Onverwachts een nestje baby konijntjes! (help)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:11

MarlindeRooz schreef:
Kabayo schreef:
ik had ze altijd in het gras. Zon ren met een gaasje eronder

Ja dat vind ik dus zielig, dat gaas onder de poten.

Niet als je t goed doet en groot gaas hebt

MarlindeRooz

Re: Onverwachts een nestje baby konijntjes! (help)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:22

Geen enkel gaas hoort direct onder een konijn. :) Maar dat hoef ik niet te gaan verdedigen want jij kan ook geen fatsoenlijke reden noemen wat er mis is met tegels. Ik heb ze trouwens gedeeltelijk op tegels en grotendeels op zand.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:24

TS,
Lastig, halfwilde konijntjes. Ik zou kijken hoe ze opgroeien, of ze meer tam lijken te zijn of meer wild. En Aan de hand daarvan de tips uit de hiervoor al geposte !nuttige! berichten halen. :)

Dat over slachten en zo praten vind ik heel raar, en die aanval op de persoon met konijnen op tegels ook. Zo slijten de nageltjes alleen maar even extra, dat is al 1 voordeel. En foto's zijn een momentopname, mensen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:06

MarlindeRooz schreef:
Geen enkel gaas hoort direct onder een konijn. :) Maar dat hoef ik niet te gaan verdedigen want jij kan ook geen fatsoenlijke reden noemen wat er mis is met tegels. Ik heb ze trouwens gedeeltelijk op tegels en grotendeels op zand.

Ik vind het gewoon te hard. Je zet je paard toch ook niet op t beton :+ waarom een konijn dan wel

Vind je wel erg aanvallend reageren terwijl ik t niet eens tegen je had in eerste instantie
Maak je geen zorgen , ons konijn is al 10 jaar dood en heeft een prachtig leven gehad

Maar fijn hier hoort deze discussie niet. Ben wel benieuwd naar fotos van de jonkies TS!

En xnieeeenke het is geen aanval. Meer een mening van een konijn anders houden. Maar net hoe je t lest

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:51

Kabayo schreef:
Het houden op straattegels. Sorry maar heb nu al zoveel hokken van jou op de fotos gezien met tegels en misschien een beetje stro. Prachtig mooi dat je zoveel konijnen hebt maar ze horen in een mooi ren op het gras. Ik vind dit gewoon zielig , sorry

Wij hebben kleigrond waardoor het water niet wegloopt. Resultaat: natte, smettende poten wat gaat ontsteken. Dát is zielig. Gaas idem, dat houdt de nattigheid echt niet tegen en veroorzaakt sore hocks.
Ik hoor ze niet klagen, ze hebben genoeg te doen. Als je zoveel van mij gezien hebt wist je ook dat ze bijna iedere dag een paar uur loslopen op het gras. Ik heb nu zelfs een hoge ren op het gras die overdag altijd open staat. Er is niets mis met tegels. Handig zelfs: hoef ik ze de stress van het nagels knippen niet aan te doen.
En zoveel hokken? Ik heb 2 rennen, meer niet. Blijkbaar heb je niet goed gelezen/gekeken.
Verder staan in die rennen hokken waar bakken met vlas staan. Kunnen ze prima in liggen en zitten. Ik ga niet mijn hele ren volgooien met stro omdat iemand het zielig vindt...

Ik ben nu wel benieuwd naar jouw perfecte ren, dat snap je hopelijk wel!

Edit: ik lees het al. Konijn alleen. Dat is pas triest. Wat een prachtig leven... *kuch*

Voila. (Al heb ik deze foto al vaker gedeeld op bokt)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 14-07-16 09:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:54

Eoweyn_x schreef:
Kabayo schreef:
Het houden op straattegels. Sorry maar heb nu al zoveel hokken van jou op de fotos gezien met tegels en misschien een beetje stro. Prachtig mooi dat je zoveel konijnen hebt maar ze horen in een mooi ren op het gras. Ik vind dit gewoon zielig , sorry

Wij hebben kleigrond waardoor het water niet wegloopt. Resultaat: natte, smettende poten wat gaat ontsteken. Dát is zielig. Gaas idem, dat houdt de nattigheid echt niet tegen en veroorzaakt sore hocks.
Ik hoor ze niet klagen, ze hebben genoeg te doen. Als je zoveel van mij gezien hebt wist je ook dat ze bijna iedere dag een paar uur loslopen op het gras. Ik heb nu zelfs een hoge ren op het gras die overdag altijd open staat. Er is niets mis met tegels. Handig zelfs: hoef ik ze de stress van het nagels knippen niet aan te doen.
En zoveel hokken? Ik heb 2 rennen, meer niet.

Ik ben nu wel benieuwd naar jouw perfecte ren, dat snap je hopelijk wel!

