Hond terugkerende diarree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chantal_bel

Re: Hond terugkerende diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:36

Hoe gaat het nu ts?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 21:38

Lief dat je het vraagt, de ontlasting is vanmiddag opgestuurd. Hopelijk deze week nog de uitslag. Heb geopperd gelijk bloed af te nemen maar hij vond het een zeer kleine kans dat ze niks zouden vinden in de ontlasting. Hond nogsteeds diarree, gelukkig wel diarree remmers want anders is het gewoon geen doen, voor zowel haar als mij.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 00:12

Paar uur geleden heeft ze diarree gehad in de zijkamer, we komen er net pas achter. Daarin vonden we aparte stipjes. Ik dacht eerst van de rijst? Geen idee of dat kan. Even in spoiler ivm onsmakelijke foto
Spoiler:
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 00:20

Bizar. Rijst komt er normaliter geheel uit dus dit lijkt mij te klein voor rijst?

Ik hoop dat je wat in een zakje/bakje gedaa hebt voor de arts. Meteen laten onderzoeken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 00:29

Komt rijst er normaal heel uit? Normaal vind ik er juist niks van terug.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 00:54

Het meest waarschijnlijke is het gewoon onverteert (rijst?) eten.

Maar als je het zeker wil weten zou ik het meenemen naar de dierenarts dan kan het daar onder de microscoop.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:08

rijst wordt of verteerd of komt er in zijn geheel uit, niet in stukjes (een hond kauwt amper/niet op de korrels) Staal nemen en laten onderzoeken...

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:14

Kunnen ook stukjes geronnen bloed zijn of stukjes darmwand. Vervelend zoiets en hoop dat je snel tot een oplossing komt. Voor de hond moet dit ook erg vervelend zijn,arm beest.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:27

Als het mijn hond was vroeg ik als eerste aan de dierenarts om Panacur (op de juiste wijze eerder in dit topic al omschreven). Op die manier heb je iig de eventuele giardia ondervangen en weet je zeker dat dat niet meer kan spelen. Dat gerommel nu met alle anti-biotica enz. doet de darmflora zeker geen goed en zorgt sowieso voor een enorme onbalans. Zou na de panacur een goede probiotica doen om alles weer in het normale te krijgen. Succes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:29

Heb je al probiotica gegeven, want dat kan ook goed helpen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:36

Misschien een gekke vraag maar hebben jullie vogels? Kan het zijn dat hij vogelvoer gegeten heeft en deze onverteerd eruit zijn gekomen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:41

Een hond van mijn ouders had dit ook. Elke keer terugkerende waterdunne diarree, ook wel eens bloederig volgens mij, en verder geen symptomen. Ook zij ging elke keer aan de antibiotica etc, maar elke keer kwam het terug. Ze hebben haar op vlees gezet en daarmee ging het over :)

Ohja Giardia test was ook gedaan bij mn ouders' honden. Was negatief.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 05-10-16 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:02

xSCWx schreef:
Ik heb inderdaad al research gedaan naar voorkomende ziektes daar, het ''rotte'', is dat ze enkel diarree heeft, en verder geen symptomen, terwijl er eigenlijk altijd meerdere symptomen horen bij een ziekte.

Bij Leishmania hoeven er niet meerdere symptomen te zijn. Denk dat als de uitslag van de ontlasting niets zegt, een bloedtest inderdaad heel verstandig is, waarbij in ieder geval gekeken wordt naar Leishmania en Gardia.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:34

Mijn hond had ook al lange tijd steeds diarree. Er is toen van alles onderzocht en het bleek pancreas insufficiëntie te zijn.
We kregen toen poeder (enzymen) mee voor over haar voer en sindsdien heeft ze nooit meer last gehad.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:42

Bedankt voor jullie reacties, ik neem ze allemaal mee! Nee geen vogel (meer), probiotica ga ik zsm halen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 17:57

Nou we komen ergens! In het microscopisch onderzoek zijn worm eitjes aangetroffen. De bacteriën staan op kweek dus daarover later meer.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:33

Fijn! Hopelijk is het snel onder controle!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:56

Klinkt als giardia. Mijn hond heeft hier ook veel last van gehad toen ze jonger was.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:57

xSCWx schreef:
Nou we komen ergens! In het microscopisch onderzoek zijn worm eitjes aangetroffen. De bacteriën staan op kweek dus daarover later meer.

Oh ik zie dit nu pas!
Gelukkig dat er wat uit is gekomen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 23:28

Het is mogelijk dat de worm eitjes niet de reden van de diarree zijn, maar ze worden er wel voor behandeld uiteraard. Dat is pas met zekerheid te zeggen als de bacterie kweken negatief zijn.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 00:51

Is er al een foto of echo gemaakt? Ik heb destijds 3 maanden lang bij de kliniek gelopen met mijn hond. Had diarree en viel maar af. Werd tot 3 keer toe afgedaan als darminfectie. Na lang aandringen van mijn kant hebben ze een foto genomen en aanvullend op die foto een echo. Hij had een tumor ter grootte van een tennisbal in zijn darmen. Helaas bleek het uitgezaaid toen hij op de operatietafel lag. Misschien had hij wel gered kunnen worden als ik eerder had aangedrongen op een foto.

Vaak wordt er gedacht aan giardia en dat soort dingen maar wordt er niet even gekeken of er iets zit. Een foto kost ook niet de hele wereld. Wellicht iets voor jouw hond om uit te kunnen sluiten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:02

Ontworm je dan met de panacur? Of heb je een andere gekregen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 12:14

Nee niet met panacur, er is geen Giardia aangetroffen.
Maikeltje, ik zal het onthouden! Ze zitten in de verzekering dus dat is wel prettig (al moet ik wel alles voorschieten, ben al zo'n 350 euro verder...)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:39

Panacur is ook ontworming.

Je moet het zelf weten ts, ik persoonlijk zou de kuur geven zodat je ook zeker weet dat er niet een spoortje giardia aanwezig kan blijven.
Zoals al eerder aangegeven kwam het bij onze hond er ook niet uit bij de 3 dagentest. Alleen een wormbesmetting.
Als je dierenarts iets vermoed waarom je geen panacur kan geven dan zou ik daar zeker van uit gaan maar ik weet hoe belachelijk lastig giardia is en hoe lastig het te vinden is en dat het vaak wordt weggewuifd door dierenartsen. Vandaar dat ik aan het drammen ben :x

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 16:49

Haha geen probleem, ik moet ze toch nog een keer ontwormen over 3 weken dus ik zal even kijken of panacur kwaad kan bij een mdr lijder (niet degene die elke keer de diarree heeft, maar de ander), en of het worm eitjes ook dood.