Tweedehands kippenhok vol beestjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Tweedehands kippenhok vol beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:45

Hier ook 4 jaar geen problemen totdat de wilde vogels kwamen shoppen bij het voer. Nu hebben we elk jaar ondanks behandelen problemen vanwege resistentie. Heeft me dit jaar twee kippen gekost. Het houten hok gaat nu weg en er komt een makkelijker behandelbaar hok voor terug.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:01

Ik heb het dus nog nooit gehad,maar heb van te voren preventief gewerkt.Maar goed dat zegt niks wat niet iets kan nog komen.Ik heb ze nu een jaar of 5.Alles bekleed met pvc en plastik legnesten en veel ruimte voorde kippen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 21:32

Oke bedankt!

Plastic is een goeie, ook makkelijk schoon te maken. Veel ruimte valt helaas tegen.. Maar de scharrel ruimte is wel groot.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 00:00

Mijn ouders hebben zo'n voiliere hok in de kamer met voorheen kanaries en vinkjes, toen zat er ook bloedluis in.
Hok bestaat uit plastic en ijzer nou ze hadden zich ook in alle kieren in het plastic gevestigd! Hele hok hebben we toen uit elkaar gehaald. Alles met de stoomreiniger behandeld, losse onderdelen in bad met chloor gelegd en alles drie keer herhaald. Vanaf toen gelukkig geen last meer gehad!

De ellende is: de luisjes kunnen gerust jaren overleven zonder vogelbloed in de buurt, dan gaan ze gewoon op rust. Zodra er dan weer wat te halen valt komen ze weer tevoorschijn. Akelige beestjes hoor!