immens. En nee, de andere eigenaren hadden hun honden ook bij zich moeten houden, maar dat maakt de verantwoordelijkheid van jou niet minder. Die nam je erbij toen je dit type hond nam.
Precies dit. Je weet wat je voor hond hebt, ik kan me de beste wil van de wereld niet begrijpen dat je die los laat.
Natuurlijk, iedereen moet zijn verantwoording nemen en zijn hond opvoeden c.q bij zich houden.
Maar jij neemt in deze ook zeker je verantwoording niet door jouw type hond niet aan te lijnen.