Kat zorgt voor onderbroken nachtrust

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:37

oordopjes en de jonge heer enkele nachten laten janken in zo'n kattenkamer.

eens hij ondervindt dat,hoe hard en lang hij ook jankt,hij er toch niet uitmag,dan gaat dat janken ook vanzelf over hoor,je moet gewoon lang genoeg kunnen en willen volhouden.

dat je ouders oordoppen indoen,gaan slapen en klaar is keer.
na een week kunnen ze die waarschijnlijk weer uitlaten en hoor je hem niet meer 's nachts.

een kat is als een klein kind.
als die jankt en je geeft toe,dan wint hij en jankt de volgende keer nog harder.

ga je dat negeren,dan zal het eerst even erger worden(omdat hij weet dat het lukt),en pas als je voldoende geduld hebt,gaat het uiteindelijk gewoon over.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:41

Vjestagirl schreef:
troi schreef:
En als hij snachts bij het raam zeurt een emmer water over hem heen gieten? Ze hebben snel genoeg door dat menselijke aandacht in de nacht slecht afloopt voor ze. Moet je wel rete consequent zijn natuurlijk.

Hij wil helemaal geen aandacht, hij wil naar binnen.

Serieus, voor een forum voor dierenliefhebbers komen er aardig gemene dingen voorbij hier!

Niks gemeens aan een beetje opvoeden. Ik zeg niet dat hem een schop moet geven, das gemeen, enkel even flink laten schrikken. Bij een kat die dit trucje kent red je het niet om simpelweg te negeren. Een kat houdt het rustig een uurtje vol en mensen die willen slapen echt niet.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:08

Snap de logica niet. De kat wil zijn eigen huis binnen, krijgt van zijn eigen baas een emmer water over zich heen, waardoor hij bij zijn eigen huis weggejaagd wordt. Als kat zijnde zou ik dan mooi foetsie zijn.

Freedom30

Re: Kat zorgt voor onderbroken nachtrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:13

Luikje met magneetband voor je kat, dan kan alleen jouw kat naar binnen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:17

Mousmous schreef:
Snap de logica niet. De kat wil zijn eigen huis binnen, krijgt van zijn eigen baas een emmer water over zich heen, waardoor hij bij zijn eigen huis weggejaagd wordt. Als kat zijnde zou ik dan mooi foetsie zijn.

Katten zijn veel slimmer dan dat. Maar goed, als je liever eindeloos soebat met een zeurkat moet je dat zeker doen. Het is maar een tip die voor ons prima werkte. Kat is nog stout zat (gelukkig maar, er moet wel wat pit inzitten natuurlijk, daar is het een kat voor) maar geen gedoe midden in de nacht als ik mijn slaap hard nodig heb.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:22

Als zo'n duur luikje nu geen optie is ivm een mogelijke verhuizing, waarom dan niet tot die tijd een goedkoop simpel luikje proberen? Dan kan je en kijken of het werkt, en die kan je makkelijk achterlaten bij een verhuizing. Werkt het, dan koop je voor het nieuwe huis een duur luik (of niet, als er geen vreemde dieren naar binnen komen). Werkt het niet, dan hoef je ook geen duur luik aan te schaffen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:39

ik heb ook een katteluik met magneet sluiting.. beestje een had het meteen door de tweede binnen een dag.
en ik ben geen deur portier meer want ze wouden er in en eruit op de gekste tijden.

Saski_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:58

Ik heb 2 naaktkatten en een huis tuin en keuken kat.
Geen last van 2 katten, nr 3 ( de naaktkat) is onze wekker...om 6 uur.in de ochtend.
Hij miauwt dan niet..Nee hij roept keihard "Hallo"....en ik overdrijf niet.
Springt op ons bed, en gaat tussen ons in liggen..en er weer uit, roept "Hallo"...en rent weg...om vervolgens terug te komen...
Ik heb hem een tijdje opgesloten in een kamer beneden, want mijnheer begon eerst om 4 uur te donderjagen.
Hij is nu dus rond 6 uur wakker....
Nu moeten wij door de week er altijd vroeg uit, en ik werk om het weekend.
Soms krijgt hij een croq ( ja daar loop ik thuis op als vervanging voor pantoffel) naar zijn kop...Dan rent hij dramatisch door de kamer, en gaat "hallo"roepen buiten werp afstand...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:04

'Hallo' :') _O-
Hahaha je zou het op moeten nemen!

Onze schreeuwlelijk kan zó hard roepen (meer een soort van 'waaooowww') dat de buren midden in de nacht aan de deur kwamen omdat ik hem negeerde :=
(Hij is doof dus hoort niet hoe hard hij kan blèren)
Dus helaas ook hier een pantoffel naar z'n hoofd. Na anderhalf jaar heeft hij het trucje door en mauwt hij 's nachts niet meer *\o/*

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:14

tengeltje11 schreef:
eens hij ondervindt dat,hoe hard en lang hij ook jankt,hij er toch niet uitmag,dan gaat dat janken ook vanzelf over hoor,je moet gewoon lang genoeg kunnen en willen volhouden.
[...]
ga je dat negeren,dan zal het eerst even erger worden(omdat hij weet dat het lukt),en pas als je voldoende geduld hebt,gaat het uiteindelijk gewoon over.

