Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lisitano schreef:_Juudith schreef:Wat zijn je honden gewend TS?
Wij hebben onze hond direct aangeleerd als puppy dat die niet elke 4 uur er uit gaat.
Hoe heb je dat geleerd dan? Want een pup is helemaal niet in staat plas op te houden, net als een mensenbaby.
_Juudith schreef:Lisitano schreef:Hoe heb je dat geleerd dan? Want een pup is helemaal niet in staat plas op te houden, net als een mensenbaby.
Nee tuurlijk als puppy niet!
Ik zat in de periode dat we hem kochten werkeloos thuis en zo heb ik hem in het begin gewoon vaak uitgelaten zodat die niets in huis zou doen. Hem altijd uitbundig beloond met de stem. En daarna hebben we het rustig opgebouwd naar langer niet wat kunnen doen. Hij kan als het nodig is het met 3 keer per dag er uit doen. Dan gaat hij er ochtends zo laat mogelijk uit, dan eind van de middag en voor we naar bed gaan.
connie64 schreef:rx zou je eens willen toelichten dan hoe het bij gaat?
hoe laat laat je ze s avonds uit voor t laatst en zet je dan je wekker om na 4 u midden in de nacht je hond nog een keer uit te laten????
ik begrijp t niet zo goed
hier wordt hond rond 9u laatste uitlaat en dan ochtend tussen 7-9 is de eerste ronde weer,niks aan de hand hoor!
tess_84 schreef:Dat kan echt makkelijk hoor... Een beetje gezonde hond kan gemakkelijk zijn behoefte 8 uur ophouden. Wat ik me nu wel afvraag, al die mensen die dat te lang vinden, hoe combineren jullie dat dan met voltijds werken? Niet iedereen heeft de mogelijkheid overdag iemand te laten langskomen om de hond er even uit te laten. Tenminste, dat hadden wij niet... Nu is onze situatie anders, maar wij hebben toch beide een paar jaren voltijds gewerkt hoor. Toen werkte ik ook wel regelmatig van thuis uit, en onze honden lagen gewoon het grootste deel van de tijd te slapen. Of je dan thuis bent of niet, lijkt me niet zo'n groot verschil.
Pattypaard schreef:Die van ons is regelmatig 8 uur of langer alleen. Of niet alleen maar zo lang niet uitgelaten. Gaat prima, nooit problemen mee gehad. Ze is dit dan wel ook gewend en is los binnen. (Ze krijgt genoeg aandacht en beweging en komt verder genoeg buiten)
Als je hond gewend is om iedere 4 uur uitgelaten te worden is haar patroon anders. Alhoewel ze de nacht waarschijnlijk ook mooi door slaapt.
Mocht je bang zijn voor binnen plassen, gewoon minder/geen water voorzetten. Dat is niet zielig, die beperkte tijd kunnen ze gerust zonder water. (Mits medisch in orde natuurlijk)
Zo kan je ook de voerbeurt een keer opschuiven of weglaten in de ochtend. Worden ze echt niet slechter van. (Die van ons eet uit haar eigen al onregelmatig)
Denk dat de belangrijkste vraag is hoe ver staat 8 uur zonder uitlaten van je 'normaal-patroon' af?
1 uur langer dan normaal zal minder snel problemen opleveren dan 4 uur langer dan normaal.
tess_84 schreef:Sja, DatBenIkNou, dat mag jij vindenHelaas is onze hond (die we maar een jaar alleen hadden trouwens, daarna had hij een maatje, nu nog steeds) helemaal niet sociaal naar andere mensen, hij laat vreemden niet in huis als wij er niet zijn. En schoonmoeders elke dag laten aandraven vonden wij niet oké. Dus kijk, het was zo, hij is er niet van doodgegaan en kon gewoon in huis rondlopen. En we zijn vast niet de enigen die het zo (moeten) doen. Zoals gezegd slapen onze honden de hele tijd, ook als we wel thuis zijn.
Dan mag je het evengoed egoïstisch vinden dat mensen kinderen nemen en toch beide voltijds werken. Is maar net hoe je het bekijkt.
_Juudith schreef:tess_84 schreef:Sja, DatBenIkNou, dat mag jij vindenHelaas is onze hond (die we maar een jaar alleen hadden trouwens, daarna had hij een maatje, nu nog steeds) helemaal niet sociaal naar andere mensen, hij laat vreemden niet in huis als wij er niet zijn. En schoonmoeders elke dag laten aandraven vonden wij niet oké. Dus kijk, het was zo, hij is er niet van doodgegaan en kon gewoon in huis rondlopen. En we zijn vast niet de enigen die het zo (moeten) doen. Zoals gezegd slapen onze honden de hele tijd, ook als we wel thuis zijn.
Dan mag je het evengoed egoïstisch vinden dat mensen kinderen nemen en toch beide voltijds werken. Is maar net hoe je het bekijkt.
+1
Anders zouden dus allemensen die fulltime werken geen hond mogen hebben..? Of dus voor iedere dag iemand moeten regelen om de hond te doen? m'n moeder ziet me al aankomen.