Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:54

Je tuin afzetten dan weet je zeker dat je kat niet bij een ander gaat eten.Ik heb ook de tuin afgezet, ik zou me geen raad weten als ze opeens weg blijven of aangereden worden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:25

marleen_usar schreef:
Je tuin afzetten dan weet je zeker dat je kat niet bij een ander gaat eten.Ik heb ook de tuin afgezet, ik zou me geen raad weten als ze opeens weg blijven of aangereden worden.

Ik zou er ook niet aan moeten denken en verbaas me er wel eens over dat anderen zo makkelijk hun huisdier laten rondzwerven...
Wat dat betreft zijn sommige katteneigenaren maar vreemde wezens.
Maar... als poes een stamboom heeft en een paar honderd Euro's of meer heeft gekost, worden hun eigenaren vaak wat zuiniger op hun kat en komt hij de tuin niet uit. (niet dat jij zo bent, marleen.)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:40

Ik zie hier een aantal reacties van schijnbaar niet kattenmensen. :+ Een tuin afzetten heeft geen zin, katten zijn lenig en kunnen zo over een schutting heen. Daarnaast horen katten gewoon buiten te komen dus ze opsluiten is ook zielig.

Wat super vervelend! Ik heb 2 katten waarvan er 1 een hele tijd geleden is komen aanlopen, hij was verwilderd en zat vol wormen. In eerste instantie wouden we het beestje niet in huis nemen maar hij bleef terug komen en op ramen tikken, dus toen hebben we hem maar in huis genomen. Eerst een paar maanden binnen gehouden en de verzorging gegeven die hij nodig had en. Toen hij oud genoeg was laten castreren, enten etc. , daarna naar buiten en hij is terug blijven komen. Ondertussen is hij, omgedoopt tot Binkie, superverwend en lief. Dus nu is het gewoon mijn kat. :+ Ik vind dus echt niet dat TS de kat als jonkie gestolen heeft, als ze maar blijven komen en er ook niet geweldig uit zien dan kun je ze maar beter een huisje aanbieden.

Ik zou op een een of andere manier iets bij de dierenarts regelen wat laat zien dat het jouw kat is en daarna de politie inschakelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:41

Change3x schreef:
Ik zie hier een aantal reacties van schijnbaar niet kattenmensen. :+ Een tuin afzetten heeft geen zin, katten zijn lenig en kunnen zo over een schutting heen.

Nou, de onze bleven netjes van de schutting af hoor.
Je moet ook een stroomdraadje trekken op 3/4 van de schutting.

Change3x

Re: Vrouw heeft mijn kat in haar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:42

Als je nou een hele dure raskat hebt dan snap ik best dat je er dubbel op past, maar ik vind het echt opsluiting als ze op een klein stukje moeten leven.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:46

Dat hele idee dat katten buiten horen te lopen vind ik achterlijk. Sorry dat ik het zeg!
Ik werk bij de Dierenambulance en ik schraap heel wat katten van de weg af. Of nog even erger, ze zijn zwaargewond en liggen ergens te creperen voordat ze gevonden worden en wij ze uiteindelijk mogen laten inslapen bij een dierenarts. Heb ik het nog niet eens over de kosten die vaak betaald worden door ons omdat een eigenaar niet gevonden wordt terwijl er duidelijk aan de kat te zien was dat hij/zij deze wel had.

Tuin afzetten kan weldegelijk maar daar moet je wel even wat werk voor doen maar geloof mij het kan ze een heel naar einde besparen!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:49

Change
Gewoon goed investeren dan blijft ook jou lenige kat in jou tuin.
Maar meestal mag het niks kosten.
Maar dan wel zeuren als er wat gebeurt.
Nee een ander hoort er af te blijven.
Maar ondertussen weten we dat dit niet meer zo is.
Dat risico neem je dan of je voorkomt het.
Ts neemt dat risico. Zelfs nadat ze wist dat deze vrouw haar kat wilde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:49

Change3x schreef:
Ik vind dus echt niet dat TS de kat als jonkie gestolen heeft, als ze maar blijven komen en er ook niet geweldig uit zien dan kun je ze maar beter een huisje aanbieden.

Dat klinkt bijna als een vrijbrief om iedere kat die jouw aandacht wel kan waarderen maar in huis te nemen en toe te eigenen. Vreemd hoor.

