ik ben door een hond gebeten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:27

Ik vind ook zeker dat men niet gebeten hoeft te worden als je je op de openbare weg bevindt. Dan staat het hek te dicht op de weg en de eigenaar heeft te zorgen dat zijn hond (en) niet de kans krijgt om over het hek heen te bijten.
Ik vind niet dat deze hond perse vals is, tenminste niet om hetgeen TS hier vertelt. De eigenaar van de hond is hier ten alle tijde fout.

maximuss

Re: ik ben door een hond gebeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 00:41

Ik denk dat ts hier gewoon haar verhaal wil doen (emoties even ventileren ;-)) en eventueel wat meer inzicht krijgen in het waarom van dit ongeval.
Ik ben eens in het gezicht gebeten door de hond van een vriendin: ik stond gebukt om mijn schoenen uit doen, hond passeerde en hap... Ik kende die hond goed, contact was altijd vrolijk en vriendelijk maar ineens hap. Was even schrikken voor allebei :-) en was lekker aan het bloeden. Dat was ook gewoon een ongeval, contact was daarna ook gewoon weer zoals ervoor. Qua traumatische ervaring, je maakt ervan wat je wil: een mug of een olifant ;-)... Bij traumatische hondenbeten stel ik me eerder afgescheurd vlees voor maar dat zal aan mij liggen ;-)...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 07:55

Dat ligt inderdaad aan jou. Het is nl NIET aan jou om dit voor een ander te bepalen.
Daarbij: het is niet perse het gevolg wat een ervaring traumatisch maakt maar oa ook het onverwachte, mate v al dan niet controle hebben, mate van schrik / pijn enz..
En je ziet inde eerste post v TS hoe ze achteraf nog probeert om het eea te ordenen / controle te krijgen / ga analyseren .
Dat is de reactie ve in ieder geval héél erg geschrokken brein.

TS: hoe is het nu met je?
Hoop dat je wat hebt kunnen slapen!
( en nu nog even de gebeurtenis steeds voor je zien is rot, maar in principe normaal hoor!)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:22

Eens met Punz, een ander kan nooit bepalen wat wel of niet traumatisch is voor een ander.
En zo gek is het niet TS, wat een heftige ervaring joh!
Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen en heb je niet steeds alles weer opnieuw beleefd. En als dat wel zo is, dat is niet zo gek. Ik heb dat ook regelmatig gehad na een gebeurtenis wat flink indruk maakte (val van een paard bijvoorbeeld, ik ben er 's nachts nog meerdere malen afgevallen :') ).
Dat wordt vanzelf minder.
Ik hoop ook dat je bent gestopt met bedenken wat JIJ anders had kunnen doen. Dat is namelijk niks. Die hond had best even voor het hek mogen staan blaffen naar jou, maar zo in een ruk rennen naar jou en springen en bijten is absoluut niet ok natuurlijk en dit was de taak van de eigenaresse om dit te voorkomen.
Sterkte hoor! En wees vooral lief voor jezelf nu i.p.v. zo streng. Dat is absoluut niet terecht :(:)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:51

Erg! Hoe is het nu met je? Niet bang voor je eigen hond?

Ik ben ook opgegroeid met honden. Wij hebben nu een grote mix lopen (maatje herder) en ik ben ook een paar keer 'gebeten'. Een keer greep die mijn kont. Auw, maar begrijpelijk. Ik ging op zijn poot staan.
Ik heb ook nog een klein litteken boven mijn mond, van onze vorige hond. Die greep mij in mijn gezicht, omdat ik iets van hem af wilde pakken, en ik lag. Niet zo slim.
Al met al ben ik nog steeds niet bang voor honden :')

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:55

Een waakhond die bijt vanachter een hek doet niet "zijn werk"! Maak mij niet wijs dat je een hond niet kunt opvoeden om te weten wanneer hij te maken heeft met een indringer die op eigen houtje door de poort komt, of een persoon (volgende keer een kind?) die buiten het hek staat. Als je zonodig een waakhond wilt die bijt dag richt je hem verdorie ook maat goed af!

