Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 12:44

Het is inderdaad nooit een binnenkant geweest, met geen optie bedoelde ik eigenlijk voor de rest van haar leven. Gisteren voelde ze zich ook op haar gemak binnen en heeft ze niet laten blijken dat ze graag terug naar buiten wilde.

Ik wil haar gewoon een paar weken binnen houden en ondertussen zorgen dat ze de tuin niet uitkan, mocht ik het idee hebben dat ze hier echt niet gelukkig is kunnen we nog altijd zien.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:47

Kirja schreef:
Het is inderdaad nooit een binnenkant geweest, met geen optie bedoelde ik eigenlijk voor de rest van haar leven. Gisteren voelde ze zich ook op haar gemak binnen en heeft ze niet laten blijken dat ze graag terug naar buiten wilde.

Ik wil haar gewoon een paar weken binnen houden en ondertussen zorgen dat ze de tuin niet uitkan, mocht ik het idee hebben dat ze hier echt niet gelukkig is kunnen we nog altijd zien.

Goed idee! Een kat is gelukkig al snel tevreden. :D
Lekkere brokjes en genoeg plekjes om te slapen/spelen.
En een beetje aandacht natuurlijk, maar ik denk dat ze dat genoeg gaat krijgen.

Lienek

Re: Weggelopen kat terug gevonden MAAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:52

Je kan ook een uitloopje naar buiten maken en dan een soort tunnel langs de schutting? Dan kan ze ook nog naar buiten en een stukje benen strekken

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:52

Vind dat altijd zo'n onzin.. 'Hij heeft het niet naar z'n zin bij jou en heeft een ander huis gezocht' Ehh katten zijn verwende etertjes die al gaan lopen als jij ze brokken geeft, maar ze van de buren vlees uit blik krijgen. Gewoon terughalen dus!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:58

SanneJas schreef:
Ben je niet bang dat de kat gewoon weer terug daar naar toe gaat?

Volgens mij kiest deze kat zelf waar ze graag woont, en dat is helaas niet meer bij jullie.
Ze is niet gevangen gehouden door deze mensen, ze loopt gewoon buiten.
Als ze bij jullie wilt zijn, komt ze wel naar jullie toe.

Ik bedoel het niet verkeert hoor, maar stel je haalt haar nu op, binnen houden is geen optie zeg je, tja dan denk ik dat ze zo weer door die straat loopt.

Ik ben het wel met je mening eens, alleen je weet niet of de vrouw ze wel/niet gevangen heeft. Het kan natuurlijk zijn dat de kat daar al vaak even kwam buurten, en de vrouw haar toen een paar weken heeft binnengehouden om te 'resetten'.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 13:31

Ja inderdaad ik hoorde gisteren en wel dat ze daar krab en verse zalm krijgen, hier gewone brokken en iedere dag wat blikvoer, ik zou dan ook wel weten waar ik ga eten :D

Net nog even heengelopen met snoepjes, ze laat zich nu niet zien en wil er ook niet teveel achteraan vangen.

Vraag me nu wel sterk af of ze daar inderdaad niet een tijd is binnen gehouden, zag een andere buurman die mij vertelde dat ze daar al 2,5 jaar 'woont'.. Euhh toen zat ze gewoon nog thuis hoor, misschien dat ze toen ook al eens wat eten kwam halen maar meer niet. En ze zouden bij een dierenarts geweest zijn die vertelt had dat de kat pas 4 jaar was. Natuurlijk.. Een dierenarts checkt vast wel op chip, en ze is toch echt al 11. Plus dat ze haar ook kennen hier bij de dierenarts, deze zit om de hoek dus neem aan dat ze dan wel daar geweest zouden zijn.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:50

vrouwke schreef:
Dit is al een derde topic over weggelopen katten.
Ik vind gewoon als je niet wilt dat de kat wegloopt je hem binnen moet houden zo gaat een ander hem ook niet voeren en loopt ze niet telkens daar heen.

Dus het komt erop neer dat als een mens zo stom/betweterig is zich te bemoeien met andermans beesten die kat dood ongelukkig binnen gehouden moet worden.
Ben ik t niet mee eens!

Mensen moeten eens leren ander mans beesten niet te voeren zeker niet als ze niet broodmager zijn oid.
en bij twijfel dierenambulance bellen dan heb je ook geen gezeik met katten die toegeëigend worden.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 14:03

Wij zijn ons heel goed bewust van die risico's om de katten buiten te laten.
Maar wij zijn ook van mening dat ze gelukkiger zijn als ze naar buiten kunnen en lekker kunnen jagen en doen.

