Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tiwi1969 schreef:Niet elke Engelse Bulldog is ongezond wel is de manier waarop veel EB liefhebbers ermee omgaan erg ongezond. Ze gaan ervan uit dat een EB niet kan lopen, een paar keer per dag een ronde van 5 tot 10 minuten is genoeg. Verder willen ze een brede EB en voeren ze vet, zijn er trots op dat hun hond bijv. 30 kg weegt terwijl de rasstandaard voor een teef 21 kg is en voor een reu 25 kg.
Ik heb er zelf ook nog eentje, overgehouden aan een relatie met een EB liefhebster. Daisy wordt in oktober 11 jaar en is nog erg gezond en fit. Gaat nog bijna dagelijks mee naar het bos voor een rondje van een half uur, weegt al heel lang 19 kg en krijgt nagenoeg geen tussendoortjes te eten.
Heeft geen problemen met poten en luchtwegen, het enige waar we rekening mee houden is dat ze met hele warme dagen rustig aan doet en met waterspelletjes koel gehouden wordt. Ze kan wel snurken als ze slaapt, maar knort niet.
Azmay schreef:Ik heb weinig ervaring met die honden maar weet wel dat mijn hond doodbang is voor Engelse Bulldogs, beesten hebben geen staart, gezichtsuitdrukking, weinig lichaamstaal en knorren nog ook.
Nee voor mij hoeft dat niet te blijven bestaan, is nauwelijks meer een hond.
onbarefeet schreef:Azmay schreef:Ik heb weinig ervaring met die honden maar weet wel dat mijn hond doodbang is voor Engelse Bulldogs, beesten hebben geen staart, gezichtsuitdrukking, weinig lichaamstaal en knorren nog ook.
Nee voor mij hoeft dat niet te blijven bestaan, is nauwelijks meer een hond.
Hebben ze van nature geen staart? Ik dacht altijd dat die gecoupeerd werd
tiwi1969 schreef:@Nimfee, een Engelse Bulldog wordt, net als veel grote rassen (een EB is een grote hond in een klein lijf/dwegvorm) gemiddeld 8 jaar oud. Daarmee leeft mijn EB dus al 3 jaar in haar reserve tijd.
Dat kan je niet vergelijken met een kleine of middelgrote hond van 11 jaar. 3 jaar geleden is ze nog mee geweest op wandelvakantie in de Ardennen en liep ze ca 3 uur op een dag.
Ik wil hier niet mee zeggen dat ik oké ben met het fokken van ongezonde honden. Helaas is de gemiddelde EB niet gezond maar dat ligt vaak aan de baas.
tiwi1969 schreef:@Nimfee, een Engelse Bulldog wordt, net als veel grote rassen (een EB is een grote hond in een klein lijf/dwegvorm) gemiddeld 8 jaar oud. Daarmee leeft mijn EB dus al 3 jaar in haar reserve tijd.
Dat kan je niet vergelijken met een kleine of middelgrote hond van 11 jaar. 3 jaar geleden is ze nog mee geweest op wandelvakantie in de Ardennen en liep ze ca 3 uur op een dag.
Ik wil hier niet mee zeggen dat ik oké ben met het fokken van ongezonde honden. Helaas is de gemiddelde EB niet gezond maar dat ligt vaak aan de baas.
Nimfee schreef:tiwi1969 schreef:@Nimfee, een Engelse Bulldog wordt, net als veel grote rassen (een EB is een grote hond in een klein lijf/dwegvorm) gemiddeld 8 jaar oud. Daarmee leeft mijn EB dus al 3 jaar in haar reserve tijd.
Het is nog steeds een middelgrote hond, geen grote hond. Mijn hond is hoger dan de meeste EB's trouwens. En met haar verrotte knieën kan ze nog drie keer langer mee. Snap je wat ik bedoel? Ik heb het idee dat mensen met kortsnuitige honden niet meer weten hoe het is om met een fatsoenlijk gebouwde hond te lopen of te hebben.
Trouwens, jack russels zijn toch ook grote honden in een klein lichaam en die worden stokoud!
Floortz schreef:Ach, er is altijd een baas boven baas...
Meet the Toadline... and don't be shocked...
http://www.toadline.com/HOME.html
dierenfan schreef:Een jack russell noemt men grote hond in klein verpakking echter ze wegen rond de 8 kg dus zijn gewoon klein. Het is een manier om aan te geven dat ze zeer energiek en bewegelijk zijn denk ik.
Een EB is laag bij de grond en dus klein maar wel 35 a 40 kg. Net als bijv. De cluster spaniel. Dus wel degelijk grote hond in kleine verpakking. Niet gek dus dat het beroert in elkaar zit. Immers teveel stoppen in te kleine verpakking kan nooit goed passen
Floortz schreef:Ach, er is altijd een baas boven baas...
Meet the Toadline... and don't be shocked...
http://www.toadline.com/HOME.html
troi schreef:Nou de officiele fokkers zijn hierin bepaald geen onschuldigen hoor. Die fokken net zo hard door met zieke honden, zolang die maar lintjes binnenhalen. Bovendien, zij leveren het 'materiaal' aan waarmee de 'mensen zonder verstand' mee doorfokken. Als daar de ziekten niet al in zaten was dat ook bij hun niet naar boven gekomen.
Het is 1 grote zieke bende als je het mij vraagt!