Politie schiet agressieve hond neer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoot de politie terecht?

Ja(, want..)
163 (85%)
Nee(, want..)
22 (11%)
Anders(, want..)
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 191

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:14

volgens mij is het een uitgaansavond/locatie dan is er altijd wel politie in de buurt.

Fenrir

Re: Politie schiet agressieve hond neer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:16

Het was tijdens een dorpsfeest volgens mij, dus dan is het niet vreemd dat er (extra) politie rondloopt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:19

antje_vip schreef:
Solica schreef:
Honden kunnen ook andere redenen hebben dan de eigenaren he? Denk aan bijvoorbeeld hersenen tumoren. Ik zeg ook niet dat het niet de eigenaar zijn schuld is maar dat wij het gewoon niet kunnen weten na 1 zo'n filmpje.

Volgens mij is dat ook de enige andere reden die het zou kunnen zijn. Dan zou de hond alsnog dood gaan :(:)

nou dat betwijfel ik...
Er zijn toch ook mensen met 'een steekje los' of onderontwikkeld, psychisch beschadigd of getraumatiseerd.
Het is nooit een excuus voor een hond om te mogen bijten, maar ik vind het nogal zwart wit om te stellen dat er geen andere onderliggende reden kan zijn.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik vind dat de hond in leven moest blijven. Integendeel.
Mensen hebben zichzelf nou eenmaal het recht ontleend om dieren te mogen doden (koeien, kippen, wespen, noem het maar) ik zie niet in waarom dat bij gevaarlijke honden anders zou moeten zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:19

LisannePruts schreef:
Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer.

Dat ligt er maar net aan... mijn paard viel ooit mensen aan. Als dat gedrag zich verder had ontwikkeld tot het punt dat het echt gevaarlijk was geworden, dan had hij waarschijnlijk allang niet meer geleefd :n

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:21

Wendy schreef:
LisannePruts schreef:
Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer.

Dat ligt er maar net aan... mijn paard viel ooit mensen aan. Als dat gedrag zich verder had ontwikkeld tot het punt dat het echt gevaarlijk was geworden, dan had hij waarschijnlijk allang niet meer geleefd :n

Plus; een paard dat kreupel loopt of te 'oud' wordt geacht, wordt ook zonder pardon afgemaakt/ingeslapen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:22

Op filmpje zie je niet wat er vooraf is gegaan.
Wat is de trigger geweest om door te draaien van die hond, dat weet je niet.
Veel volk, lawaai, ... het kan allemaal net die avond de hond teveel zijn geworden.
Over het ras..., zo'n honden lopen jammer genoeg bij teveel foute mensen aan de andere kant van de lijn...
Ik snap wel dat als zo'n hond in jouw kruis hangt je liever alles heel wilt houden zover dat dat kan op dat moment.
Dan is neerknallen mss idd de beste optie op dat moment.
Wie treft schuld aan het gedrag van de hond, dat kunnen wij niet beoordelen.
Agent in kwestie heeft op dat moment idd op deze enkele manier goed kunnen handelen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:26

Als lawaai en veel volk de reden is van het doorslaan en 3 mensen te bijten en dan nog zijn baasje bijten en niet los laten, dan is het maar goed dat de hond niet niet meer leeft.
Nu zijn het gewonden maar het hadden evengoed doden kunnen zijn.

Het moet maar uw kind, moeder of zelfs uw hond geweest zijn, dat gebeten is.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:29

helemaal terecht, er is geen enkel excuus voor dit gedrag en zou het dier iets medisch mankeren waardoor die dit gedrag vertoont is het alsnog beter af dood.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:32

LisannePruts schreef:
Ik heb nee gestemd..

Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer. En een kat die je soms krast of bijt ook niet. Hoewel dit natuurlijk minder erg is, is dit ook ongewenst gedrag.

o jahoor! Als een paard te gevaarlijk is voor het gebruiksdoel dan gaat die gewoon naar manege stegemann.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:34

_Alarm_wlkp schreef:
Op filmpje zie je niet wat er vooraf is gegaan.
Wat is de trigger geweest om door te draaien van die hond, dat weet je niet.
Veel volk, lawaai, ... het kan allemaal net die avond de hond teveel zijn geworden.
Over het ras..., zo'n honden lopen jammer genoeg bij teveel foute mensen aan de andere kant van de lijn...
Ik snap wel dat als zo'n hond in jouw kruis hangt je liever alles heel wilt houden zover dat dat kan op dat moment.
Dan is neerknallen mss idd de beste optie op dat moment.
Wie treft schuld aan het gedrag van de hond, dat kunnen wij niet beoordelen.
Agent in kwestie heeft op dat moment idd op deze enkele manier goed kunnen handelen.