Wij hebben hier 2x gehad dat er een kat aan kwam lopen, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat dier te gaan voeren en te laten lopen hoor.
Beide keren eerst een paar dagen aangekeken of de kat weer ging, de 2de kat bleef zitten dus de dierenambulance gebeld die is hem komen ophalen.

En ik denk dat heel duidelijk was dat onze kat gewoon baasjes heeft, Ze zag er goed uit, mooie vacht en niks te dun.
Ondertussen is ze volgepropt met eten en heeft ze zelfs overgewicht, ben ik ook niet blij mee en zeker op haar leeftijd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:07

Kirja schreef:
Wij zijn ons heel goed bewust van die risico's om de katten buiten te laten.
Maar wij zijn ook van mening dat ze gelukkiger zijn als ze naar buiten kunnen en lekker kunnen jagen en doen.

Wij hebben hier 2x gehad dat er een kat aan kwam lopen, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat dier te gaan voeren en te laten lopen hoor.

Nee jij niet, maar anderen dus wel, dat blijkt wel weer. Kun je heel boos over worden, maar het enige wat je er tegen kunt doen, is je kat bij je houden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:14

ik begrijp heel goed dat je je kat niet binnen houdt hoor ts.
sommige katten worden gek binnen of gaan alles onder plassen.

wij hebben dit ook nooit gedaan ondanks dat ook 2 katten toegeëigend werden door andere.
bij 1 hebben we afgesproken dat ze haar mochten houden omdat de kat zelf weggelopen was ivm kittens,poes vond dat huis blijkbaar fijner en rustiger.
de ander was gewoon een allermans vriendje en kwam gewoon thuis om te eten en te slapen.
tot mensen haar binnen gingen houden,kregen haar met geen mogelijkheid terug tot ze oud en versleten was en ze ziek werd toen werd ze aan de straat gelegd want tja dan gaat het ineens geld kosten.(enge mensen!)

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 14:38

Jeetje Cinniz, dat doe je toch ook niet zeg, arm dier. Eerst houden en vervolgens afdanken.

Ik vind het ook ontzettend lastig, wat als ze hier echt niet gelukkig is/was? Maar ze kwam schijnbaar nog wel af en toe thuis.
Daarom wil ik haar ook gewoon terug, we proberen het en mocht het niet gaan kunnen we nog zien of ze daar beter af is.

Maar het was zo makkelijk geweest haar weer terug te krijgen als ze wat moeite hadden gedaan ipv haar te gaan voeren.
Als ze dán nog iedere keer terug daarheen was gegaan had het misschien anders gevoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:50

Tja, dit doen buitenkatten. Wat kun je er aan doen? Niks. Onze katten lopen ook bij iedereen naar binnen en dan gaan vreemde mensen ze voeren. Is ook de reden dat zo veel katten kwijtraken. Nu hebben wij het geluk dat onze katten niet ver weg lopen, ze komen elke avond nog wel wat brokjes eten bij ons en gaan dan weer de hort op.

Een kat maakt het niet zo veel uit waar hij slaapt, als hij maar eten krijgt. Maar, het blijft jouw kat. En als jij hem weer terug wil, dan mag dat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-16 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:52

Ik denk dat je je niet te druk moet maken over de vraag of je kat ongelukkig was of is. Katten zijn ongelofelijke profiteurs en als er ergens een warmer hoekje, een zachter kussen of meer en lekkerder eten te vinden is dan gaan ze nou eenmaal daarheen. Heeft niks met ongelukkig te maken, maar met verwend prinsessen gedrag ;) Haal je poezel weer lekker op, hou d'r een tijdje binnen en daarna de schone taak voor jou om het zo gerieflijk mogelijk te maken voor hare majesteit. :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:53

M_i_R schreef:
Ik denk dat je je niet te druk moet maken over de vraag of je kat ongelukkig was of is. Katten zijn ongelofelijke profiteurs en als er ergens een warmer hoekje, een zachter kussen of meer en lekkerder eten te vinden is dan gaan ze nou eenmaal daarheen. Heeft niks met ongelukkig te maken, maar met verwend prinsessen gedrag ;) Haal je poezel weer lekker op, hou d'r een tijdje binnen en daarna de schone taak voor jou om het zo gerieflijk mogelijk te maken voor hare majesteit. :D

Ze zeggen niet voor niets: dogs have owners, cats have servants :+

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:52

Ik zou dr weer op gaan halen. Moet er niet aan denken onze kat een poosje kwijt te zijn en er dan achter te komen dat hij bij de buren is.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 23:08

