Kwestie van wennen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

Re: Kwestie van wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:00

Interessant topic.
Wij hebben sinds 2 maand een Jack R(H)ussel in huis omdat kennissen zich vergist hadden in wat het inhoudt om een hond te hebben. Het bleek dat je na het werk inderdaad voor een pup wel naar huis moet, dan ze zindelijk moeten worden etc. Maar daar waar 2 honden leven kan er best een derde bij :')

Jullie hebben het voordeel dat het een wat oudere hond is. Dat is makkelijker instappen wat de basis betreft. Al krijg je ook een hond met al aangeleerde dingen die je zelf anders zou doen.

Als ik alles zo lees is het eerste wat ik denk: laat het wat meer los. Misschien ben ik te soft, maar de honden mogen hier haast alles. 'S avonds liggen we gezellig op de bank. Maar als ik zeg dat iets niet de bedoeling is, dan stopt het ook.

Wel heb ik de honden zich laten aanpassen naar mijn ritme. Ene keer gaan ze eerder uit, de andere keer wat later. Zelfde geldt voor het eten. Ik heb wel als regel voor mijzelf dat ik ze liever niet langer dan 4 uur alleen laat, al houden ze langer best prima vol. Ik word er zelf alleen zo ongeduldig van :')

En huis poetsen, laat dat ook gerust meer los. Mensen die hier over de vloer komen weten dat we 3 honden hebben. 2 goldens die haarwolken doen verschijnen en van de Hussel valt het wel mee. Er staan vieze hondenpoten in de gang en op de deuren zit huidsmeer omdat ze die open duwen. De ruiten zitten vol met neusafdrukken.
En ook ik loop op blote voeten door huis. Het zijn maar haren en zand :)
En wie zich er enorm aan stoort, helemaal prima. Dat is niet mijn probleem. 1x in de week wordt het huis van boven tot onder gepoetst.

Het moe maken van een hond hoeft ook inderdaad niet met eindeloze en veel wandelingen. Als hij savonds zo achter zijn staart aan vangt, ga dan eens snoepjes verstoppen in je huis. Achter stoelpoten, gordijnen etc. Na een half uur kan ik ze hier opdweilen :))

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:17

Ik volg dit topic al een tijdje maar ben ik de enige die over het feit valt dat de hond er pas sinds een week is? Is niet boos bedoeld maar voor mij is het toch heel natuurlijk dat alle partijen (TS,vriend en hond) moeten wennen en sorry,7 of 10 dagen vind ich echt niets qua tijd.Zoals ik TS haar berichten lees is deze hond gewoon een geweldig en makkelijk dier,dus geef het tijd , het ritme en gezamenlijk leven komt wel
OF :als het nu al allemaal te veel wordt, wees eerlijk naar jou zelf en naar de hond en zoek een geschikt baasje.
Zoals ik zei niet verkeerd bedoeld maar ook ik heb me 2 jaar geleden behoorlijk achter mijn oren moeten krabben. Naar jarenlang simple en makkelijke honden kwam een neurotische, bange Belgische herder en het duurde echt bijna een jaar voordat hij ( en wij) zijn draai gevonden had.inmiddels 2 jaar verder en hij is de beste hond/maat die ik ooit had kunnen dromen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:49

Het klinkt als een hele lieve hond, misschien moeten jullie gewoon in het ritme komen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:05

Ik word er al vemoeid van als ik alles zo lees. Je hebt een makkelijke hond, net in huis, maak je niet druk.
De eerste weken was ik juist aan het stuiteren, ik had eindelijk een hond! De eerste week ging ik zelfs 10 keer per dag naar buiten (korte rondjes). Ik heb me werkelijk nooit ergens over druk gemaakt.
Twee jaar geleden ben ik verhuisd en is mijn hond meegegaan. Ik waseven bang dat het tikken op dde vloer van de nagels te horen was bij de buren beneden. Ik zei tegen mezelf:als ze komen klagen vinden we wel een oplossing. Maar heb nooit iemand gehoord...
We hebben hier trouwrns een klein balkon, geen tuin, wat ze eerst wel had bij mijn ouders. Heeft verder geen toevoeging oid want ze wordt voldoende uitgelaten waardoor een tuin meer overbodige luxe is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:38

Heel eerlijk denk ik dat jullie (nu) niet toe zijn aan een hond. Je moet als je een hond hebt altijd wat willen inleveren/aanpassen. Bij mij ging dat vanaf de eerste dag dat ik mijn eerste hond had volledig vanzelf. Ik vond het alleen maar leuk en maakte me om de kleine ongemakken totaal geen zorgen.
Ik heb nu een lieve, rustige volwassen hond en een draak van een pup, waar ik mijn handen aan vol heb. Tja dat is weer even wat meer aanpassen dan met mijn volwassen hond, maar dat hoort er nou eenmaal bij