Om het geslacht te zijn zet je hem het beste gewoon op zijn pootjes en dan staartje omhoog en zo een foto maken. Ondersteboven vind ik het vaak lastiger te zien en het is ook lastiger om er dan een foto van te maken.
Iedereen blij dat hij gepoept heeft Dat is wel een goed teken. Hopelijk blijft het de goeie kant op gaan.
djodjodjo
Geplaatst: 29-07-16 12:01
Wat fijn dat er wat uit is gekomen, dat is goed nieuws Hopen dat het beestje sterkt genoeg blijft! Super dat je je zo over hem ontfermt in ieder geval.
Hé, ik volg voor schattige foto's, niet voor poep en anus foto's Maden wil je echt niet hebben, grote kans dat de kitten idd van binnenuit opgegeten wordt. Ik duim voor het kleintje.
Supervixen
Geplaatst: 29-07-16 21:50
Pichu schreef:
Als het ballen heeft is het toch een kater? Best makkelijk te zien toch? Toch?
Als het ballen heeft is het toch een kater? Best makkelijk te zien toch? Toch?
mijn vader zei altijd: Ik heb gerammeld, hoorde niets, het is een vrouwtje
en dan enkele weken later: Pap? waar likt 'ze' nu dan aan?
hij zat altijd fout.
Anoniem
Geplaatst: 30-07-16 00:41
Ahw wat een kleintje nog! Ik heb vroeger meerdere kittens met de hand groot gebracht, van leeftijd vanaf 1 dag tot 3/4 weken. Nog geen enkele is overleden (en er zaten echt 90% dode kittens bij). Helaas kan ik op jou foto omdat hij onscherp is niet zo goed zien wat het is, maar ik neig naar een katertje.
Eten/ drinken en poepen zijn echt levensbehoeftes nu, dus ook 's nachts. Meestal laten ze zich zelf wel horen als je hem bij je bed hebt staan overigens. Anders wekkertje zetten. Kattenbak maken ze ook nu al gebruik van trouwens (zodra ze zelf zonder hulp kunnen poepen en plassen). Dus een klein bakje met wat grit neerzetten scheelt je een hoop wassen!
De ontlasting oproepen deed ik altijd met een babydoekje, wrijvend/ rondjes draaiend over de buik en bips dan kwam het vanzelf meestal nog vrij snel ook. Maden heb ik geen ervaring mee, schurft en vlooien en zeer ernstige bloedarmoede door de vlooien wel. Wassen met betadine-shampoo gaf de eerste boost, net als een vochtinfuus onder de huid. Verder bij weigeren tot eten/ drinken werkte vanille-vla super! Al drinkt die van jou wel dus dat is goed! Ik heb er overigens ook 2 gehad met enorme zuigbehoefte, die wilden ook gewoon harken en sabbelen zonder fles. Een flessenspeen zonder gat, en een harige berenknuffel werkte voor hun super.
Keep on the good work! En als je vragen hebt stel ze gerust (mag ook via pb).
Ahh wat fijn dat je hem of haar hebt opgevangen! Maar eh (heb er niet veel verstand van) kunnen er niet ook maden in de darmpjes zitten? Die moeten er dan toch ook uit lijkt me? Gelukkig heeft hij/zij gepoept! Ik zou haar inderdaad wel in huis nemen. Goed in de gqten houden en alleen in een (koude)stal is ook niet fijn.
Wij hebben zelf ook sinds kort een kitten. Is geschat op 11 weken maar met enorme achterstand want ze zat onder de vlooien, veel wormen en wilde niet eten. Gelukkig gaat dat ook al veel beter.
Shanna, een harige knuffel is dus aan te raden? Voor warmte? Of als speelgoed? Ik wil er best een knuffel bij leggen namelijk Wel goed om te weten waarvoor die dan is.
Maden kunnen inderdaad de darmen ingaan en wegvreten... Vandaar dat we ook naar de DA zijn geweest en er alles aan doen om dat tegen te gaan. We doen echt ons best!
Kitten bijt wel op de vingers enzo. Daar speelt ze mee. En soms drinkt ze uit een flesje waaraan ze zuigt, maar gisteren had ik ook wat melk op een bordje gedaan, dat likt ze dan op. De fles wilde gisteren namelijk niet lukken. Ze drinkt ook niet veel achter elkaar, we kijken gewoon telkens hoeveel ze op kan. Ze drinkt dus niet veel, maar wel vaak...
Ik zal ook een kommetje me grit erbij zetten, kijken of ze daar op gaat poepen
Een kommetje is net goed dat gaat omvallen. meer dan iets van een afwasteiltje, maar hij moet er zelf in kunnen klimmen Als je ziet dat hij wil gaan poepen, gelijk er op zetten en bak op een vaste plek houden Grit is ook niet goed voor kittens, dat gaan ze opeten, beter houtkorrels
Silly1972, ja ik bedoel ook meer een diep bord Zodat het zand erin blijft zitten, het niet omkiept en kitten erin kan Houtkorrels beter? Dan moet ik die nog even gaan halen...