Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kirja schreef:Het is inderdaad nooit een binnenkant geweest, met geen optie bedoelde ik eigenlijk voor de rest van haar leven. Gisteren voelde ze zich ook op haar gemak binnen en heeft ze niet laten blijken dat ze graag terug naar buiten wilde.
Ik wil haar gewoon een paar weken binnen houden en ondertussen zorgen dat ze de tuin niet uitkan, mocht ik het idee hebben dat ze hier echt niet gelukkig is kunnen we nog altijd zien.
SanneJas schreef:Ben je niet bang dat de kat gewoon weer terug daar naar toe gaat?
Volgens mij kiest deze kat zelf waar ze graag woont, en dat is helaas niet meer bij jullie.
Ze is niet gevangen gehouden door deze mensen, ze loopt gewoon buiten.
Als ze bij jullie wilt zijn, komt ze wel naar jullie toe.
Ik bedoel het niet verkeert hoor, maar stel je haalt haar nu op, binnen houden is geen optie zeg je, tja dan denk ik dat ze zo weer door die straat loopt.
vrouwke schreef:Dit is al een derde topic over weggelopen katten.
Ik vind gewoon als je niet wilt dat de kat wegloopt je hem binnen moet houden zo gaat een ander hem ook niet voeren en loopt ze niet telkens daar heen.
Kirja schreef:Wij zijn ons heel goed bewust van die risico's om de katten buiten te laten.
Maar wij zijn ook van mening dat ze gelukkiger zijn als ze naar buiten kunnen en lekker kunnen jagen en doen.
Wij hebben hier 2x gehad dat er een kat aan kwam lopen, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat dier te gaan voeren en te laten lopen hoor.
M_i_R schreef:Ik denk dat je je niet te druk moet maken over de vraag of je kat ongelukkig was of is. Katten zijn ongelofelijke profiteurs en als er ergens een warmer hoekje, een zachter kussen of meer en lekkerder eten te vinden is dan gaan ze nou eenmaal daarheen. Heeft niks met ongelukkig te maken, maar met verwend prinsessen gedragHaal je poezel weer lekker op, hou d'r een tijdje binnen en daarna de schone taak voor jou om het zo gerieflijk mogelijk te maken voor hare majesteit.
Sarah_Elise schreef:Maar als je kat gewoon zo kan weglopen, heb je niets te willen en gebeurt het zo weer. Ik zou zeggen lekker binnen houden tot je tuin katproof is. Dan kan je kat veilig buiten spelen zonder het risico dat een ander hem pikt.
Ik vind wel dat er altijd 2 kanten zitten aan dit soort kattenverhalen. Ja mensen zijn verkeerd bezig als ze jouw beesten lopen te voeren ed (vind het ook niet leuk als mensen ongevraagd eten geven aan mijn paard/hond wat dan ook).
Maar ik vind ook dat je daarin ook je verantwoordelijkheid moet nemen ddoor je dier op eigen erf te houden. Dat doen we met alle dieren en bij katten hoor je soms ineens het argument dat "Ze de kat niet het buitenspelen willen ontnemen want dat is zielig". Maar dat is bij honden/paarden en veel andere beesten net zo en daar zijn ook oplossingen voor. De kat heeft een uitzonderingspositie om de 1 of andere reden maar dat gaat nu eenmaal gepaard met risico's (catnapping, overrijden). Wil je dat niet, dat moet je je dier bij je houden.
SanneJas schreef:Ben je niet bang dat de kat gewoon weer terug daar naar toe gaat?
Volgens mij kiest deze kat zelf waar ze graag woont, en dat is helaas niet meer bij jullie.
Ze is niet gevangen gehouden door deze mensen, ze loopt gewoon buiten.
Als ze bij jullie wilt zijn, komt ze wel naar jullie toe.
Ik bedoel het niet verkeert hoor, maar stel je haalt haar nu op, binnen houden is geen optie zeg je, tja dan denk ik dat ze zo weer door die straat loopt.