Er stond op internet dat de eigenaar voor het incident de hond een paar keer had geschopt en stoer liep te doen dat zijn hond al een aantal mensen had gebeten. Maar op dat moment kon de politie niet anders dan de hond doodschieten. Maar welke debiel neemt er nu een hond mee naar een dorpsfeest met allerlei dronken mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:41

En waar heb je dat dan gelezen? Ik kan eigenlijk niks halen uit dit filmpje, maar als het uit het niets was stem ik terecht.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:45

Nou dat zie je dus niet in het filmpje.
Maar zoals ik al zei: zo'n honden hangen vaak aan de andere kant van de lijn bij de foute mensen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:46

Wat maakt het nou uit wat de oorzaak is of wat er aan vooraf is gegaan? Die hond werd niet voor straf doodgeschoten hoor! Hij werd doodgeschoten omdat er sprake was van een levensgevaarlijke situatie, omdat hij op dat moment iemand aanviel. Op zo'n moment moet een agent wel handelen. Wat de oorzaak is van het gedrag van die hond of wat er aan vooraf ging is in zo'n situatie absoluut geen issue meer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:48

LisannePruts schreef:

Dat is toch geen vergelijking. Het gaat hier om een hond die op dit moment gevaarlijk was en meerdere mensen had aangevallen, niet om een paard wat bokt of steigert tijdens het rijden (en waar verder niemand behalve de ruiter last van heeft).
Het zou een betere vergelijking zijn als een paard zich op een feest in de openbare ruimte bevindt, daar enkele mensen aanvalt, de eigenaar verrot probeert te trappen of bijten, niet meer te hanteren is en er dan op dat moment beslist wordt om het dier neer te schieten. Wat, aangezien een paard een paard is en geen hond, sowieso al erg onlogisch is.
Maar: mocht een paard ooit zo'n gevaarlijke situatie veroorzaken zal het dier hoogstwaarschijnlijk zeker wel worden afgemaakt. Het gaat er niet om hoe braaf en lief het beest misschien wel is als 'ie thuis is. Het gaat erom dat deze hond op dat moment een bedreiging vormde en mensen aanviel en de agent geen andere optie zag dan het dier neer te schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:49

danzzz schreef:
LisannePruts schreef:
Ik heb nee gestemd..

Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer. En een kat die je soms krast of bijt ook niet. Hoewel dit natuurlijk minder erg is, is dit ook ongewenst gedrag.

o jahoor! Als een paard te gevaarlijk is voor het gebruiksdoel dan gaat die gewoon naar manege stegemann.

Ik moest m drie keer lezen voordat ik m snapte. Manege Stegeman.... :')

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:55

Roodvos schreef:
Gelukkig komen bijvoorbeeld hersentumoren en bijbehorende gedragsveranderingen bij dieren niet voor en is slecht/gevaarlijk gedrag voor 100%toe te rekenen aan de eigenaar :roll: .

Terecht dat de politie de hond heeft neergeschoten.

Onterecht dat men zomaar de baas wegzet als asociale hondverpestende baas :r .

Als dat zo zou zijn dan ga je toch niet met zo'n agressieve hond naar de kermis. Ik vind het nog steeds de fout van de eigenaar, als eigenaar hoor je je hond altijd onder controlle te hebben en andere mensen niet in gevaar te brengen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:01

Inderdaad, dat hoorde de baas niet te doen. Maar dat deed hij wel, met alle gevolgen van dien.

Terecht dat dat dier is doodgeschoten. Wat hadden ze anders moeten doen? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Als zelfs de eigenaar al wordt aangevallen, wie gaat het dan in godsnaam op zich nemen om dat dier van die man af te trekken?

gigil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:02

Ik weet niet wat er precies gebeurt is, maar dit was op de santpoortse feestweek.
Hier lopen honderden mensen rond op een avond en er is een grote kermis.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:23