Ik ben van mening dat je gewoon te allen tijde van andermans kat afblijft. Lijkt me niet meer dan normaal. Twijfel je of iets rondzwerft kun je altijd een dierenambulance bellen of het beest laten checken op een chip of een advertentie plaatsen of..... etc etc.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:51

Dat vind ik inderdaad.
En dat dat soort dingen gebeuren is heel vervelend. Ik heb dan geluk dat wij op een rustige plek wonen en dat de katten dicht bij huis blijven. :)

En nee dat is helemaal niet zo. Wij hebben heel veel katten hier rond lopen, maar na contact met de dierenbeschermering hebben wij deze kat wel in huis genomen omdat hij niet gechipt was, niet geeïnt, niet ontwormt en ontvlooit. Verder was hij mager en een kitten. Die laat je gewoon niet op straat dood gaan. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:52

Hoe weet je zeker dat het dier binnen gehouden wordt en helemaal niet meer buiten mag komen? Misschien vind je kat het daar toch leuker en komt hij daarom niet meer thuis.
Als je er zeker van bent dat hij echt vast gehouden word even bellen naar de politie om het verhaal uit te leggen en kijken of hun jouw daarin kunnen helpen. Als hun jouw niet zouden kunnen helpen weten ze vast wel wat je wel kan doen.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:57

Change3x schreef:
Als je nou een hele dure raskat hebt dan snap ik best dat je er dubbel op past, maar ik vind het echt opsluiting als ze op een klein stukje moeten leven.

Waarom? Wat is het verschil tussen een dure raskat en een simpele huis tuin en keukenkat. Mij zijn ze allemaal even lief en dierbaar.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:00

Homiafortuna schreef:
Change3x schreef:

Waarom? Wat is het verschil tussen een dure raskat en een simpele huis tuin en keukenkat. Mij zijn ze allemaal even lief en dierbaar.

Tuurlijk zijn ze je even lief en dierbaar, maar raskatten worden sneller gestolen dan gewone huis tuin en keuken katten. Heb het helaas al vaak zien gebeuren bij kennissen.
Laatst bijgewerkt door Change3x op 25-08-16 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:00

Homiafortuna schreef:
Change3x schreef:

Tja, voor jou emotioneel gezien wel ja.
Maar voor iemand die iets met jouw kat wil is je raskat op marktplaats oid leuker dan je huistuinenkeukenkat. Dus mensen zijn voorzichtiger met een raskat die veel waard is. Logisch.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:02

_LiliM_ schreef:
Hoi, lang verhaal...Ik ben in het bezit van een leuke kat van een jaar of 17. Mijn kat heeft voor mij een ander baasje gehad maar, wegens kinderen en drukte zijn beide katten (ze hadden er 2) serieus weggelopen. En kwam er een schuw en broodmagere de kat voorbij toen we aant bbqen waren. Inmiddels woont ze alweer 11 jaar bij ons.
Sinds een aantal weken is ze lang weg en komt ze opeens weer terug. Nu zag ik dat ze plots ontvlooid was door een iemand(heb snel een bandje omgedaan met straat etc) en ben ik na gaan vragen in de buurt of ze mijn kat toevallig gezien hadden, ja dit was het geval. Iemand vertelde dat er een straat achter mij iemand woont die dus blijkbaar vaker katten in huis neemt van andere:(.
Aangebeld en die vrouw geeft dus inderdaad toe dat ze mijn kat binnen heeft zitten omdat, mijn kat het bij haar beter heeft. Uitgelegd dat mijn kat een thuis heeft en ze niks tekort komt, mocht helaas niet baten. De kat heb ik inmiddels al een maand niet gezien en ik weet niet wat ik moet doen.
Hoe kan ik haar overtuigen?? Politie inschakelen? Dierenbescherming?

Als ik het dus goed begrijp doet nu iemand wat jullie zelf ook gedaan hebben?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:40

Als iemand anders besluit mijn kat 'te houden,' staat er binnen een uur politie voor de deur hoor.

Een maand wachten, vind ik echt heel lang TS. Waarom heb je niet eerder actie ondernomen en de politie gebeld? :)

Om dit te voorkomen in het vervolg, denk ik toch dat je het beste kunt rondkijken voor materialen om je tuin katproef te maken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:46

Cinderella schreef:
Als iemand anders besluit mijn kat 'te houden,' staat er binnen een uur politie voor de deur hoor.
.

Dan heb je een andere ervaring dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:48

Goof schreef:
Change3x schreef:
Ik vind dus echt niet dat TS de kat als jonkie gestolen heeft, als ze maar blijven komen en er ook niet geweldig uit zien dan kun je ze maar beter een huisje aanbieden.

Dat klinkt bijna als een vrijbrief om iedere kat die jouw aandacht wel kan waarderen maar in huis te nemen en toe te eigenen. Vreemd hoor.

