Meer mensen spinnenangst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen spinnenangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:07

Ohja ik denk dat ik bang ben voor de vrouwelijke seksualiteit.

Misschien ben ik dan toch niet lesbisch. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:17

Mijn dochtertje van 6 is echt panisch voor spinnen. Pas een hoop gegil achterin de auto. Bleek dat er een piepklein spinnetje zat. No way ook dat ze naar de wc gaat als er ergens een spin is.

Ik ben zelf niet extreem angstig, maar een rioolspin in huis vind ik geen pretje := heb er wel eens 1 op mijn hoofd gekregen toen ik het rolgordijn naar beneden deed. Voelde iets op mijn hoofd vallen, veegde het weg en hoorde plok op de grond. Sindsdien krijg ik echt spontaan de kriebels als ik die krengen zie. En ze komen ook altijd te voorschijn als mijn man niet thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:24

Ik wilde niet weten dat die dingen bestaan... Ik ga ook niet googlen. :=

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:32

anjali schreef:
Onredelijke angsten hebben hun oorsprong in het onderbewuste. Spinnen staan symbolisch voor de vrouwelijke sexualiteit. Paarden (ook merries) staan symbolisch voor hartstocht en mannelijke sexualiteit. En voor paarden zijn de meeste dames op dit forum niet bang, terwijl ze veel gevaarlijker kunnen zijn dan spinnen! Dit is mijn gratis psychoanalyse voor jullie.....

Ja maar ik ben een man en absoluut niet bang voor vrouwelijke seksualiteit.. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:30

Exitium schreef:
Renske_W schreef:

Ik zit altijd op Bokt via mijn mobiel, dus plaatjes opend hij niet automatisch.
Maar nu durf ik deze niet aan te klikken. :n

Ik ga hier echt geen foto's van spinnen posten hoor :x

Met dit soort onderwerpen ben ik extreem voorzichtig. :')

Maar met zo'n ding durf ik ze niet te pakken. :n
Ben bang dat ik mis, spontaan over de steel naar mij gerend komt en wraak wil nemen.
Daarom durf ik ze ook jet met de stofzuiger te pakken. :')

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 12:54

Dat heb ik precies haha, ik durf ze niet met de stofzuiger te pakken want stel ik mis, en dan komt hij over de stofzuiger naar mij toe rennen %)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:56

En ik zit hier met ongeveer 20 vogelspinnen thuis :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:57

Ik ook vroeger haha :O niet normaal. Ik kon niet slapen als er een klein spinnetje in de kamer zat.

Tot ik in een huurhuis ben gaan wonen waar het krioelde van de huisspinnen (= grote, harige bruine/zwarte). Toen volgde een fase van intens veel huilen, paniek, willen verhuizen. Maar na een tijdje meerdere reuzenspinnen per dag doodmeppen is de angst toch min of meer verdwenen, gek genoeg :p

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:07

anjali schreef:
Onredelijke angsten hebben hun oorsprong in het onderbewuste. Spinnen staan symbolisch voor de vrouwelijke sexualiteit. Paarden (ook merries) staan symbolisch voor hartstocht en mannelijke sexualiteit. En voor paarden zijn de meeste dames op dit forum niet bang, terwijl ze veel gevaarlijker kunnen zijn dan spinnen! Dit is mijn gratis psychoanalyse voor jullie.....

Nu wordt ik pas bang.. spinnen staan gelijk aan incest en kanibalisme (mannen zijn geneigd tot incest (vrouwtjes voorkomen dat meestal gelukkig) en de vrouwtjes vreten de mannetjes na de paring op)..
als die beesten symbool staan voor vrouwelijke sexualiteit dan ga ik nu echt even hulp zoeken denk ik :')

vrouwelijke macht en/of kracht zou ik nog kunnen inkomen, maar seksualiteit? ik heb ergens een straatje gemist bij biologie geloof ik hehe