Ik snap idd niet helemaal waarom je daar überhaupt je hond uit gaat laten tijdens de feestweek. Zelfs een superbrave, uiterst sociale hond doe je daar echt geen plezier mee lijkt me...
Het is daar tijdens dit evenement 's avonds idd erg druk met kermis en de hele straat is 1 grote dronken menigte met harde muziek.
Als ik het goed zie is het aan het begin van de dorpsstraat (vanuit richting haarlem), waar het dus allemaal plaatsvind. Terwijl het 1 straat erachter al hartstikke rustig is. Vraag me echt af wat die hond daar deed dus...
Vandaar ook de politie die daar net aanwezig is. Een erg druk dorpsevenement.
Maar goed, dan nog hoort een hond natuurlijk niet random omstanders, of laat staan zijn eigen baas, aan te vallen. Dus zeker terecht dat hij in deze situatie afgeschoten is.
Wel sneu overigens hoor, maar mijns inziens ook de enige oplossing op dat moment om meer omstanders veilig te houden.

Ik irriteer me trouwens wel kapot aan de omstanders die het allemaal wel mooie sensatie schijnen te vinden. Maarja, mss wisten die ook niet zo 1 2 3 te reageren op zo'n bizarre situatie (en in beschonken toestand was).

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:29

damian23 schreef:
Maar welke debiel neemt er nu een hond mee naar een dorpsfeest met allerlei dronken mensen.

Precies dit.
In zo'n setting hoort geen enkele hond thuis, hoe stabiel en betrouwbaar hij ook is.
Ik val iedereen bij die zegt dat we niet weten wat er allemaal aan vooraf is gegaan, maar het besluit om het dier in deze setting te plaatsen is op zijn minst oliedom te noemen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:34

Vriendin van mij was erbij op dat moment, de eigenaar was zelf straalbezopen en liep de hele avond de hond al op te hitsen en op zijn poten te dansen. Vind je het logisch dat de hond het in zo'n stressvolle omgeving dan helemaal verliest en zulk gedrag gaat vertonen?

Ze hadden van mij best de eigenaar een schot door z'n poot mogen geven, klinkt keihard, maar de hond was nog geen half uur dood of meneer liep al te schreeuwen met z'n dronken harses dan moet ik maar een pup gaan halen van de week. Leuk joh dat soort mensen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:08

chanel1985 schreef:
Misschien dat die politie daar stond omdat er daar iets te doen was, ik weet ook niet de relevantie er van is waarom die politie daar stond.

Als je een vergelijk maakt moet je het wel vergelijken met een gelijkaardig incident, het vergelijken met een kat dat is krabt of een paard dat is steigert.

Er is dorpsfeest en dan wil de vlam nog wel eens in de pan slaan. Politie staat er uit voorzorg, om het gezellig houden.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:14

Een ding is zeker.......de hond heeft op de valreep goed "wraak "genomen op de eigenaar :j

Beest had daar inderdaad nooit moeten zijn.
We kennen niet het hele filmpje, maar een agent zal nooit zo maar gericht meerdere schoten lossen in een druk gebied uit angst voor afzwaaiers, én het risico dat hij de eigenaar zou raken.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:28

Wendy schreef:
LisannePruts schreef:

Als het paard van sinterklaas tijdens de intocht gaat bokken, steigeren, niet meer te houden is, en al maaiend en bijtend om zich heen door de meute denderd, vermoed ik dat de aanwezige politie weinig keus heeft.

Los daarvan: het is op het krankzinnige af dat de eigenaar die hond heeft meegenomen. Ik hoop dat hij op enige wijze gestraft kan worden voor deze grenzeloze domheid.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:36

ingeb0rg schreef:
Vriendin van mij was erbij op dat moment, de eigenaar was zelf straalbezopen en liep de hele avond de hond al op te hitsen en op zijn poten te dansen. Vind je het logisch dat de hond het in zo'n stressvolle omgeving dan helemaal verliest en zulk gedrag gaat vertonen?

Ze hadden van mij best de eigenaar een schot door z'n poot mogen geven, klinkt keihard, maar de hond was nog geen half uur dood of meneer liep al te schreeuwen met z'n dronken harses dan moet ik maar een pup gaan halen van de week. Leuk joh dat soort mensen

Arm dier. Ik hoop dat ie goed raak gebeten heeft en daarmee in ieder geval voorkomen heeft dat de eigenaar ooit nog kinderen kan krijgen.

Jammer dat het weer een Stafford is. Wederom negatief nieuws. En waarom? Omdat iedere debiel een hond mag aanschaffen, en de grootste debielen graag dit soort honden hebben en ze tot op het bot verpesten...