TS hoe dicht je jij het hek stond maakt niet uit, de hond had niet mogen aanvallen. Ook al heb je zelf ervaring met honden, neem jezelf niet kwalijk dat je dit niet zag aankomen, zon inschatting is moeilijk te maken. Ik wens je veel sterkte.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:16

Dat laatste wat Gwahir zegt is belangrijk om te beseffen TS. Ik krijg een beetje de indruk dat je jezelf ook wat hebt 'teleurgesteld' aangezien je ervaring hebt met honden en dit niet zag aankomen, wat nu misschien als een soort falen voelt.
Dat is absoluut niet terecht hoor, ik hoop dat je dat zelf ook gaat beseffen..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:48

Ik zou direct aangifte doen! Dit dier past blijkbaar niet in een omgeving waar mensen komen als de bijtdrempel zo laag is. En vergis je niet jouw borsthoogte is hoofdhoogte bij kinderen. Dit kan een kind het leven kosten!
Weg met zo'n beest, danwel naar een geschiktere omgeving danwel inslapen. Het is wachten op ernstige ingelukken zo.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:16

newt schreef:
slimmerik schreef:
Bijna vermakelijk hoe zgn hondenliefhebbers schuld bij TS proberen neer te leggen.... Eigenaar van hond moet zorgen dat een hond geen schade kan aanrichten. Dus hij moet ten alle tijden voorkomen dat een valse hond bij iemand kan komen die gebeten kan worden. Ook op eigen terrein. Ik zeg: aansprakelijk stellen en aangifte doen.

Hoe beter gehuisvest wil je het hebben? de honden liepen achter een hek, waar TS blijkbaar te dicht op het hek heeft gestaan waardoor ze doorheen gebeten is.
Nog schuld nog blaam bij beide zowel hond als TS..

TS stond aan kant van hek waar ook een 2 jarige zou kunnen staan..... hond wist haar hoe dan ook daar te grijpen... ja dan is eigenaar 100% verantwoordelijk. Zij moet zorgen dat een valse hond niet bij mensen kan komen... ook in haar eigen huis niet.

En aangifte doen TS..... wat als je hoort dat de hond volgende week een kind de wang eraf gebeten heeft??? Denk je dan niet: had ik maar...... ? Doe a.u.b. wat noodzakelijk is in deze....

Het is zelfs zo dat als je hond een inbreker grijpt dat de inbreker een schadeloosstelling kan eisen.... (nou heb ik het daar persoonlijk wel moeilijk mee ;) )

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:20

Ik probeer me te visualiseren hoe dit voorval gegaan is.
Als een hond omhoog kan springen om jou in je borst te bijten, moet jij je borst bijna over dat hek gehangen hebben anders komt een hond daar toch nooit bij??

Anyway: heftige ervaring. Sterkte em beterschap.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 10:37

Hoe gaat het nu TS? heb je een beetje kunnen slapen?

Hoe moet dit eigenlijk verder en wat wil jij graag? moet jij nog regelmatig op dat terrein komen/langs die specifieke hond heen? dan lijkt het mij wel belangrijk dat je met de eigenaresse gaat praten, alleen al om te kijken hoe dat volgende keer wel veilig kan.

En laat je niet wijsmaken dat het allemaal je eigen schuld is hoor! je hoort veilig achter een hek te kunnen staan, en dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hond, niet van diegene die aan het hek staat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:04

Hond mag nooit bijten zonder waarschuwing.Door dit soort honden krijgen ze allemaal een slechte naam!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:31

IK begrijp dat ze jou binnen ging laten en nam al haar 30 honden mee??? Dan kan je wachten op narigheid!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 11:36

Net als goof ben ik het me ook aan het voorstellen en kom er toch niet echt uit.

Ik heb hier ook een hek.
Hoogste punt 160 laagste punt 130.
Zou de hond hier over het hoogste punt komen zal hij eerder het gezicht hebben dan de borst.
Bij het laagste punt kan hij zeker de borst pakken maar dan alleen weer als je dichter bij staat dan een halve meter.
Zou hij verder over het hek heen willen komen dondert hij er zelf over heen.

Maar hoe dan ook. De vrouw is aansprakelijk. Waakhond of niet. Ze had ze onder appel moeten hebben.

Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:30

Onzin dat het ts haar schuld zou zijn.
Ik heb helemaal geen verstand van honden, dus als ik keurig achter het hek wacht en gegrepen word... dan kan ik daar toch helemaal niks aan doen? Zeker als die hond mij niet waarschuwd door te grommen ofzo.
Ik zou dat niet zien aankomen hoor!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:32

anjali schreef:
Hond mag nooit bijten zonder waarschuwing.Door dit soort honden krijgen ze allemaal een slechte naam!

Nee? Wat denk je dat waakhonden doen als er iemand ongevraagd op het terrein komt?

Onze honden (CC's) zijn ontzettend lieve honden en ze zullen je vriendelijk verwelkomen als je bij ons komt. Maar kom je 's nachts, ongevraagd, binnen, zullen ze bijten. Dan wachten ze niet tot ik wakker geworden ben en ze gezegd heb dat ze dat mogen doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:35

kwii schreef:
Onzin dat het ts haar schuld zou zijn.
Ik heb helemaal geen verstand van honden, dus als ik keurig achter het hek wacht en gegrepen word... dan kan ik daar toch helemaal niks aan doen? Zeker als die hond mij niet waarschuwd door te grommen ofzo.
Ik zou dat niet zien aankomen hoor!

