Hond voor 1 keer 8 uur alleen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Hond voor 1 keer 8 uur alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:19

Ja ik ben thuis, ik heb een honden opvang dus ik ga graag lekker de berg op :) ik heb 2 actieve honden die van werken houden en van ravotten. Mijn oppas honden zijn jachthonden en ook honden die ik aan het werk zet. Het is een forum en ik mag mijn mening geven net als jij dat mag :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:21

Zelfs nu ik thuis ben gaat de hond echt niet om de 2 uur buiten, ik heb ook nog andere dingen te doen, zoals voor mijn zoon zorgen. Ik vind dat ook overdreven, je maakt het de hond ook zo gewoon dat hij om de 2 uur buiten moet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:22

Toen ik nog alleen woonde had ik 1 dag dat mijn hond 7,5 uur alleen moest blijven. Ik kwam er niet uit met oppas en ik vond het echt verschrikkelijk. Dus 's ochtends ging ik een ruim half uur met hem fietsen of ik maakte een lange wandeling. Dan verstopte ik allerlei lekkers door het hele huis en legde ik zijn kleedje op het bed zodat hij lekker op het bed kon liggen en naar buiten kon kijken door het slaapkamerraam.

Nu is mijn hond wel een zelfstandig ras en ook erg op zichzelf. Ik hoef er niet persé te zijn van hem :roll: Dat scheelt ook. Als ik thuis kwam was hij wel altijd erg blij natuurlijk maar pas dan ging hij zijn lekkers opzoeken. Hij heeft gewoon de hele tijd op bed liggen maffen.

Met mijn teef kan ik dat niet. Die is heel erg (veel te) aanhankelijk en vindt de hele wereld eng als wij er niet bij zijn.

Mijn honden gaan trouwens vrij veel uit en zijn thuis altijd aan het maffen. Ze gaan 4 tot 5 keer. Mijn teefje kan echt maximaal 8 uur haar plas ophouden 's nachts. Overdag korter.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:34

Hier heb ik 3 honden, zijn graag actief bezig maar de hele dag slapen doen ze net zo graag.
Gelukkig kan ik hier gewoon een dagje weggaan zonder me druk te maken of ze dat wel kunnen :=
Ik werk niet ben gewoon huismoeder dus ik ben eigenlijk bijna altijd gewoon thuis.
En weet je wat ze dan doen ? Slapen :') ze spelen in de tuin, in huis en slapen, meer niet.
Ik laat ze 3x per dag uit en dat is genoeg voor hun behoeftes.
1 gaat mee naar stal, de andere 2 niet.
Doe niet veel buiten huis met ze, ze zijn niet hond vriendelijk en in mijn buurt is het een walhalla aan loslopende honden dus dat vermijd ik liever!
Maar te kort komen ze hier niks aan die luilakken liggen de hele dag op de bank te slapen. En snachts of als we weggaan in de bench, laat ze niet los in huis, stel.er gebeurd wat ben ik er niet bij! Nee dan beter in de bench. En slapen zouden ze anders ook doen dus of ze nou op de bank opgerold liggen of in de bench opgerold.
Ben niet zo moeilijk hoor, het zijn dieren geen mensen.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:34

Wat zijn je honden gewend TS?
Wij hebben onze hond direct aangeleerd als puppy dat die niet elke 4 uur er uit gaat. Hij is geregeld een dag alleen en hij word er echt niet anders van. Hij heeft een bench in de keuken staan, eten en drinken ter beschikking en mag lekker de kamer door.. Hij ligt op de bank, vermaakt zichzelf met zijn speeltouw of knuffel en luiert voor al erg veel. Als we thuis komen gaat hij er direct uit. We hebben hem een jaar en heeft nog nooit wat in huis gedaan sinds die zindelijk was, en staat ook niet direct bij de achter deur te pissen als hij er wel uitgaat na een dag alleen. Dus hij kan het prima aan.

Is je hond het niet gewend is het een ander verhaal. Laat je hem elke 2 a 3 uur uit dan is 8 uur alleen een lange rit.

TS je zou eventueel een konijnen ren voor de bench kunnen doen en het deurtje dan open doen van de bench. Dan kan hij/zij wel lekker de beentjes even strekken en wat lopen. Dit deden wij ook toen onze hond nog pup was (ook een jack russel)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:39

_Juudith schreef:
Wij hebben onze hond direct aangeleerd als puppy dat die niet elke 4 uur er uit gaat.

