En zelfs in het bos ook, ik loop met haar op een breed pad, komen tegenliggers af, drie mensen en een beagle. De middelste heeft de hond vast, die ons/mijn hond al vanop 50 m aan het fixeren is. Mijn hond is relatief gemakkelijk naar andere, maar als die andere te dominant zijn laat ze wel eerst even gelden hoe het zit. Dus uiteraard begint de mijne terug te fixeren, ik neem ze kort bij mij, en probeer ze uit die fixatie te krijgen. Bij het dichterbij komen maken tegenliggers absoluut geen plaats (ik loop al helemaal rechts net van het pad af zeg maar). Ik plaats hond dus maar aan de rechterkant, want de beagle loopt aan een langere lijn heen en weer te vliegen, en kan tot op 50 cm van mij af komen. De buitenste mevrouw loopt op een lijn die op een paar cm naast me passeert. Uiteraard tijdens het passeren vliegt die beagle uit naar mijn hond, en de mijne vliegt ook uit door voor me langs te springen. Ik wil ze terugtrekken, maar daar loopt de buitenste mevrouw waardoor mijn hond geen ruimte meer heeft om terug te keren, panikeert, en achter me langs schiet. Een hoop vuile blikken en hoor ik ze mompelen tijdens het passeren wat een agressieve hond ik wel niet heb.
Gelukkig voor hun was ik te druk bezig om recht te blijven staan

Het enige dt helpt is haar een muilkorf aan te doen, dan blijven mensen plots in een straal van 5 m er van weg