Overgeschakeld op vers vlees maar nog honger en slank...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Overgeschakeld op vers vlees maar nog honger en slank...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:19

Met een Ei erbij wel opletten of ze niet overgevoelig zijn voor eiwitten... Daar kan mijn hond niet tegen bijvoorbeeld. Een compleet rauw ei vindt ze heerlijk met schaal en al, maar de dag erna heeft ze enorm dikke, rode en ontstoken oren :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:29

Hhilde schreef:
Je kunt grotere rollen even eenn half uurtje in de gootsteen leggen, dan kun je er met een mes redelijk doorheen om porties te maken. 250 gram kvv vind ik vrij veel hoor, op een dag. Mijn reu van 17 kilo eet maar honderd gram meer...

Let goed op welke kvv je pakt als je wil combineren met brok. Ik zou er dan geen pakken met grof bot. Eerder eentje met calciumpreparaat, of je moet echt brokdagen en vleesdagen in gaan voeren. Mijn voorkeur zou uitgaan naar compleet kvv.

Puppen/jonge honden van kleine rassen mogen zelfs tot 10% van hun lichaamsgewicht eten.
Na een tijdje zakt dat % vanzelf, omdat het aantal grammen niet meer omhoog hoeft. Sommige honden hebben dat nodig. Mijn reu had op die leeftijd ook ineens weer meer nodig.

Ik houd me ook niet aan richtlijnen. Mijn teefje, die weer 10 kilo zwaarder is (rond de 27 kilo) eet 1 kilo per dag en daar komen nog beloningen bovenop. Mijn reu is rond de 35 kilo en eet 1,5 kilo en zou nog meer mogen, maar dat eet hij niet meer. Toen hij jonger was at hij soms 2 kilo per dag, naast beloningen. En beide honden komen dus ruim boven de richtlijn.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:35

Onze pup van 9 maanden eet 500 gram ( weegt nu ongeveer 19 kilo)
Onze volwassen hond van 30 kilo.krijgt ook 500 gram. Maar wij voeren op het oog. Met deze hoeveelheid zijn ze beiden prima op gewicht.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:44

JoCo schreef:
We hebben een verdeler in de buurt (heeft oa Barf, Haaks, Alaska, Rodi, Naturis etc). Heb een gesprek van een uur gehad en men heeft me daar Naturis en Rodi aangeraden, omdat dit kleiner verpakt is en wat fijner gemalen.

Hoe grover, hoe beter! Als het zo fijn gemalen is, is het hap-slik-weg. daardoor kan het honger gevoel komen.
Nou ben ik absoluut geen fan van Rodi. Ik zou toch eens kijken naar Barfmenu of haaks. En smaken afwisselen he...
In 3 weken tijd, moet je minimaal 6 verschillende diersoorten voeren.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:46

Toen ik net begon met KVV hield ik ook de richtlijnen aan op de verpakking maar ben hier snel vanaf gestapt omdat ze allemaal er anders op reageerden. Als je nu naar de verhoudingen hond / gram per dag kijkt is er geen lijn in te ontdekken;

-Herder teef 10jr, weegt 30 kg eet 700 gr/dag
-Herder reu 8jr, weegt 20kg eet 300 gr/dag
-Pekingees reu 4jr, weegt 5kg eet 170 gr/dag
-Pekingees teef 3jr, weegt 4,5kg 170 gr/dag
-Chihuahua reu 9 maanden, weegt krap 2 kg eet 120 gr/dag

Zoals ook aangegeven kan je echt wel zien wat het met echt gewicht doet. Ik merk hier niets van honger na het voeren maar heb ook begrepen dat minder fijn gemalen dit tegengaat. Hier krijgen ze nu Tamminga en Huntershome

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:32

Barf en Haaks hebben ze daar ook... maar zoals gezegd is dit zo groot verpakt dat ik dat niet verwerkt krijg... Kan dat dan geen kwaad als ik zo een worst gedeeltelijk ontdooi om ze te kunnen portioneren en dan terug invries?
Dat ik alle diersoorten moet afwisselen, hebben ze me daar inderdaad gezegd, en 1 keer per week pens. Met Naturis is dit makkelijk met die kleine worstjes :-). Maar Rodi is kwalitatief minder goed dan?
Op het oog voeren ga ik dan proberen... na een weekje zou ik dan moeten zien of hij qua gewicht wat verandert?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:00

ja, over het algemeen zie je het snel. Je kan ze natuurlijk nog wel wegen zoals iemand al voorstelde :) is het geen optie om een kleine vriezer extra neer te zetten?

deze heb ik voor een prikkie gehaald van het zweedse marktplaats. Werkt nog prima en zo kan ik al het verse voer veilig bewaren :D
Afbeelding

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 14:03

Ik heb genoeg plaats in mijn vriezer, dat is het probleem niet maar van die grote worsten half laten ontdooien, verdelen en terug invriezen daar hou ik niet van...
Wegen heb ik gedaan, gelukkig past hij op de keukenweegschaal :-)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:05

oww hoeveel kilo zijn ze dan? Die ik heb zijn 500 gram :j

Edit: de mijne zijn ook verkrijgbaar in 250 gram. Zijn er geen kleinere verpakkingen?