<3 *\o/*
Afbeelding

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:09

Super! Nu lekker genieten van dat ze terug is! *\o/*

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:10

top dat ze weer lekker thuis is! Heb je haar kunnen 'vangen' ?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:10

Fijn dat je d'r weer te pakken hebt. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat die bewoners in de omgeving waar ze zat weer aan je deur staan.. Hopelijk beseffen ze dat jij slechts terughaalt wat van jou is en dat hun niks te willen hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:12

Top!!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:13

Wat goed dat ze weer terug is.
Als ze aan de deur komen zou ik niet open doen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:16

En anders duidelijk proberen te maken dat hun niks te willen hebben. Het is jouw kat.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:49

Maar als je kat gewoon zo kan weglopen, heb je niets te willen en gebeurt het zo weer. Ik zou zeggen lekker binnen houden tot je tuin katproof is. Dan kan je kat veilig buiten spelen zonder het risico dat een ander hem pikt.

Ik vind wel dat er altijd 2 kanten zitten aan dit soort kattenverhalen. Ja mensen zijn verkeerd bezig als ze jouw beesten lopen te voeren ed (vind het ook niet leuk als mensen ongevraagd eten geven aan mijn paard/hond wat dan ook).
Maar ik vind ook dat je daarin ook je verantwoordelijkheid moet nemen ddoor je dier op eigen erf te houden. Dat doen we met alle dieren en bij katten hoor je soms ineens het argument dat "Ze de kat niet het buitenspelen willen ontnemen want dat is zielig". Maar dat is bij honden/paarden en veel andere beesten net zo en daar zijn ook oplossingen voor. De kat heeft een uitzonderingspositie om de 1 of andere reden maar dat gaat nu eenmaal gepaard met risico's (catnapping, overrijden). Wil je dat niet, dat moet je je dier bij je houden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:53

Sarah_Elise schreef:
Maar als je kat gewoon zo kan weglopen, heb je niets te willen en gebeurt het zo weer. Ik zou zeggen lekker binnen houden tot je tuin katproof is. Dan kan je kat veilig buiten spelen zonder het risico dat een ander hem pikt.

Ik vind wel dat er altijd 2 kanten zitten aan dit soort kattenverhalen. Ja mensen zijn verkeerd bezig als ze jouw beesten lopen te voeren ed (vind het ook niet leuk als mensen ongevraagd eten geven aan mijn paard/hond wat dan ook).
Maar ik vind ook dat je daarin ook je verantwoordelijkheid moet nemen ddoor je dier op eigen erf te houden. Dat doen we met alle dieren en bij katten hoor je soms ineens het argument dat "Ze de kat niet het buitenspelen willen ontnemen want dat is zielig". Maar dat is bij honden/paarden en veel andere beesten net zo en daar zijn ook oplossingen voor. De kat heeft een uitzonderingspositie om de 1 of andere reden maar dat gaat nu eenmaal gepaard met risico's (catnapping, overrijden). Wil je dat niet, dat moet je je dier bij je houden.

Ik ben het helemaal met je eens.
Plus de overlast van bij iemand anders in de tuin zitten poepen. Ik weet van mijn opa dat hij ze over de heg schopte als hij kon, nou is dat nooit zo'n dierenvriend geweest, maar met dat in mijn achterhoofd heb ik mijn tuinen altijd ontsnap proof gemaakt... (overigens is dat met Kids nog vrij lastig, moet je haast met dubbele deuren van werken, lol)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:03

SanneJas schreef:
Ben je niet bang dat de kat gewoon weer terug daar naar toe gaat?

Volgens mij kiest deze kat zelf waar ze graag woont, en dat is helaas niet meer bij jullie.
Ze is niet gevangen gehouden door deze mensen, ze loopt gewoon buiten.
Als ze bij jullie wilt zijn, komt ze wel naar jullie toe.

Ik bedoel het niet verkeert hoor, maar stel je haalt haar nu op, binnen houden is geen optie zeg je, tja dan denk ik dat ze zo weer door die straat loopt.

Hilarisch, als jou paard steeds over het hek naar de buren springt omdat daar meer gras staat breng je dan ook het paspoort daarheen? "Hier hij woont blijkbaar liever bij jou".
Over de discussie kat wel of niet naar buiten loopt al een topic, wellicht die discussie lekker daar houden?
Fijn dat je je kat iig terug hebt. Deuren goed dicht houden en schutting goed afzetten.