Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:31

Mizora schreef:
Bonna schreef:
Zou je mij ook op de hoogte kunnen houden van het antwoordt dat je van VolVoeding krijgt? ik ben ook wel benieuwd, het ziet er zo op het oog goed en goed betaalbaar uit.

Als ik de site goed begrijp kost het natvoer €8.41/800g, dus €10.51/kg (een blik van 800g is €6.95 excl. btw).

De brok (zij noemen het bite) kost dan weer 4.80€/kg. Ik heb daar nog niet helemaal de logica van kunnen vinden. Maar dit is dus niet het natvoer!

Allergieklachten zijn inderdaad dramatisch, ik hoop voor je dat hij er overheen groeit.

Ik vind dat echt verschrikkelijk duur! Ligt dat er aan dat het in blik is? Ik voer Lotgering, gemiddeld voor 1.50-2 euro per kilo.
Ik heb meerdere honden, samen eten ze zo'n vijf kilo per dag. Als ik 4.80 (of zelfs 10.51) per kilo zou moeten betalen, ga ik failliet!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 22:27

A3a1 schreef:
DatBenIkNou schreef:
Wij gaan naar Zuid Frankrijk en heb niet zo'n zin om daar uitgebreid op zoek te gaan eigenlijk. Wil het mijzelf een beetje makkelijk maken, meenemen is qua ruimte geen probleem.
Ik ben niet van het Barfen maar van KVV. Zoals ik schreef, eten zij nu samen 800 gram vers vlees per dag.

Ik heb zelf een koelbox waar zo'n 24 pakjes smuldier in gaan, dat zou voor 12 dagen genoeg zijn.
De koelbox kan tijdens de reis aan de aansteker oplader om te koelen.
Ik doe er dan een paar koelelementen bij.
Zonodig 2 koelboxen met een dubbele stekker, voor nog geen 10 euro te koop bij de kijkshop en werkt erg goed.

Dus misschien is het wat, als je daar iets hebt om het op te slaan?

Ik gebruik 2 pakjes p/d en ga 21 dagen weg. Zolang kan je het niet goed houden buiten dat 2 koelboxen mee voor de honden plus 1 voor ons zelf niet te doen is! Moet ik aanhanger mee haha..

beatje

Re: Vers vlees voor honden mee op vakantie 3 weken?? Rocco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:38

Ik had zelf Renske mee voor mijn vers vlees etende honden.Een beetje dom omdat het normaal geen moeilijke eters zijn was ik er van uit gegaan dat ze het wel luste. Mooi niet dus,de heren bliefde geen Renske.Dus ben ik met mijn beste frans maar supermarkten en slagers gaan afschuimen voor vers vlees.Maar in Frankrijk ligt er bij de grote supermarkten op de diepvries afdelingen ook vers vlees in de vriezers.Ik heb alleen geen idee meer wat ik er voor betaalde.
Mijn tip is dus eigenlijk test je vervang voer voor je vertrekt :-)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 06:51

Je hebt in Frankrijk de Carrefour. Daar kun je in de hypermarche, die hele grote vestigingen, echt wel wat vinden wat je bevalt.
En je kan ze even bellen of mailen met je vraag.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:08

zou de camping even mailen, bij ons waren er in stad 2 supermarkten die 2 soorten gewoon ruim voldoende hadden..

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:07

Biofood is ook een optie...Ik heb zelf momenteel alleen mini verpakkingen...

Afbeelding
Afbeelding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 09:37

Probleem is dat we op de camping een ieniemienie koelkast/vriesvakje hebben. Met 2 honden aardig wat nodig en liever ga ik op vakantie zo min mogelijk boodschappen doen, op de camping zelf niks verkrijgbaar die is heel basic.
Dat Biofood, zijn dat brokken? Ik zal dat zo even Googlen. Ik heb nog geen antwoord gehad van Volvoedig, wel al besteld omdat ik inderdaad thuis eerst wil testen. Ik heb zowel een rol van 2200 gram gekocht als een aantal blikken. Ik vind de site wel echt heel onduidelijk en zal morgen even bellen voor meer informatie als ik geen antwoord op mijn mail heb.
@Diablo:je voert hier maar 1% van het lichaamsgewicht van, en dan is het niet zo duur als het lijkt, zeker de rollen van 2200 gram niet.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:12

Deze biofood zijn "vers vlees worsten" ik heb echter alleen de mini versie...
Afbeelding

Hier kan je de samenstelling lezen

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:37

In Frankrijk zag ik vroeger soms vleesworsten voor de hond liggen bij de vleesafdeling, gewoon naast de biefstukjes.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:42

Wanneer ga je op vakantie? kun je dan niet beter nou thuis al uitproberen hoe ze eventueel op het blikvoer wat je in gedachte hebt reageren?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 11:52

Evelyne79 schreef:
Wanneer ga je op vakantie? kun je dan niet beter nou thuis al uitproberen hoe ze eventueel op het blikvoer wat je in gedachte hebt reageren?

Zeker, daarom ook al besteld! Ik ga over 2,5 week.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 08:48

Was ik gewoon mijn eigen topic vergeten! Hier de update:

Het is heel goed gegaan in de vakantie gelukkig. Ik ben nu zelfs de brok van VolVoeding aan het proberen en dat geeft tot nu geen problemen. Wel merk je duidelijk dat ze vaker moeten poepen en het gewoon méér ontlasting is in vergelijking met vers vlees.
Ik moet wel moet zeggen dat het bedrijf van VolVoeding mij niet enthousiast maakt. Nemen nauwelijks telefoon aan, sms geprobeerd maar geen reactie en beantwoorden mail nooit. Factuur staat op ex btw maar is wel gewoon het bedrag wat je betaald, heel vreemd. Ik bestel 'zakelijk' en wil dus graag een factuur waar btw op vermeld is, dat is mij na 2 maanden nog steeds niet gelukt om die te krijgen.
Ook de levering ging niet meteen goed, niemand die wist hoe wat waarom. De levering duurt sowieso standaard een week en niet 2 of 3 werkdagen zoals de site aangeeft. Als je dit weet is dat uiteraard geen probleem maar houd er rekening mee met bestellen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:53

Zooplus heeft heel fijne graanvrije vlees-blikken. Dat voer ik als we geen vriezer hebben.