Hond met allergieen, om gek van te worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Hond met allergieen, om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:57

ik dacht altijd dat bij jonge pups de testen niet accuraat zijn en zowel vals positief als vals negetief kunnen zijn.

Verder heb je zoals ik al zei kruisallergieën en naarmate ik meer en meer rondom mij kijk, denk ik toch dat er in sommige gevallen een stukje erfelijkheid bijzit.
bv teef van mijn vriendin krijgt bultjes op de huid, krabt zich en likt poten open. Wat blijkt de mama likt/bijt ook poten open als ze teveel eiwit krijgt
mijn hond krijgt zonder zijn aangepast voer roodverkeuring vd huid, krabt, schudt oren stuk en likt aan zijn billen. Wat blijkt, de oma had vaak oorontstekingen, de papa had als jonge hond roodverkleuringen en jeuk tot ze van voer veranderd zijn en de broek van de mama likt aan zijn billen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 16:51

Dit was een test via een holistische arts. Dus geen idee of dat verschil zou maken.
En idd erfelijkheid zou goed kunnen mee spelen. Maar das hier niet ja te trekken :(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 17:02

hmm je hoort dat nu steeds vaker dat "uitmeten", maar voor zover ik erin geloof betreft het dan eerder intolleranties. Kleine hoeveelheden worden verdragen en grotere of continue blootstelling geven klachten.
Waarentegen allergische reacties slecht kortstondig en weinig contact vereist om heftige reactie teweeg te brengen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 21:47

Daar durf ik geen uitspraken over te doen. Ik ben er ook nog lerende in.

Ik vind het een mooie kans om het eens van een andere kant te zien en eventueel aan te pakken.

Tevens zijn allebei vervelend en moet wat aan gedaan worden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:19

Wat voor ras is de hond? Er zijn nl ook behoorlijk wat erfelijke huidaandoeningen waar gewoon niks aan te doen is.
De hond van een vriend krabde zich ook helemaal kapot en had hier ook al van alles en nog wat aan gedaan, niks hielp. Na een tip van iemand is hij het voer van de Aldi ( goedkoop ook nog) gaan voeren en de hond heeft nooit weer gekrabd

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:25

Lastig probleem en voor elke hond is de oplossing anders... Hier houden we de weerstand hoog door dagelijks visolie en chlorella te geven. Chlorella werkt zuiverend.

Daarnaast was ik de hond met mijtdodende shampoo in de lastige periodes. Defencare heet het.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 22:46

Het is een kruising Amerikaanse bulldog. Dus of het daar aan ligt ???
Aldi voer komt er hier niet in haha. Ben echt voor zo natuurlijk mogelijk voeren. Daarnaast is dat het probleem *helaas* ook niet. Zou een stuk simpeler zijn.

Had hem gister gewassen met shampoo tegen de jeuk. Nou 0.0 nut hoor :(..

Die mijten shampoo is een goede! Bedankt voor de tip

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:47

Heb je al hypoallergeen (gehydrolyseerde) brok geprobeerd, en dan in dag porties ingevroren?
Ook heeft hills een nieuw voer met een bestanden wat de histaminevorming (die dus jeuk veroorzaakt) remt, ook daar hoor ik goede dingen van.
Voer speelt duidelijk een rol, gezien er in de productie van kvv niet ingespeeld wordt op allergie kan het dat je bepaalde allergenen in je voer krijgt zonder dat het vermeld is.
Is zn huid gecontroleerd op infecties en dergelijks (recent)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 22:53

Nogmaals ik ga niet van voer veranderen en al helemaal niet naar (voornamelijk commerciële) brok.

Hoe kom je erbij dat voer duidelijk een rol speelt in ons geval? Of bedoelde je dat niet zo.
De mixen die ik geef zit geen pens en/of kip in. Dus daar kan het niet aan liggen.

De DA heeft hem recent niet gezien, huid is wat licht roze, maar gelukkig geen infecties en/of plekjes. Daar ben ik wel super blij mee.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:50

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:06

briitje schreef:
Het is een kruising Amerikaanse bulldog. Dus of het daar aan ligt ???
Aldi voer komt er hier niet in haha. Ben echt voor zo natuurlijk mogelijk voeren. Daarnaast is dat het probleem *helaas* ook niet. Zou een stuk simpeler zijn.

Had hem gister gewassen met shampoo tegen de jeuk. Nou 0.0 nut hoor :(..

Die mijten shampoo is een goede! Bedankt voor de tip

Je reageert alsof het Aldi voer vergif is. Mijn 3 honden Stabij Chihuahua en Jack russel krijgen het al heel lang en doen het prima. Ze zien er goed uit, zijn actief en speels. Hun vachten glanzen en ze hebben geen jeuk. Jij voert kennelijk duur en zgn gezond voer en jou hond heeft problemen. Misschien geef je hem teveel van het goede? Al die toevoegingen en medicatie verhoogd de weerstand ook niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkel vertrouwen heb in al die allergietesten, iedere hond zal wel ergens op reageren. Je kunt eens proberen om een draai de andere kant op te gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:19

Als je de OP leest, zie je dat hij naast allergie voor mijten ook allergisch is voor kip en graan. Een hond die allergisch is voor graan en kip zou ik zeker geen goedkope brok gaan voeren, helemaal niet als graan als 1e ingredient staat en er daarnaast ook kip inzit. Daarnaast is dat niet de enige allergie van deze hond.