Edit: ik lees het al. Konijn alleen. Dat is pas triest.

Bedankt voor je uitleg. Ik snap het nu beter , excuses

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 17:39

Jongens ik snap dat iedereen het beste voor zijn (en andere) konijnen wil. maar ik denk dat onze konijnen een beter leven hebben dan het grootste deel gehouden konijnen van NL (veel meer ruimte, niet alleen) en daar kunnen we ook trots op zijn want dat zijn belangrijke dingen.

mijn hok staat overigens ook op de stoep. in het binnenhok zit gewoon zaagsel. maar meestal liggen ze op de stoep te chillen. af en toe mogen ze ook los op een stukje waar zand ligt. kunnen ze leggen graven en grasjes knabbelen.

ik zal zsm foto's plaatsen!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:38

niet iedereen kan hetzelfde bieden aan zijn konijnen. niet iedereen heeft de mogelijkheid om een hok van 20 m2 te bouwen. niet iedereen vindt het vanzelfsprekend dat halfwilde konijnen gewoon gehouden kunnen worden. sommige mensen houden hun konijnen op gras, anderen op steen. laten we stoppen met discussiëren over de manier van het houden van onze konijnen en het weer hebben over het nestje konijntjes? dan houden we tenminste nog vrede in dit topic. hoop ik.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:30

Ik ben benieuwd, TS.
Zoals je misschien wel gelezen hebt, heb ik nog plaats voor 1 konijn..
Ik moet het nog even overleggen thuis maar voor het behoud van mijn groep is dit imo wel noodzakelijk.

Dus, als je het ziet zitten, alles gaat goed en ze mogen weg bij de moeder heb ik wellicht wel interesse. Het liefst een ram ;)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 14:12

helaas. De man heeft er al te veel.
Sinds vandaag zijn de oogjes open! Ze huppen ook wat meer rond.
Je merkt nu al een beetje de verschillende karakters. de ene blijft braaf in je hand zitten, de ander wil er meteen uit springen. maar als je ze een beetje kroelt zijn ze allemaal wel ontspannen en willen ze in je hand "graven" en draaien en goed verstopt te kunnen liggen.

@Eoweyn_x
Oh super dat had ik nog niet gelezen. Zou super zijn. heeft er in ieder geval 1 een goed huisje.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 15:26

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:15

't zijn wel schatjes zeg <3

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 17:20

ik heb een opvang gemaild. verhaal in het kort en dus de vraag voor bemiddeling.
krijg je een mail terug dat ze de konijntjes niet op kunnen vangen (oke niet goed gecommuniceerd) en dat uitzetten toch te beste optie is... dat ik ze dan wel moest voorbereiden door eteb te geven wat ze in het wild ook kunnen vinden (gras, hooi wilgentakken)

oke...
dus ik terug gemaild dat ze het niet goed begrepen hebben. dat ik ze niet in de opvang wil maar de vraag of hun misschien nog adressen weten waar ze heenkunnen. bijv een dieren weitje. aangezien ze vast wel contacten zullen hebben.

en dat ik het niet meer dan normaal vind een konijn zo natuurlijk mogelijk eten te geven.
ben benieuwd of ik nog reactie krijg

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:32

Welke opvang heb je gemaild?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:35

Mail eens met dierhulpcentrum in born. Hebben ook fb
Zij is zeer behulpzaam en heeft ervaring met half wilde kruisingen

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 18:21

Eoweyn_x schreef:
Welke opvang heb je gemaild?

Het knabbelhuis heet het.
Heb maar gewoon gegoogled.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 18:35

Lynn_Nikita schreef:

Heb ik gedaan! :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:55

Probeer Lapina eens :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 13:19

mzara schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Heb ik gedaan! :)

Het lijkt wel of mensen niet meer goed kunnen lezen...
Weer het antwoord dat ze ze niet op kunnen vangen omdat ze ze ook niet kwijt kunnen. dus maar weer terug gemaild dat ik ze niet wil laten opvangen maar dat ik vroeg of ze misschien naar een huisje konden helpen zoeken omdat ze vast contacten hebben.
Ze boden wel aan foto's op hun facebook te zetten als ze wat ouder zijn. Dat is dan wel weer fijn.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 16:40

Ze zijn ondertussen al bijna 6 weken!

Het gaat heel goed met ze. Ze zijn tammer als ik had verwacht. wel wat schuw en snel. maar als je ze eenmaal vast hebt doen ze niks geks. soms een beetje trappelen.

Zat laatst zelfs op de bank. de poes op een dekentje langs me. en een konijntje lag bij de poes bijna te slapen (poes doet niks)

ik heb alleen heel veel moeite met het uit elkaar houden en de geslachten bepalen. ik denk dat het 50/50 is.