Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:53

Oef jeetje, wat een hel. Is echt mijn grootste nachtmerrie.
Ik geef zelf de poes alleen in het voorjaar en (niet elk jaar) ook nog in het late najaar een pipet van Stronghold, gelukkig nooit wat gehad. Ben nogal bang voor resistentie dus doe het echt zo min mogelijk. Aantal jaar geleden heb ik ooit 1x een zwart iets zien springen, was meteen panisch en heb midden in de nacht mijn hele huis schoongemaakt, 6 wassen gedraaid, pipet leeggeramd in haar nek, moeders haar bed uitgebeld dat ze METEEN de honden moest doen :') en alsnog panisch op de bank gezeten :=.

Hier is gelukkig dus eenmaal per jaar (en dus soms tweemaal) een pipet genoeg, maar nu moet ik er wel bij zeggen dat hier niet veel vlooien zijn aan de kust (hoor er echt heel weinig mensen over) en dat poeslief niet vaak verder komt dan mijn tuin.

Succes! Hoop dat de tips die hier gegeven worden helpen!!

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 23:59

Wij hebben er ook niet eerder zo'n last van gehad.. Hoop dat alles z'n werk doet, hond beet zichzelf helemaal kapot :( bij zijn laatste wasbeurt zijn r met het uitspoelen een stuk of 8/9 dood van m af gevallen :oo dag erna gedruppeld en bij de kat ook gedruppeld en gewassen (maar daar vielen ze r niet af, wel achteraf met het kammetje een stuk of 5/6 die dood waren)
Kattenvlooien zijn wel echt veel sneller dan honden vlooien :oo

Ga zo voor de zekerheid een vlooienval maken, mocht van m'n ma niet als ik niet beneden zou zijn maar aangezien ik toch nog wel even op ben voor de olympische spelen kan ik het nu wel doen :+ (en hopelijk zonder resultaat)
Laatst bijgewerkt door _love12_ op 14-08-16 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_love12_

Re: Vlooien; Wie heeft de gouden tip ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 00:00

Waar k wel echt bang voor ben is dat de vlooien tussen de spullen gaan zitten die klaar staan voor ons aankomende babytje... Nou moet dat allemaal nog wel gewassen worden maar vind het toch een naar idee :(

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:34

Amalarab schreef:
karev schreef:
Je hebt ook nog , iig voor de jat, de programm injectie. Werkt een half jaar.
Ik weet zo niet of die ook voor honden bestaat

ik wilde die voor mijn katten maar bleek alleen bestemd voor binnenkatten

Mijn kat komt gewoon buiten. Heeft geen vlooien. An sich snap ik het wel. De vlo die bijt eet gif. Dit komt in de eitjes en die komen niet uit. Dus kunnen niet verder voortplanten.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:55

callum schreef:
Seresto band. Ideaal werkt lang en is minder belastend voor lever. En nieren dan de bravecto

Indeedaad een seresto band. Werkt echt super. Hier hebben onze dieren ook allemaal zo'n band om en geen vlo meer te bekennen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:04

Bij ons zijn we er gewoon vanaf gekomen met druppels van bolfo gold. Van de boerenbont.
Het gaat er om dat ze in het dier bijten en het bloed binnen krijgen. Daar zit fipronil in van het antivlooienmiddel en zijn dan al dood voor ze de eitjes kunnen leggen. Ga hier consequent 3 maanden door, dan kom je er echt vanaf (zodat ook de uitgekomen eitjes, de nieuwe vlooien, dood gaan op het dier). Je kunt dit alleen via het dier oplossen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:12

Wat veel mensen niet weten is dat slechts 10% van de vlooienplaag op je dier zit en 90% in huis.
Vlooieneitjes kunnen rustig een jaar liggen voordat deze uit komen.
Waarschijnlijk zijn de vlooien die je nu vind al een stukje kleiner dan de vlooien in eerste instantie. Om echt van je vlooien af te komen is een minimale behandeling van 6 maanden aan te raden.

Wat ik mijn klanten altijd adviseer is naast een goede anti vlo middel op de hond ook het huis intensief te behandelen. Dat wil zeggen echt intensief en niet half werk.

Het huis moet intensief gezogen worden, vooral in kieren en naden. Larven van vlooien zijn namelijk lichtschuw.
De inhoud van de stofzuiger moet je buiten weg gooien.
Vervolgens een omgevingsspray gebruiken, alleen op de plekken waar je niet loopt, onder de kast, onder de bank, plinten, onder de keuken etc. En niet te zuinig.
Dit herhaal je na 2 weken nog een keer en vervolgens elke maand tot de vlooien weg zijn.