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 14:11

Enkel van Naturis en Rodi... de rest is verpakt per 500gr... maar als Enky de 180gr bevalt, en Fee 100gr krijg ik het wel op tijd op! Maar dat moet ik dan nog even afwachten.
Enkel hebben ze beiden nog steeds wat last van oprispingen...volgens de dierenwinkel komt dit omdat de maag nog niet zuur genoeg is

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:14

mmm lastig hoor! voordeel van grote honden die eten meer haha :+ ja karma had er nooit moeite meer, maar ja die heeft echt een ijzeren maag geloof ik :P

De border heeft wel echt moeten wennen. Maar heeft ook een gevoelige maag :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:48

Ik heb een tijd lang de rollen van Tinlo compleet bevroren geportioneerd. Bijltje en daar met ene hamer op slaan en dan heb je ze zo door, zonder te ontdooien.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:29

Ik had ook van die kilo rollen voor mijn Franse Bull van 12 kg.
Ik deed ze even onder de warme kraan en dan met een goed scherp vleesmes snij je ze zo in stukken.
Je hoeft ze echt niet half te laten ontdooien om te kunnen verdelen.
Zekerder fijnere vleessoorten niet.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 15:46

ok goed om weten! En de oprispingen, heeft daar iemand ook mee te maken gehad?

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 17:05

Enky weegt 2,45kg en Fee 1,85kg

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 21:26

Het lijkt alsof hij ietsje voller is...
Een ander vraagje: staan jullie dierenartsen achter het voeren van KVV?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:46

Mijn dierenarts heeft er geen verstand van en heeft dus last van vooroordelen. Maar ziet wel in dat het vooral voor 1 van mijn honden de beste optie is en dat hij er enorm op vooruit gegaan is. Maar hij raadt het niet aan iemand anders aan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:47

Onze kliniek is er positief over , Eyck word dalijk 5 , staat heel zijn leven al op KVV en is kerngezond
Perfecte heupen en ellebogen
Glimt de pan uit en op blessures door lompigheid en 1 keer een naar heersend virusje mankeert hij nooit iets
De verschillende artsen die we treffen op de kliniek zijn er goed over te spreken zolang mensen het maar doordacht doen .

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:49

mijn dierenarts vind het helemaal niks :+ Ik heb er lak aan voor nu :P zo lang mijn honden het er goed op doen blijf ik het voeren :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:26

Mijn dierenarts heeft er geen verstand van, maar heeft wel serieuze interesse.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:27

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 12:50

Enky is 50gr bij gekomen en toont ook voller :-)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:21

Echwel schreef:
Mijn dierenarts promoot het zelfs http://www.dierenartsencombinatie-vvtv. ... mit=Zoeken

weliswaar een bepaald merk, maar zelf voert hij zijn pup ook vers

Farmfood is zeker geen slechte en makkelijker te combineren met brok door het calciumpreparaat. Fijn zo'n DA!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:05

En het is een kvv met zijn verhoudingen in orde (in tegenstelling tot bijv kivo) en goede kwaliteit vlees (lotgering en smuldier missen hier soms voldoendes).

Ik vind fff ook mooi spul en redelijk betaalbaar, wanneer ik kvv voer wissel ik het af met carnibest en darf.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:19

Hier eten ze het slecht , kivo ook trouwens en carnibest hoef ik al helemaal niet mee aan te komen
Onze Reu is echt een zeikerd eersteklas met eten
Het Teefje is een stuk makkelijker wat dat betreft maar die heeft ook duidelijke voorkeuren
Smuldier vond ik erg consistent qua kwaliteit , lotgering de afgelopen tijd ook weer
Heb het een hele tijd niet gevoerd toen onze reu geopereerd was en aan het revalideren was
Toen voerde ik vooral merken met andere verpakkingsmaten dan 500 gram (100 tot 400 gram en 800 gram, dat was makkelijker portioneren )

Sinds een half jaar weer lotgering (oa)