Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marleen_usar schreef:Je tuin afzetten dan weet je zeker dat je kat niet bij een ander gaat eten.Ik heb ook de tuin afgezet, ik zou me geen raad weten als ze opeens weg blijven of aangereden worden.
Change3x schreef:Ik vind dus echt niet dat TS de kat als jonkie gestolen heeft, als ze maar blijven komen en er ook niet geweldig uit zien dan kun je ze maar beter een huisje aanbieden.
Change3x schreef:Als je nou een hele dure raskat hebt dan snap ik best dat je er dubbel op past, maar ik vind het echt opsluiting als ze op een klein stukje moeten leven.
Homiafortuna schreef:Change3x schreef:Als je nou een hele dure raskat hebt dan snap ik best dat je er dubbel op past, maar ik vind het echt opsluiting als ze op een klein stukje moeten leven.
Waarom? Wat is het verschil tussen een dure raskat en een simpele huis tuin en keukenkat. Mij zijn ze allemaal even lief en dierbaar.
Homiafortuna schreef:Change3x schreef:Als je nou een hele dure raskat hebt dan snap ik best dat je er dubbel op past, maar ik vind het echt opsluiting als ze op een klein stukje moeten leven.
Waarom? Wat is het verschil tussen een dure raskat en een simpele huis tuin en keukenkat. Mij zijn ze allemaal even lief en dierbaar.
_LiliM_ schreef:Hoi, lang verhaal...Ik ben in het bezit van een leuke kat van een jaar of 17. Mijn kat heeft voor mij een ander baasje gehad maar, wegens kinderen en drukte zijn beide katten (ze hadden er 2) serieus weggelopen. En kwam er een schuw en broodmagere de kat voorbij toen we aant bbqen waren. Inmiddels woont ze alweer 11 jaar bij ons.
Sinds een aantal weken is ze lang weg en komt ze opeens weer terug. Nu zag ik dat ze plots ontvlooid was door een iemand(heb snel een bandje omgedaan met straat etc) en ben ik na gaan vragen in de buurt of ze mijn kat toevallig gezien hadden, ja dit was het geval. Iemand vertelde dat er een straat achter mij iemand woont die dus blijkbaar vaker katten in huis neemt van andere:(.
Aangebeld en die vrouw geeft dus inderdaad toe dat ze mijn kat binnen heeft zitten omdat, mijn kat het bij haar beter heeft. Uitgelegd dat mijn kat een thuis heeft en ze niks tekort komt, mocht helaas niet baten. De kat heb ik inmiddels al een maand niet gezien en ik weet niet wat ik moet doen.
Hoe kan ik haar overtuigen?? Politie inschakelen? Dierenbescherming?
Goof schreef:Change3x schreef:Ik vind dus echt niet dat TS de kat als jonkie gestolen heeft, als ze maar blijven komen en er ook niet geweldig uit zien dan kun je ze maar beter een huisje aanbieden.
Dat klinkt bijna als een vrijbrief om iedere kat die jouw aandacht wel kan waarderen maar in huis te nemen en toe te eigenen. Vreemd hoor.
Ik ben van mening dat je gewoon te allen tijde van andermans kat afblijft. Lijkt me niet meer dan normaal. Twijfel je of iets rondzwerft kun je altijd een dierenambulance bellen of het beest laten checken op een chip of een advertentie plaatsen of..... etc etc.
meggiemeg schreef:Je hebt ooit een kat in huis genomen die ook niet van jou was. door deze te gaan verzorgen is de kat bij jou gebleven. Je verzorgt de kat al heel wat jaren en dus is het best vreemd dat deze elders gaat huizen. Voor jou niet zo leuk, maar als je er niet zelf voor zorgt dat de kat niet meer weg kan uit de tuin zal je dit blijven houden. Als ze eenmaal zo vrij zijn om overal te huizen zullen ze dat vaak blijven doen.
die mevrouw vind het denk ik wel een goedkope manier om zo een huisdier te hebben, geen dierenartskosten maar wel de gezelschap ervan.