Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
butengeweun schreef:Nog een kleine tip misschien voor de mensen die geen hond hebben strooi peper in je tuin, ruikt niet lekker en dan blijven ze vaak weg. Gewoon goedkoopste potje. Zo hebben wij het bij de paarden ook op een stuk weg gekregen.
Alter_Ego schreef:Vanochtend ook even deze discussie vanaf de andere kant meegemaakt. Op weg naar mijn werk vlogen er opeens 2 katten over de weg, gebeurde zo snel en ik kon niet meer iets doen. Eén van de twee heb ik aangereden.....
Bleek gelukkig nog te leven dus ik het arme beestje van de straat getild en bij huizen aangebeld op zoek naar de eigenaar. Stond ik daar brullend om 8 uur in de ochtend bij mensen op de stoep die net wakker worden. Zwangerschapshormomen helpen dan ook niet erg mee.
Eigenaar eindelijk gevonden, dus aangebeld bij deze boerderij maar was uiteraard niemand thuis. Kwam gelukkig net een werknemer aanrijden die het katje (die inmiddels weer helemaal wakker was) van me overgenomen. Katje heeft wel iets gebroken ben ik bang, en de werknemer dacht dat de eigenaar er wel mee naar de dierenarts zou gaan. Beestje keek me erg boos en beschuldigend aan!![]()
Mijn telefoonnummer achtergelaten, maar tot op heden niks meer van gehoord.
Zoiets hoop ik nooit weer mee te maken, ben op dit moment erg PRO binnenhouden!
Palmera schreef:butengeweun schreef:Nog een kleine tip misschien voor de mensen die geen hond hebben strooi peper in je tuin, ruikt niet lekker en dan blijven ze vaak weg. Gewoon goedkoopste potje. Zo hebben wij het bij de paarden ook op een stuk weg gekregen.
Klopt. Ruikt niet lekker. Zodat ik zelf ook niet meer in mijn eigen tuin zou willen zittem. Briljant idee.
Zet gewoon zelf een hek/stroomdraad om je tuin als jij katten hebt. Dan hoef ik tenminste niet in de peperstank te zitten
Brainless schreef:Palmera schreef:
Klopt. Ruikt niet lekker. Zodat ik zelf ook niet meer in mijn eigen tuin zou willen zittem. Briljant idee.
Zet gewoon zelf een hek/stroomdraad om je tuin als jij katten hebt. Dan hoef ik tenminste niet in de peperstank te zitten
Werkt ook niet echt als je kinderen hebt...
Joolien schreef:Amable schreef:Weet je, leven is het meervoud van lef... Risico's horen m.i. bij het leven. Ik wil mijn dieren niet het volle leven ontnemen omdat er een risico is dat het mis gaat. Je kinderen moet je op enig moment ook los laten in de grote boze wereld, met alle risico's die daaraan vast zitten. Ik kijk wel naar de omgeving, ik ben anderhalf jaar geleden gaan wonen waar ik nu woon en 1 van de redenen waarom ik voor dit huis gekozen heb is vanwege de katten. Ik woon in een hofje, het verkeer voor mijn deur is enkel bestemmingsverkeer en door de vele drempels is 30 km ook echt 30 en meestal zelfs trager. Ook zag ik al katten door de buurt heen lopen, dus de kans dat er iemand in de omgeving zou zijn die katten echt wat aan doet is niet zo heel groot, anders zouden andere waarschijnlijk hun kat ook niet meer buiten durven laten.
Iedereen moet natuurlijk doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar wanneer ik zou zeggen dat ik mijn hond alleen maar in huis en in de achtertuin zou laten dan is iedereen het erover eens dat zo'n dier te weinig prikkels krijgt. Maar met de kat is dat blijkbaar prima. Dat veel katten gedragsproblemen vertonen en/of veel te dik zijn is dan blijkbaar tot daar aan toe.
Mijn kat heeft wel een heerlijk leven hoor, die vermaakt zich prima in huis en in de tuin, heeft geen gedragsproblemen en is niet te dik. Het is ook een naaktkat, die laat ik sowieso niet buiten de tuin, maar ook al was het een htk kat geweest, had ik m niet buiten de tuin gelaten. Het is mijn dier, dus heb ik er verantwoordelijkheid voor. Zodra mijn dier buiten de tuin komt, kan ik niet meer zien wat hij doet, en katten zorgen regelmatig voor overlast bij anderen.
Saskia9 schreef:Ik vind een kat die graag buiten is en binnen niet gelukkig is hetzelfde als een paard die buiten in de wei loopt met soortgenoten. Hetzelfde risico. Altijd kans op wat als. En eigenlijk ook hetzelfde als dat wij de auto pakken naar het strand en dat er onderweg iets kan gebeuren.
Mijn kat gaat ook naar buiten,wonen aan de rand van weilanden etc,waar veel muizen zitten. De buurt is blij met katten die jagen op muizen,de enkeling die overlast veroorzaakt krijgt weleens een emmer water over zich heen. Gelukkig zijn er in onze buurt weinig klagers.
djinnie schreef:Hier ook vreselijk veel frustratie. Elke keer die gore kattenstront in je tuin. Jak. Eerst viel het hier nog wel mee, maar sinds een paar maanden woont er een nieuw rood-wit heerschap in de wijk die fanatiek jaagt, hondsbrutaal is en onze tuin en die van de buurvrouw heeft verkozen tot openbare kattenbak. Ik vind de lucht verschrikkelijk en word er pisnijdig van. En dan ben ik pislink op die kat (die vandaag weer met een merel ging wandelen), maar eigenlijk ben ik vooral ongelooflijk nijdig op zijn aso eigenaren die hun kat lekker buiten laten, want dan kan ie zo fijn zijn gang gaan. Rot op met je kat. Houdt dat beest in je eigen tuin. Aso's.
Afijn. Uiteraard komt het niet in me op om zo'n dier wat aan te doen, op een tuinslang incident na, mocht me dat lukken. Maar als ie roadkill is lig ik er ook niet wakker van.
Liever vandaag dan morgen dat er een wet komt die het loslopen van katten verbied, tenzij aangelijnd en met kattenbelasting.
djinnie schreef:Liever vandaag dan morgen dat er een wet komt die het loslopen van katten verbied, tenzij aangelijnd en met kattenbelasting.