Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
antje_vip schreef:Solica schreef:Honden kunnen ook andere redenen hebben dan de eigenaren he? Denk aan bijvoorbeeld hersenen tumoren. Ik zeg ook niet dat het niet de eigenaar zijn schuld is maar dat wij het gewoon niet kunnen weten na 1 zo'n filmpje.
Volgens mij is dat ook de enige andere reden die het zou kunnen zijn. Dan zou de hond alsnog dood gaan
LisannePruts schreef:Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer.
Wendy schreef:LisannePruts schreef:Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer.
Dat ligt er maar net aan... mijn paard viel ooit mensen aan. Als dat gedrag zich verder had ontwikkeld tot het punt dat het echt gevaarlijk was geworden, dan had hij waarschijnlijk allang niet meer geleefd
LisannePruts schreef:Ik heb nee gestemd..
Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer. En een kat die je soms krast of bijt ook niet. Hoewel dit natuurlijk minder erg is, is dit ook ongewenst gedrag.
_Alarm_wlkp schreef:Op filmpje zie je niet wat er vooraf is gegaan.
Wat is de trigger geweest om door te draaien van die hond, dat weet je niet.
Veel volk, lawaai, ... het kan allemaal net die avond de hond teveel zijn geworden.
Over het ras..., zo'n honden lopen jammer genoeg bij teveel foute mensen aan de andere kant van de lijn...
Ik snap wel dat als zo'n hond in jouw kruis hangt je liever alles heel wilt houden zover dat dat kan op dat moment.
Dan is neerknallen mss idd de beste optie op dat moment.
Wie treft schuld aan het gedrag van de hond, dat kunnen wij niet beoordelen.
Agent in kwestie heeft op dat moment idd op deze enkele manier goed kunnen handelen.
LisannePruts schreef:Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer.
danzzz schreef:LisannePruts schreef:Ik heb nee gestemd..
Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer. En een kat die je soms krast of bijt ook niet. Hoewel dit natuurlijk minder erg is, is dit ook ongewenst gedrag.
o jahoor! Als een paard te gevaarlijk is voor het gebruiksdoel dan gaat die gewoon naar manege stegemann.
Roodvos schreef:Gelukkig komen bijvoorbeeld hersentumoren en bijbehorende gedragsveranderingen bij dieren niet voor en is slecht/gevaarlijk gedrag voor 100%toe te rekenen aan de eigenaar.
Terecht dat de politie de hond heeft neergeschoten.
Onterecht dat men zomaar de baas wegzet als asociale hondverpestende baas.
damian23 schreef:Maar welke debiel neemt er nu een hond mee naar een dorpsfeest met allerlei dronken mensen.
chanel1985 schreef:Misschien dat die politie daar stond omdat er daar iets te doen was, ik weet ook niet de relevantie er van is waarom die politie daar stond.
Als je een vergelijk maakt moet je het wel vergelijken met een gelijkaardig incident, het vergelijken met een kat dat is krabt of een paard dat is steigert.
Wendy schreef:LisannePruts schreef:Een paard wat vaak steigert/ bokt tijdens het rijden o.i.d. schieten we ook niet neer.
ingeb0rg schreef:Vriendin van mij was erbij op dat moment, de eigenaar was zelf straalbezopen en liep de hele avond de hond al op te hitsen en op zijn poten te dansen. Vind je het logisch dat de hond het in zo'n stressvolle omgeving dan helemaal verliest en zulk gedrag gaat vertonen?
Ze hadden van mij best de eigenaar een schot door z'n poot mogen geven, klinkt keihard, maar de hond was nog geen half uur dood of meneer liep al te schreeuwen met z'n dronken harses dan moet ik maar een pup gaan halen van de week. Leuk joh dat soort mensen