Wij hebben sinds 2 maand een Jack R(H)ussel in huis omdat kennissen zich vergist hadden in wat het inhoudt om een hond te hebben. Het bleek dat je na het werk inderdaad voor een pup wel naar huis moet, dan ze zindelijk moeten worden etc. Maar daar waar 2 honden leven kan er best een derde bij

Jullie hebben het voordeel dat het een wat oudere hond is. Dat is makkelijker instappen wat de basis betreft. Al krijg je ook een hond met al aangeleerde dingen die je zelf anders zou doen.
Als ik alles zo lees is het eerste wat ik denk: laat het wat meer los. Misschien ben ik te soft, maar de honden mogen hier haast alles. 'S avonds liggen we gezellig op de bank. Maar als ik zeg dat iets niet de bedoeling is, dan stopt het ook.
Wel heb ik de honden zich laten aanpassen naar mijn ritme. Ene keer gaan ze eerder uit, de andere keer wat later. Zelfde geldt voor het eten. Ik heb wel als regel voor mijzelf dat ik ze liever niet langer dan 4 uur alleen laat, al houden ze langer best prima vol. Ik word er zelf alleen zo ongeduldig van

En huis poetsen, laat dat ook gerust meer los. Mensen die hier over de vloer komen weten dat we 3 honden hebben. 2 goldens die haarwolken doen verschijnen en van de Hussel valt het wel mee. Er staan vieze hondenpoten in de gang en op de deuren zit huidsmeer omdat ze die open duwen. De ruiten zitten vol met neusafdrukken.
En ook ik loop op blote voeten door huis. Het zijn maar haren en zand

En wie zich er enorm aan stoort, helemaal prima. Dat is niet mijn probleem. 1x in de week wordt het huis van boven tot onder gepoetst.
Het moe maken van een hond hoeft ook inderdaad niet met eindeloze en veel wandelingen. Als hij savonds zo achter zijn staart aan vangt, ga dan eens snoepjes verstoppen in je huis. Achter stoelpoten, gordijnen etc. Na een half uur kan ik ze hier opdweilen