Zie je in de tussentijd nog vlooien op je hond en je zit nog in de 4 weken marge als je een pippet hebt gebruikt, dan werkt het middel prima enkel moeten vlooien bijten en duurt het 24 uur voor ze dood gaan. Zou je op dat moment je hond in een steriele ruimte zetten, dan vind je na 24 uur allemaal dode vlooien.

Sleutelwoord is doorzetten en precies optijd werken!

Bravecto komt er bij mijn honden niet in, van dit middel komen er inmiddels steeds meer verhalen boven water waar ik niet blij van wordt.
En 6 maanden gif in mn hond, lever moet super hard werken om alles af te breken en ze weten niet wat het op langere termijn doet.
Als er een reactie komt dan zit het wel mooi in je hond.....

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 15:46

ivy_power89 schreef:
Wat veel mensen niet weten is dat slechts 10% van de vlooienplaag op je dier zit en 90% in huis.
Waarschijnlijk zijn de vlooien die je nu vind al een stukje kleiner dan de vlooien in eerste instantie. Om echt van je vlooien af te komen is een minimale behandeling van 6 maanden aan te raden.

Wat ik mijn klanten altijd adviseer is naast een goede anti vlo middel op de hond ook het huis intensief te behandelen. Dat wil zeggen echt intensief en niet half werk.

Het huis moet intensief gezogen worden, vooral in kieren en naden. Larven van vlooien zijn namelijk lichtschuw.
Vervolgens een omgevingsspray gebruiken, alleen op de plekken waar je niet loopt, onder de kast, onder de bank, plinten, onder de keuken etc. En niet te zuinig.
Dit herhaal je na 2 weken nog een keer en vervolgens elke maand tot de vlooien weg zijn.

Zie je in de tussentijd nog vlooien op je hond en je zit nog in de 4 weken marge als je een pippet hebt gebruikt, dan werkt het middel prima enkel moeten vlooien bijten en duurt het 24 uur voor ze dood gaan. Zou je op dat moment je hond in een steriele ruimte zetten, dan vind je na 24 uur allemaal dode vlooien.

Bravecto komt er bij mijn honden niet in, van dit middel komen er inmiddels steeds meer verhalen boven water waar ik niet blij van wordt.
En 6 maanden gif in mn hond, lever moet super hard werken om alles af te breken en ze weten niet wat het op langere termijn doet.

Bravecto hebben we ook niet gehaald, hond heeft allergieën en dierenarts wist niet hoe ie erop zou reageren dus niet gedaan, we zijn nu inderdaad bezig met de omgeving behandelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:51

ivy_power89 schreef:

Ah, jij hebt er verstand van zo te lezen. En ik geloof direct dat 90% in je huis gaat zitten en niet op je huisdier. Waar huist een vlo dan? Is dat echt in tapijt e.d.? Of maakt de ondergrond niet uit?

Want ik heb misschien wel heel erg makkelijk praten met een pipetje stronghold en klaar is kees, het enige stof hier in huis zijn de vitrages...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:00

Tapijt is bij een vlooienplaag niet de meest ideale ondergrond haha. Zolang ze ergens tussen of in kunnen gaan zitten (wollig tapijt, vloerkleden, laminaat met groeven etc) is het al prima. Die vlooien leven niet zo lang, drinken bloed planten zich voort en gaan dood, daarom moet je bij het begin beginnen, larven aanpakken (want eitjes zijn niet te bestrijden) en die larven zijn lichtschuw dus kruipen weg....

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 19:02

ivy_power89 schreef:
Tapijt is bij een vlooienplaag niet de meest ideale ondergrond haha. Zolang ze ergens tussen of in kunnen gaan zitten (wollig tapijt, vloerkleden, laminaat met groeven etc) is het al prima. Die vlooien leven niet zo lang, drinken bloed planten zich voort en gaan dood, daarom moet je bij het begin beginnen, larven aanpakken (want eitjes zijn niet te bestrijden) en die larven zijn lichtschuw dus kruipen weg....

