Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Margee schreef:Lukasje schreef:Mijn 2 poezen krijgen als droogvoer Applaws. Dit vind ik een prima brok voor een aanvaardbare prijs en ze lusten het graag.
Wat ik ook nog zou overwegen te geven is Orijen, Acana of Taste of the Wild.
Natvoer wissel ik af tussen: Applaws, Cosma Nature, Almo Nature Legend, Feline Porta 21, Granatapet en TofW.
Bestellen doe ik bij Zooplus in Duitsland. Zelfs met leveringskosten is dit voor mij véél goedkoper als in Nederland (geen leveringskosten).
Sturen ze dan gratis vanuit Duitsland naar Nederland?
Cinderella schreef:Ik ben stiekem wel benieuwd naar de mensen die supermarkt voer geven, waarom ze dat geven. Gewoon, uit interesse!
Niqui schreef:Cinderella schreef:Ik ben stiekem wel benieuwd naar de mensen die supermarkt voer geven, waarom ze dat geven. Gewoon, uit interesse!
Goed kattenvoer hoeft niet zo duur te zijn, zo blijkt uit onderzoek:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Meer info in het bijbehorende artikel: https://www.consumentenbond.nl/test/voeding-gezondheid/het-beste-kattenvoer/?icmp=home_mediapool_groot_4_Mmmiauw!_20160610
(en ik geef nu geen supermarktvoer, maar Royal Canin en dat komt helemaal niet zo goed uit de test..)
Citaat:Zoek voor de lol eens op hoeveel vlees aandeel er nou daadwerkelijk in zitdat is om te janken. Ik geef Applaws (80% vlees) en almo nature (65% vlees) wat gewoon veel beter is. Betekend niet dat de katten niet kunnen leven op supermarkt voer, maar als jij dagelijks ongezond eet overleef je het ook wel maar brengt dit met de jaren problemen mee.
Maar vers vlees is natuurlijk het beste
Citaat:Het onderzoek is zo te zien ook alleen maar natvoer. Behalve water en restvlees (en uiteraard de nodige toevoeginen) zit daar natuurlijk ook weinig anders in. Ben meer geïnteresseerd in zo'n onderzoek naar brokken.
Cinderella schreef:Ik ben stiekem wel benieuwd naar de mensen die supermarkt voer geven, waarom ze dat geven. Gewoon, uit interesse!