Hond thuis laten inslapen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:20

Thuis laten inslapen geeft toch minder stress voor de hond. Gewoon de eigen dierenarts. Hij heeft voor alles gezorgd.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:25

Ik werk zelf bij een dierenarts. Thuis euthanasie gebeurd best vaak. Zoals al verteld is denk goed na wat je met het lichaam wilt doen. In ons geval nemen wij geen overleden dieren mee naar de praktijk. Je mag je dier natuurlijk wel zelf komen afgeven. Dit klinkt natuurlijk stom. (Als je wilt weten waarom wij het niet doen leg ik het uit wel uit)

Daarnaast is het het best om dit bij je eigen dierenarts te doen. Je eigen dierenarts kent het verhaal. Als je een nieuwe dierenarts laat komen gaat hij/zij weer een gedeelte van het onderzoek herhalen terwijl jij de keuze al gemaakt hebt.

Heel veel sterkte!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:34

Sterkte Froukje :-(

Wij hebben onze vorige hond destijds thuis laten in slapen en hem zelf naar het crematorium gebracht nadat de kat afscheid had genomen.

In de ( hoop hele verre) toekomst zal dit niet anders gaan.

Palsgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:35

Voor Fenagh hadden we ook de dierenarts gevraagd om langs te komen. Zodat we hem daarna zelf naar het crematorium zouden kunnen brengen.
Maar een kwartiertje voor de dierenarts er dan was, is hij zelf zacht weggegleden. Typisch hij... En ergens ben ik ook wel blij met dat scenario, geen stress, gewoon omgeven met gigantisch veel liefde.

jasmijn16

Re: Hond thuis laten inslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:51

Wij hebben onze rottweiler bij de praktijk laten inslapen, lekker in zijn eigen mand. Daarna hebben een assistente en mijn vader de mand opgetild en hem in de auto gezet. We hebben hem begraven in de tuin van mijn oom 'het hondenkerkhof', midden in eigen bos. Hier liggen alle honden van de familie.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:08

Froukje,sterkte... ;( Y;(

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:30

Wij hebben 2 keer de dierenarts laten komen om dieren van ons te laten inslapen. De eerste keer was onze duitse herder van 15/16 jaar die niet meer kon opstaan en teveel pijn had als me hem wilden oppakken en de 2de keer omdat onze andere nogal aggressief naar andere mensen was. De honden zijn beide worden meegenomen door de dierenarts en op worden gehaald door het crematorium.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:15

Jeetje froukje... héél veel sterkte :(:)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:57

Bedankt dames! :*

Eerste keer dat de DA hier aan huis is geweest, maar bij de volgende doen we dat zeker weer. Veel fijner dan de praktijk.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:01

De dierenarts heeft ons hondje ook thuis in laten slapen. We hebben gewoon gebeld 's avonds en gevraagd of ze naar ons huis wilde komen en een half uur later was ze er. Was heel fijn, ze was altijd zo nerveus bij de praktijk en nu kon ze thuis rustig ingeslapen worden op haar vertrouwde plekje met ons allemaal erbij.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:06

Toen ik in de ochtend beneden kwam had mijn hond moeite met ademen. Hij was bijna 11 jaar oud en had al last van andere ouderdomskwalen. Ik heb toen de dierenarts gebeld om hem te laten inslapen. Er is zelfs niet gevraagd of het thuis kon of niet, het was vanzelfsprekend dat hij thuis zou sterven. We hebben wel de keuze gekregen of de dierenarts of wijzelf hem naar het crematorium zouden brengen, dat hebben we de DA laten doen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 19:06

Mijn hond is inmiddels ingeslapen. Was tevreden met thuis inslapen. Lekker in eigen mand en thuis.

Sterke Froukje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:11

Ik heb mijn hond nu bijna 2 weken geleden laten inslapen op de kliniek met de andere hond erbij.... Daarna zelf meegenomen naar dierencrematorium en de as een week later verstrooid in het bos op haar favoriete plekje. Volgens mij willen de meeste dierenartsen wel aan huis komen hoor als je dat wilt. Ik wilde het perse niet, maar weet zeker dat mijn dierenarts het wel gedaan had, hadden wij dat graag gewild. Zo ging het voor ons prima en heel rustig en de andere hond heeft afscheid kunnen nemen op de kliniek. Pffff, het is nog heel vers allemaal. Heel veel sterkte TS!!!!! Denk aan je!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 19:18

Maar als je het in de praktijk laat doen. Ligt de hond dan de hele tijd op de onderzoekstafel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:22

furious schreef:
Maar als je het in de praktijk laat doen. Ligt de hond dan de hele tijd op de onderzoekstafel?