Hoe heb je dat geleerd dan? Want een pup is helemaal niet in staat plas op te houden, net als een mensenbaby.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:43

opzich kan het wel hoor. Bij ons is het ook een keer gebeurt door mis communicatie met degene die ze uit zou laten. Ideaal is het natuurlijk niet maar voor een keer kan het best. Ik zou ze alleen dan niet vlak voor je weggaat nog voeren. Want dan moeten ze dat 8 uur lang ophouden. Ik zou ze dan smorgens om 7:00 de brokken geven. En voor je weggaat even een grote ronde lopen of aan de fiets of mee spelen zodat ze wat energie kwijt zijn. Een kauwbot in de bench en dan wanneer je terug bent meteen weer goed uitlaten/uitlaten razen.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:59

Lisitano schreef:
_Juudith schreef:
Wij hebben onze hond direct aangeleerd als puppy dat die niet elke 4 uur er uit gaat.

Hoe heb je dat geleerd dan? Want een pup is helemaal niet in staat plas op te houden, net als een mensenbaby.

Nee tuurlijk als puppy niet!
Ik zat in de periode dat we hem kochten werkeloos thuis en zo heb ik hem in het begin gewoon vaak uitgelaten zodat die niets in huis zou doen. Hem altijd uitbundig beloond met de stem. En daarna hebben we het rustig opgebouwd naar langer niet wat kunnen doen. Hij kan als het nodig is het met 3 keer per dag er uit doen. Dan gaat hij er ochtends zo laat mogelijk uit, dan eind van de middag en voor we naar bed gaan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:01

_Juudith schreef:
Lisitano schreef:

Nee tuurlijk als puppy niet!
Ik zat in de periode dat we hem kochten werkeloos thuis en zo heb ik hem in het begin gewoon vaak uitgelaten zodat die niets in huis zou doen. Hem altijd uitbundig beloond met de stem. En daarna hebben we het rustig opgebouwd naar langer niet wat kunnen doen. Hij kan als het nodig is het met 3 keer per dag er uit doen. Dan gaat hij er ochtends zo laat mogelijk uit, dan eind van de middag en voor we naar bed gaan.

Oh gelukkig! Ik krijg er kriebels van als mensen pups met hun neus door plas duwen, ze kúnnen het gewoon nog niet. Zoals jij hebt gedaan heb ik het mijn pup ook geleerd :j

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:11

OOOH ja bah! dat vind ik ook walgelijk! Daar snapt een hond toch niets van.. Toen die wel zindelijk was en hij wel een keer wat in huis deed, zei ik altijd wel iets in de trant van foei! dat is vies of bah. En nu kent hij het word bah ook haha! Maar sinds dat hij 4 maand ofzo was, 1 keer wat in huis gedaan, en dat was toen die dus echt niet fit was.. Nou ja dat kan gebeuren denk ik dan !

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:17

Dat kan echt makkelijk hoor... Een beetje gezonde hond kan gemakkelijk zijn behoefte 8 uur ophouden. Wat ik me nu wel afvraag, al die mensen die dat te lang vinden, hoe combineren jullie dat dan met voltijds werken? Niet iedereen heeft de mogelijkheid overdag iemand te laten langskomen om de hond er even uit te laten. Tenminste, dat hadden wij niet... Nu is onze situatie anders, maar wij hebben toch beide een paar jaren voltijds gewerkt hoor. Toen werkte ik ook wel regelmatig van thuis uit, en onze honden lagen gewoon het grootste deel van de tijd te slapen. Of je dan thuis bent of niet, lijkt me niet zo'n groot verschil.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:19

Hier gaat de hond met de hondenuitlaatservice mee als hij langer dan een uur of 5 alleen moet zijn. Komt zelden voor maar wel doen het toch.. ik zit anders zelf ook echt op hete kolen :')
Ik heb ze via marktplaats gevonden, wist niet eens dat wel zoiets in de buurt hadden. Ik vind het ideaal.
Afgelopen winter hadden mijn man en ik tegelijk de griep. Is de hond ook een paar keer mee geweest met ze.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:58

