Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kohtje schreef:Ik vind een wandeling van een half uur niet echt lang. Misschien de laatste wandeling langer maken.
Wel water s'nachts maar hoeft niet hele bak vol te zijn. Waarschijnlijk komt die tot rust s'nachts en gaat daarom drinken.
Juist bij een onzekere hond veel regelmaat dus op vaste tijden lopen ,voeren enz.
Patries90 schreef:Misschien dat ik erover heen gelezen heb hoor maar hoelang is ze nu bij jullie?
Ik heb snachts 2 honden in de bench, deze hebben dan ook geen water en 2 honden bij me op bed waar ook geen bakje water staat. In de woonkamer/keuken zijn dan ook nog 2 honden die wel bij de waterbak kunnen maar maken daar eigenlijk nooit gebruik van snachts.
Hoeveel dingen vind ze eigenlijk nog spannend en zit daar enig vorm van verbetering in? Misschien anders iets met bach bloesem doen ter ondersteuning?
Heb zelf 5 buitenlanders en twee daarvan waren extreem angstig met behulp van de bach zijn die enorm gegroeid
Jayney schreef:Iedereen bedankt voor het vele meedenken, ik probeer globaal even iedereen te beantwoorden.
Kattenbak is ze echt beetje te groot voor ik zeg inderdaad hondje maar dat is meer om haar leeftijd als haar grootte. Ze is toch wel formaat Border collie.
Water over voer? ze eet vers vlees hier zit al erg veel vocht in (bloed). Als ik daar water over doe weet ik niet of ze het nog eet?
Uiteraard heeft ze overdag onbeperkt beschikking over vers water! Ze drinkt ook af en toe wel maar niet heel veel.kohtje schreef:Ik vind een wandeling van een half uur niet echt lang. Misschien de laatste wandeling langer maken.
Wel water s'nachts maar hoeft niet hele bak vol te zijn. Waarschijnlijk komt die tot rust s'nachts en gaat daarom drinken.
Juist bij een onzekere hond veel regelmaat dus op vaste tijden lopen ,voeren enz.
2x daags minimaal half uur maar dus ook regelmatig langer, hangt net af hoeveel tijd wij hebben. Overige wandelingen zijn korter.
Vannacht enkele tips toegepast:
Bench heb ik afgelopen nacht neergezet maar deze is van mijn eerste hond en vind ik toch een slagje te klein, gezien deze hond groter is. Niet te min ze is er zelf vrijwillig ingekropen en in gebleven (deurtje was open). Bakje water neergezet buiten de bench met mini laagje water erin, is niet uitgedronken. Voor slapen gaan ruim 45 minuten gewandeld (rond 23:45) maar behoefte had ze niet gedaan voor laatst was tegen 8 uur. Ik had mijn wekker verkeerd gezet en schrok om half 3 wakker helaas was ze toen echt net aan plassen binnen (wel netjes op het krantje)
Ik denk dus als ze haar behoefte in laatste rondje had gedaan ze het had gered tot 07:00 vanmorgen. Had ik mijn wekker goed gezet had ze het ook gered. Althans dat vermoeden heb ik.Patries90 schreef:Misschien dat ik erover heen gelezen heb hoor maar hoelang is ze nu bij jullie?
Ik heb snachts 2 honden in de bench, deze hebben dan ook geen water en 2 honden bij me op bed waar ook geen bakje water staat. In de woonkamer/keuken zijn dan ook nog 2 honden die wel bij de waterbak kunnen maar maken daar eigenlijk nooit gebruik van snachts.
Hoeveel dingen vind ze eigenlijk nog spannend en zit daar enig vorm van verbetering in? Misschien anders iets met bach bloesem doen ter ondersteuning?
Heb zelf 5 buitenlanders en twee daarvan waren extreem angstig met behulp van de bach zijn die enorm gegroeid
Sinds januari in Nederland waarvan nu bijna maand hier uiteraard ben ik mij er dus van bewust dat vertrouwen winnen nog erg veel tijd gaat kosten. Maar topic open ik meer ook, om voor haar gelijk alles zo relax mogelijk te maken en ook voor ons. Zodat we in een tempo en ritme kunnen komen die voor beide partijen goed werkt.
Werkt dat bach op natuurlijke wijze rustgevend? Ze vind best heel veel nog spannend van aaien, voeren, tot tuig omdoen. Eigenlijk zo een beetje alles waar een mens haar benadert of te lang aankijkt.
Snoepjes neemt ze heel af en toe aan maar niet makkelijk.
Ik weet ook nog niet zo goed daarom hoe ik haar kan belonen buiten voor het plassen, ik zeg wel met een bepaalde stem goedzo maar voor haar hebben woorden nog geen waarde. Ik heb immers nog niks positiefs voor haar kunnen koppelen aan de woorden.
Toevallig net camera geïnstalleerd en ben zelf weggegaan uit de ruimte ze gingen vrijwel meteen spelen samen. Was wel leuk om te zien op de camera ze is dan echt een heel ander hondje staartje komt dan ook hoger en kwispelt ook dan.
Sclimpre schreef:De stress van het 'wij gaan naar buiten'. Lijkt me heel normaal.
Thesserd schreef:Wilawander schreef:Ik drink ook s'nachts en de honden ook. Tuurlijk als ze niet kunnen niet. Erg ongezond en niet van deze tijd. Verbaas me erover hoeveel mensen dat zo doen....
Drink jij 's nachts ja?
Nouja, mijn hond kan 's nachts gewoon drinken maar doet dat dus nietZit altijd nog precies even veel water in de bak als voor het slapen gaan.
Yunomi schreef:Je kunt toch ook minder water in de waterbak doen 's avonds ipv helemaal niets?