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:18

Ja hoor, hier nog iemand. Ik ben echt zwaar panisch voor spinnen. Laatst 1 in mijn auto haha. Alles bij elkaar gegilt. Zusje moest hem ff vermoorden. Zegt ze ook nog doodleuk: Ze zijn altijd met z'n tweeën -O- Idd 2 dagen later de partner gevonden haha

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:21

Ik lag ooit lekker te slapen toen mijn broertje mijn kamer binnen kwam lopen.
Hij zei al in zo'n rare stem dat ik even heel snel weg moet gaan. Ik lekker verder tukken, zei hij het nog een keer en opeens viel het kwartje.
Ik gillend en rennend de trap af, sla de helft over en knal elegant zoals ik ben op de grond. Mijn broertje begint nog harder te gillen dus ik maak de link dat de spin op mij zit (ik realiseerde me laatst pas dat hij waarschijnlijk schreeuwde omdat ik keihard op de grond donderde :+).
Ik ben nog nooit zó angstig geweest, ik zag niks meer. Ik sliep op zolder dus voordat ik beneden was moest ik nog 1 trap nemen, dus ik val weer charmant van de trap, ren naar buiten in mijn pyjama en schreeuwde naar mijn vader die met de hond was wandelen dat hij heel snel moest komen. :Y) Was blijkbaar een jóekel van een spin, mijn broertje had ze zelden zo groot gezien. We waren allebei wel snel wakker O:). Hield er ook een paar open knieën aan over.

Had er daarna voorlopig ook even niet meer geslapen. Het is wel een leuk verhaal om te vertellen ook al vond ik dat toen misschien niet zo. O:)

Ik heb ook nooit echt zodanig een traumatische ervaring meegemaakt waaruit de angst ontstaan is, heel apart. Wel grappig dat spinnen symbolisch staan voor vrouwelijke seksualiteit, dat had ik me echt niet zelf kunnen bedenken.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:34

Ik had laatst toen ik terugkwam van vakantie een rioolspin in de gootsteen (goh, waar zou die nou vandaan zijn gekomen _O- ).
Ik heb hem eerst over een lekkere douche gegeven (werkte niet!) en vervolgens heel gauw een glas overheen gezet. En toen een paar dagen laten staan, ja toen was spinnetje ook wel dood :=

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:38

Ik vind het wreed dat mensen die onschuldige dieren vermoorden. Hoezo dierenliefhebber.

Maar goed ik ben ook afwijkend gezien ik zelfs muggen het raam uithaal ipv dood te slaan.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:45

Ik heb het ook niet met spinnen. Overlaatst nog gaan lopen omdat er een over mijn collega zijn broek kroop

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:48

Dyanna, spinnen vermoorden doe ik ook niet hoor.. maar muggen absoluut..

de eerste spin die mijn krant zou afpakken (Dat noem ik pas groot) en achter mij aan komt, die gaat er ook vrolijk aan..

dierenliefde staat er in mijn opinie buiten.. dat je van dieren houd, wil niet zeggen dat je van ieder dier houdt, geen vlees moet eten, niet paard mag rijden en geen ongedierte mag doden ;)..

Afbeelding

de keerzijde van spinnen naar buiten brengen

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:00

Ik meld me ook.

Ooit ben ik eens van 3 uur tot 7 uur beneden gaan zitten omdat er een spin boven mijn bed zat, om 7 uur ging de wekker van mijn vader :+

Gelukkig is mijn vriend niet bang. Ik heb een insectenspray in huis, ze zijn direct dood.
Al stofzuig ik ze dan alsnog op en doe een prop in de stofzuiger en zet die buiten neer :o

Mijn broer is ook bang, die belt mij snachts wakker dat er een spin bij hem in huis zit, waarna ik mijn vriend wakker maak en hij er heen gaat om de spin weg te halen _O-

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:05

Hier nog zo'n watje :D

Voor die ienieminie spinnen ben ik nie echt bang, druk ze wel meteen dood :')
Maar alle andere spinnen zoals langpoten, kruisspinnen etc. vind ik echt verschrikkelijk.
Helaas woon ik alleen, als er dan een spin in mijn huis zit ben ik wel zo groot om hem dood te maken, anders slaap ik snacht's niet.
Nee met spinnen maak je me niet blij

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:09

Ik meld me :')

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:11

Ja ook ik meld mij.