Ik snap echt niet dat er gezegd word dat pups dat niet kunnen.
Hoe komt dat al mijn honden als pup af 's nachts gewoon zindelijk zijn, nooit accidentjes hebben gehad?
Maar bon, gaat het nu niet om. Soms vraag ik mij ook inderdaad af die mensen die voltijds werken.
Ik ben thuis, door medische en psychische problemen maar mijn honden slapen heel veel op een dag als ik ze laat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:16

Ik vind het toch sneu, een hond meerdere dagen per week 8u lang alleen laten zitten overdag.
Voor die ene keer of af en toe, tja dat moet dan maar. al zou ik het zelf niet doen.
Die van ons zit hooguit 3-4u alleen, en dat is af en toe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:20

Mijn hond gaat ook wel eens 8 uur lang vrijwillig niet naar buiten. Dan staat ze overdag gewoon niet op uit haar mand. :+ Dus ze zal het wel overleven die ene keer! :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:23

connie64 schreef:
rx zou je eens willen toelichten dan hoe het bij gaat?
hoe laat laat je ze s avonds uit voor t laatst en zet je dan je wekker om na 4 u midden in de nacht je hond nog een keer uit te laten????
ik begrijp t niet zo goed

hier wordt hond rond 9u laatste uitlaat en dan ochtend tussen 7-9 is de eerste ronde weer,niks aan de hand hoor!

Aangezien de norm toch wel is dat mensen s nachts slapen en overdag wakker zijn, was ik voor het gemak er vanuit gegaan dat we het over de dag hadden en niet de nacht. En zelfs in de nacht zijn ze niet echt alleen want we zijn thuis en ze hebben elkaar.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:27

tess_84 schreef:
Dat kan echt makkelijk hoor... Een beetje gezonde hond kan gemakkelijk zijn behoefte 8 uur ophouden. Wat ik me nu wel afvraag, al die mensen die dat te lang vinden, hoe combineren jullie dat dan met voltijds werken? Niet iedereen heeft de mogelijkheid overdag iemand te laten langskomen om de hond er even uit te laten. Tenminste, dat hadden wij niet... Nu is onze situatie anders, maar wij hebben toch beide een paar jaren voltijds gewerkt hoor. Toen werkte ik ook wel regelmatig van thuis uit, en onze honden lagen gewoon het grootste deel van de tijd te slapen. Of je dan thuis bent of niet, lijkt me niet zo'n groot verschil.

Als je voltijd werkt, hoor je uitlaatservice of opvang te regelen. Ik vind het heel egoïstisch je hond hele dagen alleen te laten zitten. Het zijn roedeldieren en niet gemaakt om structureel hele dagen alleen te zijn. Het gaat dan dus niet alleen om de behoefte op te moeten houden uren lang.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:35

Sja, DatBenIkNou, dat mag jij vinden :) Helaas is onze hond (die we maar een jaar alleen hadden trouwens, daarna had hij een maatje, nu nog steeds) helemaal niet sociaal naar andere mensen, hij laat vreemden niet in huis als wij er niet zijn. En schoonmoeders elke dag laten aandraven vonden wij niet oké. Dus kijk, het was zo, hij is er niet van doodgegaan en kon gewoon in huis rondlopen. En we zijn vast niet de enigen die het zo (moeten) doen. Zoals gezegd slapen onze honden de hele tijd, ook als we wel thuis zijn.
Dan mag je het evengoed egoïstisch vinden dat mensen kinderen nemen en toch beide voltijds werken. Is maar net hoe je het bekijkt.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:35

Pattypaard schreef:
Die van ons is regelmatig 8 uur of langer alleen. Of niet alleen maar zo lang niet uitgelaten. Gaat prima, nooit problemen mee gehad. Ze is dit dan wel ook gewend en is los binnen. (Ze krijgt genoeg aandacht en beweging en komt verder genoeg buiten)

Als je hond gewend is om iedere 4 uur uitgelaten te worden is haar patroon anders. Alhoewel ze de nacht waarschijnlijk ook mooi door slaapt.

Mocht je bang zijn voor binnen plassen, gewoon minder/geen water voorzetten. Dat is niet zielig, die beperkte tijd kunnen ze gerust zonder water. (Mits medisch in orde natuurlijk)
Zo kan je ook de voerbeurt een keer opschuiven of weglaten in de ochtend. Worden ze echt niet slechter van :). (Die van ons eet uit haar eigen al onregelmatig)

Denk dat de belangrijkste vraag is hoe ver staat 8 uur zonder uitlaten van je 'normaal-patroon' af?
1 uur langer dan normaal zal minder snel problemen opleveren dan 4 uur langer dan normaal ;).