Dat jouw honden het er goed op doen, zegt in principe niks. Ik vind het ook geen geschikt voer voor een hond. Ik wil geen voer dat voor het grootste gedeelte uit graan bestaat voor een carnivoor.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 20:28

Ik vind het ook zo goed als 'vergif'. Een hond heb geen graan nodig als grootste bestanddeel, maar vlees.

En dit is bij goedkope merken, tevens ook commerciële merken, is dit niet het geval. Dus komt er simpelweg hier niet in.
Dat jouw honden het er goed op doen, is heel fijn (al ben ik ervan overtuigd, dat men vaak niet eens weet wat 'goed' in die zin is), maar betekent niet dat iedere hond dat doet.
Mijn hond krijgt puur vlees, niks meer, niks minder. Staat dus niet gelijk aan duur (goedkoop kan tevens ook duurkoop zijn)
Als je de OP had gelezen, zie je ook dat het niet aan het voer ligt, maar aan de mijten ;).

Ik geef nu homeopathische middelen en een jeukremmer. Wellicht teveel van het goede, maar niks doen is geen optie :(.
Ik heb wel vertrouwen in de allergietesten, want zonder die test, was ik nu helemaal nergens. Hoe zou ik volgens jouw de andere kant op moeten gaan?

Dankjewel MWM, je vult aardig mijn gedachtegang in :).

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:47

TS heb je vanavond Kassa gezien?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:34

pillow schreef:
TS heb je vanavond Kassa gezien?

Ik wel, wat een prutpraatjes en slecht bedachte argumenten. Echt niet iets om serieus te nemen :D

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 00:51

Nee. Vertel wat werd er besproken.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 01:54

O.a. dat Aldivoer waarschijnlijk? ;) Linkje: http://kassa.vara.nl/media/365186
Om nou zo'n dame van Wakkerdier daar als infoverstrekker neer te zetten snap ik niet, die probeert alleen haar eigen ding te promoten..
TS, ben je al begonnen met kurkuma en merk je al verandering/verbetering? :) Hoor op paardengebied wel goeie dingen erover maar ivm met jeukende honden nog niet eerder gehoord..
Ik ken iemand met een (nog geen oorzaak gevonden) jeukhond dus ik volg even..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:52

Idd TS merk je al verbetering?

hier enkele weken terug toch maar een AB en cortisonekuur opgestart, want er had iemand per ongeluk een paar snoepjes met kip in gegeven. Hond zag er niet uit, massaal haar uitval, vuurrode en ontstoken huid en uiteraard jeuk.

ivm die voedingsreportage: ik ben er wel van overtuigd dat je met voeding veel kan beïnvloeden/verbeteren en ben ook voorstander van kvv. MAAR mijn honden krijgen even goed nog brokken, wel zonder graan omwille van intolleranties, maar niet met een extreem hoog vleespercentage. En door hun kvv gaat evengoed nog extra gekookte groenten en voor de niet allergische/intollerante nog wat pasta of rijst als buikvulling. Teveel eiwit geeft soms ook huid- en spijsverteringsproblemen en kan immuunresponsen versterken.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 20:30

Zal jullie heel eerlijk vertellen, dat ik ermee begonnen ben, maar niet heb doorgezet :(.
Dit omdat ik inmiddels ook groenlipmossel, veendrenkstof en wilde zalm olie er bij ging geven. En Sporimune als jeukmiddel. Dus werd/is even teveel van het goede.

De Sporimune is tevens op, maar merkte te weinig verbetering eigenlijk. Wel minder jeuk hoor, maarja wie zegt dat dat van dat was ??

Ik zit ook op een vers vlees pagina, deze vertelde me dat groenlip geven hetzelfde is als elke dag paracetamol te nemen als er geen onsteking is.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:58

En ook al die toevoegingen zou je eigenlijk moeten elimineren om je methode betrouwbaar te houden... zo leverde groenlipmossel hier een jeukreactie op :n

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 21:10

inprincipe weet ik zijn allergieën. Maarja er kan er altijd 1 bij komen/ af gaan. Dus in dat opzicht heb je idd gelijk.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:24

Als ik het allemaal zo lees, zou ik eerst stoppen met lotgering.
Ik heb al zoveel mensen gehoord dat hun honden daar jeuk van kregen.
Hier krijgen ze alleen vers, écht vers.
Weet niet waar je woont, maar er is vast een mouw aan te passen.
Je hond mag geen kip, pens en graan.
Dus dat komt er dan ook niet in.
Boekmaag, lever, Long, zalm en dergelijke zou dan een prima voedingsschema voor hem zijn...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 21:30

Boekmaag, is ook pens en komt ook graan in voor. Toch ? Correct me if im wrong.

En de dingen die je opnoemt zijn geen volwaardig menu.
Tevens is de jeuk er ook als ik geen lotgering voer.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:34

Jup, boekmaag wil je echt niet voeren als je met jeuk bezig bent.

Ook ik zou een écht eliminatiedieet overwegen, lotgering is, net als eigenlijk alle andere kvv's, niet betrouwbaar om mee te elimineren. En als je dan aan het elimineren bent, dan kan de jeuk eerst zelfs verergeren en het kan enkele maanden duren voor je resultaat ziet. Haastige spoed is echt zelden goed hierbij!

En inderdaad, dan voer je tijdelijk niet compleet. Zo lang je dat geen jaren volhoudt, kan dat geen kwaad.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 21:40

Ik heb een allergie test laten doen. Dus elimineren is niet nodig.

En bedoel dat wat Kim weergeeft geen volwaardig menu is