Wij hebben ook een hek, waar de honden met zijn allen staan te blaffen als er iemand komt. En áls er dus iemand komt, is die daar wel zo van onder de indruk dat diegene op meters afstand blijft staan ;).
Maar goed, als het hek grenst aan de openbare weg, zou de eigenaar toch maatregelen moeten nemen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:36

slimmerik schreef:
Het is zelfs zo dat als je hond een inbreker grijpt dat de inbreker een schadeloosstelling kan eisen.... (nou heb ik het daar persoonlijk wel moeilijk mee ;) )

Waarom?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:37

Ja.. heftig blaffen ja, maar neem aan dat ik dat ook wel als waarschuwing zou zien ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:40

Wat een rotervaring voor je.

Ik heb zelf een hond die niet sociaal is met vreemde mensen en ik zorg er voor dat ze nooit bij de deur kan komen. Ik vind aangifte doen niet nodig, maar ik zou de eigenar wel vertellen dat ze dr hond echt bij zich moet houden. Aangifte doen betekend nl in beslagname en heel vaak wordt zo'n hond dan afgemaakt. Dat vind ik nog al wat om te willen...

Ik heb al jaren honden en ben ook opgegroeid met honden. Vaak zat gebeten. Een hond kan nu eenmaal niet praten...

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:48

Die honden waren echt veelste druk. Dat die honden al blaffend met zo'n grote roedel voor de baas uit rennen om de boel te regel vind ik fout! Die beesten hebben elkaar op zitten hitsen en die setter is er 1 die gewoonweg niet vooraan die roedel hoort te lopen maar naast de baas.
Die eigenaresse mag in haar handen knijpen wanneer jij geen melding gaat maken, al zou ik dat in dit geval wel doen want die setter zal vast niet de enige blijven die dit soort gedrag gaat vertonen.
Succes TS en beterschap!!! Xx

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:43

Gewoon een klein berichtje om je een spoedig herstel te wensen.
Lichamelijk maar ook geestelijk is dit een flinke klap.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:49

Machie schreef:
Wat een rotervaring voor je.

Ik heb zelf een hond die niet sociaal is met vreemde mensen en ik zorg er voor dat ze nooit bij de deur kan komen. Ik vind aangifte doen niet nodig, maar ik zou de eigenar wel vertellen dat ze dr hond echt bij zich moet houden. Aangifte doen betekend nl in beslagname en heel vaak wordt zo'n hond dan afgemaakt. Dat vind ik nog al wat om te willen...

Ik heb al jaren honden en ben ook opgegroeid met honden. Vaak zat gebeten. Een hond kan nu eenmaal niet praten...

Inslapen is een prima optie voor deze gevaarlijke hond. Ik zou aangifte doen, de eigenaar(s) van dit dier hebben ruimschoots bewezen geen enkel verantwoordelijkheidsbesef te hebben.

NB , Jij vind het acceptabel dat je honden met je communiceren dmv bijten omdat"ze niet kunnen praten"?
Nooit opgevallen dat een hond een heel breed scala aan communicatiemiddelen tot zijn beschikking heeft om ongenoegen uit te drukken vóór zijn tanden in je bil worden gezet?
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 16-07-16 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:53

kwii schreef:
Ja.. heftig blaffen ja, maar neem aan dat ik dat ook wel als waarschuwing zou zien ;)

Ik eigenlijk niet :o
Ik ken zo enorm veel "waakhonden" die eigenlijk super lieve huishonden zijn. Zonder baasje zou ik er niet zomaar bij komen hoor, maar met baasje erbij geen probleem.
In dit geval was de baas erbij en zou ik er ook vanuit gaan dat de hond niet bijt, gezien hij overdag los loopt.

Het is best even traumatisch ts, maar probeer weer lekker onder de honden te komen. Dan ben je er met een beetje geluk toch weer vrij snel overheen.. :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:06

TS, heel veel sterkte. Natuurlijk is het eng dat je zomaar gebeten wordt, terwijl je denkt veilig te staan.
Vermoedelijk was het hek te laag om bestand te zijn tegen het springvermogen van een setter, kun jij helemaal niets aan doen. Laat je niets aanpraten, sommige mensen op Bokt zijn zo verblind door liefde/idealisme voor honden dat ze denken dat iedere hondenbeet eigen schuld is.

De eigenares is de schuldige, zij had beter moeten weten.