Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
assie schreef:kirri schreef:Mijn keuze is het ook niet... ik moet er niet aan denken om mijn honden naar zo'n plek te brengen imo mogen ze die helemaal afschaffen
Nou lekker dan.
Omdat jij het niks vindt mogen mijn en vele andere honden niet van een dagopvang genieten? Omdat jij het wilt afschaffen.
Lekker egocentrisch.
Sclimpre schreef:Alles behalve ideaal. Of het nou een hond is of een paard, waarom zou die praktisch de hele dag opgesloten moeten worden? Als tijdelijke noodoplossing zou het eventueel kunnen, maar dat moet niet te lang duren.
amies100 schreef:Sclimpre schreef:Alles behalve ideaal. Of het nou een hond is of een paard, waarom zou die praktisch de hele dag opgesloten moeten worden? Als tijdelijke noodoplossing zou het eventueel kunnen, maar dat moet niet te lang duren.
Ik ben het met je eens dat een paard ook minimaal overdag de hele dag buiten moet lopen. Maar heeft jouw hond dan zoveel honderden meters tuin waar hij los loopt? Mijn honden zitten allemaal in kennels.
amies100 schreef:Sclimpre schreef:Alles behalve ideaal. Of het nou een hond is of een paard, waarom zou die praktisch de hele dag opgesloten moeten worden? Als tijdelijke noodoplossing zou het eventueel kunnen, maar dat moet niet te lang duren.
Ik ben het met je eens dat een paard ook minimaal overdag de hele dag buiten moet lopen. Maar heeft jouw hond dan zoveel honderden meters tuin waar hij los loopt? Mijn honden zitten allemaal in kennels.
Sclimpre schreef:Onze 3 honden lopen gewoon in huis en in de tuin (ongeveer 800m2), veel te klein tuintje volgens de honden :-( want vroeger konden ze ook in de wei.
Als ze al eens even in een stal gezet worden (bv; als er bezoek komt die echt geen honden gewend zijn) zijn ze alles behalve happy.
Waarom zou een paard wel die vrijheid moeten krijgen en een hond niet?
Tinkermuts schreef:Ik zie ook voorbij komen dat een uitlaat zo duur is in verhouding tot pension. Ve leek makkelijk gezegd maar wij hebben veel minder honden op een dag, zitten ook met dure vergunningen en rijden met gemak een tank brandstof in twee dagen op. Ik kan je vertellen dat ik in m'n handjes knijp als ik drie euro per hond er aan over houd onder de streep
nanne02 schreef:Wij hebben zelf een beagle opvang, en dan ook echt alleen beagle's. Dat is echt super leuk. Wij hebben hier ook gewoon dag honden, om het zo maar te noemen. Een grote speelweide, een binnenverblijf met manden en s'ochtends en s'avonds brokjes![]()
Als je benieuwd ben, moet je even googelen op beaglevalley