Nee, mijn Beagle kreeg de eerste injectie toen ze nog op de grond stond, kon daarna nog even lopen totdat ze langzaam wegzakte in een diepe slaap. Daarna heb ik haar op de tafel gelegd en heeft de dierenarts het infuus aangebracht om de laatste injectie te geven en dat ging erg snel... ze was zomaar weg na die laatste spuit. Mis d'r vreselijk....maar wat ben ik blij dat het zo gegaan is, heb een heel nuchtere lieve dierenarts.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:24

furious schreef:

hoe bedoel je? tijdens inslapen of erna?

tijdens inslapen is net wat je zelf wilt. veel mensen gaan ook bij hond op de grond liggen. als hij ingeslapen is dan blijft hij nog even op die plek liggen om afscheid te nemen. vaak wordt het inslapen in een andere kamer gedaan die op dat moment niet in gebruik is zodat je rustig afscheid kan nemen. als de eigenaar weg is dan wordt het dier in een zak gelegd en in de vriezer. tenminste, als je hem niet (meteen) weg brengt naar crematorium

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:33

hier zijn alle honden gewoon thuis ingeslapen. rustigst, geen gesleep met zieke dieren, vertrouwd en de andere honden waren er ook bij en konden zo nodig afscheid nemen.
hond van mn ouders is thuis ingeslapen met de hele familie erbij. (nou ja, ouders en kinderen dan).
was al later in de avond en crematorium was al gesloten dus hij heeft een nachtje in de koele garage gelegen. daarna hebben we hem zelf naar het crematorium gebracht.

hond nr 2 is ook thuis ingeslapen. dat moest een beetje acuut en toen ook meteen crematorium gebeld. die ging net dicht maar wilde nog een uurtje open blijven voor ons. hond hebben we zelf weg gebracht. achteraf gezien was dit totaal niet prettig. hij was rustig ingeslapen, heb een half uurtje afscheid kunnen nemen en moest toen de auto in naar crematorium. hond werd er warm ingeleverd zeg maar en dat voelde toch allemaal wat vreemd.... ging te snel allemaal.

mijn hond heb ik vorig jaar in laten slapen. kon niet meer opstaan. zou naar beneden gedragen moeten worden, auto in terwijl hij pijn had, naar DA wat hij niet pretiig vondt enz.
ook nog 2 kids en ik wilde wel dat die rustig afscheid konden nemen.
DA gebeld en die is thuis gekomen. hond is rustig ingeslapen op zn plekje waar hij op dat moment lag. hier heeft hij nog een paar uur gelegen zodat de kinderen afscheid konden nemen en de katten. ging heel prettig. ze konden hem aaien wanneer ze wilde, bloemetjes geplukt en bij hem gelegt. heel lief.
toen crematorium gebeld voor ophalen die avond. dat neemt dan de dierenambulance over. die kwamen met zn tweeen met een brancard. kreeg nog ccomplimenten dat ik hem thuis in had laten slapen en de kinderen er zo bij liet. dat zagen ze nog wel eens anders. kids op school, snel hond in kliniek laten inslapen en wegbrengen en geen moment van afscheid voor de kinderen. gewoon:"hond was ziek en is nu dood en weg" .

ze hebben hem rustig op de brancard gelegd. dochtertje mocht een laken uitkiezen waar hij in gelegd werd zodat hij "het niet koud kreeg" . kids mochten nog afscheid nemen, bloemetje erbij en hij werd naar beneden gebracht. ze kwamen nog even voorbij lopen zodat ze hond uit konden zwaaien. was allemaal heel goed geregeld.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 19:41

Tieme schreef:
furious schreef:

hoe bedoel je? tijdens inslapen of erna?

tijdens inslapen is net wat je zelf wilt. veel mensen gaan ook bij hond op de grond liggen. als hij ingeslapen is dan blijft hij nog even op die plek liggen om afscheid te nemen. vaak wordt het inslapen in een andere kamer gedaan die op dat moment niet in gebruik is zodat je rustig afscheid kan nemen. als de eigenaar weg is dan wordt het dier in een zak gelegd en in de vriezer. tenminste, als je hem niet (meteen) weg brengt naar crematorium

Nee tijdens. De eerste prik zeg maar. Maar begrijp dat het ook op de grond kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:19

Ja de eerste prik is een nogal pijnlijke; in de spieren. Van mijn dierenarts mocht mijn hond op de grond bij mij blijven en bij de andere Beagle. Ze heeft nog even rondgelopen en toen ze begon te wankelen heb ik haar bij me genomen. Daarna heb ik haar rustig op de tafel gelegd zodat de dierenarts het infuus kon aanleggen. Daarna ging het echt heel snel. Nadat ze was overleden heeft de dierenarts de tafel laten zakken zodat de andere Beagle er ook bij kon... Ging heel rustig allemaal.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:53

Mijn ouders en schoonouders hebben beiden hun vorige hond thuis in laten slapen.
Gewoon de dierenarts gebeld waar ze altijd al naar toe gingen, uitgelegd en doe zijn aan huis gekomen om de hond in te laten slapen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:50

Hier ook onze hond enkele jaren geleden thuis in laten slapen. Ivm een aanval van epilepsie die al uren duurde was hij niet meer verplaatsbaar, dus de dierenarts is hier thuis gekomen.

Was wel naar nog, de dierenarts gaf hem eerst een spuit dat hij zou slapen, maar kwam er toen achter dat ze het middel waarvan hij zou overlijden, nog op de kliniek had liggen.....
Kon mijn vriend daar nog met spoed heenrijden terwijl wij allemaal huilend om onze slapende hond zaten :n
Uiteindelijk is hij redelijk rustig heengegaan, maar was wel ontzettend stressvol voor hem, hij had dondersgoed door dat er iets stond te gebeuren wat niet prettig was en uitte dit ook continue met piepen en weg proberen te komen net voordat ze hem inspoot. Ook direct na de eerste spuit was hij nog best lang inrustig voor hij in slaap viel.

Toch blij dat dit zo kon hoor, als we hem uiteindelijk toch hadden moeten meeslepen naar de kliniek.... Dat was pas echt naar geweest voor hem.