Jij hebt duidelijk nooit een kat gehad zoals wij die hadden. Ik heb er heel wat gehad in mijn leven, maar die ene... Die hield vol. Een week, een maand, zes maanden. Hij stopte niet met 's nachts de boel op stelten zetten. Tot hij vrij in en uit kon, toen was het direct over.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:17

Mousmous schreef:

Nou, dan is het probleem toch opgelost?
;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:31

Whaha, :') _/-\o_

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:07

Als ik hun kat was wel, Jammer genoeg ben ik hun kat niet :D

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 09:26

Zo te lezen vliegen en 's nachts nog wel eens pantoffels en croqs in het rond bij andere mensen thuis, haha.

Ons hondje is een wat onderdanig type sinds ons andere hondje is overleden en had inderdaad meteen van zich af moeten bijten. Gelukkig laat Puck haar de laatste maanden met rust en komt enkel even langs om een kopje te geven. Met ons kleine puppy is ie zelfs aan het spelen, super leuk.

De ideeën die jullie hebben, heb ik thuis voorgesteld. Katje erbij gaat hem sowieso niet worden. Lijkt mij heeeel leuk als echte dierenliefhebber, maar niet iedereen is het er mee eens haha.

De kat komt 's nachts niet perse voor aandacht, dat doet hij alleen 's avonds en begin van de nacht door lekker op bed te komen knorren en kopjes te geven. Ik denk dat hij er dus echt uit wil. Raam op een kier is nu een idee, van t winter alweer een stuk minder ivm tocht en kou. Lees veel verhalen van katten waar het gedoe meteen over was zo gauw ze zelf in en uit konden middels een kattenluik wanneer ze willen. Lijkt me tot nu toe de beste optie!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:10

Geef hem gewoon de sleutel.

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 12:28

randalinpony schreef:

Dat zou het allerbeste zijn _/-\o_ :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:27

Kimmess schreef:
randalinpony schreef:

Dat zou het allerbeste zijn _/-\o_ :')

Had mijn vorige kat niet nodig. Die ging aan de deurklink hangen hahaha.

Daarom de deuren altijd op slot gehad of op de knip. S nachts met voordeur open slapen is niet handig haha. Dat was ook de reden dat ze overal in huis sliep ze maakte de deur wel open van het verblijf waar ze in wilde

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:58

Jullie hebben een jong katje dat zich duidelijk verveelt en dat uit hij in ongewenst gedrag. Hebben jullie de ruimtes waar hij verblijft wel katvriendelijk ingericht, bijvoorbeeld plankjes aan de muren waar hij over kan lopen, meerdere krabpalen, meerdere kattenbakken, planten om zich achter te verschuilen en prikkelende geuren. Dat zou al veel kunnen schelen. Verder is het houden van een jong katje alleen niet aan te raden: eenzaamheid zie je ook veel.

Verder snap ik niet dat je ouders geen geld willen uitgeven aan een kattenluik dat de chip afleest. Ze wilden toch graag een kat? Dan moet je er ook iets voor over hebben, als dat met zo'n kattenluik is opgelost is dat toch zijn geld waard?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:11

Kat(ten) erbij nemen, ik heb er 9 en de enige manier waarop ze me uit mijn slaap houden is als er buiten iets interessants is snachts en niet gezellig bij mij op bed liggen (niet alle 9 maar een stuk of 4-5)

Maar, stofzuigers zijn de beste kattentrainers, stofzuiger in de hal (zou ze nooit opsluiten in de hal trouwens! katten haten sowieso dichte deuren) en als hij toch voor de deur gaat drammen dan even stekker in het stopcontact vanuit een andere kamer. Zelf verder niet reageren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:14

...of je hebt er eentje zoal mijn Bengaal :') Stofzuiger, leuk!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:55

GamblersCup schreef:
...of je hebt er eentje zoal mijn Bengaal :') Stofzuiger, leuk!

Bengalen zijn een verhaal apart ja :D heb er ook ooit een opgevangen, ex dekkater had zijn hele leven in een bench gezeten. en man kunnen die krijsen ook :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:05

Ja... waar dat geluid vandaan komt... past eigenlijk niet bij het ranke lijfje... mijne komt bij de fokster vandaan als mama poes, krols als wat, ging door merg en been.. gelijk laten castreren!

Het is me nu alleen niet helemaal duidelijk wat TS nou voor opties heeft wat betreft een kattenluikje? Eerst was er geen mogelijkheid voor een luikje want deze was te duur, toen niet omdat ze geen gat in de deur achter wilden laten na verhuizen, later las ik van iemand anders dat er helemaal geen luikje mag?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:52

ben sowieso niet voor luikjes als je geen afgezette tuin hebt. Ook al heb ik opvangers/kneusjes via het asiel/of DA die allemaal wel iets medisch hebben...en geen raskatten. De veiligheid van een omheinde tuin en de kosten die dit met zich meebrengt weegt niet op tegen het verdriet van een kat verliezen aan een auto.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:21

Helemaal met je eens. En vergeet vooral de overlast naar je buren toe niet. Daarom is mijn tuin ook compleet afgezet. Maar dat is niet echt de vraag van de TS ;)