ivy_power89 schreef:Wat veel mensen niet weten is dat slechts 10% van de vlooienplaag op je dier zit en 90% in huis.
Vlooieneitjes kunnen rustig een jaar liggen voordat deze uit komen.
Waarschijnlijk zijn de vlooien die je nu vind al een stukje kleiner dan de vlooien in eerste instantie. Om echt van je vlooien af te komen is een minimale behandeling van 6 maanden aan te raden.
Wat ik mijn klanten altijd adviseer is naast een goede anti vlo middel op de hond ook het huis intensief te behandelen. Dat wil zeggen echt intensief en niet half werk.
Het huis moet intensief gezogen worden, vooral in kieren en naden. Larven van vlooien zijn namelijk lichtschuw.
De inhoud van de stofzuiger moet je buiten weg gooien.
Vervolgens een omgevingsspray gebruiken, alleen op de plekken waar je niet loopt, onder de kast, onder de bank, plinten, onder de keuken etc. En niet te zuinig.
Dit herhaal je na 2 weken nog een keer en vervolgens elke maand tot de vlooien weg zijn.
Zie je in de tussentijd nog vlooien op je hond en je zit nog in de 4 weken marge als je een pippet hebt gebruikt, dan werkt het middel prima enkel moeten vlooien bijten en duurt het 24 uur voor ze dood gaan. Zou je op dat moment je hond in een steriele ruimte zetten, dan vind je na 24 uur allemaal dode vlooien.
Sleutelwoord is doorzetten en precies optijd werken!
Bravecto komt er bij mijn honden niet in, van dit middel komen er inmiddels steeds meer verhalen boven water waar ik niet blij van wordt.
En 6 maanden gif in mn hond, lever moet super hard werken om alles af te breken en ze weten niet wat het op langere termijn doet.
Als er een reactie komt dan zit het wel mooi in je hond.....
Bravecto hebben we ook niet gehaald, hond heeft allergieën en dierenarts wist niet hoe ie erop zou reageren dus niet gedaan, we zijn nu inderdaad bezig met de omgeving behandelen.