Wat ontzettend goed dat je nu zo een prachtige bak hebt voor je vis!
Tenzij dat er een scheur in je glas zit of de kit randen niet goed zouden zijn (wat ik niet aanneem aangezien deze hoeveelheid water al prima gaat) kun je de bak gemakkelijk helemaal vullen hier zijn ze tenslotte voor gemaakt. Hoe meer water er in zit hoe meer ruimte je visje heeft en dat is alleen maar heel fijn voor hem.
Hout en stenen zijn altijd een erg mooie toevoeging aan het aquarium vind ik zelf. Zo heb ik zelf altijd spiderwood maar kienhout is ook erg mooi.
Extra grind waar je wat hoogte verschil mee kan maken in de bodem vind ik zelf altijd een erg leuke toevoeging.
Als je stenen wilt kopen let er dan wel op dat sommige kalkhoudend zijn en hierdoor je water van mindere kwaliteit word. Als je stenen gaat kopen neem je het beste een beetje azijn mee, als je dit op de steen druppelt en het begint een beetje te bubbelen/schuimen kun je ze beter niet nemen. Bijvoorbeeld breuksteen en leisteen zijn goedkope en mooie opties voor stenen.
Als je het loodje om de planten wilt houden puur om ze mooi recht op te laten staan dan zou je bijvoorbeeld ook een steentje met wat visdraad aan kunnen binden. Planten zoals waterpest volgens mij zat dat plantje ook in je bosje:
http://static.aquarium123.nl/Files/4/14 ... 019947.jpg deze kun je prima aan het oppervlakte laten drijven, ook meteen leuk voor je visje aangezien er dan aan het oppervlak ook wat te beleven valt.
Mocht het je nog lukken om wat verlichting boven de bak te krijgen dan helpt dit weer mee om je plantjes langer mooi en gezond te houden. Gezonde planten helpen namelijk ook weer mee voor een goede waterkwaliteit. Daarbij kun je je vis dan nog mooier zien

Een simpel bureau lampje doet al wonderen.
En als laatste mijn ervaring, vertrouw het advies van een dierenwinkel of zelfs van een aquariumwinkel nooit. Ik neem de informatie die ik krijg altijd eerst mee naar huis om op internet op te zoeken hoe het zit. 9 van de 10 keer blijkt de informatie gewoon helemaal niet te kloppen, dit heeft mij veel geld en dode of zieke vissen gescheeld.