Ik ben van mening dat je gewoon te allen tijde van andermans kat afblijft. Lijkt me niet meer dan normaal. Twijfel je of iets rondzwerft kun je altijd een dierenambulance bellen of het beest laten checken op een chip of een advertentie plaatsen of..... etc etc.

Precies dit. :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:49

Ik heb hier ook al paar keer een kat gehad die een ander baasje gekozen heeft. Daar kregen ze nat voer en een plek op de sofa, terwijl het hier droge korrels en een mand zijn. Heb ik geen problemen van gemaakt, liever zo dan die tig katten die ze hier al gedumpt hebben.

Ook mijn ouders hebben een kat van hun buren, mijn moeder vindt ook altijd alle dieren ondervoed en zo (dan worden ze natuurlijk moddervet door haar :) ), en poes in kwestie was wat bang van de onstuimige kinderen daar. Mensen maakten er geen probleem van, kat is al jaren bij mijn ouders, en nu die kinderen wat ouder en rustiger zijn, hebben ze een nieuw kitten genomen, en dat blijft wel.

Ik zou zeggen: fijn dat er voor je dier gezorgd wordt, maar wel vervelend dat die vrouw je verwijten maakt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:52

Marocje schreef:
Cinderella schreef:
.

Hoe bedoel je? :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:02

Dat zijn geen leuke dingen, TS. Heb het zelf ooit (ik was toen een jaar of 14, 15) aan de hand gehad met een van onze katten, die we geadopteerd hadden van onze buren. Hun zoon had Cara en was enorm benauwd als hij in de buurt van hun kat kwam. Ze hebben hem toen aan ons geschonken en dat ging jaren goed. Het (oude) beestje moest - mede vanwege zijn leeftijd - aan speciaal voer, wat ook geen probleem was. Tot hij op een dag niet thuiskwam. Bleek dat een vrouwtje verderop (was nieuw in de straat komen wonen) hem steeds binnen liet en voerde. Ze vond het zo gezellig. Op het voorstel om zelf een kat aan te schaffen, kregen we doodleuk te horen "Maar nu heb ik toch ook een kat?". Zal je een heel verhaal besparen, maar heb haar uiteindelijk duidelijk gemaakt dat als zij hem zo nodig wilde voeren/houden, ze ook voor de dierenartskosten mocht opdraaien. Binnen een bepaalde tijd is ze weer verhuisd (relatie ging over), met onze kat erbij. Tja, niet gechipt, dus kon ik weinig doen... Sindsdien hebben we elke kat van ons laten chippen, al is het maar het idee.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:19

Cinderella schreef:
Marocje schreef:

Hoe bedoel je? :)

Dat de politie hier echt niet binnen een uur langs kwam..

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:29

En is de kat al terug?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:06

Je hebt ooit een kat in huis genomen die ook niet van jou was. door deze te gaan verzorgen is de kat bij jou gebleven. Je verzorgt de kat al heel wat jaren en dus is het best vreemd dat deze elders gaat huizen. Voor jou niet zo leuk, maar als je er niet zelf voor zorgt dat de kat niet meer weg kan uit de tuin zal je dit blijven houden. Als ze eenmaal zo vrij zijn om overal te huizen zullen ze dat vaak blijven doen.
die mevrouw vind het denk ik wel een goedkope manier om zo een huisdier te hebben, geen dierenartskosten maar wel de gezelschap ervan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:31

meggiemeg schreef:
Je hebt ooit een kat in huis genomen die ook niet van jou was. door deze te gaan verzorgen is de kat bij jou gebleven. Je verzorgt de kat al heel wat jaren en dus is het best vreemd dat deze elders gaat huizen. Voor jou niet zo leuk, maar als je er niet zelf voor zorgt dat de kat niet meer weg kan uit de tuin zal je dit blijven houden. Als ze eenmaal zo vrij zijn om overal te huizen zullen ze dat vaak blijven doen.
die mevrouw vind het denk ik wel een goedkope manier om zo een huisdier te hebben, geen dierenartskosten maar wel de gezelschap ervan.

En dat is dus het probleem met mensen die andermans katten in huis halen: je moet maar afwachten wat ze met de kat doen als ze zelf met vakantie gaan, zetten ze zo'n kat dan op straat, of als de kat ziek wordt, brengen ze hem dan netjes naar de dierenarts, of mag ie dan weer terug naar de rechtmatige eigenaar? :\

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:39

kat ophalen en een kattennet over je tuin of als de tuin daar te groot voor is een stroomdraadje op je omheinig. hop kat kan lekker buiten en anderen hebben er geen last (of plezier) van.
Stroomdraadje werkt hier prima. mijn katje is nog nooit de tuin uit geraakt.