Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
newt schreef:slimmerik schreef:Bijna vermakelijk hoe zgn hondenliefhebbers schuld bij TS proberen neer te leggen.... Eigenaar van hond moet zorgen dat een hond geen schade kan aanrichten. Dus hij moet ten alle tijden voorkomen dat een valse hond bij iemand kan komen die gebeten kan worden. Ook op eigen terrein. Ik zeg: aansprakelijk stellen en aangifte doen.
Hoe beter gehuisvest wil je het hebben? de honden liepen achter een hek, waar TS blijkbaar te dicht op het hek heeft gestaan waardoor ze doorheen gebeten is.
Nog schuld nog blaam bij beide zowel hond als TS..
anjali schreef:Hond mag nooit bijten zonder waarschuwing.Door dit soort honden krijgen ze allemaal een slechte naam!
kwii schreef:Onzin dat het ts haar schuld zou zijn.
Ik heb helemaal geen verstand van honden, dus als ik keurig achter het hek wacht en gegrepen word... dan kan ik daar toch helemaal niks aan doen? Zeker als die hond mij niet waarschuwd door te grommen ofzo.
Ik zou dat niet zien aankomen hoor!
Machie schreef:Wat een rotervaring voor je.
Ik heb zelf een hond die niet sociaal is met vreemde mensen en ik zorg er voor dat ze nooit bij de deur kan komen. Ik vind aangifte doen niet nodig, maar ik zou de eigenar wel vertellen dat ze dr hond echt bij zich moet houden. Aangifte doen betekend nl in beslagname en heel vaak wordt zo'n hond dan afgemaakt. Dat vind ik nog al wat om te willen...
Ik heb al jaren honden en ben ook opgegroeid met honden. Vaak zat gebeten. Een hond kan nu eenmaal niet praten...
kwii schreef:Ja.. heftig blaffen ja, maar neem aan dat ik dat ook wel als waarschuwing zou zien