Snap niet hoe je erbij komt dat we tapijt hebben :+ hebben gewoon laminaat

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:11

Zorg er voor dat alle hoekjes en gaatjes goed inspoten worden tegen vlooien.
Knoflook teentje aan je dier voeren 1 x in de 2 weken werkt ook

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:11

En dan snap ik niet waar ik gezegd heb dat jij tapijt hebt? Want mijn reactie was op de vraag van janine1990

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:14

Vlooien zijn lastig aangezien ze eitjes leggen op de hond en deze van de hond afvallen.
De eitjes komen uit in je huis waarna de larven zich gaan verstoppen op donkere plekjes in je huis, vooral kiertjes etc.
Plus dat vlooien gewoon buiten leven op het gras, in bosjes etc dus je hond krijgt elke keer weer vlooien.
Erg lastig te behandelen dus.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 19:23

ivy_power89 schreef:
En dan snap ik niet waar ik gezegd heb dat jij tapijt hebt? Want mijn reactie was op de vraag van janine1990

Oh haha, dacht dat het een bericht naar mij toe was, excusess!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:34

de kitten van mijn zusje had ook vlooien deze moest ze van de da wassen met druppeltje dreft!!!

Daarna heb je bij de DA een vlooienband die werkt trouwens ook tegen teken. deze hebben wij ook voor onze katten werkt echt super goed!! (kat is allergisch voor vlooien)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 19:36

pinkie87 schreef:
de kitten van mijn zusje had ook vlooien deze moest ze van de da wassen met druppeltje dreft!!!

Daarna heb je bij de DA een vlooienband die werkt trouwens ook tegen teken. deze hebben wij ook voor onze katten werkt echt super goed!! (kat is allergisch voor vlooien)

Zoals al eerder gezegd; onze kat mag absoluut geen bandjes om, hier hebben wij zeer nare ervaringen mee (kat die zichzelf opgehangen had..)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:39

ivy_power89 schreef:

Dank voor je toelichting! Ik denk dat wij dan gewoon geluk hebben gehad... Of ik was er niet toen ze grondig hebben gespoten ofzo :P

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:24

_love12_ schreef:
Wij hebben er ook niet eerder zo'n last van gehad.. Hoop dat alles z'n werk doet, hond beet zichzelf helemaal kapot :( bij zijn laatste wasbeurt zijn r met het uitspoelen een stuk of 8/9 dood van m af gevallen :oo dag erna gedruppeld en bij de kat ook gedruppeld en gewassen (maar daar vielen ze r niet af, wel achteraf met het kammetje een stuk of 5/6 die dood waren)

Ga zo voor de zekerheid een vlooienval maken, mocht van m'n ma niet als ik niet beneden zou zijn maar aangezien ik toch nog wel even op ben voor de olympische spelen kan ik het nu wel doen :+ (en hopelijk zonder resultaat)
waarom zou je er bij moeten blijven? Hij moet wel een nachtje staan.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 22:26

kohtje schreef:
_love12_ schreef:

waarom zou je er bij moeten blijven? Hij moet wel een nachtje staan.

M'n moeder is nogal panisch voor brand... Ik was ook van plan het te laten staan maar mag niet van d'r haha

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:12

Je kaars staat toch in een bak water?

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 19:22

kohtje schreef:
Je kaars staat toch in een bak water?

Ja zei ik ook al.. Maar daar was ze niet door overtuigd hahaha
Heb trouwens geen vlooien meer gezien vandaag, hond en kat helemaal geborsteld, nu maar hopen dat dat zo blijft en ondertussen blijven we bezig met de behandelingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:15

Weet er iemand misschien een goed werkend merk omgevingsspray? Want ik ben nu al 4 verschillende merken (veerust, verschillende merken van kruidvat/action/welkoop) en onderhand wel 8 bussen verder, maar ze gaan gewoon niet dood.

Spuit echt alle kieren in en alles wat van stof is, maar vind er dagelijks nog steeds een paar, weliswaar zo wappie dat ik ze dood kan maken, maar ik ben nu al rustig 2 maanden verder.

Heb het met een waxine lichtje geprobeerd in schaaltje water maar daar zaten alleen een paar mini vliegjes in geen vlooien.

(ik ben degene die een hond vol met vlooien bleek achteraf een paar nachtjes bij haar heeft laten slapen, maar heb dus zelf geen hond).

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:03

Dan heb je gewoon een flinke besmetting ;) eitjes zijn namelijk niet te bestrijden en kunnen makkelijk 12 maanden liggen voor deze uitkomen.
Beaphar en bolfo werken ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:09

Brrrr! Word gek van de jeuk die ik nu heb zodra ik in huis kom en dat terwijl ze mij echt niet tegemoet komen springen (goden zij dank, want dan was ik echt buiten gaan slapen). Zal eens naar die merken gaan uitkijken, bedankt!