Heb een keer op de vluchtstrook gestaan, toen een spin besloot naar beneden te komen in de auto voor mijn neus. Achteraf realiseerde ik mij dat het levensgevaarlijk was wat ik deed, maar op dat moment bedacht ik dat niet. :x

Ook de stofzuiger durf ik niet te gebruiken. Mijn vriend moet ze altijd weghalen.

Ik krijg al de kriebels van sommige verhalen waar jullie spinnen hebben gevonden of zijn tegen gekomen. Filmpjes, plaatsjes of tv programma's waar spinnen in voor komen kijk ik absoluut niet, daar krijg ik al de kriebels van en kan er wel van huilen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:13

Ik was ook altijd bang voor spinnen, maar we wonen nu al een paar jaar in een oud huis.

Hier zitten dus veel spinnen (hooiwagens voornamelijk). In het begin moest mijn vriend ze continu weghalen, maar beetje bij beetje heb ik ze leren waarderen en accepteren. Ik laat ze nu lekker zitten (behalve in de slaapkamer), kunnen ze mooi de muggen en vliegen op eten.

De hooiwagens zijn kannibalen, die eten elkaar ook op. Van de week nog zat een kleintje ergens in een hoekje en zag ik een grotere in de buurt lopen. De volgende ochtend...kleintje weg en grotere had zijn plek in het hoekje ingenomen Y)(^)

Enne ik wil jullie niet nog banger maken, maar in een gemiddeld huis leven circa 1.500 spinnen. De meesten zitten verstopt in de muren en onder de vloeren of in kelders etcetera.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:17

xandra88 schreef:
Ja ook ik meld mij.

Heb een keer op de vluchtstrook gestaan, toen een spin besloot naar beneden te komen in de auto voor mijn neus. Achteraf realiseerde ik mij dat het levensgevaarlijk was wat ik deed, maar op dat moment bedacht ik dat niet. :x

Ook de stofzuiger durf ik niet te gebruiken. Mijn vriend moet ze altijd weghalen.

Ik krijg al de kriebels van sommige verhalen waar jullie spinnen hebben gevonden of zijn tegen gekomen. Filmpjes, plaatsjes of tv programma's waar spinnen in voor komen kijk ik absoluut niet, daar krijg ik al de kriebels van en kan er wel van huilen.

Dat je nog bij de vluchtstrook ben gekomen :o Ik ben dus echt bang voor wat er gebeurd als mij dit overkomt.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:19

_Priscilla schreef:
xandra88 schreef:
Ja ook ik meld mij.

Dat je nog bij de vluchtstrook ben gekomen :o Ik ben dus echt bang voor wat er gebeurd als mij dit overkomt.

Gelukkig was ik op de rechterbaan. Ik weet niet wat er was gebeurd als ik op de linkerbaan had gereden. :(
Misschien dat gezond verstand dan toch helpt.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:24

laetitia schreef:
Enne ik wil jullie niet nog banger maken, maar in een gemiddeld huis leven circa 1.500 spinnen. De meesten zitten verstopt in de muren en onder de vloeren of in kelders etcetera.

Laat ze daar maar mooi zitten
Wat ik niet kan zien, is er niet :+

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:47

Maaaarije schreef:
laetitia schreef:

Laat ze daar maar mooi zitten
Wat ik niet kan zien, is er niet :+

Inderdaad zolang ik ze niet kan zien is het ok. Maar ik check tegenwoordig wel de auto voor ik instap nadat dat ik van iemand hoorde dat er een huntsman achter de zonneklep zat en naar beneden viel.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:50

@ elenaMM77
Dat plaatje geweldig! MAde my day :D