Dit dacht mijn buurvrouw ook.
Hond plaste binnen, nou dat geven we hem toch geen water?
Hond ging wel dood omdat hij uitgedroogd was..

Ik vind niet dat je een hond z'n water kan ontnemen.

Je maakt zelf de keus een hond 8 uur lang alleen te laten, dan moet je een evt ongelukje ook accepteren..

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:36

tess_84 schreef:
Sja, DatBenIkNou, dat mag jij vinden :) Helaas is onze hond (die we maar een jaar alleen hadden trouwens, daarna had hij een maatje, nu nog steeds) helemaal niet sociaal naar andere mensen, hij laat vreemden niet in huis als wij er niet zijn. En schoonmoeders elke dag laten aandraven vonden wij niet oké. Dus kijk, het was zo, hij is er niet van doodgegaan en kon gewoon in huis rondlopen. En we zijn vast niet de enigen die het zo (moeten) doen. Zoals gezegd slapen onze honden de hele tijd, ook als we wel thuis zijn.
Dan mag je het evengoed egoïstisch vinden dat mensen kinderen nemen en toch beide voltijds werken. Is maar net hoe je het bekijkt.

+1

Anders zouden dus allemensen die fulltime werken geen hond mogen hebben..? Of dus voor iedere dag iemand moeten regelen om de hond te doen? m'n moeder ziet me al aankomen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:39

Min hond slaapt bijna de ganse dag, s nachts slaapt hij ook heel de nacht. Wat is het verschil of het nu nacht is of dag?

Als ik een hondenuitlaat zou laten komen, denk ik dat die 1 keer komt en geen 2de keer want hij waakt nogal goed.
Plus persoonlijk vind ik dat niet nodig, de kat is er ook nog.

Zelfs nu ik thuis zit, gebeurd het dat ze 6 uur niet buiten gaat wegens omstandigheden. Ik ben dan wel thuis, maar ze komt het zelfs niet vragen, want ze slaapt.

Natuurlijk als ik haar om de 2 uur zou roepen, staat ze te springen om buiten te gaan, maar dat zou ze ook doen als ik bv dat doe als ze juist een kwartier geleden is buiten geweest.

Als ze lang niet buiten is geweest, doet ze 9 van de 10 ook niet direct een plasje of een kakje, als ze te lang had moeten wachten, dan zou ze dat direct doen. Dus we doen echt wel ons best voor haar, maar k ga bijvoorbeeld mijn zoontje niet laten wachten voor zijn eten, omdat de hond persé buiten moet.

Daar staat wel tegenover dat het s avonds haar tijd is, dan gaan we altijd voor 1 à 2 uur naar de hondenweide, waar ze met haar vriendjes kan spelen.
Dat is iets waar we wel speciaal op letten.
Zo heeft mijn vriend de nacht dus ben ik alleen thuis, en zal ik met mijn zoontje van 1 jaar met de voiture naar de hondenweide gaan, zodat ze kan ravotten. Alhoewel mijn zoontje eigenlijk in bed moet liggen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:09

Voor een keer lijkt het me echt geen probleem.
Als het structureel een paar keer per week zo zou zijn, zou ik naar een oplossing zoeken, maar van 1 keertje krijgt hij echt niets.
Misschien vindt hij het niet zo leuk, maar waarschijnlijk merkt hij het niet eens. En anders, ik kan me duizenden dingen bedenken die mensen wel eens moeten doen en die ook niet leuk zijn :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:21

_Juudith schreef:
tess_84 schreef:

+1

Anders zouden dus allemensen die fulltime werken geen hond mogen hebben..? Of dus voor iedere dag iemand moeten regelen om de hond te doen? m'n moeder ziet me al aankomen.

-1
Lijkt me dat je je kind niet heel de dag alleen thuis laat maar daar ook opvang voor regelt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:25

-1 (als we zo gaan beginnen)

een kind is geen hond. Mijn hond heeft water en eten heel de dag ter beschikking, kan gerust 8u niet gaan plassen en slaapt heel de dag.
Bij een kind ligt dat toch anders, daar moet je opvang voor regelen, voor een hond hoeft dat niet (altijd).

Dat is het verschil, een kind kan je niet alleen laten, een hond wel.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:28

Whaha ja als we zo gaan beginnen.